Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Календарно-тематичне планування. Літературне читання. За підручником " Українська мова та читання" 2частина О. Савченко за програмою з очікувальними результатами.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі (посібник «Українська мова та читання» О. Савченко, І. Красуцька)   І СЕМЕСТР

 

Дата

Тема уроку

Очікувальні результати

1.  

Ічв

 

Читаємо й розповідаємо про свої захоплення

Осінній настрій. Л.Костенко «Вже брами літа замикає осінь..» С.5

Знаходження і з’ясування ролі епітетів, порівнянь у творчості поетів. Використання у власному мовленні засобів художньої виразності.

Пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи; знаходить у тексті засоби

художньої виразності;

 

усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання

тепер і в майбутньому;

 

обґрунтовує думки, спираючись на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її;

 

 

 

 

 

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитаний текст.

 

 

 

знає права дітей на одержання інформації ; розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції.

 

 

пояснює, з яких джерел складається простір його читання.

 

 

2.  

 

Як читають книжки? С.6

Виконання вправ, завдань з розвитку технічної сторони навички читання вголос правильно.

3.  

 

Спробуй полюбити читання. Марія Манеру «Читач Максимко» С.7 -8

Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому тексті.

4.  

 

 Робота з дитячою книгою.

Таємниці української мови

Алла Коваль «Література і макулатура».с.6-7 

(зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Розвивати уміння будувати зв’язні аргумен- тальні оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів.

 

5.  

 

 Вислови свою думку. Василь Марсюк

«Диктант» С.8

Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті.

6.  

 

Медіавіконце «Інформація. Джерела та види інформації. С.9

Опрацювання доступних джерел передачі інформації.

7.  

 

Виховуй розум і бережи знання. Давид Гуліа

«Розум, знання і сила» С.10

Дослідження засобів художньої виразності.

8.  

 

 Перевір свої досягнення з теми « Читаємо й розповідаємо про свої захоплення» . С.11 Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу до джерел інформації.

9.  

 

Прагнемо зрозуміти своїх предків

Виявляє внутрішній стан

 

 

 

Міфи про початок світу. УНП «Як ще не було початку світа» С.13

Формування уміння виявляти емоційний стан, настрій інших людей, інтонацію мовлення. 

 

героя, його почуття, зміну

емоційного настрою; 

 

 

 

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки,

динаміку розвитку; 

 

 

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження

про прочитаний твір;

 

 

 

пояснює мотиви вчинків

героїв, авторське ставлення до них; висловлює емоційнооцінні судження до

вчинків персонажів;

 

самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту

текстів різних видів;

 

співвідносить вчинок із агальноприйнятими

нормами людської моралі;

 

наводить приклади, де і як можна перевірити

одержану інформацію;

 

обґрунтовує власні погляди, підтверджує їх прикладами або власними спостереженнями, враховує думки інших осіб.

10.

 

Міфи Стародавнього Єгипету. «Створення світу» О. Бондарчук С.14-15 Діагностувальна робота. Усний переказ. Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку та взаємозв’язок між подіями і фактами.

11.

 

 Робота з дитячою книгою.

Байки Езопа . Езоп «Розумна ворона». с. 100  (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Розвиваток уміння будувати оцінні судження щодо вчинків персонажів. Чиї вчинки героїв заслуговують/ не заслуговують схвалення.

12.

 

Міфи Стародавня Греція. «Дедал та Ікар»

С.16-19 Діагностувальна робота. Усний переказ.

Розуміння мотивів вчинків персонажів. Виявлення авторської позиції щодо зображеного.

13.

 

Міфи Слов’янських народів. О. Бондарук

«Міфи про створення світу та людей»

 С.20-22  Діагностувальна робота. Усний переказ.

Застосування різних видів читання: аналітичне (поглиблене, переглядове, вибіркове) пошукове – відповідно до мети читання.

14.

 

Богині-жінки. О. Бондарук «Дана й Лада»

С.23-24 Діагностувальна робота. Усний переказ. Розвиток уміння характеризувати персонажа  за його вчинками.

