Урок "Числівники прості, складні, складені"

Про матеріал

Тема: Числівники прості, складні, складені.

Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови; ознайомити учнів із особливостями поділу числівників на групи; виробляти орфоепічні навички; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • 1.Гра « Зірви яблуко»

( намальована яблуня на ній яблука. Кожне яблуко – це питання. Необхідно « зірвати» яблуко і відповісти на питання).

  • 1.Що називається числівником?
  • 2.Яким членом речення виступають числівники?
  • 3.На які питання відповідає числівник?
  • 4.Чи змінюється числівник за відмінками?
  • 5.Привести приклади числівників.
  • 6.На які групи поділяються числівники?.
  • 2.Робота з таблицями
  • Додаток 1.
  • 3.Робота з сигнальними картками
  • Візьміть в руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте зелену картку, а якщо порядковий – червону.
  • Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п'ятдесят, шістсот, п'ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.
  • ІУ. Сприйняття та засвоєння нових знань
  • 1. Робота з таблицями

Додаток 2

  • 2.Підсумок вчителя: числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, а складені складаються з двох і більше простих числівників.
  • 3.Розподільний диктант
  • Вправа 455 ст. 193
  • 4.Фізкультхвилинка
  • Якщо я називаю простий числівник, ви піднімаєте руки вгору; складний – розводите в сторони; складений – витягуєте вперед.
  • Дев'яносто , три, сорок чотири, сім, двадцять п'ять, сімсот, п'ятий, сто три, шістдесят, багато, чотирнадцять, перший, чотириста, тридцять один, дев'яносто.
  • 5.Дослідження – аналіз ( робота в парах)
  • Додаток 3
  • 6.Творче завдання. Гра « Хто більше»
  • Записати якнайбільше назв творів, в яких використовуються числівники ( казки, літературні твори, пісні та ін.).
  • Вкажіть розряд за будовою.
  • 7.Робота біля дошки.
  • Завдання : побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити.
  • Де сім господинь, а один відріж.
  • Одна голова добре, жодного не спіймаєш.
  • Сім разів відмір, там хата не метена.
  • За двома зайцями поженешся - а дві краще.
  • 8.Кодоване письмо
  • Додаток 4
  • Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, а в другу – порядковими.
  • Взаємоперевірка.
  • У. Підведення підсумків уроку
  • Гра « Ти мені – я тобі»
  • Учні складають питання по вивченій темі для своїх однокласників.
  • УІ. Рефлексія
  • Я знаю…
  • Я вмію….
  • Я можу….
  • УІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів
  • УІІІ. Домашнє завдання
  • Вивчити п. 50 ст. 192, впр. 461, 1група – виписати фразеологізми з числівниками.
Перегляд файлу

Тема: Числівники прості, складні, складені.

Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови; ознайомити учнів із особливостями поділу числівників на групи; виробляти орфоепічні навички; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.

                                               Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра « Зірви яблуко»

( намальована яблуня на ній яблука. Кожне яблуко – це питання. Необхідно                   « зірвати»  яблуко і відповісти на питання).

  1. Що називається числівником?
  2. Яким членом речення виступають числівники?
  3. На які питання відповідає числівник?
  4. Чи змінюється  числівник за відмінками?
  5. Привести приклади числівників.
  6. На які групи поділяються числівники?.
  1. Робота з таблицями

Додаток 1.

  1. Робота з сигнальними картками

Візьміть в руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте зелену картку, а якщо порядковий – червону.

Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят, шістсот, п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.

ІУ. Сприйняття та засвоєння нових знань

  1.   Робота з таблицями

Додаток 2

  1. Підсумок вчителя: числівники поділяються на прості, складні та складені. Прості мають один корінь, складні утворені поєднанням двох коренів, а складені складаються з двох і більше простих числівників.
  2. Розподільний диктант

Вправа 455 ст. 193

  1. Фізкультхвилинка

Якщо я називаю простий числівник, ви піднімаєте руки вгору; складний – розводите в сторони; складений – витягуєте вперед.

Девяносто , три, сорок чотири, сім, двадцять п’ять, сімсот, п’ятий, сто три, шістдесят, багато, чотирнадцять, перший, чотириста, тридцять один, дев’яносто.

  1. Дослідження – аналіз ( робота в парах)

Додаток 3

  1. Творче завдання. Гра « Хто більше»

Записати якнайбільше назв творів, в яких використовуються числівники ( казки, літературні твори, пісні та ін.).

Вкажіть розряд за будовою.

  1. Робота біля дошки.

Завдання : побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити.

Де сім господинь,                                                     а один відріж.

Одна голова добре,                                                  жодного не спіймаєш.

Сім разів відмір,                                                         там хата не метена.

За двома зайцями поженешся -                            а дві краще.

  1. Кодоване письмо

Додаток 4

Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, а в другу – порядковими.

Взаємоперевірка.

У. Підведення підсумків уроку

      Гра « Ти мені – я тобі»

Учні складають питання  по вивченій темі для своїх однокласників.

УІ. Рефлексія

        Я знаю…

        Я вмію….

        Я можу….

УІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

УІІІ. Домашнє завдання

Вивчити п. 50 ст. 192, впр. 461, 1група – виписати фразеологізми з числівниками.

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
20 грудня 2017
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку