Календарно- тематичне планування з» Я досліджую світ«
2 клас
Програма: Нова українська школа. Оновлена Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (1-2 клас), розроблена під керівництвом О.Я. Савченко, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08. 2022 р. № 743.
Підручник: За підручником Бібік Н., Бондарчук Г.(частина 1) для 2 кл. закладів загальної середньої освіти ВД»Ранок», 2019. - 119 с. : іл. Наказ МОН від 28.03.2019 № 407
Вчителя Жучкової Н.І на 2024-2025 н.р.
3 години на тиждень
ІІ семестр(57 уроків) , Д.р -4
Дата |
Зміст навчального матеріалу (тема уроку) |
Основні вміння й навички, поняття, які мають бути сформовані в учнів |
|||
Людина і природа (15 год) |
|||||
49. |
|
Людина і природа |
має уявлення про форму Землі, вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року [2 ПРО 3.1]; називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; розрізняє форми земної поверхні[2 ПРО 1.5]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
с. 70-71 |
|
50. |
|
Проводимо дослідження. Що я можу зробити для охорони природи |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 71 |
|
51. |
|
Червона книга України |
дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті [2 ПРО 3.3]; розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей [2 ПРО 3.4]; знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела [2 ПРО 2.1]; робить висновок: природа потребує охорони [2 ГІО 2.2]; бере посильну участь в природоохоронній діяльності[2 ПРО 3.4] |
с. 72-73 |
|
|
|||||
52. |
|
Проводимо дослідження. Які рослини і тварини нашого краю занесені в Червону книгу України? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 73 |
|
53. |
|
Зелена книга України та Чорна книга України |
дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті [2 ПРО 3.3]; розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей [2 ПРО 3.4]; знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела [2 ПРО 2.1]; робить висновок: природа потребує охорони [2 ГІО 2.2]; бере посильну участь в природоохоронній діяльності[2 ПРО 3.4] |
|
|
54. |
|
Повітря. Дослідження властивостей повітря |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 74- 75 |
|
55. |
|
Як зберегти повітря чистим? |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; |
с. 76-77 |
|
|
|||||
56. |
|
Проводимо дослідження. Чи забруднюється повітря там, де ти живеш? Складання списку дій, яких можна вжити для покращення стану повітря |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
|
|
57. |
|
Вода. Дослідження властивостей води |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 78-79 |
|
|
|||||
58. |
|
Як берегти воду? Кругообіг води в природі |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 80 |
|
59. |
|
Як берегти воду? Проводимо дослідження. На які потреби витрачають воду у твоїй сім’ї? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 81 |
|
60. |
|
Водойми рідного краю. Природні і штучні водойми. Створення плаката «Водойми нашого краю» |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; |
с. 82 |
|
|
|||||
61. |
|
Водойми рідного краю. Правила безпечної поведінки на водоймах |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; |
с. 83 |
|
|
|||||
62. |
|
Водойми рідного краю. Проводимо дослідження. Походження назви водойми нашого краю. Яке значення має водойма для нашого краю? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 82-83 |
|
|
|||||
63. |
|
Діагностувальна робота № 4 Повітря. Вода
|
дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] наводить приклади виробів, які допомагають людині у побуті [2 ПРО 3.3]; розповідає про використання матеріалів на основі їх властивостей [2 ПРО 3.4]; знаходить інформацію про найважливіші винаходи людства, використовуючи різноманітні джерела [2 ПРО 2.1]; робить висновок: природа потребує охорони [2 ГІО 2.2]; бере посильну участь в природоохоронній діяльності[2 ПРО 3.4] |
|
|
Людина і природа (14 год) |
|||||
64. |
|
Кольорові сторінки природи: весна |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1]
|
с. 84-85 |
|
65. |
|
Урок-екскурсія. Що можна побачити, почути і відчути навесні? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 85 |
|
66. |
|
Рослини навесні |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
с. 86-87 |
|
|
|||||
67. |
|
Проводимо дослідження. Які первоцвіти ростуть у нашій місцевості? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 87 |
|
68. |
|
Виготовлення інформаційних бюлетенів «Охорона первоцвітів» |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостеріга єза тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
|
|
69. |
|
Тварини навесні |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
с. 88-89 |
|
|
|||||
70. |
|
Проводимо дослідження. Які зв’язки в природі ти спостерігаєш у саду, на городі, на вулиці? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 89 |
|
71. |
|
Форми земної поверхні. Уявна подорож картою |
має уявлення про форму Землі, вплив Сонця на сезонні явища в природі, причини змін пір року [2 ПРО 3.1]; |
с. 90-91 |
|
72. |
|
Проводимо дослідження. Які форми земної поверхні у нашому краї? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 91 |
|
73. |
|
Гірські породи |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1]; |
с. 92-93 |
|
|
|||||
|
|
Проводимо дослідження. Які предмети з вашого довкілля створені з гірських порід? |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
С. 93 |
|
|
|||||
74. |
|
Гірські породи нашого краю |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1]; |
|
|
75. |
|
Ґрунт. Властивості, значення. Дослідження складу ґрунту |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 94-95 |
|
76. |
|
Діагностувальна робота № 5
Форми земної поверхні. Гірські породи. Ґрунт
|
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1]; називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
|
|
Людина в суспільстві (14 год) |
|||||
77. |
|
Державні символи України |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3]
|
с. 98-99 |
|
78. |
|
Пізнаю свій край |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1];
|
с. 100-101 |
|
79. |
|
Проводимо дослідження. Що виготовляють або вирощують у нашому краї. |
визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання [2 ПРО 1.2]; виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
|
|
80. |
|
Київ — столиця України |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 102-103 |
|
|
|||||
81. |
|
Проводимо дослідження. Які визначні місця Києва вас зацікавили? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 103 |
|
82. |
|
Проводимо дослідження. Які визначні місця вашого міста вас зацікавили? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
|
|
83. |
|
Славетні українці. Проводимо дослідження. Хто прославив Україну в світі в різних галузях науки? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 104 |
|
|
|||||
84. |
|
Славетні українці. Проводимо дослідження. Хто прославив Україну в світі в різних видах спорту? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 104 |
|
85. |
|
Славетні українці. Проводимо дослідження. Хто з митців прославив Україну в світі? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 105 |
|
|
|||||
86. |
|
Проводимо дослідження. Хто із славетних людей народився у нашому місті? |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] |
с. 105 |
|
87. |
|
Світ різноманітний |
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни [2 ГІО 3.1]; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією [2 СЗО 2.2]; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи [2 ГІО 3.2]; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; в кризових ситуаціях [2 ГІО 3.2]; виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
с. 106 |
|
88. |
|
Світове господарство |
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни [2 ГІО 3.1]; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією [2 СЗО 2.2]; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи [2 ГІО 3.2]; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; в кризових ситуаціях [2 ГІО 3.2]; виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
с. 107 |
|
89. |
|
Проводимо дослідження. Які товари з України відправляють за кордон? |
має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни [2 ГІО 3.1]; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією [2 СЗО 2.2]; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи [2 ГІО 3.2]; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; в кризових ситуаціях [2 ГІО 3.2]; виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
с. 107 |
|
90. |
|
Діагностувальна робота № 6
Пізнаю свій край |
розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них [2 ГІО 8.3]; розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб, захисників і захисниць Вітчизни [2 ГІО 3.1]; розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення [2 ГІО 7.1]; дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів [2 ГІО 2.3] має уявлення про різноманітність людей у світі, називає деякі країни [2 ГІО 3.1]; усвідомлює необхідність толерантного ставлення до інших країн і народів, цікавиться відповідною інформацією [2 СЗО 2.2]; виявляє інтерес до інформації про інші країни і народи [2 ГІО 3.2]; на конкретних прикладах доводить важливість взаємозв’язків і взаємодії між країнами; в кризових ситуаціях [2 ГІО 3.2]; виявляє доброзичливе ставлення до людей інших національностей, до їхніх культур і звичаїв [2 ГІО 5.1] |
|
|
Людина (15 год) |
|||||
91. |
|
Людина і її тіло |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1]; описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; [2 ГІО 6.1] визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла [2 СЗО 3.1]; досліджує зміни, що відбуваються [2 СЗО 3.2]; досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]; досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] |
с. 108-109 |
|
92. |
|
Ти ростеш і змінюєшся |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1]; описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; [2 ГІО 6.1] визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла [2 СЗО 3.1]; досліджує зміни, що відбуваються [2 СЗО 3.2]; досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]; досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] |
с. 110-111 |
|
93. |
|
Турбуюся про здоров’я |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1]; описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; [2 ГІО 6.1] визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла [2 СЗО 3.1]; досліджує зміни, що відбуваються [2 СЗО 3.2]; досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]; досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] |
с. 112-113 |
|
|
|||||
94. |
|
Безпека там, де ти живеш |
розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4] |
с. 114-115 |
|
|
|||||
95. |
|
Діагностувальна робота № 7 Пізнаю себе |
розповідає про себе та інших, висловлює свої вподобання [2 СЗО 3.3], [2 ГІО 5.1]; описує себе, свій характер, захоплення, що відрізняють від інших; [2 ГІО 6.1] визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла [2 СЗО 3.1]; досліджує зміни, що відбуваються [2 СЗО 3.2]; досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]; досліджує зміни, що відбуваються з людиною [2 СЗО 3.4] розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4] |
|
|
96. |
|
Проводимо дослідження. Чи є біля школи небезпечні місця? |
розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4] |
С.115 |
|
97. |
|
Кольорові сторінки природи: літо |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
С. 116- |
|
117 |
|||||
98. |
|
Рослини влітку |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
|
|
|
|||||
99. |
|
Тварини влітку |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; |
|
|
|
|||||
100. |
|
Я дружу з природою |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 118-119 |
|
101. |
|
Я дружу з природою |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
с. 118-119 |
|
102. |
|
Святковий календар літа |
виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря, води, ґрунту, гірські породи, рослини своєї місцевості; вимірює температуру повітря, води; спостерігає за тваринами, добовими і сезонними змінами у природі; визначає суттєві ознаки об’єктів неживої та живої природи на основі проведених досліджень [2 ПРО 1.4]; фіксує результати досліджень доступними способами і робить висновки [2 ПРО 1.5]; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації [2 ПРО 2.1]; застосовує знання про природу в навчальних і життєвих ситуаціях [2 ПРО 3.1] |
|
|
103 |
|
Літні розваги |
розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4]; ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4]; визначає здорові та шкідливі звички, правила догляду за органами тіла [2 СЗО 3.1]; досліджує позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки [2 СЗО 3.3]; |
|
|
|
|||||
104. |
|
Правила поведінки під час літніх канікул |
розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4] |
|
|
|
|||||
105. |
|
Узагальнення знань учнів. Підсумок за рік |
називає пори року та відповідні їм місяці, явища в живій та неживій природі у різні пори року, умови вирощування рослин [2 ПРО 1.5]; наводить приклади зв’язку людини і природи [2 ПРО 3.1]; розпізнає зміни в живій та неживій природі; органи рослин; тварин різних груп [2 ПРО 4.3]; класифікує за певними ознаками рослини і тварин своєї місцевості, тіла неживої природи [2 ПРО 4.3]; розпізнає та описує небезпеку вдома або в школі, в довкіллі; [2 СЗО 2.1] ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі [2 СЗО 2.4] |
|
|
|