Календарне планування з інформатики на 2023/2024 н.р. 4 клас
створене відповідно до Типової освітньої програми,
розробленої під керівництвом Р. Шияна
Нова українська школа
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
Змістова лінія. Навчальний зміст |
|
|
Цифрове навчання |
|
|
1 |
|
Інформаційні ресурси Інтернету. Рівні доступу до навчальних матеріалів |
- описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6] - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7]; - дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3] - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2] |
«Я у світі інформації» |
2 |
|
Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі |
- знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження [4 ІФО 1-1.2-3]; - визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації [4 ІФО 1-1.4-5]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4] |
«Я у світі інформації» |
3 |
|
Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним спілкуванням |
- використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО 4-3.3-2] - добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі [4 ІФО 5-4.2-2] |
«Я і цифрові пристрої» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» «Моя цифрова творчість |
4 |
|
Сучасні пристрої та служби для співпраці |
- описує основні функції доступних комп’ютерних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-6] - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7]; - дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі [4 ІФО 5-4.1-3] - дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями [4 ІФО 5-4.1-2] |
«Я і цифрові пристрої» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» «Моя цифрова творчість |
5 |
|
Співпраця в мережі |
- визначає, чи вказаний автор статті [4 ІФО 1-1.4-6] - ідентифікує час розміщення відомостей [4 ІФО 1-1.4-7]; - досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8] - прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн[4 ІФО 5-4.3-3]; - створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; |
«Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» «Моя цифрова творчість» |
6 |
|
Електронна пошта. Захист облікового запису. Культура листування |
- створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; - використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми [4 ІФО 5-4.2-6] - визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій [4 ІФО 5-4.2-1] |
«Я і цифрові пристрої» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» «Моя цифрова творчість |
|
|
Інформаційний світ |
|
|
7 |
|
Пошук інформації у різних джерелах |
-шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2] - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО 4-3.3-6]; |
«Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
8 |
|
Надійні та не надійні джерела інформації |
- знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження [4 ІФО 1-1.2-3]; - знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел [4 ІФО 1-1.4-4]; - визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації [4 ІФО 1-1.4-5]; - розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена) [4 ІФО 1-1.4-8]; - зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою [4 ІФО 1-1.4-3] - досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8] |
«Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
9 |
|
Адреса веб-ресурсу |
- використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками [4 ІФО 4-3.3-2] - добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі [4 ІФО 5-4.2-2] |
«Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
10 |
|
Бібліотека веб-ресурсів |
-шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку [4 ІФО 1-1.2-2] - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - структурує і впорядковує обрані веб-ресурси [4 ІФО 4-3.3-5]; - розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення [4 ІФО |
«Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
11 |
|
Чому важливо бути чесним |
- визначає, чи вказаний автор статті [4 ІФО 1-1.4-6] - ідентифікує час розміщення відомостей [4 ІФО 1-1.4-7]; - досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії [4 ІФО 4-3.3-8] - прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн[4 ІФО 5-4.3-3]; - створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; |
Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» «Моя цифрова творчість» |
|
|
Алгоритми і програми |
|
|
12 |
|
Умови |
- формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2] - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі [4 ІФО 2-2.3-2] |
«Моя цифрова творчість» |
13 |
|
Події та їх наслідки |
- розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій [4 ІФО 2-2.1-3]; - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5]; - визначає відмінності ролей у групі [4 ІФО 3-2.5-2]; - досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості [4 ІФО 4-3.2-4]; |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» «Я і цифрові пристрої» |
14 |
|
Алгоритми з розгалуженням |
- формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2] - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі [4 ІФО 2-2.3-2] |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
15 |
|
Логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» |
- формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» [4 ІФО 2-2.1-5]; - визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків [4 ІФО 2-2.3-3] - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
16 |
|
Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у середовищі програмування |
- формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2] - укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі [4 ІФО 2-2.3-2] |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
17 |
|
Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови |
- розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу [4 ІФО 2-2.1-6] - розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови [4 ІФО 2-2.1-7] - формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2] висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату [4 ІФО 2-2.2-4] |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
18 |
|
Алгоритми з циклами |
- розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу [4 ІФО 2-2.1-6] - розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови [4 ІФО 2-2.1-7] - формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми [4 ІФО 2-2.2-2] висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату [4 ІФО 2-2.2-4] |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
19 |
|
Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування |
- формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» [4 ІФО 2-2.1-5]; - визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків [4 ІФО 2-2.3-3] - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту [4 ІФО 3-2.5-5]; |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
20 |
|
Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей |
- виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; - надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом [4 ІФО 3-2.5-6] |
«Комунікація та співпраця» |
|
|
Цифрові пристрої |
|
|
21 |
|
Складові комп’ютера |
- пояснює роботу комп’ютерної системи, що складається із сукупності взаємопов’язаних пристроїв [4 ІФО 4-3.1-1]; - описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження [4 ІФО 4-3.1-3]; - оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями [4 ІФО 4-3.1-8] |
Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
22 |
|
Пристрої введення та виведення інформації |
- групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4] |
Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
23 |
|
Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією |
- пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації[4 ІФО 1-1.1-3]; - знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел [4 ІФО 1-1.4-4]; - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) [4 ІФО 1-1.2-16] - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях [4 ІФО 4-3.1-7]; |
Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
|
|
Дані та їх представлення |
|
|
24 |
|
Сортування та впорядкування об’єктів за деякою ознакою |
- - групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками [4 ІФО 1-1.3-3]; - створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів [4 ІФО 2-2.4-5]; - обирає зручні для себе способи роботи з пристроями введення та виведення даних, упевнено користується цими способами роботи [4 ІФО 4-3.1-4]
|
Я у світі інформації» «Я і цифрові пристрої» |
25 |
|
Передавання інформації |
- обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій [4 ІФО 1-1.2-8] - представляє якісні дані графічно [4 ІФО 1.2-13] - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
|
26 |
|
Зберігання інформації |
- відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму) [4 ІФО 1-1.1-4] - наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням [4 ІФО 1-1.2-7]; - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту [4 ІФО 1-1.3-7]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8] |
«Я у світі інформації» |
27 |
|
Перетворення інформації. Кодування інформації |
- робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо) [4 ІФО 1-1.2-1] - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8] - заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань [4 ІФО 2-2.4-4];
|
«Я у світі інформації» «Моя цифрова творчість» |
28 |
|
Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів |
- створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; - цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів [4 ІФО 5-4.3-2] - створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; |
«Моя цифрова творчість» «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» |
29 |
|
Списки. Послідовні списки у текстах |
- створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; - обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи [4 ІФО 2-2.4-6] - визначає відмінності ролей у групі [4 ІФО 3-2.5-2]; - виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення [4 ІФО 3-2.5-4]; |
«Моя цифрова творчість» «Комунікація та співпраця» |
30 |
|
Таблиці. Доповнення готових таблиць |
- експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту [4 ІФО 1-1.3-7]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8] - обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи [4 ІФО 2-2.4-6] |
|
31 |
|
Схеми, діаграми |
- вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки) [4 ІФО 1-1.2-14]; - переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо) [4 ІФО 1-1.3-8] - вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм [4 ІФО 2-2.4-2]; |
|
32 |
|
Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами |
- досліджує комп’ютерні програми для того, щоб дізнатися про їх можливості [4 ІФО 4-3.2-4]; - розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн) [4 ІФО 4-3.2-5]; - створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм [4 ІФО 2-2.4-1]; |
|
33- 35 |
|
Резерв часу |
|
|