Календарно-тематичне планування з історії України 9 кл., 70 год

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 9-го класу з Історії України. 70 годин на рік

Перегляд файлу

Історія України

9-й клас

 ( 2 год. на тиждень, 70 год.)

Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи»

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698                                                                                                                                               Підручник: В.С.Власов

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

1

Повторення. Українські землі у XVI-XVIII столітті

 

 

2

Ранній Новий час в історії України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій XVIII ст. в Україні. Вплив Французької революції на ідейний клімат Центрально Східної Європи. «Довге» ХІХ століття: період модернізації та національних рухів у Європі. Ознаки модернізації. Україна в ХІХ столітті: між традиційним укладом життя та викликами модернізації.

 

 

3

Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративно територіальний устрій українських територій у складі Російської імперії. Російське самодержавство як політична система Українська територія та її залюдненість: чисельність, соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Запровадження «смуги осілості» для євреїв підросійської України.

 

 

4

Практична робота «Зіставити (письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст.»

 

 

5

Французько-російська війна 1812 р. та плани Наполеона  щодо Східної Європи. Українські ополченські полки в російській армії та мешканці України на боці Наполеона І в легіоні Яна Домбровського.

 

 

6

Нові російські порядки: імперське освоєння українського простору. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьманщини. Чиновницький апарат у відносинах з центральною імперською владою і місцевим населенням

 

 

7

Соціальні та економічні зміни: криза кріпосницької системи, розмивання станових перегородок. Шляхетсько-дворянська верства. Життя сільської громади. Міщани: ремісники, торговці, підприємці.

 

 

8

Початок індустріальної революції. Нова модель соціально економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.

 

 

 

9

Соціальні та політичні рухи .

 

 

10

Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ століття. Політичне та етнічне розуміння нації. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. «Українське питання» в баченні російської влади й громадськості. Імперська «теорія офіційної народності» («православ’я – самодержавство – народність»). Ліквідація Греко-католицької церкви в Російській імперії.

 

 

11

Початок українського національного руху («національне відродження»): шляхетський етап. Асимілятори і традиціоналісти

 

 

12

 Новгород-Сіверський гурток автономістів. Харківський осередок українського руху. Формування сучасної національної ідентичності.

 

 

13

Кирило-Мефодіївське братство та ідея всеслов’янської республіки - федерації.

 

 

14

Практична робота Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини.

 

 

15

Практична робота «Аналіз літературних творів Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху».

 

 

16

Узагальнення з теми "Вступ. «Довге» дев’ятнадцяте століття в історії України: територія, населення, влада." "Українські землі у складі російськох імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст."

 

 

17

Тематичний контроль

 

 

18

Адміністративно територіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії. Соціальний та етнічний склад населення. Організація імперської влади. Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ. «Освічений абсолютизм».

 

 

19

Початки українського національного руху в Австрійській імперії. Закарпатські «будителі». Товариство галицьких греко- католицьких священників. Національна діяльність Греко -католицької церкви

 

 

20

Гурток «Руська трійця». Дискусія про абетку (кирилиця чи латиниця) в Галичині.

 

 

21

Практична робота « Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів». Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху.

 

 

22

«Весна народів» та суголосні їй події в Галичині, Буковині й Закарпатті в 1848–1849 рр. Скасування панщини

 

 

23

 Перша політична організація українців – Головна Руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька».

 

 

24

Українці в австрійському парламенті.

 

 

25

Узагальнення з теми «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. »

 

 

26

Тематичний контроль

 

 

27

Умови розвитку освіти й культури в Україні. Імперська політика в галузі освіти й наук. Університети в Україні (Львівський, Харківський, Київський): освітнє, наукове, соціальне та політичне призначення. Елітарні навчальні заклади університетського типу: Кременецький ліцей, Рішельєвський ліцей в Одесі, Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька. Інтелектуальні співтовариства.

 

 

28

Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського – перший твір нової української літератури. Націєтворча роль літературних та історичних праць.

 

 

29

Теми та образи української романтичної літератури та історичної белетристики. Тарас Шевченко і його «Кобзар».

 

 

30

Музика, театр, образотворче мистецтво та архітектура у світлі культурно-мистецьких течій класицизму і романтизму та розвитку національного руху. Національно-культурне життя поляків, росіян, євреїв, німців, кримських татар на теренах України. Єврейські «штетли».

 

 

31

Практична робота «Повсякденне життя мешканців України у першій половині ХІХ ст.» Підготувати міні-проєкт про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) у першій половині ХІХ ст.

 

 

32

Узагальнення з теми «українські землі у складі австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.», «повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» (різнорівневі завдання).

 

 

33

Тематичний контроль

 

 

34

Україна в контексті міжнародних політичних подій середини ХІХ ст. Східна (Кримська) війна 1853– 1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії. Українці у Східній (Кримській) війні.

 

 

35

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х рр. Модернізація промисловості й сільського господарства. Торгівля. Втягнення підприємств України в імперський ринок. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Зміни в транспортному сполученні: пароплавні компанії і розбудова залізничної мережі.

 

 

36

Зміни в соціальній структурі населення. Становлення української інтелігенції. Розширення сфери застосування найманої праці.

 

 

37

Формування робітництва. Труднощі адаптації селян до міських умов життя. Українські підприємці. Взаємини між підприємцями і найманими робітниками.

 

 

38

Український національний рух: організаційно-культурницький (інституційний або народницький) етап. Хлопомани і громадівський рух. Київська громада. Ідейні основи українського руху: Володимир Антонович і Михайло Драгоманов.

 

 

39

Польський, єврейський та кримськотатарський рухи в Україні. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для поляків і українців. Громадсько-політичне та культурне життя єврейського населення: ортодокси та асимілятори. Сіонізм.

 

 

40

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади.

 

 

41

Реакція російської громадськості й імперської влади на розвиток українського руху: Валуєвський циркуляр і Емський указ

 

 

42

 «Братство (Братерство) тарасівців».

 

 

43

Кримськотатарське національне відродження.

 

 

44

Практична робота «Історичні джерела про український рух». Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів (на вибір учительки/учителя) та підготувати відповідне резюме.

 

 

45

Узагальнення з теми «Українські землі у складі російської імперії в другій половині ХІХ ст.» (різнорівневі завдання).

 

 

46

Тематичне оцінювання

 

 

47

Зміни у політичному становищі західноукраїнських регіонів у зв’язку з перетворенням Австрійської імперії на Австро-Угорську, запровадженням конституційно-парламентського устрою та децентралізацією. «Українське питання» в політиці австрійської влади.

 

 

48

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Пореформені (після скасування панщини в 1848 р.) зміни у становищі селянства. Нафтова промисловість Дрогобиччини. Кооперативний рух. Трудова еміграція.

 

 

49

Національно-політичні й культурні течії в українському русі Галичини і Буковини: русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Гасло «органічної праці». Налагодження контактів Київської громади з галицькими народовцями. Зародження ідеї «соборної України». Радикальний рух у Галичині.

 

 

50

Зростання української політичної активності. Українсько-польське суперництво в Галичині. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Народовська політика «нової ери». Утворення політичних товариств і політичних партій.

 

 

51

Практична робота «Розвиток українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

 

52

Узагальнення з теми «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» (різнорівневі завдання).

 

 

53

Тематичний контроль

 

 

54

Населення України на початку ХХ ст. Індустріальна модернізація. Міста як осередки великого підприємництва, торгівлі та фінансів. Економічна криза 1900–1903 рр. Розвиток монополій. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Проведення в Україні столипінської аграрної реформи. Переселенські рухи.

 

 

55

 Український національний рух: політичний етап. Радикалізація руху. Автономістська й самостійницька течії в національному русі. Розбудова політичних партій. Утворення національних організацій культурно-освітнього та військово-спортивного спрямування. «Націоналізація» селянства.

 

 

56

Консолідація української нації. Українці в російській революції 1905– 1907 рр.  Українське представництво в російській Державній Думі та австрійських парламентських установах – Галицькому сеймі і Державній раді.

 

 

57

Український національний рух і його опоненти в умовах пореволюційної (столипінської) реакції 1907–1914 рр. Товариство українських поступовців.

 

 

58

Посилення імперського тиску з боку російської влади. Діяльність чорносотенців. Антиєврейські погроми. «Справа Бейліса». Посилення соціальної і політичної напруженості.

 

 

59

Пр.р. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій

 

 

60

Боротьба українців за реформу виборчої системи в АвстроУгорській імперії.

 

 

61

Практична робота «Програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ». Проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учительки/учителя) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.

 

 

62

Узагальнення знань з теми  «Україна початку ХХ століття  перед викликами модернізації»

 

 

63

Тематичний контроль

 

 

64

Повсякдення села та міста. Громада як форма організації сільського населення, відмінність української сільської громади від російської общини. Заняття та умови праці селян і містян. Дозвілля й розваги. Зовнішній вигляд мешканців села і міста. Етнічне й конфесійне розмаїття міського населення. Урізноманітнення форм і напрямів освіти: гімназійна освіта, поява навчальних закладів технічного профілю, приватні навчальні заклади. Боротьба за створення українського університету у Львові. Розвиток наукових досліджень. Наукові товариства.

 

 

65

Реалізм другої половини ХІХ ст. як світоглядна і культурно-мистецька течія. Український модерн і ранній модернізм (авангардизм) зламу ХІХ– ХХ ст. у літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі. Поява будівель громадського призначення: вокзали, криті ринки, театри. Меценатство.

 

 

66

Участь церкви (релігійних організацій) і духівництва у формуванні основ новочасного українського суспільства. Розширення просторів світського життя (секуляризація). Зміни в поглядах на становище жінки. Опіка над здоров’ям і медичні служби.

 

 

67

Зміни у світосприйнятті та відчутті людиною простору. Поява нових видів транспорту (потяги, трамваї, автомобілі), засобів спілкування (телеграф, телефон) та поширення інформації (преса). Облаштування громадського простору (брукування, освітлення вулиць тощо). Нові види мистецтва (фотографія і кінематограф).

 

 

68

Практична робота «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.». Підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»

 

 

69

Узагальнення з теми "Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації" «Повсякденне Життя та Культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» (різнорівневі завдання).

 

 

70

Тематичний контроль

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
8 вересня
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку