Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Перегляд файлу

Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль; вдосконалювати навички використання іменникових форм, розвивати вміння аналізувати мовний матеріал; розвивати усну та письмову мову учнів; виховувати повагу до рідного слова.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

                                        Хід уроку

  1. Оголошення теми та мети уроку
  2. Актуалізація опорних знань учнів

  Гра « Закінчи речення»

  1. Морфологія – це….
  2. В українській мові ……. Частин мови.
  3. Частини мови поділяються на ……
  4. Службові частини мови – це…..
  5. Самостійних частин мови - ……
  6. Вони ( самостійні ) поділяються на …..

 

Словниковий диктант

Дощомір, краєзнавство, чорногуз, сторіччя, міліметр, Україна, важкоатлет, піваркуша,  народознавство, Марина,  Олексій, трикутник, велотрек, телегра, землетрус, хліб, Київ, Ярмолинці.

  • Усно поставте запитання до записаних слів.
  • На які запитання вони відповідають?
  • До якої частини мови вони належать?
  1. Основний зміст роботи

   Ознайомлення з формою роботи

« Журнал»

1 сторінка « Морфологія»

2 сторінка « Іменник. Історія Іменника». Додаток 1

3 сторінка « Назви істот і неістот»

До істот належать: назви людей, назви тварин, міфологічні істоти.

До неістот – назви неживих предметів, назви сукупності людей ( тварин), назви рослин.

 Розподільний диктант

  • Запишіть слова у два стовпчики: 1 – істоти, 2 – неістоти.

Олена, трактор, сопілка, футболіст, олень, мураха, гурт, конвалія, домовик, русалка, бактерія, вірус, книга, Колобок, Павло, хутір.

 

4 сторінка « Назви власні та загальні»

Робота з підручником.

1 група Вправа 209

2 група Вправа 211

 

Фізкультурна  хвилинка

5 сторінка «Морфологічні ознаки іменника»

  1. Рід . Рубрика « Посміхаймося» Додаток 2.

Замініть описові конструкції одним словом. Визначте рід цих слів.

   Людина, що пише лівою рукою ( лівша ). Людина, що багато говорить без діла   ( базіка ). Та людина, що плаче без причини ( плакса ). Надзвичайно лінива людина ( ледащо ). Неохайна людина ( нечепура, замазура ). Людина, що задається ( задавака ). Та людина, що любить довго спати ( соня ). Людина, що не любить брудної роботи ( білоручка ).

  1. Число
  2. Відмінок

        Робота з картками

 

  1. Сторінка « Синтаксична роль іменника»

Робота з таблицею

 

  1. Підсумок уроку

Вправа « Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці ми вивчали…
  • Мені важко далося….
  • Я зрозумів….
  1. Домашнє завдання

Вивчити п. 21 Вправа 194

 

 

docx
Додано
21 грудня 2017
Переглядів
1200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку