Календарно-тематичне планування на 2024-2025 навчальний рік
ГЕОГРАФІЯ 7 клас
«МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ»
на основі модельної навчальної програми Модельна навчальна програма «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Гільберг Т.Г., Даценко Л.М.).
Дата |
№ п/п |
Тема уроку |
Приміт § |
|
|
ВСТУП ( 1год) |
|
|
1 |
Співвідношення на Землі суходолу та океанів. Частини світу. Пр. р.№ 1: Позначення на контурній карті материків, частин світу, різних за походженням островів. |
1 |
|
|
Розділ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ |
|
|
|
Тема 1. Географічні карти материків (2 год.) |
|
|
2 |
Джерела географічної інформації про материків і океанів. Карти, їх класифікація. Д-ня: Електронні джерела географічної інформації про материки |
2 Д-ня |
|
3 |
Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах материків. Д-ня: Використання географічних знань у різних областях людської діяльності |
3 Д-ня |
|
|
Тема 2. Закономірності формування рельєфу материків |
|
|
4 |
Походження сучасних материків та океанів у наслідок руху літосферних плит. Н. п-т.: Реконструкція давніх материків. Д-ня: Чи може знову утворитися Пангея? |
4 Д-ня |
|
5 |
Геологічна історія Землі та тектонічні структури . Д-ня: Про що розповідає геохронологічна таблиця |
5 Д-ня |
|
6 |
Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках. Пр. р. №2: «Виявлення закономірностей поширення основних форм рельєфу материків на основі аналізу тектонічної та фізичної карт світу» |
4,5
* |
|
|
Тема 3. Закономірності формування клімату материків (3 год) |
|
|
7 |
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії та закономірності зімни температури повітря на Землі. С-ня за погодними явищами у своїй місцевості |
6 |
|
8 |
Закономірності розподілу опадів та циркуляція повітряних мас. Д-ня: Небезпечні метеорологічні явища та процеси: причини виникнення, райони поширення, правила поведінки при їхньому прояві. |
7 Д-ня |
|
9 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Пр. р.№3 Визначення закономірностей розподілу кліматичних показників в основних та перехідних кліматичних поясах. |
8 |
|
|
Тема 4. Закономірності поширення природних комплексів материків |
|
|
10 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі. Д-ня: Пояснення взаємозв’язків між природними компонентами в географічній оболонці. С-ня за територіальними змінами природних комплексів у своїй місцевості |
9 |
|
11 |
Природні комплекси материків Пр. р.№4: Виявлення за тематичними картами закономірностей зміни природних зон материків (за одним з меридіанів та за однією з паралелей у межах помірного природного поясу). Д-ня: Причини проявів у при роді Землі широтної зональності та висотної (вертикальної) поясності. |
10 Д-ня
|
|
12 |
Діагностувальна робота за темою «Закономірності формування материків і океанів» |
|
|
|
Розділ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ Тема 1. Африка |
|
|
13 |
Фізико-географічне положення та берегова лінія Африки. Дослідження Африки. Пр. р.№5:Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід. Пр.р.№6:Позначення я на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки.(протягом вивчення теми). Д-ня: Як особливості фізико географічного положення Африки впливають на формування її природних умов. |
11-12 Д-ня |
|
14 |
Тектонічна будова, рельєф і корисні копалини Африки. |
13
|
|
15 |
Загальні особливості клімату Африки. Д-ня: Складання опису клімату та оцінка кліматичних умов для життя одного з африканських народів. |
14 Д-ня |
|
16 |
Кліматичні пояси та типи клімату. Пр. р. №7: Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами |
14 |
|
17 |
Води суходолу. Н. п-т. : Унікальні водойми Африки |
15 Н.п |
|
18 |
Природні зони Африки та закономірності їх поширення. С-ня (у зоопарку або за відеоматеріалами) за поведінкою тварин, що походять з Африки |
16 С-ня |
|
19 |
Савани і рідколісся. Тропічні пустелі і напівпустелі. |
17,18 |
|
20 |
Зміни природи людиною. Сучасні екологічні проблеми.. Охорона природи материка Н. п-т.: Найвідоміші природні об’єкти Африки, що віднесені до Світової спадщини ЮНЕСКО |
16-18 |
|
21 |
Населення та держави Африки. Зв’язки України з державами африканського континенту. Пр.р.№6 (закінчення) |
19-20 |
|
22 |
Діагностувальна робота за темою «Африка» |
Ст..93 |
|
|
Тема2. Південна Америка |
|
|
23 |
Фізико-географічне положення, берегова лінія та дослідження материка. Д-ня : 1.Складання порівняльної х-ки ФГП Пд. Америки і Африки. 2.Визначення географічних координат кр. точок та протяжності Пд. Америки |
20 |
|
24 |
Тектонічна будова, рельєф та закономірності поширення корисних копалин. Пр. р. №8 : Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Пд. Америки» (протягом вивчення теми). Д-ня: Встановлення за картами атласу зв’язку між тектонічними структурами, формами рельєфу та корисними копалинами Пд. Америки. |
21 Д-ня |
|
25 |
Загальні риси клімату. |
22 |
|
26 |
Кліматичні пояси і типи клімату. Пр. р. №9: Визначення типів клімату Пд. Америки за кліматичними діаграмами» Дослідження: Пояснення закономірностей розміщення типів клімату Пд. Америки |
22 Д-ня |
|
27 |
Води суходолу Південної Америки. Н. п.: Унікальні водойми материка |
23 |
|
28 |
Природні зони материка. Д-ня: Порівняння пр. зон Пд. Америки і Африки за тематичними картами атласу. С-ня (за відеоматеріалами) за поведінкою тварин, що походять з Пд. Америки |
24 С-ня |
|
29 |
Висотна поясність в Андах. Сучасні екологічні проблеми. Н. п-т: Найвідоміші об’єкти Південної Америки занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО. Д-ня: Основні екологічні проблеми Пд. Америки та розробка засобів щодо їхнього розв’язання. |
24 |
|
30 |
Населення та політична карта Південної Америки. Д-ня: Формування сучасного расового складу населення Пд. Америки. Пр.р.№8 (закінчення) |
25 |
|
31 |
Діагностувальна робота за темою «Південна Америка» |
|
|
|
Тема 3. Австралія |
|
|
32 |
Відкриття Австралії. Особливості фізико-географічного положення Австралії. Д-ня: Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Австралії. Пр. р№10. : Складання порівняльної характеристики географічного положення Австралії, Африки та Південної Америки за типовим планом. Пр. р. №11: «Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії» (протягом вивчення теми) |
26 |
|
33 |
Тектонічна будова і рельєф та корисні копалини Австралії |
27 |
|
34 |
Клімат і води суходолу Австралії. Пр. р.№12 Визначення типів клімату Австралії за кліматични-ми діаграмами. Д-ня Обґрунтування механізмів утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) Австралії та їхнього впливу на життя людей. |
28 Д-ня |
|
35 |
Унікальність органічного світу Австралії. Д-ня: Виявлення причин формування ендемічних та реліктових видів рослин і тварин Австралії». С-ня (у зоопар ку або за відеоматеріалами) за поведінкою унікальних тварин, що походять з Австралії. |
29 с-ня |
|
36 |
Населення Австралії. Австралійський Союз. С-ня (за відео- матеріалами) за наслідками негативного впливу стихійних явищ та господарської діяльності людини на природу та населення Австралії. |
29 |
|
37 |
Океанія. Д-ня: Складання порівняльної характеристики великих груп островів Океанії |
30 |
|
|
Розділ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ Антарктида |
|
|
38 |
Відкриття і дослідження Антарктиди. Фізико-географічне положення материка та його вплив на природу. Д-ня: Виявлення за географічними картами ФГП Антарктиди та його вплив на природу материка. Н. п-т: Яким вимогам має відповідати людина, щоб потрапити у команду дослідників на станцію «Академік Вернадський» |
31 |
|
39 |
Природа Антарктиди. Д-ня: 1.Виявлення чинників, які вплинули на формування клімату Антарктиди та утворення її льдового покриву. 2. Складання схеми «Природні багатства Антарктиди» |
32 |
|
40 |
Діагностувальна робота за темами «Австралія» і «Антарктида» |
|
|
|
Розділ ІV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ Тема 1. Північна Америка |
|
|
41 |
Фізико-географічне положення та берегова лінія. Відкриття і дослідження материка. Пр. р.№14 Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів материка» (протягом вивчення теми). Д-ня: Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Пн. Америки |
33 |
|
42 |
Тектонічні структури, форми рельєфу та корисні копалини. Д-ня: Встановлення за картами атласу зв’язку між тектонічними структурами, формами рельєфу та корисними копалинами у межах Північної Америки. Н. п-т: Унікальні форми рельєфу в Кордильєрах та вулкани Мексиканського нагір’я. |
34 |
|
43 |
Клімат Північної Америки. Пр..р.№15: Опис одного з типів клімату Пн. Америки за кліматичною картою та кліматичною діаграмою |
35 |
|
44 |
Води суходолу Північної Америки. Використання водних ресурсів. Н. п-т: Унікальні водойми материка |
36 |
|
45 |
Природні зони Північної Америки (арктичні пустелі, тундра, ліси помірного поясу, степи). С-ня (у зоопарку або за відеоматеріалами) за поведінкою тварин, що походять з Пн. Америки. |
37 |
|
46 |
Природні зони Північної Америки (перемінно вологі ліси, пустелі і напівпустелі). Висотна поясність гір. Н. п-т: Найвідоміші природні об’єкти Пн. Америки, що віднесені до Світової спадщини ЮНЕСКО |
38 |
|
47 |
Населення Північної Америки. Політична карта материки. Пр.р.№ 14 (закінчення) |
39 |
|
48 |
Діагностувальна робота за темою «Північна Америка» |
|
|
|
Тема 2. Євразія |
|
|
49 |
Фізико-географічне положення, берегова лінія Євразії. Пр. р. №16: Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів Євразії» (протягом вивчення теми) |
40 |
|
50 |
Дослідження різних частин материка. Н. п-т: З історії дослідження та освоєння різних частин Євразії |
41 |
|
51 |
Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини. Д-ня: Виявлення за географічними картами закономірностей розташування основних форм рельєфу Євразії. |
42 |
|
52 |
Загальні риси клімату Євразії. Н. п-т: Оймякон – «полюс холоду» північної півкулі. Черапунджі – «місто дощів» |
43 |
|
53 |
Кліматичні пояси і типи клімату. Пр. р.№17 : Визначення типів клімату в межах помірного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм |
44 |
|
54 |
Води суходолу: річки. Використання водних ресурсів. Н. п-т: Унікальні водойми Євразії (річки) |
45 |
|
55 |
Води суходолу: озера, льодовики. Н. п-т: Унікальні водойми Євразії (озера) |
46 |
|
56 |
Природні зони, закономірності їхнього поширення. Тайга. Широколисті ліси. Субтропічні ліси і чагарники. С-ня: (у зоопарку або за відеоматеріалами за поведінкою тварин, що походять з різних природних зон Євразії |
47 |
|
57 |
Перемінно-вологі ліси. Степи. Пустелі і напівпустелі. |
48 |
|
58 |
Савани. Гілеї. Вертикальна поясність. Д-ня: Порівняння висотної поясності Гімалаїв і Альп |
49 |
|
59 |
Населення, його склад та розміщення. |
50 |
|
60 |
Політична карта Євразії. Європа Д-ня: Складання «каталогу» країн Європи і Азії, угрупування їх за різними ознаками: площею, кількістю населення, особливостями географічного походження |
50 |
|
61 |
Політична карта Євразії. Азія |
|
|
62 |
Діагностувальна робота за темою «Євразія» |
|
|
|
Розділ V. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ ОКЕАНІВ |
|
|
63 |
Межі океанів. Моря. Походження океанічних западин. Д-ня: Визначення найбільших океанічних глибин та мілководдя з використанням шкали глибин фізичної карти |
51 |
|
64 |
Тектонічна будова та рельєф дна. Пр. р.№18 Позначення на контурній карті основних форм рельєфу Світового океану. Д-ня: Складання ментальної карти «Види островів Світового океану» |
51 |
|
65 |
Водні маси, їхні типи. Д-ня: Як впливає клімат на формування поверхневих океанічних водних мас. |
52 |
|
66 |
Закономірності формування океанічних течій. Припливи та відпливи Пр. р.№19: Складання та аналіз схеми «Система океанічних течій у світовому океані» Дослідження: З’ясування за географічними картами впливу океанічних течій на природу материків (на конкретних прикладах) |
52 |
|
67 |
Органічний світ та екологічні проблеми океанів. С-ня: (за відеоматеріалами) наслідків негативного впливу людини на природу Океану Н. п-т: Природні особливості одного з океанів (за вибором) |
|
|
68 |
Діагностувальна робота за темою «Закономірності формування природи океанів» |
|
|
69 |
Повторення |
|
|
70 |
Повторення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|