Мета: придбання та вдосконалення у учнів навичок роботи з мультимедіа;
Завдання заходу:
• формування навичок застосування сучасних засобів ІКТ;
• виявлення обдарованих дітей та допомогу їм у придбанні професії;
• активізація творчої діяльності учнів;
• виховання культури оформлення та звукового супроводу презентації;
• розвиток комунікативної компетенції учнів,
• підвищення інтересу до предмету,
• виховання культури роботи з ПК
• демонстрація готових буктрейлерів для підбиття підсумків у роботі над темою «Створення потокових презентацій», нагородження учнів, що відзначилися.
Обладнання: проектор, інтерактивна дошка
Розробка
виховного заходу
з інформатики
для 11 класу
Конкурс «Найкращий буктрейлер»
Мета: придбання та вдосконалення у учнів навичок роботи з мультимедіа;
Завдання заходу:
Обладнання: проектор, інтерактивна дошка
Хід заходу
Організаційний момент (музика говорить про початок заходу, далі слово вчителя).
Вчитель: Здрастуйте, хлопці та гості нашого заходу!
Ви вивчили тему «Створення потокових презентацій», попрацювавши плідно над створенням відеороликів за книгами різних авторів. Згадайте, як перекласти з англійської слово «буктрейлер»?
Учень: Буктрейлер - це відеоролик по книзі, що не розкриває змісту книги і закликає глядача взяти та прочитати книгу.
Вчитель: Правильно. Наш конкурс — перший у своєму роді і наш клас взяв на себе місію — поділитися з ровесниками своїми рекомендаціями до прочитаних книг, а отже, підвищити їхній інтерес до читання. Сьогодні ми проводимо підсумковий захід — конкурс «Найкращий буктрейлер» для публікації найкращих робіт на сайті школи та на сайті бібліотеки школи. Бажаю удачі!
Ведуча: Ми раді вітати вас на конкурсі «Найкращий буктрейлер»!
Ведучий: Підвищувати інтерес учнів до читання, залишити своє слово та думки для молодшого покоління – ось цілі нашого заходу. Хто найкращий — визначить компетентне журі у складі:
(Оголошення складу журі)
Ведуча: Знайомтесь: учасники нашого конкурсу:
(оголошення учасників, на дошці - дата, список з імен учасників та назв їх робіт)
Виходить перший учасник, Ведуча йде.
Ведучий, звертаючись до Учасника 1: Влад, чи багато читаєш ти книг?
Влад: Щоб вибрати цікаву, доводиться переглядати досить багато книг, багато книг у вільному доступі, але я знаходжу цікаві.
Ведучий: Книги якої тематики тобі більше подобаються?
Влад: Пригоди, цей напрямок сьогодні популярний.
Ведучий: Ти уявляєш нам буктрейлер за книгою Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита». Чим тобі сподобалася ця книга?
Олександр: Історії, описані в цій книзі, цікаві тим, що через всю книгу проходить думка про те, що самі люди винні у своїх бідах, їхня корисливість, заздрість, страх карають інші, духовні сутності, які ні добрі, ні погані.
Ведучий: Удачі в участі!
(обидва йдуть, демонструється ролик за книгою Булгакова «Майстер і Маргарита», після — виходять другий учасник та Ведуча)
Ведуча: Ганно, де ти зазвичай береш книжки?
Анна: Зараз дуже багато книг в інтернеті у вільному доступі та для скачування. У шкільну бібліотеку я заглядаю для пошуку твору, що вивчається за програмою, оскільки паперову книгу приємніше читати, і видань, відповідних програмі і не оновлених, уже менше, ніж раніше.
Ведуча: Чи багато читають сучасні діти?
Анна: Мій молодший брат навчається у 3 класі, читати їм задають багато, але він справляється. Все залежить від сім'ї. У сім'ях читають багато — і художні книги, і журнали, і підручники, в тих, хто не читає, — до книг справа не доходить.
Ведуча: Для глядача якого віку створено твій буктрейлер?
Ганна: Думаю, для хлопців 9-10 класів, бо історія, описана в цій книзі, є трагедією.
Ведуча: Бажаю тобі перемоги!
(обидва йдуть, демонструється ролик за книгою Рея Бредбері «451 градус за Фаренгейтом», після виходять третій учасник і Ведучий)
Ведучий: Таїсія, чи важко було тобі створити свій відеоролик?
Таїсія: Важко було вибрати матеріал, інші предмети вимагали чималої уваги, а за комп'ютером - все було зроблено досить швидко, години за 2 максимум.
Ведучий: Спілкуючись з однолітками, чи часто ти обговорюєш якийсь момент у книзі, яку ти читаєш?
Юлія: З друзями – так, зі знайомими – не часто.
Ведучий: Чим особлива книга, за якою ти створила свій буктрейлер?
Таїсія: Ідею створення цієї роботи мені порадили вдома, наскільки вдало, нехай розсудить журі.
Ведучий: Ні пуху, ні пера!
(обидва йдуть, демонструється ролик за книгою Кена Кінзі «Пролітаючи над гніздом зозулі», після — виходять четвертий учасник та Ведуча)
Ведуча: Маріє, як рано ти навчилася читати і чи любиш читання?
Марія: Рано, пам'ятаю, як бабуся мені читала вірші Агнії Барто. Читати кохаю. Але якщо читання обривається на першій сторінці, то далі не читаю, залишаю на майбутнє.
Ведучий: Чи любитимуть діти в майбутньому читати чи книги замінять фільми?
Марія: Я думаю, що хоч фільми сьогодні загрожують читанню, але все ж таки читання книг залишиться улюбленим заняттям, тому що в уяві читача немає обмежень спецефектам.
Ведуча: Як ти вважаєш, чи не збентежить наших глядачів слово «злодій» у назві книги?
Марина: Думаю, що ні. Адже героїня книги насправді не краде книги, а рятує їхню відмінність від забуття.
Ведуча: Перемоги тобі!
(обидва йдуть, демонструється ролик за книгою Еріка Берна «Люди, які грають у ігри», після — виходять п'ятий учасник та Ведучий)
Ведучий: Яна, як ти вважаєш, чи легко сучасним дітям полюбити читання?
Яна: Батьки самі повинні читати, щоб дитина ще малюком брала з них приклад.
Ведучий: Чи важко було тобі підібрати матеріал для твого буктрейлера?
Яна: Мені допомогли друзі.
Ведучий: Чи любиш ти психологію, назва книги пов'язана з цією наукою, чи не так?
Яна: Так, мене вразило те, що у кожної людини є як мінімум три особи: дитина, дорослий і батько, але історія Біллі не така проста, як здається з першого разу.
Ведучий: Бажаю тобі перемоги!
(обидва йдуть, демонструється буктрейлер за книгою Франца Кафки «Замок», потім виходять Ведучі)
Ведучий: Перед нами було продемонстровано всі роботи конкурсу. Настав час журі оцінити їх.
Вчитель: А поки журі підбиває підсумки, пограємося.
(На екрані інтерактивної дошки — перша вправа «Вкажи автора висловлювання» [О.Вишня – «Потрібно спочатку полюбити людину, тільки тоді ми маємо право сміятися», П. Тютюнник – «Ніколи не скажу на тебе чорного слова, люба моя людина», Л.Костенко – «Нікода не було тисячі поетів»], для виконання якого викликаються два добровольці.
Потім друге «Збери слоова» [«POWER» - енергія, POINT - крапка, MOVIE - кіно, MAKER - виконавець]
Ведучий: Настало слово журі.
(висновки та коментарі журі та нагородження учасників за номінаціями «Читай і розмірковуй!», «Читання надихає!», «Читаю і Вам раджу!», «Читай та відчувай!» та «Приз глядацьких симпатій»)
Вчитель: Наш захід підійшов до свого завершення, але я сподіваюся, що далі у своєму житті ви, хлопці, продовжуватимете подавати приклад іншим у читанні та любові до чесності, доброти, милосердя, які всі автори зачіпають у своїх книгах. Дякуємо учасникам, журі та гостям нашого конкурсу за активну участь!
1