Календарно-тематичне планування з географії
для учнів 6 класу 2020-2021 н.р.
№ з\п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична робота/ Дослідження |
Д/з, № § Примітка |
|||||
ВСТУП 2 год. |
|||||||||
1 |
|
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення |
|
§1 |
|||||
2 |
|
Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
Дослідження. Спостереження за змінами у природі. |
§2 |
|||||
Розділ І. Розвиток географічних знань про Землю 7 год. |
|||||||||
Тема 1. Уявлення про землю у давнину 1 год. |
|||||||||
3 |
|
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
§3 |
|||||
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі 2 год. |
|||||||||
4 |
|
Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Х.Колумбом. |
|
§ 4 |
|||||
5 |
|
Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Ф.Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
§5 |
|||||
Тема 3. Сучасні дослідження 1 год. |
|||||||||
6 |
|
Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст. |
|
§6-7 |
|||||
7 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторити § 1-7 |
||||||
Розділ ІІ. Земля на плані та карті 12 год. |
|||||||||
Тема 1. Орієнтування на місцевості 2 год. |
|||||||||
8 |
|
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. Компас. |
|
§8 |
|||||
9 |
|
Поняття про азимут. |
|
§ 9 |
|||||
Тема 2. Способи зображення Землі 6 год. |
|||||||||
10 |
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
§9-10 |
|||||
11 |
|
Масштаб та його види. |
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу.
|
§11 |
|||||
12 |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот. |
|
§26 |
|||||
13 |
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. |
|
§12 |
|||||
14 |
|
Читання плану. |
|
§13 |
|||||
15 |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
§14-15 |
|||||
Тема 2. Географічні координати 4 год. |
|||||||||
16 |
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
§16 |
|||||
17 |
|
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
|
§17 |
|||||
18 |
|
Визначення географічних координат за географічною картою. |
Практичні робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
§18 |
|||||
19 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторити § 8-18 |
||||||
Розділ ІІ. Оболонки Землі 41 год. |
|||||||||
Тема 1. Літосфера 12 год. |
|||||||||
20 |
|
Внутрішня будова Землі |
|
§19 |
|||||
21 |
|
Будова літосфери, її властивості. |
|
§20 |
|||||
22 |
|
Внутрішні процеси Землі: рухи земної кори. Літосферні плити, наслідки їх переміщення |
|
§21 |
|||||
23 |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Землетруси. Мінерали, гірські породи та корисні копалини. |
|
§22 |
|||||
24 |
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
Практична робота 3 (початок). Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
§23 |
|||||
25 |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
§24 |
|||||
26 |
|
Зовнішні процеси Землі: Органічне вивітрювання і діяльність людини. |
|
§ 25 |
|||||
27 |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
Практична робота 3. (продовження). |
§ 27 |
|||||
28 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу. |
Практична робота 3. (продовження). |
§ 28 |
|||||
29 |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
§ 29 |
|||||
30 |
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
|
§ 30 |
|||||
31 |
|
Тематичне оцінювання
|
Повторити § 19-30 |
||||||
Тема 2. Атмосфера 12 год. |
|||||||||
32 |
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
§ 31 |
|||||
33 |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. |
|
§ 32 |
|||||
34 |
|
Контрольна робота |
|
§ |
|||||
35 |
|
Річний хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
§33 |
|||||
36 |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
§ 34 |
|||||
37 |
|
Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
Практичні робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
§32-34 |
|||||
38 |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
|
§ 35 |
|||||
39 |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її, зміни. |
|
§ 36 |
|||||
40 |
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар. Хмарність |
|
37 |
|||||
41 |
|
Опади, що випадають з хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
§38 |
|||||
42 |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
Практичні робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
§39-40 |
|||||
43 |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. |
|
§41 |
|||||
44 |
|
Зміни клімату |
|
§42 |
|||||
45 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторити § 31-42 |
||||||
Тема 3. Гідросфера 13 год. |
|||||||||
46 |
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
|
§43 |
|||||
47 |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
Практична робота 6(початок). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів; річок, озер. |
§44 |
|||||
48 |
|
Властивості вод Світового океану. |
|
§45 |
|||||
49 |
|
Рухи води в Світовому океані. |
|
§46 |
|||||
50 |
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
§47 |
|||||
51 |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. |
Практична робота 6. (продовження) |
§48 |
|||||
52 |
|
Живлення, водний режим і робота річок. |
|
§49 |
|||||
53 |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
Практична робота 6. (продовження). |
§50 |
|||||
54 |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
Практична робота 6. (продовження) |
§51 |
|||||
55 |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
§52 |
|||||
56 |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
§53 |
|||||
57 |
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
§54 |
|||||
58 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторення § 43-54 |
||||||
Тема 4. Біосфера та грунти 2 год. |
|||||||||
59 |
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
§55 |
|||||
60 |
|
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
§56
|
|||||
Тема 5. Природні комплекси 3 год. |
|||||||||
61 |
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі і властивості. |
|
§57 |
|||||
62 |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
§58 |
|||||
63 |
|
Виконання практичної роботи. |
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
§59 |
|||||
64 |
|
Контрольна робота |
|
|
|||||
Розділ ІV. Планета людей 6 год. |
|||||||||
Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі 1 год. |
|||||||||
65 |
|
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі та його густота. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження Миколи Міклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
§60 |
|||||
Тема 2. Держави світу 2 год. |
|||||||||
66 |
|
Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав з різних частин світу та їх столиць |
§61 |
|||||
67 |
|
Держави-сусіди України на політичній карті світу. |
|
§62 |
|||||
|
|||||||||
68 |
|
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. |
|
§63 |
|||||
69 |
|
Забруднення довкілля та його охорона. |
Дослідження. Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів |
§64 |
|||||
70 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторення § |
||||||