Календарно-тематичне планування з інформатики 2 клас за програмою Р. Б. Шияна

Про матеріал

Календарно-тематичне планування розроблене за програмою Р. Б. Шияна затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 2 класу

За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)

Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом

Р.Б. Шияна

з/п

Дата

уроку

Зміст уроку

Очікуванні результати

Примітка

1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)»

1.

 

Правила поведінки у комп’ютерному класі.
Інформація. Види інформації.

досліджує сприйняття інформації різними органами чуття;

робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття;

формулює прості інформаційні запити;

відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів;

групує повідомлення за типами даних, що в них містяться (зображення, тексти, відео, звук тощо);

зберігає, змінює та видаляє дані на одному з відомих носіїв;

розрізняє носії за їх призначенням;

читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування; відповідає на запитання за даними таблиці, схеми;

знаходить зайві чи пропущені елементи, помилки у послідовності;

впорядковує предмети за заданими ознаками (наприклад, впорядкування списку учнів за датою народження, прізвищ за алфавітом тощо);

користується готовими моделями для пояснення і розв’язання проблем;

визначає з допомогою вчителя / вчительки найістотніші властивості об’єктів для побудови моделей;

знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів;

поділяє властивості за значущістю (істотні та неістотні);

створює об’єкти за зразком;

групує об’єкти, дає назву групі;

переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном / інструкцією;

створює модель об’єкта;

цікавиться походженням інформації;

виокремлює факти в текстах і повідомленнях;

розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання;

розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у простих медіатекстах;

робить власні припущення стосовно розвитку подій.

 

2.

 

Властивості інформації. Сприймання інформації людиною. Джерела отримання інформації.

 

3.

 

Формулювання запитань. Ключові слова для пошуку інформації.

 

4.

 

Читання інформаційних знаків. Створення власних. Орієнтування за допомогою інформаційних знаків та позначок на цифрових пристроях і у доступному середовищі.

 

5.

 

Фіксування інформації на носіях. Розпізнавання та зчитування збереженої інформації.

 

6.

 

Кодування відповідей “так–ні” спеціальними знаками (0–1, червоний – зелений, жестами) тощо. Емотикони, інформаційні знаки, схеми як закодована інформація.

 

7.

 

Збирання та впорядкування даних в тому числі цифровими пристроями. Фіксування даних на носіях (папір, флешка тощо).

 

8.

 

Збереження даних та інформації на носіях. Приклади доступних носіїв.

 

9.

 

Впорядкування простих послідовностей для розв’язування проблем, виявлення 38 закономірностей і помилок у послідовностях.

 

10.

 

Створення найпростіших моделей (із підручних матеріалів, конструктора тощо та за допомогою цифрових пристроїв)

 

11.

 

Властивості об’єктів і їх моделей. Групи об’єктів за одною спільною ознакою.

 

12.

 

Правдиві та хибні висловлювання. Факти та вигадка. Припущення і фантазія. Прогнозування розвитку подій (казки, мультфільми, готові програми, ігри), порівняння результатів відповідно до висловлених припущень

 

2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість»

13.

 

Подія, послідовність подій. Наслідки порушення алгоритму. Складання простих алгоритмів для виконавця.

встановлює логічну послідовність подій або дій; переказує послідовність подій та дій (у тексті, явищах тощо); оцінює ризик порушення послідовності дій (наприклад, під час переходу дороги на перехресті);

діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану;

укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; укладає план дій для виконавця із точними та однозначними вказівками;

формулює очікуваний результат;

змінює послідовності дій для отримання іншого результату; погоджується або спростовує факт досягнення результату; виправляє помилки у плані;

виокремлює частини від цілого; складає ціле із запропонованих частин;

виокремлює у складному завданні прості завдання, пропонує порядок їхнього розв’язування;

експериментує із заміною частин;

ризикує під час виконання незнайомих завдань;

використовує, створює, змінює текст за допомогою цифрових пристроїв та програм;

створює прості малюнки за допомогою цифрових пристроїв та програм;

презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо;

читає електронні тексти, додає до них позначки і закладки; заповнює пропуски в таблиці, виконуючи прості розрахунки; робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги);

використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів.

 

14.

 

Виконавець і його система команд. Що можуть і що не можуть виконати машини та люди. Очікуваний результат.

 

15.

 

Виправлення помилок у планах і алгоритмах. Завдання прості і складні. Послідовність розв’язування складного завдання.

 

16.

 

Конструювання. Програми та інструменти для створення простих зображень, текстів, музики, запису голосових повідомлень та пісень. Перегляд та використання простих інформаційних продуктів (зображень, текстів, звуків , відео та їх поєднання). Аудіо- та інтерактивні книжки.

 

17.

 

Заповнення таблиць на пристроях і без них, прості розрахунки. Програми та пристрої для простих розрахунків. Електронні тексти. Створення простих електронних текстів методом набору і голосовим.

