Математика, 5 клас
(4 год на тиждень, І семестр – 64 год, ІІ семестр – 76 год)
Складено до підручника: Мерзляк А.Г. Математика. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти / А.Г.Мерзляк, В.В. Полонський, М.С. Якір. - Х.: Гімназія, 2018. – 352 с.. згідно з навчальною програмою, що затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804.
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Ключові компетентності, наскрізні змістовні лінії |
Примітки |
Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Учень/учениця: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, піраміду; розрізняє: цифри і числа читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; пояснює, що таке: натуральне число; квадрат і куб натурального числа; пряма; промінь; координатний промінь; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; прямокутний паралелепіпед; куб; рівняння; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею; класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника та прямокутника; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; порівняння натуральних чисел; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника, квадрата і об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі, зокрема комбінаторні |
||||
|
|
Повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
Предметна |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування вправ за початкову школу |
Математична |
|
|
|
Розв’язування вправ за початкову школу |
Математична |
|
|
|
Розв’язування вправ за початкову школу |
Математична |
|
|
|
Самостійна робота на повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
Предметна |
|
|
|
Натуральні числа. Число нуль. |
Предметна |
|
|
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел |
Ініціативність та підприємливість |
|
|
|
Відрізок |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Пряма. Промінь. |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Шкала. Координатний промінь |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Предметна |
|
|
|
Порівняння натуральних чисел |
Уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Уміння вчитися |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 1 за темою: «Лічба, вимірювання і числа» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Віднімання натуральних чисел |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Буквені вирази. Формули |
Спілкування державною мовою, комунікативна |
|
|
|
Рівняння |
Підприємливість |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість |
|
|
|
Кут та його градусна міра |
Предметна |
|
|
|
Види кутів |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Предметна |
|
|
|
Многокутники. Рівні фігури |
Інформаційно-цифрова |
|
|
|
Трикутник та його периметр. Види трикутників за кутами |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Прямокутник. Квадрат. Периметр прямокутника і квадрата |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою: «Додавання і віднімання натуральних чисел» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Множення натуральних чисел та його властивості |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Ділення з остачею |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Квадрат і куб натурального числа |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда |
Інформаційно-цифрова |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Інформаційно-цифрова |
|
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Множення і ділення натуральних чисел» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
Предметна |
|
Тема 2. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ Учень/учениця: наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; відсотка; середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; знаходження середнього арифметичного кількох чисел, середнього значення величини |
||||
|
|
Звичайні дроби. |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Правильні й неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
Здоров’я і безпека |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Здоров’я і безпека |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Здоров’я і безпека |
|
|
|
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Звичайні дроби і ділення натуральних чисел |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Мішані числа |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Комунікативна |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 4 за темою: «Звичайні дроби» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
Спілкування державною мовою, предметна |
|
|
|
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність, комунікативна |
|
|
|
Порівняння десяткових дробів |
Уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Уміння вчитися |
|
|
|
Округлення десяткових дробів |
Уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Уміння вчитися |
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Множення десяткових дробів |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Ділення десяткових дробів |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Множення та ділення десяткових дробів» |
Предметна |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Фінансова грамотність |
|
|
|
Відсотки. Знаходження відсотків від числа |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань. |
Міжпредметна |
|
|
|
Контрольна робота № 7 за темою: « Відсотки» |
Предметна |
|
Тема 3. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Лічба, вимірювання і числа |
Спілкування державною мовою, уміння вчитися |
|
|
|
Дії першого ступеня з натуральними числами |
Спілкування державною мовою, уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Спілкування державною мовою, уміння вчитися |
|
|
|
Дії другого ступеня з натуральними числами |
Спілкування державною мовою, уміння вчитися |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Спілкування державною мовою, уміння вчитися |
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником. |
Екологічна грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Екологічна грамотність |
|
|
|
Площі та об’єми фігур |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Обізнаність і самовираження |
|
|
|
Звичайні дроби. Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість, комунікативна |
|
|
|
Десяткові дроби та дії з ними |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Підприємливість і фінансова грамотність |
|
|
|
Відсотки. Середнє арифметичне |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
Ініціативність і підприємливість |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
Міжпредметна |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування вправ |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування вправ |
Предметна |
|
|
|
Розв’язування вправ |
Предметна |
|
|
|
Підсумковий урок |
Предметна |
|