Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров'я», 5 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 5 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні завдання |
Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин + 1 година резервного часу) |
||||
1 |
|
|
Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності. |
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття ** Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. * Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію * |
2 |
|
|
Безпека на дорозі Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги. |
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості ** |
3 |
|
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. |
Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги * Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці ** |
4 |
|
|
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. |
Відпрацювання навичок поведінки у транспорті *
|
5 |
|
|
Поведінка пасажира при ДТП. |
Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті |
6 |
|
|
Узагальнюючий урок з розділу «Здоров’я людини» |
|
Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я (5 годин + 1 година резервного часу) |
||||
7 |
|
|
Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. |
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».
|
8 |
|
|
Облаштування робочого місця. Умови успішного навчання. |
Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. |
9 |
|
|
Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Типи сприйняття інформації. |
Відпрацювання навичок ефективного самонавчання бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **
|
10 |
|
|
Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи |
|
11 |
|
|
Повага до себе та інших Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. |
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів
|
12 |
|
|
Узагальнюючий урок з розділу «Психічна й духовна складові здоров’я». |
|
Розділ 3. Фізична складова здоров’я (5 годин + 1 година резервного часу) |
||||
13 |
|
|
Фізичні чинники здоров’я Принципи і методи загартовування. Рухова активність. |
|
14 |
|
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору. |
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. |
15 |
|
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. |
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах ** Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід ** |
16 |
|
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. |
Розрахунок максимальної маси портфеля * |
|
|
|
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я |
Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером * |
18 |
|
|
Узагальнюючий урок з розділу «Фізична складова здоров’я» |
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (16 годин + 1 година резервного часу) |
||||
Тема 1. Соціальний добробут (8 годин) |
||||
19 |
|
|
Право на здоров’я Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. |
Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки) *
|
20 |
|
|
Спілкування і здоров’я. Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. |
Відпрацювання навичок ефективного спілкування ** |
21 |
|
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих |
22 |
|
|
Взаємодопомога членів родини. |
|
23 |
|
|
Спілкування з однолітками. |
|
24 |
|
|
Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. |
|
25 |
|
|
Безпека спілкування в Інтернеті |
Безпека спілкування в Інтернеті ** |
26 |
|
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань. Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. |
Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини * |
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (8 годин) |
||||
27 |
|
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. |
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів** Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі ** |
28 |
|
|
Дитина в автономній ситуації Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. |
Обстеження безпеки своєї оселі*.
|
29 |
|
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки |
Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок * |
30 |
|
|
Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. |
Моделювання безпечної поведінки із людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. |
31 |
|
|
Безпечне довкілля Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. |
|
32 |
|
|
Способи збереження природного середовища. |
|
33 |
|
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи. |
Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення.
|
34 |
|
|
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді |
Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів *
|
35 |
|
|
Узагальнюючий урок з розділу «Соціальна складова здоров’я» |
|
Знаком * позначено вправи, які слід виконувати не лише в класі, а й удома з допомогою батьків.
Знаком ** позначено практичні завдання, які рекомендовано проводити за межами класної кімнати.