 

18.

 

Виокремлення ключових слів та фрагментів. Шрифти. Їхня роль. Кольори і оздоблення. Оформлення текстів. Електронний дизайн.

 

19.

 

Збереження інформаційних продуктів на пристроях. Редагування створених чи готових електронних документів.

 

20.

 

Презентування власних ідей, думок, готових чи створених інформаційних продуктів перед аудиторією.

 

3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця»

21.

 

Правила і необхідність їхнього дотримання. Групова робота і лідерство.

перевіряє результати праці, своєї та інших, за запропонованими критеріями; обґрунтовує причини своїх рішень;

з допомогою інших формулює висновки щодо розв’язання чи нерозв’язання проблеми;

діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією;

встановлює послідовність із запропонованих дій для виконання роботи у групі; виконує різні ролі у групі.

 

22.

 

Оцінювання досягнутого результату власної і групової праці.

 

23.

 

Спостереження за розвитком подій, експериментів, досягнення результату. Висновок про досягнення / недосягнення результату.

 

24.

 

Допомога інших під час пошуку рішення. Комунікація (однокласники, учитель, батьки, довідники, словники тощо) для пошуку необхідних ресурсів

 

4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої»

25.

 

Люди і машини. Інтелектуальна поведінка машин. Передавання інформації від людини до пристрою і навпаки.

самостійно добирає необхідні цифрові пристрої для навчання; досліджує можливості пристроїв;

експериментує з їхніми функціями;

визначає переваги цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних;

описує призначення доступних цифрових пристроїв;

вмикає / вимикає, перезавантажує доступні пристрої;

підтримує порядок на робочому місці;

бережливо ставиться до своїх і чужих речей, зокрема цифрових пристроїв;

використовує програмні середовища для навчальної діяльності та в побутових ситуаціях;

запускає програми, відкриває файли та програми на знайомому пристрої;

розрізняє випадки, коли потрібно звернутися по допомогу, а коли впоратися самому при збоях програм і несправностях пристроїв;

пояснює, у який спосіб люди спілкуються через мережі; оцінює переваги і обмеження спілкування через мережі; використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці; користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо);

застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних потреб.

 

26.

 

Цифрові пристрої для навчання, побуту, гри, безпеки, розвитку та збору інформації. Можливості цифрових пристроїв, призначення, вмикання / вимикання , перевантаження. Робоче місце для роботи з цифровими пристроями.

 

27.

 

Налагодження програмного середовища. Усунення несправностей пристроїв і програм.
Цифрові пристрої як приватна власність.

 

28.

 

Передавання інформації в сучасному суспільстві. Програми та пристрої для спілкування в інтернеті, у безпечних онлайнових і офлайнових середовищах.

 

29.

 

Спілкування, пошук інформації через відео- або звуковий (голосовий) режим або передавання простого тексту, зображення тощо.

 

30.

 

Перегляд навчального відео, анімацій, схем, пошук та навігація у безпечних мережах та інтернеті за допомогою цифрових пристроїв.

 

5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві»

31.

 

Правила власної та взаємної безпеки з цифровими пристроями. Організація роботи з цифровими пристроями. Саморегуляція під час роботи з цифровими пристроями.

дотримується безпечного режиму роботи з цифровими пристроями;

повідомляє про своє самопочуття дорослим; аргументує необхідність конфеденційності паролів; дотримується правил безпечної роботи з цифровими пристроями та в мережах; зберігає конфіденційність особистої інформації та пояснює необхідність цього; розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих; звертається по допомогу, коли є сумніви з приводу змісту чи співрозмовника в мережах і реальному житті;

коректно реагує на висловлювання, з яким не погоджується;

розрізняє приватну та публічну інформацію;

виявляє доброзичливе ставлення до інших – безпосередньо та через мережі;

повідомляє дорослих про образи і цькування;

зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дату), доводить його;

не списує і не дає списувати, аргументовано доводячи, чому; вказує авторів тих матеріалів, які використовує у своїх роботах.

 

32.

 

Засоби та способи збереження особистої інформації. Пін-коди і паролі, їх призначення та доцільне використання.

 

33.

 

Вікові обмеження на перегляд сторінок та створення акаунтів. Безпека в мережах. Небезпечні співрозмовники та теми. Виявлення проблем і джерела допомоги.

 

34.

 

Етика спілкування в мережах та в реальному житті, особливості цифрового спілкування. Як уникнути цькування і діяти у випадку образ у цифровому спілкуванні. Програми та засоби, які полегшують спілкування з людьми з особливими потребами.

 

35.

 

Інформація для дітей і дорослих, приватна, особиста, сімейна, колективна, публічна. Авторство контенту, зокрема електронного (власне і чуже).

Узагальнення вивченого матеріалу

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Планування
НУШ
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку