Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; вдосконалювати навички використання іменникових форм, розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; розвивати усну та письмову мову учнів; виховувати повагу до рідного слова.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку
Гра « Закінчи речення»
Словниковий диктант
Дощомір, краєзнавство, чорногуз, сторіччя, міліметр, Україна, важкоатлет, піваркуша, народознавство, Марина, Олексій, трикутник, велотрек, телегра, землетрус, хліб, Київ, Ярмолинці.
Ознайомлення з формою роботи
« Журнал»
1 сторінка « Морфологія»
2 сторінка « Іменник. Історія Іменника». Додаток 1
3 сторінка « Назви істот і неістот»
До істот належать: назви людей, назви тварин, міфологічні істоти.
До неістот – назви неживих предметів, назви сукупності людей ( тварин), назви рослин.
Розподільний диктант
Олена, трактор, сопілка, футболіст, олень, мураха, гурт, конвалія, домовик, русалка, бактерія, вірус, книга, Колобок, Павло, хутір.
4 сторінка « Назви власні та загальні»
Робота з підручником.
1 група Вправа 209
2 група Вправа 211
Фізкультурна хвилинка
5 сторінка «Морфологічні ознаки іменника»
Замініть описові конструкції одним словом. Визначте рід цих слів.
Людина, що пише лівою рукою ( лівша ). Людина, що багато говорить без діла ( базіка ). Та людина, що плаче без причини ( плакса ). Надзвичайно лінива людина ( ледащо ). Неохайна людина ( нечепура, замазура ). Людина, що задається ( задавака ). Та людина, що любить довго спати ( соня ). Людина, що не любить брудної роботи ( білоручка ).
Робота з картками
Робота з таблицею
Вправа « Закінчи речення»
Вивчити п. 21 Вправа 194