Календарне планування уроків літературного читання в 4 класі (посібник «Українська мова та читання» О. Савченко, І. Красуцька) І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувальні результати |
1. |
Ічв
|
Читаємо й розповідаємо про свої захоплення Осінній настрій. Л.Костенко «Вже брами літа замикає осінь..» С.5 Знаходження і з’ясування ролі епітетів, порівнянь у творчості поетів. Використання у власному мовленні засобів художньої виразності. |
Пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи; знаходить у тексті засоби художньої виразності;
усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому;
обґрунтовує думки, спираючись на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її;
висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитаний текст.
знає права дітей на одержання інформації ; розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції.
пояснює, з яких джерел складається простір його читання.
|
2. |
|
Як читають книжки? С.6 Виконання вправ, завдань з розвитку технічної сторони навички читання вголос правильно. |
|
3. |
|
Спробуй полюбити читання. Марія Манеру «Читач Максимко» С.7 -8 Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому тексті. |
|
4. |
|
Робота з дитячою книгою. Таємниці української мови Алла Коваль «Література і макулатура».с.6-7 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Розвивати уміння будувати зв’язні аргумен- тальні оцінні судження щодо загального змісту книжки, вчинків персонажів.
|
|
5. |
|
Вислови свою думку. Василь Марсюк «Диктант» С.8 Висловлення власної думки про факти, події у сприйнятому на слух тексті. |
|
6. |
|
Медіавіконце «Інформація. Джерела та види інформації. С.9 Опрацювання доступних джерел передачі інформації. |
|
7. |
|
Виховуй розум і бережи знання. Давид Гуліа «Розум, знання і сила» С.10 Дослідження засобів художньої виразності. |
|
8. |
|
Перевір свої досягнення з теми « Читаємо й розповідаємо про свої захоплення» . С.11 Дослідження індивідуальних інтересів і можливостей доступу до джерел інформації. |
|
9. |
|
Прагнемо зрозуміти своїх предків |
Виявляє внутрішній стан |
|
|
Міфи про початок світу. УНП «Як ще не було початку світа» С.13 Формування уміння виявляти емоційний стан, настрій інших людей, інтонацію мовлення.
|
героя, його почуття, зміну емоційного настрою;
визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку;
висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитаний твір;
пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; висловлює емоційнооцінні судження до вчинків персонажів;
самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів;
співвідносить вчинок із агальноприйнятими нормами людської моралі;
наводить приклади, де і як можна перевірити одержану інформацію;
обґрунтовує власні погляди, підтверджує їх прикладами або власними спостереженнями, враховує думки інших осіб. |
10. |
|
Міфи Стародавнього Єгипету. «Створення світу» О. Бондарчук С.14-15 Діагностувальна робота. Усний переказ. Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку та взаємозв’язок між подіями і фактами. |
|
11. |
|
Робота з дитячою книгою. Байки Езопа . Езоп «Розумна ворона». с. 100 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Розвиваток уміння будувати оцінні судження щодо вчинків персонажів. Чиї вчинки героїв заслуговують/ не заслуговують схвалення. |
|
12. |
|
Міфи Стародавня Греція. «Дедал та Ікар» С.16-19 Діагностувальна робота. Усний переказ. Розуміння мотивів вчинків персонажів. Виявлення авторської позиції щодо зображеного. |
|
13. |
|
Міфи Слов’янських народів. О. Бондарук «Міфи про створення світу та людей» С.20-22 Діагностувальна робота. Усний переказ. Застосування різних видів читання: аналітичне (поглиблене, переглядове, вибіркове) пошукове – відповідно до мети читання. |
|
14. |
|
Богині-жінки. О. Бондарук «Дана й Лада» С.23-24 Діагностувальна робота. Усний переказ. Розвиток уміння характеризувати персонажа за його вчинками. |
|
15. |
|
Медіавіконце: історія медіа. С.25 Опрацювання доступних джерел і способів передачі інформації (тексти, малюнки, фотографії) |
|
16. |
|
Перевір свої досягнення з теми «Прагнемо зрозуміти своїх предків».С.26 Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу. |
|
17. |
|
Збагачуємося скарбами усної народної творчості Ще багато-багато «чому?» і «як?» . За Софією Грицою «Наші джерела».С.28-29
|
Розрізняє твори усної народної творчості і наводить приклади;
|
|
|
Розрізнення жанрів усної народної творчості.
