Календарно-тематичне планування розроблене за програмою Р. Б. Шияна затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року.
Календарно-тематичне планування уроків
Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 2 класу
За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)
Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом
№ з/п |
Дата уроку |
Зміст уроку |
Очікуванні результати |
Примітка |
1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)» |
||||
1. |
|
Правила поведінки у комп’ютерному класі. |
досліджує сприйняття інформації різними органами чуття; робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття; формулює прості інформаційні запити; відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів; групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо); зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв; розрізняє носії за їх призначенням; читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; відповідає на запитання за даними таблиці, схеми; знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності; впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо); користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем; визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей; знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні); створює об’єкти за зразком; групує об’єкти, дає назву групі; переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією; створює модель об’єкта; цікавиться походженням інформації; виокремлює факти в текстах і повідомленнях; розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання; розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у простих медіатекстах; робить власні припущення стосовно розвитку подій. |
|
2. |
|
Властивості інформації. Сприймання інформації людиною. Джерела отримання інформації. |
|
|
3. |
|
Формулювання запитань. Ключові слова для пошуку інформації. |
|
|
4. |
|
Читання інформаційних знаків. Створення власних. Орієнтування за допомогою інформаційних знаків та позначок на цифрових пристроях і у доступному середовищі. |
|
|
5. |
|
Фіксування інформації на носіях. Розпізнавання та зчитування збереженої інформації. |
|
|
6. |
|
Кодування відповідей “так–ні” спеціальними знаками (0–1, червоний – зелений, жестами) тощо. Емотикони, інформаційні знаки, схеми як закодована інформація. |
|
|
7. |
|
Збирання та впорядкування даних в тому числі цифровими пристроями. Фіксування даних на носіях (папір, флешка тощо). |
|
|
8. |
|
Збереження даних та інформації на носіях. Приклади доступних носіїв. |
|
|
9. |
|
Впорядкування простих послідовностей для розв’язування проблем, виявлення 38 закономірностей і помилок у послідовностях. |
|
|
10. |
|
Створення найпростіших моделей (із підручних матеріалів, конструктора тощо та за допомогою цифрових пристроїв) |
|
|
11. |
|
Властивості об’єктів і їх моделей. Групи об’єктів за одною спільною ознакою. |
|
|
12. |
|
Правдиві та хибні висловлювання. Факти та вигадка. Припущення і фантазія. Прогнозування розвитку подій (казки, мультфільми, готові програми, ігри), порівняння результатів відповідно до висловлених припущень |
|
|
2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість» |
||||
13. |
|
Подія, послідовність подій. Наслідки порушення алгоритму. Складання простих алгоритмів для виконавця. |
встановлює логічну послідовність подій або дій; переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо); оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті); діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; укладає план дій для виконавця із точними та однозначними вказівками; формулює очікуваний результат; змінює послідовності дій для отримання іншого результату; погоджується або спростовує факт досягнення результату; виправляє помилки у плані; виокремлює частини від цілого; складає ціле із запропонованих частин; виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування; експериментує із заміною частин; ризикує під час виконання незнайомих завдань; використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм; створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм; презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо; читає електронні тексти, додає до них позначки і закладки; заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості розрахунки; робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги); використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів. |
|
14. |
|
Виконавець і його система команд. Що можуть і що не можуть виконати машини та люди. Очікуваний результат. |
|
|
15. |
|
Виправлення помилок у планах і алгоритмах. Завдання прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання. |
|
|
16. |
|
Конструювання. Програми та інструменти для створення простих зображень, текстів, музики, запису голосових повідомлень та пісень. Перегляд та використання простих інформаційних продуктів (зображень, текстів, звуків , відео та їх поєднання). Аудіо- та інтерактивні книжки. |
|
|
17. |
|
Заповнення таблиць на пристроях і без них, прості розрахунки. Програми та пристрої для простих розрахунків. Електронні тексти. Створення простих електронних текстів методом набору і голосовим. |
|
|
18. |
|
Виокремлення ключових слів та фрагментів. Шрифти. Їхня роль. Кольори і оздоблення. Оформлення текстів. Електронний дизайн. |
|
|
19. |
|
Збереження інформаційних продуктів на пристроях. Редагування створених чи готових електронних документів. |
|
|
20. |
|
Презентування власних ідей, думок, готових чи створених інформаційних продуктів перед аудиторією. |
|
|
3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця» |
||||
21. |
|
Правила і необхідність їхнього дотримання. Групова робота і лідерство. |
перевіряє результати праці, своєї та інших, за запропонованими критеріями; обґрунтовує причини своїх рішень; з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання чи нерозв’язання проблеми; діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі; виконує різні ролі у групі. |
|
22. |
|
Оцінювання досягнутого результату власної і групової праці. |
|
|
23. |
|
Спостереження за розвитком подій, експериментів, досягнення результату. Висновок про досягнення / недосягнення результату. |
|
|
24. |
|
Допомога інших під час пошуку рішення. Комунікація (однокласники, учитель, батьки, довідники, словники тощо) для пошуку необхідних ресурсів |
|
|
4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» |
||||
25. |
|
Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки. |
самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання; досліджує можливості пристроїв; експериментує з їхніми функціями; визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних; описує призначення доступних цифрових пристроїв; вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої; підтримує порядок на робочому місці; бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв; використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях; запускає програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої; розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і несправностях пристроїв; пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі; оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі; використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці; користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо); застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб. |
|
26. |
|
Цифрові пристрої для навчання, побуту, гри, безпеки, розвитку та збору інформації. Можливості цифрових пристроїв, призначення, вмикання / вимикання , перевантаження. Робоче місце для роботи з цифровими пристроями. |
|
|
27. |
|
Налагодження програмного середовища. Усунення несправностей пристроїв і програм. |
|
|
28. |
|
Передавання інформації в сучасному суспільстві. Програми та пристрої для спілкування в інтернеті, у безпечних онлайнових і офлайнових середовищах. |
|
|
29. |
|
Спілкування, пошук інформації через відео- або звуковий (голосовий) режим або передавання простого тексту, зображення тощо. |
|
|
30. |
|
Перегляд навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та інтернеті за допомогою цифрових пристроїв. |
|
|
5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» |
||||
31. |
|
Правила власної та взаємної безпеки з цифровими пристроями. Організація роботи з цифровими пристроями. Саморегуляція під час роботи з цифровими пристроями. |
дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями; повідомляє про своє самопочуття дорослим; аргументує необхідність конфеденційності паролів; дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах; зберігає конфіденційність особистої інформації та пояснює необхідність цього; розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих; звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті; коректно реагує на висловлювання, з яким не погоджується; розрізняє приватну та публічну інформацію; виявляє доброзичливе ставлення до інших – безпосередньо та через мережі; повідомляє дорослих про образи і цькування; зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його; не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому; вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах. |
|
32. |
|
Засоби та способи збереження особистої інформації. Пін-коди і паролі, їх призначення та доцільне використання. |
|
|
33. |
|
Вікові обмеження на перегляд сторінок та створення акаунтів. Безпека в мережах. Небезпечні співрозмовники та теми. Виявлення проблем і джерела допомоги. |
|
|
34. |
|
Етика спілкування в мережах та в реальному житті, особливості цифрового спілкування. Як уникнути цькування і діяти у випадку образ у цифровому спілкуванні. Програми та засоби, які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами. |
|
|
35. |
|
Інформація для дітей і дорослих, приватна, особиста, сімейна, колективна, публічна. Авторство контенту, зокрема електронного (власне і чуже). Узагальнення вивченого матеріалу |
|