До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Перегляд файлу

Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; вдосконалювати навички використання іменникових форм, розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; розвивати усну та письмову мову учнів; виховувати повагу до рідного слова.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

                                        Хід уроку

  1. Оголошення теми та мети уроку
  2. Актуалізація опорних знань учнів

  Гра « Закінчи речення»

  1. Морфологія – це….
  2. В українській мові ……. Частин мови.
  3. Частини мови поділяються на ……
  4. Службові частини мови – це…..
  5. Самостійних частин мови - ……
  6. Вони ( самостійні ) поділяються на …..

 

Словниковий диктант

Дощомір, краєзнавство, чорногуз, сторіччя, міліметр, Україна, важкоатлет, піваркуша,  народознавство, Марина,  Олексій, трикутник, велотрек, телегра, землетрус, хліб, Київ, Ярмолинці.

  • Усно поставте запитання до записаних слів.
  • На які запитання вони відповідають?
  • До якої частини мови вони належать?
  1. Основний зміст роботи

   Ознайомлення з формою роботи

« Журнал»

1 сторінка « Морфологія»

2 сторінка « Іменник. Історія Іменника». Додаток 1

3 сторінка « Назви істот і неістот»

До істот належать: назви людей, назви тварин, міфологічні істоти.

До неістот – назви неживих предметів, назви сукупності людей ( тварин), назви рослин.

 Розподільний диктант

  • Запишіть слова у два стовпчики: 1 – істоти, 2 – неістоти.

Олена, трактор, сопілка, футболіст, олень, мураха, гурт, конвалія, домовик, русалка, бактерія, вірус, книга, Колобок, Павло, хутір.

 

4 сторінка « Назви власні та загальні»

Робота з підручником.

1 група Вправа 209

2 група Вправа 211

 

Фізкультурна  хвилинка

5 сторінка «Морфологічні ознаки іменника»

  1. Рід . Рубрика « Посміхаймося» Додаток 2.

Замініть описові конструкції одним словом. Визначте рід цих слів.

   Людина, що пише лівою рукою ( лівша ). Людина, що багато говорить без діла   ( базіка ). Та людина, що плаче без причини ( плакса ). Надзвичайно лінива людина ( ледащо ). Неохайна людина ( нечепура, замазура ). Людина, що задається ( задавака ). Та людина, що любить довго спати ( соня ). Людина, що не любить брудної роботи ( білоручка ).

  1. Число
  2. Відмінок

        Робота з картками

 

  1. Сторінка « Синтаксична роль іменника»

Робота з таблицею

 

  1. Підсумок уроку

Вправа « Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці ми вивчали…
  • Мені важко далося….
  • Я зрозумів….
  1. Домашнє завдання

Вивчити п. 21 Вправа 194

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мендусь Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
21 грудня 2017
Переглядів
893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку