Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Планування складено до підручника О.Авраменко,З.Тищенко за модельною навчальною програмою авторського колективу Заболотний О.В.,Заболотний В.В.,і ін. для організації групового навчання в закладах загальної середньої освіти.
Перегляд файлу

1

 

 

Календарно-тематичне планування

 Українська мова 6 клас

1 год.

Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5  6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795). Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5  9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.   

Зміст програмового матеріалу

Дата

ВСТУП   Краса та багатство української мови

1

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови.

 

2

РМ Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія

3

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. Однорідні члени речення, звертання, вставні слова. Основні орфограми та пунктограми.

 

4

Складне речення. Пряма мова. Діалог. РМ Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. Складання оголошення для розміщення на веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру).

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

5

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично).

 

6

Букви и, і ; подвоєні букви, апостроф, м’який знак у словах іншомовного походження. в словах іншомовного походження.

 

7

РМ Текст, його основні ознаки, особливості будови. Складний план тексту. Типи мовлення. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

8

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. Загальновживані слова. Професійні слова й терміни. Діалектні та просторічні слова. Стилістично забарвлені слова.

 

9

Діагностична (контрольна) робота. Диктант.

 

10

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологіз­ми в ролі членів речення. Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

11

Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. Основні способи словотворення.

 

12

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький.

 

13

РМ  Контрольний письмовий переказ.

 

14

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

 

15

Правопис складних слів разом і з дефісом. Написання слів з пів.

 

16

Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія. Фразеологія. Словотвір.Орфографія (тестування).

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Іменник як частина мови

17

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово). Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, велика буква та лапки у власних назвах. назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. РМ  Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі»

(таксі, метро, ательє, траса), «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі);

 «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо).

 

18

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини. Відмінки іменників (повторення). Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. РМ  Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

 

19

Поділ іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників І, ІІ, ІІІ, ІV відмін. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни.

 

20

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. Написання не з  іменниками. Правопис складних  іменників. Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о),-ев(о);-ечок,-ечк-,-ичок,-ичк-;-інн(я),-енн(я),-инн(я),-ен(я).

 

21

Діагностична (контрольна) робота. Іменник(тестування).

 

Прикметник як частина мови

22

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми  прикметників. Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

 

23

 

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп. Букви

 е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із  суфіксами:-еньк-,-есеньк-,-ісіньк-,-юсіньк-,-ськ-,-зьк-,-цьк-. РМ  Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.

 

24

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників. РМ  Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів.

 

25

РМ  Контрольний письмовий твір.

 

26

Написання не з  прикметниками. Написання  н і нн у прикметниках. Написання складних  прикметників разом і з дефісом. Написання прізвищ  прикметникової  форми.

 

27

Діагностична (контрольна) робота. Прикметник (тестування)

 

 

 

 

Числівник як частина мови

28

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Розряди  кількісних числівників:

 на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники. Відмінювання числівників на означення цілих чисел. Відмінювання дробових і збірних числівників. Відмінювання порядкових числівників.

РМ  Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

 

29

Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.

 

30

Використання числівників у текстах різних стилів мовлення. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

РМ Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію

з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

 

31

Діагностична (контрольна) робота. Диктант.

 

Займенник як частина мови

32

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників. Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. Питальні й відносні займенники. РМ Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день?», «Як провести вихідний?»).

 

33

Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників. Присвійні, вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

 

34

Діагностична (контрольна) робота.Числівник.Займенник (тестування).

 

35

РМ  Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності»,«У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).

Повторення та узагальнення вивченого. Підсумковий урок.

 

 

doc
Додано
15 березня
Переглядів
3935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку