Майдан-Липненська гімназія
Колківської селищної ради Волинської області
Учитель математики: Холод М. О.
Мета уроку: сформувати вміння застосовувати сполучну властивість множення при розв’язуванні вправ; розвивати увагу, вміння грамотно формулювати власні думки; виховувати впевненість у власних силах, працьовитість, дисциплінованість, охайність ведення записів у зошитах.
Очікувані результати: учні повинні вміти застосовувати сполучну властивість множення при розв’язуванні вправ.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, зошит.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вправа «Усмішка по колу» (психологічне налаштування учнів)
- Діти стають у коло беруться за руки. Кожен з них посміхається друзям зліва-справа і промовляє: «Бажаю успіхів на уроці»
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Один учень коло дошки записує виконання домашнього завдання, решта учнів перевіряють правильність виконання, виправляють помилки.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Бліцопитування (повторення вивченого матеріалу на попередньому уроці, учням було завдання додому повторити § 3 п. 16 с. 124-128).
1. Чи правильно, що 4 + 4 + 4 = 4 * 3? (так)
2. Чи правильно, що 6 + 6 = 6 * 2? (так)
3. Результат множення називається… (добутком)
4. Числа, які множаться, називаються… (множниками)
5. Якщо кожен із множників збільшити в 3 рази, то добуток (збільшиться в 3 рази)
6. Яку властивість ми вивчали на попередньому уроці? Сформулюйте її та запишіть у буквеному вигляді.
7. Як у рівності а * в = с називають число а? число в? число с?
8. Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 1?
9. Чому дорівнює добуток двох множників, один з яких дорівнює 0?
10. У якому випадку добуток може дорівнювати нулю?
IV. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну з властивостей множення, а якої саме ви дізнаєтесь розташувавши цифри у порядку зростання:
А П Н Л Ч О У С
8 2 7 4 6 3 5 1
Записуємо сьогоднішнє число, класна робота та тему уроку.
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Наприклад. Обчислити.
1) 25 * 12 * 4;
1) Застосуємо переставну а потім сполучну властивості множення: 25 * 12 * 4 = 12 * (25 * 4) = 12 * 100 = 1200.
2) 4а * 3в;
4а * 3в = (4 * 3) * ав = 12ав.
Виконання даних завдань ілюструє сполучну властивість множення для даних чисел. Отже: щоб добуток двох чисел помножити на третє число, можна перше число помножити на добуток другого і третього чисел.
З переставної та сполучної властивостей множення випливає, що при множенні кількох чисел множники можна міняти місцями та брати в дужки, тим самим визначають порядок обчислень.
Наприклад, правильним є рівності:
17 * 2 * 3 * 5 = (17 * 3) * (2 * 5)
V. ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником: повторити § 3 п. 17 с. 133-134.
2. Колективне виконання письмових вправ:
Вправа № 425
1) 2 * 328 * 5 = 328 * (2 * 5) = 328 * 10 = 3280;
2) 125 * 43 * 8 = 43 * (125 * 8) = 43 * 1000 = 43 000;
3) 25 * 243 * 4 = (25 * 4) * 243 = 100 * 243 = 24 300;
4) 4 * 36 * 5 = (4 * 5) * 36 = 20 * 36 = 720;
5) 50 * 236 * 2 = 236 * (50 * 2) = 236 * 100 = 23 600;
6) 250 * 3 * 4 = (250 * 4) * 3 = 1000 * 3 = 3 000.
Вправа № 435
25х * 4у = 25 * 12 * 4 * 11 =(25 * 4) * (12 * 11) = 100 * 132 = 13 200 ;
8k * 125c = 8 * 58 * 125 * 8 = 8 * (125 * 8) = 8 * 1000 = 8000/
3. Робота в парах «Хто швидше зійде на гору». Розв’яжіть, «рухаючись сходинками» знизу вверх. (До дошки по черзі виходять учні по черзі: один учень – на одну «сходинку»).
І група
ІІ група
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
І пара
1) 5 *321 * 20 > 4 * 322 * 25;
2) 50 * 72 * 2 < 5 * 4 * 3 * 2 * 9 * 5;
3) 125 * 91 * 8 = 200 * 90 * 5.
ІІ пара
1) 25 * 186 * 4 < 20 * 185 * 5;
2) 5 * 4 * 6 * 7 * 1 * 5 * 2 > 20 * 9 * 9 * 5;
3) 20 * 50 * 78 = 125 * 87 * 8
VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Вправа «Продовжити речення…»
Сьогодні на уроці ми вивчали …
Сьогодні на уроці ми дізналися…
Мені урок сподобався тому, що…
– Чи отримав (ла) я на сьогоднішньому уроці те, чого очікував (ла)?
Сомооцінювання
Як би ти оцінив свої здобутки на уроці?
Я все зрозумів, я все роблю правильно
Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
припускаюсь помилок
Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне
ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити § 3 п. 17 с. 133-134 – у підручнику.
Виконати вправи: № 426, № 428.
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 5 *321 * 20 > 4 * 322 * 25;
2) 50 * 72 * 2 < 5 * 4 * 3 * 2 * 9 * 5;
3) 125 * 91 * 8 = 200 * 90 * 5.
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 25 * 186 * 4 < 20 * 185 * 5;
2) 5 * 4 * 6 * 7 * 1 * 5 * 2 > 20 * 9 * 9 * 5;
3) 20 * 50 * 78 = 125 * 87 * 8.
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 5 *321 * 20 > 4 * 322 * 25;
2) 50 * 72 * 2 < 5 * 4 * 3 * 2 * 9 * 5;
3) 125 * 91 * 8 = 200 * 90 * 5.
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 25 * 186 * 4 < 20 * 185 * 5;
2) 5 * 4 * 6 * 7 * 1 * 5 * 2 > 20 * 9 * 9 * 5;
3) 20 * 50 * 78 = 125 * 87 * 8
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 5 *321 * 20 > 4 * 322 * 25;
2) 50 * 72 * 2 < 5 * 4 * 3 * 2 * 9 * 5;
3) 125 * 91 * 8 = 200 * 90 * 5.
Вправа «Знайди і виправ помилку» Індивідуальна робота.
1) 25 * 186 * 4 < 20 * 185 * 5;
2) 5 * 4 * 6 * 7 * 1 * 5 * 2 > 20 * 9 * 9 * 5;
3) 20 * 50 * 78 = 125 * 87 * 8
Я все зрозумів, я все роблю правильно
Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
припускаюсь помилок
Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне
Я все зрозумів, я все роблю правильно
Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
припускаюсь помилок
Я майже нічого не розумію, це все для мене дуже складне