15.

 

Медіавіконце: історія медіа. С.25

Опрацювання доступних  джерел і способів передачі інформації (тексти, малюнки, фотографії)

16.

 

Перевір свої досягнення з теми «Прагнемо зрозуміти своїх предків».С.26 Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу.

17.

 

Збагачуємося скарбами усної народної творчості

Ще багато-багато «чому?» і «як?» . За

Софією Грицою «Наші джерела».С.28-29

 

 

Розрізняє твори усної народної творчості і

наводить приклади; 

 

 

 

 

 

Розрізнення жанрів усної народної творчості.

 

 

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння;

з’ясовує їх роль ;

 

самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору, характеризує персонажа

за його вчинками;

 

виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою ; визначає, самостійно розрізняє жанрові ознаки

літературних творів;

 

 

 

знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів;

 

пояснює мотиви вчинків

героїв;

 

 

 

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль ; використовує яскраві, образні вислови у

власному мовленні ;

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 Робота з дитячою книгою.  Українські народні казки. 

«Як мужик гусей ділив». с. 16-18 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі.

19.

 

Українська народна казка «Заяче сало».

 С.29-30

Визначення головних і другорядних героїв твору; розрізнення персонажів у ставленні їх до головного героя.

20.

 

 Хорватська народна казка «Дев’ять братів – сіроманців» С.31-34

Формування умінь виявляти емоційний стан, настрій інших людей.

21.

 

Хорватська народна казка «Дев’ять братів – сіроманців» С.34-36

Жести, міміка, інтонація мовлення, окремі елементи поведінки героїв твору.

22.

 

Діагностувальна робота. Аудіювання.

 

23.

 

Байка й притча «Жаба боязкіша від зайця» С.37

Розрізнення жанрів і авторського розмаїття навчального матеріалу.

24.

 

Притча «Без труда нема плода» С.38

Розуміння мотивів вчинків персонажів.

25.

 

Робота з дитячою книжкою

Із скарбниці усної народної творчості.

Народна легенда «Брат і сестра». с. 22-24 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Відтворення змісту тексту з опорою на план.

26.

 

 

Українська народна пісня «Стоїть явір над водою». С.39-40

Знаходження і з’ясування ролі епітетів, порівнянь, метафор, повторів, гіпербол в усній народній творчості.

 

27.

 

Проєкт «Улюблена українська народна пісня моєї родини» с.40

 Виконання різноманітних завдань, вправ для розвитку фантазії, образного мислення і мовлення через залучення ілюстративного матеріалу (малюнок, картина, музика)

 

28.

 

Народні легенди. Хліб і золото. С.41-42 Жанрове розмаїття прози.

 

 

 

 

 

 

Висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в медіа тексті.

 

Самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання .

29.

ІІчв

 

Прислів’я і приказки. С.42-44

Усвідомлення малих фольклорних форм усної народної творчості.

30.

 

Народні усмішки. С.45

Відпрацювання пошуку відповідей на поставлені запитання.

31.

 

Медіавіконце «Колекції народної творчості»

С.46

Створення власного медіатекста.

32.

 

Робота з дитячою книжкою.

Славні козаки.

Оксана Данілевська «Козак Мамай».с. 93-96 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Читацькі мотиви (для задоволення, проведення цікавого дозвілля; знаходження потрібної інформації, розширення  знань та ін).

33.

 

Перевір свої досягнення з теми «Збагачуємося скарбами усної народної творчості». С.47 Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу

34.

 

Захоплюємося сторінками історії України Наші предки. О.Олесь «Наші предки – слов’яни» С.48-51

Сприймання- розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація почутого.

 

Критично сприймає усну інформацію; аналізує й уточнює її ; сприймає і розуміє художній, науково -художній текст; повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів; бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування

однокласників);

 

співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль

35.

 

Великий князь київський. «Ярослав Мудрий»

С.51- 53

Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів (художні, науково-художні)

36.

 

Як створювалися книги. І. Крип’якевич «Книги за княжих часів» С.54

Обговорення усної інформації, доповнення її, обґрунтування власної думки.

