Календарно-тематичне планування 2020-2021 н.р

Про матеріал
При складанні даного календарно-тематичного планування було враховано раховано усі зміни та рекомендації, що актуальні на початок нового 2020-2021 навчального року.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з природознавства

(5 клас)

(70 годин, 2 години на тиждень)

Тема уроку

ВСТУП

1

Науки, що вивчають природу.

2

Методи вивчення природи.

Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.

3

Обладнання для вивчення природи.

Практичне заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень та дослідів.

4

Значення природничо-наукових знань для людини.

Організація спостережень  за тілами живої та неживої природи.

Навчальний проект. «Жива і нежива природа навколо нас»

5

Узагальнення знань ТО 1 

Розділ І. Речовини та явища навколо нас

6

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

7

Практична робота. Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

8

Речовини. Фізичні властивості речовин.  Властивості твердих тіл, рідин і газів

9

Атоми і молекули. Дифузія.

10

Практичне заняття. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.

11

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини.

12

Чисті речовини і суміші.

13

Способи розділення сумішей.

Практичне заняття. Розділення сумішей фільтруванням.

14

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність, взаємозв’язок та повторюванність у природі. 

15

Механічні та теплові явища

16

Електричні та магнітні явища

17

Звукові та світлові фізичні явища

18

Хімічні явища, їх ознаки.

19

Горіння. Гниття. (Опале листя)

20

Узагальнення знань ТО 2 

Розділ ІІ. Всесвіт

21

Небо і небесна сфера.

22

Небесні світила. Видимі рухи світил.

23

Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.

24

Небесні тіла. Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. Зоря – самосвітне  небесне тіло. Відмінності між зорями.

25

Міжзоряний простір. Зоряні системи — галактики.

26

Всесвіт і його складові. 

27

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт.

28

Людина і Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.

29

Навчальний проект. «Наш дім – сонячна система»

30

Навчальний проект. «Наш дім – сонячна система»

31

Узагальнення знань ТО 3

Розділ ІІІ. Земля - планета Сонячної системи

Тема 1. Земля як планета

32

Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.

33

Рухи Землі. Пори року.

34

Практичне заняття. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця

35

Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.

36

Способи зображення Землі.

37

Практичне заняття. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль, материків і частин світу; географічних об’єктів.

38

Ґрунт, його значення.

39

Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.  

40

Повітря – суміш газів. Властивості повітря. Значення повітря

41

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води.

42

Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.

43

Розчини в природі. Значення води у природі. Використання води людиною.

44

Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії); впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді; вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.

45

Узагальнення знань ТО 4

Тема 2. Планета життя як середовище життя організмів

46

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

47

Різноманітність організмів: Рослини

48

Різноманітність організмів: Тварини

49

Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії.

50

Практичне заняття. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.

51

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи.

52

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

53

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

54

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.  Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.

55

Практичне заняття. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.

56

Наземно-повітряне середовище життя.

57

Водне середовище життя.

58

Ґрунтове середовище життя.

59

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.  Співіснування організмів. Угруповання організмів.

60

Екосистеми. 

61

Екскурсія до зоопарку, живого куточка, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо (відповідно до місцевих умов; можливо, віртуальна)

62

Узагальнення знань ТО 5

 

Тема 3. Людина на планеті Земля

63

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

64

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

65

Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

66

Охорона природи. Червона книга України.

Практична робота. Складання Червоної книги своєї місцевості.

67

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

68

Навчальний проект. «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей»)

69

Узагальнення знань ТО 6

70

Повторення вивченого

 

docx
Додано
12 вересня 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку