Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Планування складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від від 03 серпня 2022 року № 698 За підручником: Географія (Україна у світі: населення, природа): підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Т.Г.Гільберг, Л.Б.Паламарчук, В.В.Совенко.-К.:Грамота
Перегляд файлу

8 КЛАС

«УКРАЇНА В СВІТІ. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ»

(70 год., 2год. на тиждень)

Планування складено згідно навчальної програми «Географія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від від 03 серпня 2022 року № 698

 

За підручником: Географія (Україна у світі: населення, природа): підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів/

 Т.Г.Гільберг, Л.Б.Паламарчук, В.В.Совенко.-К.:Грамота

 

№ уроку

Дата

Тема уроку

Наскрізні змістові лінії

Примітки

8-Б

8-В

8-Г

1

 

 

 

Фізична географія України як наука

Інструктаж з т/б

Громадянська відповідальність  Розуміє  важливість знань з географії  у  розв’язанні  актуальних  проблем  розвитку  України

 

2

 

 

 

Дослідження території України

 

3

 

 

 

Зображення України в  картографічних творах

Підприємливість і  фінансова грамотність

Уміє  отримувати  та  аналізувати  інформацію  щодо  природних  і  соціальних  явищ  та  процесів  із  джерел  географічної  інформації

Екологічна безпека та сталий розвиток

Розуміє важливість  використання  сучасних  навігаційних  систем  для власної безпеки та безпеки інших.

 

4

 

 

 

Картографічні проекції

 

5

 

 

 

Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах

 

6

 

 

 

Читання топографічних карт Дослідження Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування

Підприємливість і  фінансова грамотність

Уміє  отримувати  та  аналізувати  інформацію  щодо  природних  і  соціальних  явищ  та  процесів  із  широкого  кола  джерел  географічної  інформації

Екологічна безпека та сталий розвиток

Розуміє важливість  використання  сучасних  навігаційних  систем  для власної безпеки та безпеки інших

 

7

 

 

 

Практичне використання топографічних карт

 

8

 

 

 

Визначення відстаней, площ, напрямків, висот за топографічною картою

 

9

 

 

 

Практична робота №1 Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою

 

10

 

 

 

Підсумково узагальнюючий урок з теми «Географічна карта та робота з нею»

Тематична

 

 

11

 

 

 

Політична карта

Громадянська відповідальність

Розуміє  вплив  географічного  положення  країни  на  її  соціально – економічний  розвиток

 

 

12

 

 

 

ФГП України  Практична робота №2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв

 

13

 

 

 

ЕГП та ПГП України Дослідження Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір)

 

14

 

 

 

Адміністративно-територіальний устрій і територіальні зміни України

у ХХ–ХХІ ст

Громадянська  відповідальність

Усвідомлює  роль  кордонів  для  безпеки  держави

 

15

 

 

 

Міжнародна система відліку  часу. Дослідження Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них  порівняно  з київським

Здоров’я і безпека

Усвідомлює  вплив  зміни  годинних  поясів  на  здоров’я  людини  та  безпеку.

 

16

 

 

 

Підсумково-узагальнюючий урок:  Практична робота №3 Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу»

Тематична

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює  цілісність  природи  і  взаємозв’язок  її  об’єктів  і  явищ.

Наводить  приклади  та  робить  висновки  щодо необхідності  утилізації  і  переробки  відходів.

Здоров’я і безпека

Знає  поширення  по  території  країни  негативних  процесів, пов’язаних  з  рельєфом, тектонічною  і  геологічною  будовою (зсуви, землетруси, карсти, обвали).

Дотримується  правил  поводження  під  час  землетрусів.

Громадянська відповідальність

Розуміє  необхідність  раціонального  використання 

мінеральних  ресурсів.

Підприємливість і фінансова грамотність

Розуміє  значення  корисних  копалин  для  різних  видів  господарської  діяльності  людини

 

17

 

 

 

Форми земної поверхні

 

18

 

 

 

Геологічна історія Землі

 

19

 

 

 

Тектонічна будова України

 

20

 

 

 

Геологічна будова території України

 

21

 

 

 

Типи рельєфу за походженням

 

22

 

 

 

Мінеральні ресурси України. Паливні корисні копалини

 

23

 

 

 

Рудні та нерудні корисні копалини

 

24

 

 

 

Підсумково-узагальнюючий урок:  Практична робота №4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України

Тематична

 

 

25

 

 

 

Кліматотвірні чинники

Екологічна безпека та сталий розвиток

Розуміє  необхідність  охорони  атмосферного  повітря, залежність  його  стану  від  різних  видів  діяльності  людини.

 

Здоров’я і безпека

Розуміє  наслідки   погодних  умов  на  самопочуття  та  здоров’я  людини. Усвідомлює  вплив  погодно-кліматичних  явищ  на  безпеку  людини.

Підприємливість і фінансова грамотність

Наводить  приклади  можливості використання кліматичних ресурсів у різних сферах господарської діяльності в Україні та у побуті

 

26

 

 

 

Розподіл кліматичних показників в Україні

Практична робота №5 Визначення вологості повітря за заданими показниками

 

27

 

 

 

Вплив погодно-кліматичних умов на господарську діяльність людини

Практична робота №6 Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм

 

28

 

 

 

Контрольна робота №1

 

 

29

 

 

 

Основні характеристики річки

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює необхідність  ощадного  використання  та охорони водних ресурсів України.

Здоров’я і безпека

Розуміє  вплив  стану  якості  водних  ресурсів  на  здоров’я  людини.

Усвідомлює  значення  водних  ресурсів  для  створення  сприятливого  середовища  життя.

Громадянська відповідальність

Робить  висновки  щодо  необхідності  заходів  із  охорони  водних  ресурсів  України  і  своєї  місцевості.

Підприємливість і фінансова грамотність

Усвідомлює  необхідність  раціонального  використання  води  у  побуті, заощадження  витрат  в  сім’ї

 

30

 

 

 

Найбільші річкові системи України

 

31

 

 

 

Лимани й озера

 

32

 

 

 

Болота, підземні води. Водні ресурси України Практична робота №7                                 Позначення на контурній карті найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, боліт України Тематична

 

33

 

 

 

Умови ґрунтоутворення

Дослідження Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості

Громадянська відповідальність

Знає  і  розуміє  необхідність раціонального використання й охорони ґрунтів.

Підприємливість та фінансова грамотність

Вміє  отримати  прибуток   з  використання  власної  земельної  ділянки.

Визначає  залежність  напрямку сільськогосподарської  діяльності  від  типу  ґрунту

 

34

 

 

 

Основні типи ґрунтів України. Ґрунтові ресурси Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України

 

35

 

 

 

Рослинний покрив України

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює  необхідність  збереження  рослин  і  тварин  та  їх  угрупувань.

Здоров’я і безпека

Усвідомлює  необхідність  використання  деяких  властивостей  рослин  для  зміцнення  та  профілактики  здоров’я.

Громадянська відповідальність

Сприяє  формуванню  відповідального  члена  громади, суспільства, який: 

- розуміє  необхідність раціонального  використання  рослинних  і  тваринних  ресурсів;

- усвідомлює наслідки впливу господарської діяльності  людини на тваринний світ України та своєї місцевості

 

36

 

 

 

Тваринний світ України

 

37

 

 

 

Ландшафт як природна система

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює  відповідальність  за  ощадне  використання  природних  ресурсів, екологічний  стан  у  місцевій  громаді, Україні.

 

Здоров’я і безпека

Усвідомлює  необхідність  дбайливого  ставлення  до  довкілля (навколишнього  середовища) як  до  потенційного джерела  здоров’я, добробуту  та  безпеки  людини.

Дотримується  правил  безпечної    поведінки  в  природі.

 

Громадянська відповідальність

Виявляє  готовність  до  розв’язання   проблем, пов’язаних  із  станом  довкілля.

 

Підприємливість і фінансова грамотність

Розуміє  рекреаційне  значення  природних  комплексів

 

38

 

 

 

Районування природних ландшафтів України

 

39

 

 

 

Зони мішаних, широколистих лісів

 

40

 

 

 

Лісостепова зона

 

41

 

 

 

Степова зона Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України

Тематична

 

42

 

 

 

Українські Карпати: ФГП, тектоніка та рельєф

 

43

 

 

 

Українські Карпати: клімат, води, ландшафти

 

44

 

 

 

Кримські гори: ФГП, тектоніка та рельєф

 

45

 

 

 

Кримські гори: клімат, води, ландшафти

 

46

 

 

 

Чорне море

 

47

 

 

 

Азовське море

Дослідження  Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання

 

48

 

 

 

Використання природно-ресурсного потенціалу України

 

49

 

 

 

Природокористування в умовах сталого розвитку

Дослідження Вплив компонентів природи на здоров’я людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює необхідність ініціативи створення розгалуженої системи природозаповідних територій.

Характеризує  сучасну  екологічну  ситуацію  в  Україні  та  своєї  місцевості.

Здоров’я і безпека

Оцінює вплив екологічної ситуації на здоров"я населення.

Дотримується правил безпеки та норм поведінки в природі.

 

Підприємливість і фінансова грамотність

Оцінює  природно-ресурсний  потенціал  своєї  місцевості  для  організації  туристичної  діяльності

 

50

 

 

 

Природно-заповідний фонд України

 

51

 

 

 

Підсумково-узагальнюючий урок:  Практична робота 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України

Тематична

 

 

52

 

 

 

Динаміка чисельності населення світу й України

Здоров’я і безпека

Усвідомлює  необхідність  здорового  способу  життя  та  його  вплив  на  репродуктивне  здоров’я.

Громадянська відповідальність

Оцінює  поняття  рівності  та  розмаїття народів, явища  дискримінації  та  гендерної  нерівності  у  суспільстві

 

 

53

 

 

 

Природний рух населення світу й України

 

54

 

 

 

Міграції населення

 

55

 

 

 

Статево-віковий склад населення

Практична робота 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу

 

56

 

 

 

Густота населення

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією.

 

Громадянська відповідальність

Оцінює і пояснює вплив природних, демографічних та соціально-економічних чинників на територіальні відмінності густоти населення

 

57

 

 

 

Населені пункти

 

58

 

 

 

Урбанізація

 

59

 

 

 

Етнічний склад населення світу

Громадянська відповідальність

Усвідомлює  причетність  до  національної  культури  України,

Усвідомлює  проблеми, які  виникають, коли  суспільства  з  різними  цінностями  та  переконаннями  намагаються  жити  разом  у  мирі.

Розуміє  необхідність толерантного  ставлення  до  інших  релігій  та  етнічних  груп.

Підприємливість і фінансова грамотність

Усвідомлює важливість знань іноземної мови, культури інших народів для спілкування, розширення зав’язків, створення спільних проектів

 

60

 

 

 

Національний склад населення України

 

61

 

 

 

Географія світових і національних релігій

 

62

 

 

 

Трудові ресурси й економічно активне населення

Підприємливість і фінансова грамотність

Усвідомлює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення  для  соціально-економічного  розвитку  країни.

 

 

63

 

 

 

Проблеми зайнятості населення в Україні

Тематична

 

64

 

 

 

Контрольна робота №2

 

 

65

 

 

 

ГП, АТУ, історія формування і розвитку Миколаївської області

Дослідження 9 (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості

Екологічна безпека та сталий розвиток

Висловлює судження  щодо  важливості заходів з метою раціонального використання та охорони природних ресурсів і покращення умов життя населення.

Підприємливість і фінансова грамотність

Обговорює потреби та можливості створення нових підприємств у регіоні.

 

66

 

 

 

Природа Миколаївської області

 

67

 

 

 

Населення Миколаївської області

 

68

 

 

 

Підсумково-узагальнюючий урок з тем «Природа й населення Миколаївської області»

 

 

69

 

 

 

Урок корекції знань, умінь і навичок учнів

 

 

70

 

 

 

Повторення вивченого за рік

Тематична

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біловус Інна Григорівна
    Дякую Юлії за хорошу роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Комарист Юлія
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
2903
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку