Календарно-тематичне оцінювання з географії 6 клас. Уроки узагальнення, теми, розділи виділені кольором. Позначені всі оцінюючі практичні роботи. Зазначена контрольна робота.
Географія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
І СЕМЕСТР
№п/п уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, дослідження |
Дата проведення уроку |
ВСТУП |
|||
1 |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення |
|
|
2 |
Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень |
|
|
3 |
|
Дослідження Спостереження за змінами у природі |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю |
|||
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину |
|||
4 |
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея |
|
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
|||
5 |
Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. |
|
|
6 |
Відкриття Америки Х. Колумбом. |
|
|
7 |
Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана. Відкриття Австралії та Антарктиди |
|
|
Тема 3. Сучасні дослідження |
|||
8 |
Дослідження Землі у ХХ на початку ХХІ ст.
|
|
|
9 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю» |
|
|
РОЗДІЛ 2. Земля на плані і карті |
|||
Тема 1. Орієнтування на місцевості |
|||
10 |
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. Поняття про азимут |
|
|
Тема 2. Способи зображення Землі |
|||
11 |
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, космічних знімках, картах, аерознімках, планах. Масштаб та його види. |
|
|
12 |
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
|
13 |
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. (Оцін.) |
|
14 |
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
|
|
15 |
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
|
|
Тема 3. Географічні координати |
||
16 |
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Правила відліку географічної широти і довготи |
|
|
17 |
Поняття про географічні координати. Географічні координати свого населеного пункту |
Практична роботи 2. Визначення географічних координат за географічною картою. (Оцін.) |
|
18 |
Контрольна робота по темі «Земля на плані і карті» |
|
|
РОЗДІЛ 3. Оболонки Землі |
|||
Тема 1. Літосфера |
|||
19 |
Внутрішня будова Землі |
|
|
20 |
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|
21 |
Мінерали, гірські породи та корисні копалини. |
|
|
22 |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. |
|
|
23 |
Рухи земної кори. Землетруси. |
|
|
24 |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі |
|
|
25 |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків |
|
|
26
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
|
|
27 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
|
28 |
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу |
|
|
29 |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу |
|
|
30 |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори дна Світового океану. Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
|
|
31 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу та серединно-океанічних хребтів. |
|
32 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Літосфера» |
|
|
Тема 2. Атмосфера |
||||||
32 |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері |
|
28.12 |
|||
33 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм, теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря |
|
|
|||
34 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску |
|
|
|||
35 |
|
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою (оцінюється) |
|
|||
36 |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й візуально. Місцеві вітри |
|
|
|||
37 |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
|
|||
38 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. |
|
|
|||
39 |
Форми хмар, хмарність |
|
|
|||
40 |
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, вимірювання. Карта розподілу опадів |
|
|
|||
41 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди |
|
|
|||
42 |
|
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз |
|
|||
43 |
Клімат та основні кліматичні показники. |
|
|
|||
44 |
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
|
|||
45 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Атмосфера» |
|
|
|||
Тема 3: Гідросфера |
||||||
46 |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери |
|
|
|||
47 |
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
|
|
|||
48 |
Властивості вод Світового океану Рухи води в Океані. |
|
|
|||
49 |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина |
|
|
|||
50 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. |
|
|
|||
51 |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок |
|
|
|||
52
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі |
Практична робота6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів; річок, озер |
|
|||
53 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми: ставки, водосховища, канали |
|
|
|||
54 |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти |
|
|
|||
55
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу |
|
|
|||
56 |
Контрольна робота по темі «Гідросфера» |
|
|
|||
Тема 4. Біосфера та ґрунти |
||||||
57 |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі |
|
|
|||
58 |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
|
|
|||
Тема 5. Природні комплекси |
||||||
59 |
Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості |
|
|
|||
60
|
Природні зони Землі, їх особливості |
Практична робота(на місцевості) 7. Ознайомлення з одним з природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яру, річки, лісу, парку тощо), виявлення взаємозв’язків між його компонентами |
|
|||
РОЗДІЛ ІV. Планета людей |
||||||
|
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі |
|||||
61 |
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження М. М. Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу |
|
|
|||
|
Тема 2. Держави світу |
|||||
62 |
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу |
|
|
|||
63
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу
|
Практична робота8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць (оцінюється) |
|
|||
|
Тема 3. Вплив людини на природу |
|||||
64 |
Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона |
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|||
65 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Біосфера та ґрунти. Природні комплекси. Планета людей.» |
|
|
|||
66 |
Повторення та систематизація знань, вмінь та навичок. |
|
|
|||