37.

 

Медіавіконце «Кінофільми» С.55

Перегляд постеру сучасного українського пригодницького  фільму-фентезі, знятого Ю.Ковальовим.

38.

 

Радість знайомства. О. Герасимова

«Несподіване знайомство» С.56-59

Характеристика персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювання власних  оцінних суджень щодо цього.

39.

 

Робота з дитячою книжкою.

Біла казка зими.

Платон Воронько «Зимова калина» . с. 54-58  

 

 

 

(зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Дослідження засобів художньої виразності у творчості поеті, використання у власному мовленні засобів художньої виразності.

використовує яскраві, образні вислови у

власному мовленні;

 

володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням;

 

висловлює власне судження щодо змісту тексту;

 

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку;

 

 

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту ; знаходить і пояснює причиново-наслідкові

зв’язки ;

40.

 

Діагностувальна робота. Читання мовчки.

 

41.

 

Походження назви міст. Д. Білоус «У назвах міст», 

А. Коваль «Знайомі незнайомці» С.60-62 Розрізнення інформації природничого, історичного, культурознавчого характеру.

42.

 

Мальовнича історія Незалежності України.

О. Лупій «22 січня». Брати Капранови

«Незалежність України»

 С.63-66

Розрізнення інформації історичного характеру

43.

 

 Перевір свої досягнення з теми

«Захоплюємося сторінками історії України».

С.67

Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків, Установлення причиновонаслідкових зв’язків.

44.

 

Розуміємо красу й добро

Краса природи. М. Рильський «Зима» С.68-69 Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час діалогів, описів природи.

Знаходить у тексті засоби художньої виразності , з’ясовує їх роль;

 

 

 

самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети) ;

 

 

 

 

Самостійно визначає тему

і основну думку твору ;

 

 

 

складає план оповідання, казки, статті ; користується планом для переказу твору;

45.

 

Перший крок до добра - не роби зла. Н. Бічуя

«Чотири руді лисиці» С.69-70 Діагностувальна робота . Читання вголос.  Застосовування різихі видів переказу залежно від мети (докладний, стислий, вибірковий).

46.

 

Робота з дитячою книжкою

Українські майстри слова.

Наталка Поклад «Майстер» . с. 79-80  (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору.

47.

 

Казки Різдвяного Ангела. В. Вздульська

«Горобине гніздо» С.71-76 

Діагностувальна робота .Читання вголос Самостійне складання плану казки, використання плану для переказу твору.

48.

 

Казки Різдвяного Ангела В. Вздульська

 

 

«Горобине гніздо» С.71-76 

Діагностувальна робота .Читання вголос

Розвиток умінь характеризувати персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювати власні оцінні судження щодо цього.

 

49.

 

 

 

 

 Ангел – охоронець. Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький». С.76  Діагностувальна робота . Читання вголос. Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків.

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту;

 

 

визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки,

динаміку розвитку;

 

 

розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції; створює медіапродукт (кадри мультфільма, замітка до газети, виступ на шкільному радіо тощо); 

 

формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть;

50.

 

Новорічні пригоди. М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника». С.77-81

Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку; установлювати взаємозв’язки між подіями фактами, спираючись на зміст.

51.

 

Медіавіконце «Електронне листування»

 С.77-81

Передача інформації (тексти, малюнки, фотографії).

52.

 

Веселе слово. Д. Білоус «Колядник» С.83-84 Розвиток умінь формулювати пізнавальні запитання на виявлення загального, емоційного сприймання змісту.

53.

 

Робота з дитячою книжкою.

Загадки Різдва

Ганна Третяк «Де і як роблять ялинкові прикраси»   с. 82-84 

(зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня»)

 Удосконалення умінь самостійно здійснювати смислову компресію змісту тексту: виділяти ключові поняття, поділяти текст на смислові частини; добирати до них заголовки, складати план.

 

pdf
Додав(-ла)
Ахматова Ніна
Додано
7 січня 2023
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку