1
Календарно-тематичне планування
Українська мова 6 клас
1 год.
Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795). Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
ВСТУП Краса та багатство української мови |
||
1 |
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови. |
|
2 |
РМ Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком). |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія |
||
3 |
Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. Однорідні члени речення, звертання, вставні слова. Основні орфограми та пунктограми. |
|
4 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог. РМ Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери. Складання оголошення для розміщення на веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру). |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ |
||
5 |
Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично). |
|
6 |
Букви и, і ; подвоєні букви, апостроф, м’який знак у словах іншомовного походження. в словах іншомовного походження. |
|
7 |
РМ Текст, його основні ознаки, особливості будови. Складний план тексту. Типи мовлення. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
8 |
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. Загальновживані слова. Професійні слова й терміни. Діалектні та просторічні слова. Стилістично забарвлені слова. |
|
9 |
Діагностична (контрольна) робота. Диктант. |
|
10 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Джерела українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ |
||
11 |
Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. Основні способи словотворення. |
|
12 |
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький. |
|
13 |
РМ Контрольний письмовий переказ. |
|
14 |
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних. |
|
15 |
Правопис складних слів разом і з дефісом. Написання слів з пів. |
|
16 |
Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія. Фразеологія. Словотвір.Орфографія (тестування). |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Іменник як частина мови |
||
17 |
Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово). Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, велика буква та лапки у власних назвах. назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. РМ Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса), «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). |
|
18 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. Відмінки іменників (повторення). Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. РМ Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
19 |
Поділ іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників І, ІІ, ІІІ, ІV відмін. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
20 |
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. Написання не з іменниками. Правопис складних іменників. Букви е, и, і в суфіксах -ив(о),-ев(о);-ечок,-ечк-,-ичок,-ичк-;-інн(я),-енн(я),-инн(я),-ен(я). |
|
21 |
Діагностична (контрольна) робота. Іменник(тестування). |
|
Прикметник як частина мови |
||
22 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми прикметників. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
23
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із суфіксами:-еньк-,-есеньк-,-ісіньк-,-юсіньк-,-ськ-,-зьк-,-цьк-. РМ Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
|
24 |
Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників. РМ Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. |
|
25 |
РМ Контрольний письмовий твір. |
|
26 |
Написання не з прикметниками. Написання н і нн у прикметниках. Написання складних прикметників разом і з дефісом. Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
27 |
Діагностична (контрольна) робота. Прикметник (тестування)
|
|
Числівник як частина мови |
||
28 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники. Відмінювання числівників на означення цілих чисел. Відмінювання дробових і збірних числівників. Відмінювання порядкових числівників. РМ Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини. |
|
29 |
Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний. |
|
30 |
Використання числівників у текстах різних стилів мовлення. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. РМ Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
31 |
Діагностична (контрольна) робота. Диктант. |
|
Займенник як частина мови |
||
32 |
Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників. Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. Питальні й відносні займенники. РМ Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день?», «Як провести вихідний?»). |
|
33 |
Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників. Присвійні, вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). |
|
34 |
Діагностична (контрольна) робота.Числівник.Займенник (тестування). |
|
35 |
РМ Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності»,«У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Повторення та узагальнення вивченого. Підсумковий урок. |
|