Тема: Числівники прості, складні, складені.
Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови; ознайомити учнів із особливостями поділу числівників на групи; виробляти орфоепічні навички; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну прекрасну, країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
( намальована яблуня на ній яблука. Кожне яблуко – це питання. Необхідно « зірвати» яблуко і відповісти на питання).
Додаток 2
Тема: Числівники прості, складні, складені.
Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови; ознайомити учнів із особливостями поділу числівників на групи; виробляти орфоепічні навички; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну прекрасну, країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
( намальована яблуня на ній яблука. Кожне яблуко – це питання. Необхідно « зірвати» яблуко і відповісти на питання).
Додаток 1.
Візьміть в руки сигнальні картки. Я називатиму вам числівники. Ваше завдання: якщо ви вважаєте, що числівник кількісний, піднімайте зелену картку, а якщо порядковий – червону.
Сто, перший, вісім, двадцять, сороковий, двадцять сьомий, чотири, шостий, десята, п’ятдесят, шістсот, п’ятнадцяте, дві третіх, четверо, сімдесятий, багато.
ІУ. Сприйняття та засвоєння нових знань
Додаток 2
Вправа 455 ст. 193
Якщо я називаю простий числівник, ви піднімаєте руки вгору; складний – розводите в сторони; складений – витягуєте вперед.
Дев’яносто , три, сорок чотири, сім, двадцять п’ять, сімсот, п’ятий, сто три, шістдесят, багато, чотирнадцять, перший, чотириста, тридцять один, дев’яносто.
Додаток 3
Записати якнайбільше назв творів, в яких використовуються числівники ( казки, літературні твори, пісні та ін.).
Вкажіть розряд за будовою.
Завдання : побудувати вислови, дібравши початок з лівої, а продовження – з правої колонки. Числівники підкреслити.
Де сім господинь, а один відріж.
Одна голова добре, жодного не спіймаєш.
Сім разів відмір, там хата не метена.
За двома зайцями поженешся - а дві краще.
Додаток 4
Вибрати й записати тільки цифри потрібних речень: у першу колонку з кількісними числівниками, а в другу – порядковими.
Взаємоперевірка.
У. Підведення підсумків уроку
Гра « Ти мені – я тобі»
Учні складають питання по вивченій темі для своїх однокласників.
УІ. Рефлексія
Я знаю…
Я вмію….
Я можу….
УІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів
УІІІ. Домашнє завдання
Вивчити п. 50 ст. 192, впр. 461, 1група – виписати фразеологізми з числівниками.