|
знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль ;
самостійно визначає головних і другорядних персонажів твору, характеризує персонажа за його вчинками;
виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою ; визначає, самостійно розрізняє жанрові ознаки літературних творів;
знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів;
пояснює мотиви вчинків героїв;
знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль ; використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні ;
|
18. |
|
Робота з дитячою книгою. Українські народні казки. «Як мужик гусей ділив». с. 16-18 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Сприймання засобів художньої виразності відповідно до їх функцій у творі. |
|
19. |
|
Українська народна казка «Заяче сало». С.29-30 Визначення головних і другорядних героїв твору; розрізнення персонажів у ставленні їх до головного героя. |
|
20. |
|
Хорватська народна казка «Дев’ять братів – сіроманців» С.31-34 Формування умінь виявляти емоційний стан, настрій інших людей. |
|
21. |
|
Хорватська народна казка «Дев’ять братів – сіроманців» С.34-36 Жести, міміка, інтонація мовлення, окремі елементи поведінки героїв твору. |
|
22. |
|
Діагностувальна робота. Аудіювання.
|
|
23. |
|
Байка й притча «Жаба боязкіша від зайця» С.37 Розрізнення жанрів і авторського розмаїття навчального матеріалу. |
|
24. |
|
Притча «Без труда нема плода» С.38 Розуміння мотивів вчинків персонажів. |
|
25. |
|
Робота з дитячою книжкою Із скарбниці усної народної творчості. Народна легенда «Брат і сестра». с. 22-24 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Відтворення змісту тексту з опорою на план. |
|
26. |
|
Українська народна пісня «Стоїть явір над водою». С.39-40 Знаходження і з’ясування ролі епітетів, порівнянь, метафор, повторів, гіпербол в усній народній творчості.
|
|
27. |
|
Проєкт «Улюблена українська народна пісня моєї родини» с.40 Виконання різноманітних завдань, вправ для розвитку фантазії, образного мислення і мовлення через залучення ілюстративного матеріалу (малюнок, картина, музика) |
28. |
|
Народні легенди. Хліб і золото. С.41-42 Жанрове розмаїття прози. |
Висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в медіа тексті.
Самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання . |
29. |
ІІчв
|
Прислів’я і приказки. С.42-44 Усвідомлення малих фольклорних форм усної народної творчості. |
|
30. |
|
Народні усмішки. С.45 Відпрацювання пошуку відповідей на поставлені запитання. |
|
31. |
|
Медіавіконце «Колекції народної творчості» С.46 Створення власного медіатекста. |
|
32. |
|
Робота з дитячою книжкою. Славні козаки. Оксана Данілевська «Козак Мамай».с. 93-96 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Читацькі мотиви (для задоволення, проведення цікавого дозвілля; знаходження потрібної інформації, розширення знань та ін). |
|
33. |
|
Перевір свої досягнення з теми «Збагачуємося скарбами усної народної творчості». С.47 Розвиток умінь висловлювати оцінні судження щодо змісту опрацьованого розділу |
|
34. |
|
Захоплюємося сторінками історії України Наші предки. О.Олесь «Наші предки – слов’яни» С.48-51 Сприймання- розуміння усної інформації. Аналіз та інтерпретація почутого.
|
Критично сприймає усну інформацію; аналізує й уточнює її ; сприймає і розуміє художній, науково -художній текст; повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів; бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування однокласників);
співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі; знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль |
35. |
|
Великий князь київський. «Ярослав Мудрий» С.51- 53 Сприймання і практичне розрізнення текстів різних видів (художні, науково-художні) |
|
36. |
|
Як створювалися книги. І. Крип’якевич «Книги за княжих часів» С.54 Обговорення усної інформації, доповнення її, обґрунтування власної думки. |
|
37. |
|
Медіавіконце «Кінофільми» С.55 Перегляд постеру сучасного українського пригодницького фільму-фентезі, знятого Ю.Ковальовим. |
|
38. |
|
Радість знайомства. О. Герасимова «Несподіване знайомство» С.56-59 Характеристика персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювання власних оцінних суджень щодо цього. |
|
39. |
|
Робота з дитячою книжкою. Біла казка зими. Платон Воронько «Зимова калина» . с. 54-58 |
|
|
(зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Дослідження засобів художньої виразності у творчості поеті, використання у власному мовленні засобів художньої виразності. |
використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні;
володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням;
висловлює власне судження щодо змісту тексту;
визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку;
установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту ; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки ; |
40. |
|
Діагностувальна робота. Читання мовчки.
|
|
41. |
|
Походження назви міст. Д. Білоус «У назвах міст», А. Коваль «Знайомі незнайомці» С.60-62 Розрізнення інформації природничого, історичного, культурознавчого характеру. |
|
42. |
|
Мальовнича історія Незалежності України. О. Лупій «22 січня». Брати Капранови «Незалежність України» С.63-66 Розрізнення інформації історичного характеру |
|
43. |
|
Перевір свої досягнення з теми «Захоплюємося сторінками історії України». С.67 Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків, Установлення причиновонаслідкових зв’язків. |
|
44. |
|
Розуміємо красу й добро Краса природи. М. Рильський «Зима» С.68-69 Спостереження за авторським вибором слова у творах різних жанрів під час діалогів, описів природи. |
Знаходить у тексті засоби художньої виразності , з’ясовує їх роль;
самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети) ;
Самостійно визначає тему і основну думку твору ;
складає план оповідання, казки, статті ; користується планом для переказу твору; |
45. |
|
Перший крок до добра - не роби зла. Н. Бічуя «Чотири руді лисиці» С.69-70 Діагностувальна робота . Читання вголос. Застосовування різихі видів переказу залежно від мети (докладний, стислий, вибірковий). |
|
46. |
|
Робота з дитячою книжкою Українські майстри слова. Наталка Поклад «Майстер» . с. 79-80 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору. |
|
47. |
|
Казки Різдвяного Ангела. В. Вздульська «Горобине гніздо» С.71-76 Діагностувальна робота .Читання вголос Самостійне складання плану казки, використання плану для переказу твору. |
|
48. |
|
Казки Різдвяного Ангела В. Вздульська |
|
|
|
«Горобине гніздо» С.71-76 Діагностувальна робота .Читання вголос Розвиток умінь характеризувати персонажа за його вчинками, поведінкою, висловлювати власні оцінні судження щодо цього. |
|
49.
|
|
Ангел – охоронець. Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький». С.76 Діагностувальна робота . Читання вголос. Розуміння смислових зв’язків, істотних ознак, понять, висновків. |
установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту;
визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку;
розрізняє і пояснює особливості передачі інформації у різних видах медіапродукції; створює медіапродукт (кадри мультфільма, замітка до газети, виступ на шкільному радіо тощо);
формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; |
50. |
|
Новорічні пригоди. М. Людкевич «Пригода у хатинці лісника». С.77-81 Удосконалення умінь визначати основні події у творі, пояснювати динаміку їх розвитку; установлювати взаємозв’язки між подіями фактами, спираючись на зміст. |
|
51. |
|
Медіавіконце «Електронне листування» С.77-81 Передача інформації (тексти, малюнки, фотографії). |
|
52. |
|
Веселе слово. Д. Білоус «Колядник» С.83-84 Розвиток умінь формулювати пізнавальні запитання на виявлення загального, емоційного сприймання змісту. |
|
53. |
|
Робота з дитячою книжкою. Загадки Різдва Ганна Третяк «Де і як роблять ялинкові прикраси» с. 82-84 (зі збірки О.Я.Савченко «Моя домашня читальня») Удосконалення умінь самостійно здійснювати смислову компресію змісту тексту: виділяти ключові поняття, поділяти текст на смислові частини; добирати до них заголовки, складати план. |