«Затверджую» «Погоджено»
Директор Заступник з НВР
Заставнівського ЗЗСО I-III ступенів ------------(М. Г.Матейчук)
________________(Н. А. Бачинська) «__»__________20___р.
«__»__________20___р.
Календарно-тематичне планування з фізики
(за навчальною програмою розробленою відповідно модельної навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кремінський Б. Г., Гельфгат І. М., Божинова Ф. Я., Ненашев І. Ю., Кірюхіна О. О., підручник за редакцією Станіслава Довгого)
у 7 класах
на 2024 - 2025 н. р.
Розглянуто на методичному
об'єднанні вчителів
природничо-математичного циклу
________________(О. В.Мігалескул)
Учитель: Кольба М. З.
=
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Дата |
|
Тема 1. Методи пізнання природи. Фізика як природнича наука ( 9 год)
|
|
|
1 |
Фізика – наука про природу. Фізичні тіла та фізичні явища. |
|
|
2 |
Експериментальні та теоретичні методи досліджень законів природи. Правила безпеки під час здійснення експериментів та досліджень, зокрема у фізичному кабінеті. |
|
|
3 |
Фізичні величини та їх вимірювання. |
|
|
4 |
Експериментальна робота № 1 «Вимірювання розмірів малих тіл методом рядів». |
|
|
5 |
Розв'язування вправ |
|
|
6 |
Поняття про різні види матерії. Будова речовини. |
|
|
7 |
Рух і взаємодія частинок речовини. |
|
|
8 |
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
9 |
Контроль успішності № 1 з теми «Методи пізнання природи. Фізика як природнича наука». |
|
|
|
Тема 2. Механічний рух (18 годин) Частина 1.Фізичні величини, що характеризують механічний рух. Прямолінійний рівномірний рух (10 годин)
|
|
|
10 |
Механічний рух. Відносність руху та спокою. Система відліку. Матеріальна точка. |
|
|
11 |
Траєкторія руху. Шлях. Переміщення. |
|
|
12 |
Рівномірний рух. Швидкість руху. |
|
|
13 |
Розв’язування задач. |
|
|
14 |
Графіки рівномірного руху. |
|
|
15 |
Розв’язування задач. |
|
|
16 |
Нерівномірний рух. Середня швидкість. |
|
|
17 |
Лабораторна робота № 1 «Визначення середньої швидкості руху тіла». |
|
|
18 |
Розв’язування задач. |
|
|
19 |
Узагальнення та систематизація знань. Самостійна робота |
|
|
|
Тема 2. Механічний рух. Частина 2. Рівномірний рух по колу. Коливальний рух (8 годин |
|
|
20 |
Рівномірний рух матеріальної точки по колу (рівномірне обертання). Період обертання. |
|
|
21 |
Лабораторна робота № 2 «Визначення періоду обертання тіла». |
|
|
22 |
Швидкість рівномірного руху по колу. Рух Землі і Місяця. |
|
|
23 |
Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань. |
|
|
24 |
Лабораторна робота № 3 «Дослідження коливань нитяного маятника». |
|
|
25 |
Розв’язування задач. |
|
|
26 |
Узагальнення та систематизація знань. Захист навчальних проєктів. |
|
|
27 |
Контроль успішності № 2 з теми « Механічний рух». |
|
|
|
Тема 3. Взаємодія тіл. Сили в природі. Імпульс тіла. ( 23 години)
|
|
|
28 |
Явище інерції. |
|
|
29 |
Інертність тіла. Маса. |
|
|
30 |
Лабораторна робота № 4 «Вимірювання маси тіл». |
|
|
31 |
Густина. Одиниці густини. |
|
|
32 |
Лабораторна робота № 5 «Визначення густини речовини (твердих тіл, рідин)». |
|
|
33 |
Розв’язування задач. |
|
|
34 |
Розв’язування задач. |
|
|
35 |
Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу. |
|
|
36 |
Розв’язування задач. |
|
|
37 |
Реактивний рух. |
|
|
38 |
Узагальнення та систематизація знань. Самостійна робота |
|
|
39 |
Сила – міра взаємодії. Графічне зображення сил. Додавання сил. |
|
|
40 |
Деформація тіла. Сила пружності. |
|
|
41 |
Закон Гука. Динамометр. |
|
|
42 |
Розв’язування задач. |
|
|
43 |
Лабораторна робота № 6 «Дослідження пружних властивостей тіл». |
|
|
44 |
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. |
|
|
45 |
Розв’язування задач. |
|
|
46 |
Тертя. Сила тертя. |
|
|
47 |
Розв’язування задач. |
|
|
48 |
Лабораторна робота № 7 «Визначення коефіцієнта тертя ковзання». |
|
|
59 |
Узагальнення та систематизація знань. Захист навчальних проєктів. |
|
|
50 |
Контроль успішності № 3 з теми «Взаємодія тіл. Сили в природі. Імпульс тіла.
|
|
|
|
Тема 4. Тиск твердих тіл, рідин і газів. Виштовхувальна сила. Плавання тіл (20 годин) |
|
|
51 |
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
|
|
52 |
Лабораторна робота № 8 «Вимірювання тиску тіла на опору». |
|
|
53 |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
|
|
54 |
Гідростатичний тиск. |
|
|
55 |
Атмосферний тиск і його вимірювання. Барометри. |
|
|
56 |
Сполучені посудини. Манометри. |
|
|
57 |
Гідростатичні та пневматичні пристрої. |
|
|
58 |
Розв’язування задач. |
|
|
59 |
Узагальнення та систематизація знань. Самостійна робота. |
|
|
60 |
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда. |
|
|
61 |
Розв’язування задач. |
|
|
62 |
Лабораторна робота № 9 «Гідростатичне зважування тіла». |
|
|
63 |
Умови плавання тіл. |
|
|
64 |
Лабораторна робота № 10 «Перевірка умов плавання тіла». |
|
|
65 |
Cудноплавство та повітроплавання. |
|
|
66 |
Узагальнення та систематизація знань. Захист навчальних проєктів. |
|
|
67 |
Захист навчальних проєктів. |
|
|
68 |
Контроль успішності № 4 з теми «Виштовхувальна сила. Плавання тіл».
|
|
|
69 |
Узагальнюючий урок |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|