Календарно-тематичне планування
у 5 класі
на 2022 / 2023 н. р.
Складено відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти «Досліджуємо історію і суспільство. 5 клас (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.) затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)
Календарно-тематичне планування
«Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.)
5 – А та 5- Б клас
(70 год)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
||||||
ВСТУП. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ 4 год. |
|||||||||
1 |
Повторення та діагностика знань, вмінь та досягнень учнів. |
Пояснює поняття людина, особистість та гідність. Розповідає про різні спільноти та пояснює їх різноманіття. Розуміє термін історія в різних його вимірах та застосовує його на практиці. Знає основні засади історії рідного краю.
|
|
|
|||||
2 |
Моніторинг рівня навченості учнів. |
|
|
||||||
3 |
Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини |
|
|
||||||
4 |
Історія як минуле людини і суспільства. Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю |
|
|
||||||
РОЗДІЛ І. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР 8 год |
|||||||||
5 |
Хронологія. Відлік історичного часу. Лінія часу. |
Розуміє та відтворює поняття «хронологія», «лінія часу», «відлік часу», «історична періодизація». Показує основні етнічні регіони України на карті. Розуміє, що таке історичний простір. Відтворює на пояснює історичні географічні назви. Розрізняє звичаї та традиції різних регіонів та культур України. Розуміє причину різноманіття. |
|
|
|||||
6 |
Основні періоди історії людства |
|
|
||||||
7 |
Практичне заняття: Історичні періоди на лінії часу |
|
|
||||||
8 |
Географічний та історичний простір. Історична мапа |
|
|
||||||
9 |
Етнографічні регіони України. |
|
|
||||||
10 |
Практичне заняття: Особливості звичаїв та традицій в етнічних регіонах України та в рідному краї. |
|
|
||||||
11 |
Географічні назви в історії |
|
|
||||||
12 |
Узагальнення з розділу «Історичний час і простір» |
|
|
||||||
РОЗДІЛ ІІ. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА 12 год |
|||||||||
13 |
Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела |
Визначає види і типи історичний джерел. Вміє використовувати історичні джерела для здобуття нової інформації. Розрізняє факти та судження в історичних джерелах. Вміє первинно шукати інформацію з джерел та використовувати її на практиці. Розуміє значення книги в різних вимірах. Знає основних друкарів світу та України. Вчиться шукати та зберігати інформацію. |
|
|
|||||
14 |
Писемні історичні джерела |
|
|
||||||
15 |
Речові історичні джерела |
|
|
||||||
16 |
Практичне заняття: Про що нам розповідають предмети старовини? |
|
|
||||||
17 |
Візуальні історичні пам’ятки |
|
|
||||||
18 |
Практичне заняття: Старі фотографії моєї родини. |
|
|
||||||
19 |
Мова, топоніміка, фольклор, як джерела знань про минуле |
|
|
||||||
20 |
Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел |
|
|
||||||
21 |
Способи нагромадження та пошуку інформації у минулому і сьогодні. |
|
|
||||||
22 |
Практичне заняття: Книги в історії людства. Йоганес Гутенберг. Іван Федоров та інші творці книг. |
|
|
||||||
23 |
Пошук та збереження історичних джерел |
|
|
||||||
24 |
Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела» |
|
|
||||||
РОЗДІЛ ІІІ.1. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ 9 год |
|||||||||
25 |
Історичні події і процеси. Причини, приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів. |
Розуміє причини та наслідки історичних процесів. Називає основні постаті в історії України. Розуміє вплив особи на історичні процеси. Знає основних правителів та діячів Середньовіччя. Пояснює хто такі козаки та їх значення. Складає хронологічну таблицю подій історії України. Орієнтується в історичному просторі та показує на карті місця історичних подій. |
|
|
|||||
26 |
Практичне заняття: Історичні постаті. Роль особистості в історії. |
|
|
||||||
27 |
Русь-Україна. Князі Аскольд, Олег, Ольга, Володимир та Ярослав |
|
|
||||||
28 |
Королівство Руське. Король Данило та його нащадки. |
|
|
||||||
29 |
Практичне заняття: Українські землі в складі ВКЛ та РП |
|
|
||||||
30 |
Українське козацтво у військовий та мирний час |
|
|
||||||
31 |
Практичне заняття: звичаї та традиції українського козацтва |
|
|
||||||
32 |
Українські землі в час після козаків. |
|
|
||||||
33 |
Узагальнення з розділу «Мандрівка у минуле України» |
|
|
||||||
РОЗДІЛ ІІІ.2. МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ 13 год |
|||||||||
34 |
Українська революція (1917 – 1921). М. Грушевський. Є. Петрушевич |
Розуміє причини та наслідки історичних процесів. Називає основні постаті в історії України 20-21 ст. Розуміє вплив особи на історичні процеси. Знає основних правителів та діячів Національно-визвольних змагань та Української держави. Досліджує питання Голодомору в Україні. Розуміє жертву українського народу в Другій світовій війні. Розуміє основні причини та процеси тих подій. Розуміє значення понять: «гідність», «свобода», «боротьба за незалежність». Складає хронологічну таблицю подій історії України. Орієнтується в історичному просторі та показує на карті місця історичних подій. Розповідає історію власної родини. |
|
|
|||||
35 |
Практичне заняття: Чому Українська революція не досягнула омріяного успіху? |
|
|
||||||
36 |
Прихід радянської влади в Україну. Знищення українського народу, церкви та культури. |
|
|
||||||
37 |
Голодомор в пам’ятниках України та світу |
|
|
||||||
38 |
Україна у Другій світовій війні (1939 – 1945). Голокост та праведники народів світу. |
|
|
||||||
39 |
Практичне заняття: Українських повстанський рух. |
|
|
||||||
40 |
Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл |
|
|
||||||
41 |
Практичне заняття: Революція гідності – боротьба за свободу. |
|
|
||||||
42 |
Російсько-українська війна. |
|
|
||||||
43-46 |
Практичне заняття: Історія моєї родини. 3 год |
|
|
||||||
47 |
Узагальнення з розділу «Мандрівки у минуле України» |
|
|
||||||
РОЗДІЛ ІV. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС 10 год |
|||||||||
48 |
Зміни в житті людини і суспільства. Зв'язок минулого і сьогодення |
Розуміє зв'язок минулого та сьогодення. Пояснює значення господарства, освіти, науки та техніки на розвиток людства. Досліджує історію власного населеного пункту. Досліджує дозвілля свого народу в минулому і сьогодні. Займається пошуковою діяльністю. Засовує знання про волонтерство на практиці. |
|
|
|||||
49 |
Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства |
|
|
||||||
50 |
Освіта, наука, техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
||||||
51 |
Практичне заняття: техніка у минулому й сьогоденні |
|
|
||||||
52 |
Місто і село∶ від виникнення до сучасності |
|
|
||||||
53 |
Практичне заняття: Село∶ від виникнення до сучасності |
|
|
||||||
54 |
Дозвілля. Українці у світі |
|
|
||||||
55 |
Практичне заняття: Спорт колись і тепер. |
|
|
||||||
56 |
Доброчинність і волонтерство∶ історія і сучасність |
|
|
||||||
57 |
Узагальнення з розділу «Історія навколо нас» |
|
|
||||||
РОЗДІЛ V. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ 9 год |
|||||||||
58 |
Полікультурність∶ етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні |
Розуміє та пояснює значення термінів: «етнос», «полі культурність», «релігійне різноманіття». Показує на карті основні замки, фортеці та палаци України. Вміє пов’язувати, порівнювати та розповідати про архітектурні пам’ятки України. Пояснює зв’язки культури минулого і сьогодення.
|
|
|
|||||
59 |
Замки, фортеці, палаци України. |
|
|
||||||
60 |
Релігії та храми України |
|
|
||||||
61 |
Практичне заняття: Взаємодія культур в минулому і сьогоденні. |
|
|
||||||
62 |
Зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства |
|
|
||||||
63-65 |
Проєкт «Культурне розмаїття мого краю» 3 год |
|
|
||||||
66-70 |
Узагальнення з розділів «Історія навколо нас», «Розмаїття України». Резерв |
|
|
||||||