Календарно-тематичне планування «Основи здоров'я» 5 клас

Про матеріал

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров», 5 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

Програма: Навчальна програма з основ здоров для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»,  5 клас

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я  для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ з/п

Дата

Корекція дати

Тема уроку

Практичні завдання

                                           Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин + 1 година резервного часу)

1

 

 

Життя і здоров’я людини.

Здоровий спосіб життя.

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття **

Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. *

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію *

2

 

 

Безпека на дорозі

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. 

Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості **

3

 

 

Безпека на зупинках громадського транспорту.

Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги *

Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці **

4

 

 

Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.

Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті *

 

5

 

 

Поведінка пасажира при ДТП.

Моделювання поведінки пасажира при аварії в  транспорті

6

 

 

Узагальнюючий урок з розділу «Здоров’я людини»

 

                                          Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я (5 годин + 1 година резервного часу)

7

 

 

Уміння вчитися

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра.

Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя  «Мій розпорядок дня».

 

8

 

 

Облаштування робочого місця.  Умови успішного навчання.

Відпрацювання навичок успішного навчання у класі.

9

 

 

Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання.

Типи сприйняття інформації.

Відпрацювання навичок ефективного самонавчання  бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **

 

10

 

 

Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи

 

11

 

 

Повага до себе та інших

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Почуття і емоції.  Вияви почуттів. Способи  висловлювання почуттів. Співпереживання  і співчуття.

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.

Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів

 

12

 

 

Узагальнюючий урок з розділу «Психічна

 й духовна складові здоров’я».

 

 

                                          Розділ 3. Фізична складова здоров’я (5 годин + 1 година резервного часу)

13

 

 

Фізичні чинники здоров’я

Принципи  і методи загартовування. Рухова активність.

 

14

 

 

Профілактика порушень постави і гостроти  зору.

Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей.

15

 

 

Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом.

Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.

Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах **

Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід **

16

 

 

Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми.  Умови здорового сну.

Розрахунок максимальної маси  портфеля *

 

 

 

Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування

комп’ютером *

18

 

 

Узагальнюючий урок з розділу «Фізична складова здоров’я»

 

                                                     Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (16 годин + 1 година резервного часу)

                                              Тема 1. Соціальний добробут (8 годин)

19

 

 

Право на здоров’я

Права дитини. Обов’язки учня і громадянина.

Права та обов’язки дитини (створення  пам’ятки) *

 

20

 

 

Спілкування і здоров’я.

Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги  упевненої поведінки.

Відпрацювання навичок ефективного спілкування **

21

 

 

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.

Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання

ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих

22

 

 

Взаємодопомога членів родини.

 

23

 

 

Спілкування з однолітками.

 

24

 

 

Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

 

25

 

 

Безпека спілкування в Інтернеті 

Безпека спілкування  в Інтернеті **

26

 

 

Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

 Соціальна небезпека інфекційних захворювань та  запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. 

Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини *

                                          Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (8 годин)

27

 

 

Пожежна безпека.

Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів**

Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при тепловому або сонячному ударі **

28

 

 

Дитина в автономній ситуації

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

Обстеження безпеки своєї оселі*.

 

29

 

 

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки

Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях.

Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок *

 

30

 

 

Екстремальні ситуації  (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.

Моделювання безпечної поведінки із людьми.

Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей.

31

 

 

Безпечне довкілля

Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини.

 

32

 

 

Способи збереження природного середовища.

 

33

 

 

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи.

Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.

 

34

 

 

Відпочинок на природі. Правила купання у  водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді

Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів *

 

35

 

 

Узагальнюючий урок з розділу «Соціальна складова здоров’я»

 

 

Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.

Знаком ** позначено практичні завдання, які рекомендовано проводити за межами класної кімнати.

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку