Календарно- тематичне планування «Захист України» (Основи медичних знань) 10 клас

Про матеріал
Календарно- тематичне планування «Захист України» (Основи медичних знань) 10 клас 2 години на тиждень, 70 годин на рік Складено відповідно до навчальної програми та розкладу занять на 2024∕ 2025 н.р «ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ»
Перегляд файлу


 

 

№ п/п

 

Дата

 

І семестр

 

 

 

Д ∕ З

10А

10Б

Тема уроку

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Вступне заняття                        

 ( 1 год)

1

 

 

Військово-патріотичне виховання. Поняття національної безпеки держави. Зміст програми предмета «Захист України».

Учень (учениця):

  • розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді;
  • характеризує вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України,
  • поняття національної безпеки держави;
  • визначає основні поняття військової справи, основ
  • цивільного захисту, психологічної та медико-санітарної підготовки;

 

 

§1

Тема 1. Система національної безпеки України (4год)

 

2

 

 

Національна безпека України - необхідна умова забезпечення могутності української держави.

Захист Вітчизни – конституційний обов’язок кожного громадянина.

Знаннєвий компонент

Учениця (учень):

  • характеризує механізми і моделі системи світової

колективної безпеки

  • визначає: основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України.

Система світової колективної безпеки.

      Поняття національної безпеки  держави.

  • Розуміє проблематику національних інтересів та

загроз українській державі; доцільність військового співробітництва з метою досягнення безпеки країни;

готовність Збройних Сил України до сучасних воєнних загроз та викликів та в умовах «гібридної війни».

  • характеризує формати відносин Україна - НАТО та

структурами європейської системи колективної безпеки.

  • розуміє перспективи та переваги вступу України в НАТО
  • називає ключові компоненти національного спротиву
  • має уявлення про методи протидії дезінформації

щодо військових злочинів, військових здобутків противника, небезпеки техногенних і природних  катастроф.

  • знає алгоритм дій у разі втрати мобільного та інтернет зв’язку

Конспект

3

 

 

Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна».

Конспект

4

 

 

Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України.

Конспект

5

 

 

Формати відносин Україна – НАТО та зі структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО. Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення.

Конспект

 

Тема 2. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини

(2 год)

6

 

 

Основні документи нормативно-правової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні.

Знаннєвий компонент

Учениця (учень):

  • називає основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні;
  • обґрунтовує правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров’я в Україні;
  • характеризує стан здоров’я людей в Україні;
  • розуміє основні принципи охорони здоров’я населення України.

§2 с.9-10

7

 

 

Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров'я України.

§2 с.9-11

Тема 3. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця          

  (12 год)

8

 

 

Загальні принципи надання домедичної допомоги у разі невідкладних станів.

 

  • Знаннєвий і діяльнісний компонент

 

  • Учениця (учень):
  • знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості
  • знає правила швидкого визначення зупинки серця
  • володіє основними правилами проведення реанімації
  • знає порядок проведення реанімації.
  • володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів
  • вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання
  • знає як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором.
  • вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію
  • Ціннісний компонент
  • дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів.

§3

9

 

 

Рятувальний ланцюжок у разі раптової зупинки серця. Алгоритм дій  під час проведення серцево-легеневої реанімації.

§3 ст 14

10

 

 

Основні правила та порядок проведення реанімації. Використання дронів при наданні

домедичної допомоги - СЛР (доставка

дефібрилятору, медикаментів).

§4

11

 

 

Техніка забезпечення прохідності верхніх дихальних шляхів .

§5

12

 

 

Штучне дихання - його різновиди. Методика й техніка проведення штучної вентиляції легень.

§6

13

 

 

Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання

§7

14

 

 

Застосування томатичного зовнішнього фібрилятора .

§8

15

 

 

Техніка проведення реанімаційних заходів одним рятівником та двома рятівниками

§9

 

16

 

 

Правила виклику бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги

§10

17

 

 

Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих.

§11

18

 

 

Навчально-тренувальні заняття

 

19

 

 

Узагальнення та систематизація знань №1

Пройти тестування

Тема4. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах 

                                                                    (7 год)

 

20

 

 

Невідкладні стани. Домедична

допомога при невідкладних станах

різноманітних соматичних захворювань.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • проводить швидку оцінку ознак порушення прохідності дихальних шляхів;
  • розуміє відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів;
  • володіє методами відновлення прохідності дихальних шляхів;
  • проводить відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Геймліка;
  • знає правила надання допомоги постраждалим при втраті свідомості;
  • знає правила надання допомоги постраждалим при різкому погіршенні стану;
  • знає правила надання допомоги постраждалим при судомах.

Ціннісний компонент:

  • дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при відновленні прохідності дихальних шляхів.

§12

21

 

 

 

 

Причини порушення прохідності дихальних шляхів

§12

22

 

 

Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів

§13

23

 

 

Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Хеймліха.

§14

24

 

 

Алгоритм надання допомоги в разі втрати свідомості

§15

25

 

 

  Послідовність надання допомоги у випадку різкого погіршення загального стану постраждалого

§16

26

 

 

Основні причини виникнення судо́м, прояви, послідовність надання домедичної допомоги

§17

27

 

 

Навчально- тренувальне заняття.

Узагальнення та систематизація знань №2

Пройти тестування

                              Тема 5. Загальні поняття про травму. Механізм травми                                                                            ( 9 год)

 

28

 

 

 

 

Поняття про травму. Види та класифікація травм.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

  • пояснює термін травма;
  • називає основні типи травм при дорожньо-транспортних пригодах;
  • пояснює особливості травм при падінні;
  • називає основні травми у пішохода, велосипедиста, мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля;
  • характеризує тупу та проникаючу травму, їх основні відмінності;
  • називає основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок;
  • розуміє вплив факторів при мінно-вибуховій травмі;
  • знає основні правила поведінки при виявленні потенційно небезпечних предметів.

 

§18

29

 

 

Типи травм у разі дорожньо-транспортної пригоди та падіння з висоти .

§19

30

 

 

Вплив мінно-вибухової травми на організм людини.

§20

31

 

 

Травми голови.

§21

32

 

 

Основні ознаки травм грудної клітки.

§22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестир

33

 

 

Основні ознаки травм живота.

 

§23

34

 

 

 

Основні ознаки травм скелетно-м’язової системи.

 

§24

35

 

 

Правила поведінки в потенційно небезпечному місці та після виявлення небезпечних предметів.

 

§25

36

 

 

Узагальнення з теми. Контрольна робота

 

Пройти тестування

Надання домедичної допомоги при кровотечах 11 год

37

 

 

Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця:

знає види кровотеч; основні принципи невідкладної допомоги

дотримується правил особистої безпеки

знає алгоритм дій при кровотечі

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю

знає способи зупинки кровотечі

застосовує прямий тиск на рану

володіє технікою накладання турнікета(джгута) на верхні та нижні кінцівки.

вміє проводити тампонування рани, здійснювати  перев’язку при пораненні різних частин тіла.

володіє методами виносу та переміщення  поранених

 

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

§26

38

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги під час кровотечі. Алгоритм дій у разі капілярних та внутрішніх кровотеч.

§26 ст. 94-96

39

 

 

Техніка застосування прямого тиску на рану

§27

40

 

 

Джгут. Турнікет. Підручні засоби для припинення кровотечі.

§28 ст 102-104,108.

41

 

 

Техніка накладання турнікета на верхні кінцівки та нижні кінцівки

§28-29

42

 

 

Практичне відпрацювання техніки накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.

 

43

 

 

Техніка тампонування рани.

Алгоритм дій при носовій кровотечі.

§30

44

 

 

Техніка накладання компресійної пов'язки.

Техніка накладання бандажів.

§31

45

 

 

Особливості перев’язки ран при

пораненні різних частин тіла.

§31 ст 118-119

46

 

 

Тренування у наданні допомоги при

різноманітних пораненнях. Вміст та умови

використання аптечки невідкладної

допомоги, автомобільної тощо.

Переглянути відео-матеріал

47

 

 

Узагальнення з теми. Контрольна робота.

Пройти тестування

Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок 11 год

48

 

 

Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця :

класифікує переломи та вивихи;

застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу;

вміє проводити транспортну іммобілізацію кінцівок з допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та Sam Splint

надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;

надає домедичну допомогу при травмі голови;

вміє виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта;

надає домедичну допомогу при травмі грудно ї клітки;

надає домедичну допомогу при травмі живота;

знає особливості надання допомоги при травмі очей;

знає особливості надання допомоги при  знаходженні сторонніх тіл в рані.

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання  домедичної допомоги при травмах окремих ділянок.

§32

49

 

 

Вивихи суглобів,їх класифікація. Ознаки вивихів.

§33

50

 

 

Порядок надання домедичної допомоги в разі переломів і вивихів.

§34

51

 

 

Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки.

§35

52

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови.

§36

53

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта.

§37

54

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі грудної клітки.

§38

55

 

 

Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі живота.

§39

56

 

 

Порядок надання допомоги при травмі очей.

§40

57

 

 

Тренування у наданні допомоги при

переломах.

Переглянути відео-матеріал

58

 

 

Узагальнення знань та вмінь з теми.

Контрольна робота.

Пройти тестування

 

 

Розділ  Основи цивільного захисту (11 год)

Нормативно-правова база цивільного захисту (1 година)

 

59

 

 

Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає основні положення нормативно-правової бази

цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки,

складові Єдиної державної системи цивільного захисту;

пояснює важливість знань основ цивільного захисту

§41

Надзвичайні ситуації природного, техногенного характеру, воєнні та соціальні (4 години)

60

 

 

Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій.

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учениця (учень):

характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їхній вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини;

називає види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій;

оцінює обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження;

наводить приклади виникнення надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами, потенційно небезпечні об’єкти міста (району);

пояснює негативний вплив надзвичайних ситуацій на

довкілля та життєдіяльність людини;

дотримується правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій

§42

61

 

 

Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. Джерела небезпечних ситуацій у військовий час.

§43

62

 

 

Застосування дронів при надзвичайних

ситуаціях: розвідка, оцінка та

прогнозування НС, планування

рятувальних операцій; для пошуку людей

та тварин, доставки необхідних речей для

підтримання життєдіяльності населення.

 

63

 

 

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання.

Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій.

§45

Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи

захисту населення в надзвичайних ситуаціях (4год.)

64

 

 

Основні принципи щодо захисту населення. Підготовка на випадок виникнення надзвичайних ситуацій. План дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Виживальницький запас. Вміст та складання тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд.

 

Знаннєвий компонент Учениця:

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення;

знає порядок підготовки засобів індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів; порядок одягання та зняття захисного загальновійськового комплекту після виходу із зараженої зони; алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації; алгоритм дій в разі хімічної атаки або надзвичайної ситуації на хімічному об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту, фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та біологічних препаратів; алгоритм дій та застережні

заходи при застосуванні білого фосфору.

Алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в натовпі, якщо стали заручником, в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. Порядок дій та правила поведінки під час виходу із зони бойових дій. вміє              користуватися основними              засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри. розрізняє різні прояви страху, їх ознаки

називає основні фізіологічні та психологічні ознаки страху, бойового стресу, рівні за

інтенсивністю.

вміє застосовувати 5-6 вправ на подолання різних проявів при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії класифікує              обладнання та              пояснює порядок  використання              інженерних               споруд              для              захисту  населення;

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна)

пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях,

характеризує способи проведення евакуації      населення;

виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення

 

 

65

 

 

Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та інформування населення про наявну обстановку. Засоби індивідуального та колективного захисту. Застосування засобів індивідуального захисту.

 

 

66

 

 

Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету, виходу із зони бойових дій.

 

 

67

 

 

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. Дії в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту.

 

 

68

 

 

 

Узагальнення знань. Контрольна робота

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів (2 год.)

69

 

 

Вибухонебезпечні предмети. Вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

розуміє вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство,

називає складові протимінної діяльності; основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні

має уявлення про національний та міжнародні стандарти протимінної діяльності, Міжнародні Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП.

Знає можливі види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику.

Має навички правильної поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП

Вміє розрізняти небезпечні території за їхніми ознаками.

 

70

 

 

Правила безпечної поведінки при виявленні ВНП. Алгоритм дій.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Sidlovska Viktoriia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Гречаник Віра
Пов’язані теми
Захист України, Планування
Додано
4 листопада
Переглядів
104
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку