Читання
За підручником: Кравцова Н. М.; Романова В. М.; Савчук А. С. «Українська мова та читання» 2 клас (3,5 години)
І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Очікувані результати |
|
Знання людині — що крила пташині Школа чекає нас |
|
|
1 |
Знову школа зустрічає нас. Ознайомлення з підручником. Наталія Тріщ «Вересень-школярик». с .4 |
02.09 |
читає вголос доступні тексти переважно цілими словами;
|
2 |
Найдорожче — золота хвилина. Марія Чепурна «Золота хвилина». (с. 5) |
03.09 |
відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?)
|
3 |
Як твориться книга. За Олександром Моторним «Монолог книжки». Створення реклами улюбленої книги. (с. 6) |
04.09 |
виділяє в структурі тексту заголовок;
|
4 |
Бережи книгу! За Кузьмою Грибом «Чому скаржилися книжечки». Добір інтонації для читання. Складання правил поводження з книгою. (с.7-8) |
05.09 |
вибирає інтонації для читання,складає правила поводження з книгою |
|
Увічливі словечка відкривають сердечка |
|
|
5 |
У кожного своя мова. Леонід Полтава «Хто як говорить». Добір свого заголовка до вірша. (с. 9) |
09.09 |
добирає свого заголовка до вірша. |
6 |
Людина без знань — як птах без польоту. Валентина Романова «Виростай людиною». Визначення головної думки вірша. (с. 10-11) |
10.09 |
визначає головну думку вірша |
7 |
Урок позакласного читання 1. Тема «Добридень, школо!» |
11.09 |
уважно слухає співрозмовника ; виділяє в структурі тексту заголовок; називає своїх улюблених літературних героїв
|
8 |
Знай, коли що казати. «Язик мій — ворог мій». Ознайомлення з газетною статтею. Вироблення навичок інтонаційного читання. (с. 11-12) |
16.09 |
виробляє навички інтонаційного читання. |
9 |
Легенда — жанр народної творчості. «Легенда про мову». (с. 12) |
17.09 |
переказує знайому казку, короткий прослуханий текст
|
10 |
Підсумок за розділом «Знання людині — що крила пташині». |
18.09 |
має уявлення про найважливіші джерела інформації: дитячі книжки, енциклопедії, бібліотека, Інтернет;
|
|
Вже осінь на порозі |
|
|
11 |
Осінь-чарівниця вже прийшла до нас. За Василем Сухомлинським «Як починається осінь». Заголовок тексту. Поняття про абзац. (с. 13) |
23.09 |
виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, |
12 |
Осінні розваги. Наталія Карпенко «Осінь розважається». Словесне малювання. Вірш напам’ять (с. 14) |
24.09 |
вчиться словесно малювати |
13-14 |
Птахи збираються в дорогу. За Василем Чухлібом «Чи далеко до осені?». Зіставлення змісту твору та ілюстрацій.(с. 15-16) |
25.09 |
зіставляє зміст твору та ілюстрацій. |
15 |
Урок позакласного читання 2. Тема «Осінь щедра, осінь золотава» |
30.09 |
переказує короткий прослуханий текст з опорою на подані малюнки, словосполучення, запитання, план; |
16 |
Як поети передають красу довкілля. Тетяна Корольова «Барвиста осінь». Створення тематичної «стіни слів». (с. 17) |
01.10 |
створює тематичну «стіну слів». |
17-18 |
Сойка готується до зими. За Володимиром Титаренком «Сойчині жолуді». Добір інших заголовків до тексту. (с. 18-19) |
02.10 03.10 |
добирає інші заголовки до тексту |
19 |
У пригоді пізнаєш приятеля. Віктор Дубовик «Два приятелі». Гра-імпровізація за змістом твору. (с. 19-20) |
07.10 |
імпровізує за змістом твору |
20 |
Підсумок за розділом «Вже осінь на порозі» |
08.10 |
|
21 |
Урок позакласного читання 3. Тема «У світі цікавих загадок» |
09.10 |
висловлює власне ставлення до прочитаного: хороший / поганий вчинок, хто сподобався / не сподобався в творі, |
|
Україна — рідний край |
|
|
22 |
Батьківщина, як мама, одна. Анатолій Камінчук «Це моя Україна». Вірш напам’ять. (с. 21) |
14.10 |
вчить вірші напам’ять |
23 |
Символи нашої держави. Наталка Поклад «Прапор». Робота над виразним читанням вірша. (с. 22) |
15.10 |
працює над виразним читанням вірша |
24 |
Символи нашої держави. Зірка Мензатюк «Український прапор». Переказ тексту за опорними висловами. (с. 23) |
16.10 |
переказує текст за опорними висловами. |
25 |
Символи нашої держави. Наталка Поклад «Герб». Перегляд мультфільму «Символи України». Зіставлення змісту прочитаних творів та сюжету мультфільму. (с. 24) |
17.10 |
зіставляє зміст прочитаних творів та сюжету мультфільму |
26 |
Дізнавайся про минуле рідного краю. «Три брати — засновники Києва» (уривок з легенди). Людмила Коваль «Київ». (с. 25) |
21.10 |
дізнавайся про минуле рідного краю |
27 |
Скільки «родичів» у Києва? Чи ж один на світі Київ? (за матеріалами з Інтернет-видань). Проведення мовного дослідження. (с. 26-27) |
22.10 |
проводить мовне дослідження |
28 |
Урок позакласного читання 4. Тема «Батьківщина — рідний край» |
23.10 |
переказує короткий прослуханий текст з опорою на подані малюнки, словосполучення, запитання, план; |
29 |
Народні символи. Людмила Савчук «Український віночок». (с. 27-28). Навчальна робота. Аудіювання |
04.11 |
пояснює, яка подія відбулася, називає персонажів твору, відповідає на запитання за змістом прослуханого; |
30 |
Діагностувальна робота 1. Аудіювання. Підсумок за розділом «Україна — рідний край». (с. 29) |
05.11 |
виявляє розуміння фактичного змісту невеликих за обсягом і нескладних текстів |
|
Без сім’ї нема щастя на землі |
|
|
31 |
Моя найкраща ненька. Леонід Голота «Найрідніша». Вірш напам’ять. |
06.11 |
вчить вірші напам’ять |
32 |
На сонці тепло, а коло матері добре. За Юлією Каспаровою «Щоб мама не губилася». Переказ від імені дійової особи. (с. 31) |
07.11 |
переказує від імені дійової особи. |
33 |
Батькова хата усім багата. Леся Вознюк «Диво-татусь». Виразне читання вірша. (с. 32) |
11.11 |
виразно читає вірші. |
34 |
У дружній родині і в холод тепло. Андрій М’ястківський «Наш рід». Інсценізація оповідання. (с. 33) |
12.11 |
вчиться інсценізувати оповідання |
35 |
Урок позакласного читання 5. Тема «Країна дитячих журналів». |
13.11 |
висловлює власне ставлення до прочитаного: хороший / поганий вчинок, хто сподобався / не сподобався в творі, |
36 |
Не хитруй, бо натрапиш на хитрішого. Микола Герасименко «Як і домовились». Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). (с. 34-35) |
18.11 |
знайомиться з будовою тексту (зачин, основна частина, кінцівка).
|
37 |
Що в родині найголовніше? Анна Коршунова «Сім — Я». Визначення емоцій дійових осіб. (с. 35-37) |
19.11 |
визначає емоцій дійових осіб |
38 |
Підсумок за розділом «Без сім’ї нема щастя на землі» |
20.11 |
|
|
Українські письменники дітям Поетична скарбничка |
|
|
39 |
Ознайомлення з творчістю Ліни Костенко. Ліна Костенко «Вербові сережки», «Чародійне слово». Поняття про риму. (с. 38-39) |
21.11 |
знайомиться з поняттям про риму |
40 |
Ознайомлення з творчістю Анатолія Костецького. Анатолій Костецький «Моя кишеня». Характеристика дійової особи. (с. 40 |
25.11 |
дає характеристику дійової особи |
41 |
Ознайомлення з творчістю Ганни Чубач. Ганна Чубач «Роса». Порівняння у віршованих творах. (с. 41) |
26.11 |
шукає порівняння у віршованих творах |
42 |
Урок позакласного читання 6. Тема «Поетична скарбничка» |
27.11 |
уважно слухає співрозмовника ; називає своїх улюблених літературних героїв
|
43 |
Ознайомлення з творчістю Григорія Фальковича. Григорій Фалькович «У комп’ютера — проблеми…», «Дитяча мова». (с. 42) |
02.12 |
читає вголос доступні тексти переважно цілими словами пояснює зв’язок заголовка та ілюстрацій зі змістом твору (у прозорих випадках);
|
44 |
Ознайомлення з творчістю Лесі Українки. Леся Українка «Мені снились білії лелії… «Як дитиною, бувало…» (с. 43) |
03.12 |
виділяє в структурі тексту заголовок; пояснює зв’язок заголовка та ілюстрацій зі змістом твору (у прозорих випадках);
|
|
Оповідання про дітей |
|
|
45 |
Кожен хоче бути там, де порядок і чистота. За Оксаною Кротюк «Несправжня вулиця». Театралізація оповідання. (с. 44-45) |
04.12 |
інсценізує оповідання |
46 |
Хороше діло — сад садити. Лаврін Гроха «Наш сад». Складання продовження оповідання. (с. 46) |
05.12 |
складає продовження оповідання |
47 |
Лінь гірше хвороби. Володимир Сенцовський «Украдений апетит». Читання тексту в особах. (с. 47-48) |
09.12 |
читає текст в особах. |
48 |
Урок позакласного читання 7. Тема «Людина починається з добра». |
10.12 |
уважно слухає співрозмовника ; називає своїх улюблених літературних героїв
|
49 |
Домашні улюбленці. Вікторія Кохан «Знáйди». Складання оголошення. (с. 48-50) |
11.12 |
Вчиться складати оголошення |
50 |
Підсумок за розділом «Українські письменники дітям». Діагностична робота 2. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
16.12 |
|
|
Здрастуй, зимонько-зима! |
|
|
51 |
Неповторний килим сніговий» Василь Сухомлинський «Як дзвенять сніжинки». Порівняння опису і репродукції картини Б. Кузіва «Пліткарки». (с. 51-52) |
17.12 |
виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення;
|
52 |
Діагностувальна робота 3. Читання вголос |
18.12 |
читає вголос доступні тексти переважно цілими словами |
53 |
Прилітайте, пернаті, до нас! Грицько Бойко «Прилітайте під вікно». Передбачення змісту твору за заголовком та малюнком. (с. 52-53) |
19.12 |
відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?)
|
|
Зима — випробування для птахів. За Петром Панчем «Синичка й горобець». Порівняння вчинків та характерів дійових осіб. Катерина Перелісна «Сніжинки». Марія Пономаренко «Подарунок». Настрій твору. Темп читання. Дотримання пауз. (с. 53-55) |
|
відтворює у ролях (з учнями або вчителем) діалог із прослуханих казок, розповідей регулює дихання, силу голосу і темп мовлення у процесі спілкування;
|
54 |
|
|
читає вголос доступні тексти переважно цілими словами |
55 |
Як ми взимку розважалися. Ярослав Стельмах «Санчата». Обговорення вчинків дійових осіб. (с. 56-57) |
|
висловлює власне ставлення до прочитаного: хороший / поганий вчинок, хто сподобався / не сподобався в творі, які епізоди найбільше запам’яталися; |
56 |
Урок позакласного читання 8. Тема «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…» |
|
уважно слухає співрозмовника ; називає своїх улюблених літературних героїв
|
57-58 |
Взаємна допомога. Юлія Смаль «Про хом’яка Тимка». Марина Дружиніна «Ялинкова лічилка». (с. 58-59) |
|
відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?)
|
59 |
Скільки літ, скільки зим! За Тарасом Кіньком «Як дванадцять місяців Новий рік виряджали». (с. 60-61) |
|
читає вголос доступні тексти переважно цілими словами (окремі слова ускладненої структури – складами); відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?)
|
60 |
Традиції нашого народу. Різдвяні колядки. (с. 62) Підсумок за розділом |
|
відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?) читає вголос доступні тексти переважно цілими словами |
|
|
|
|
|
Казки маленькі, а розуму в них багато Українські народні казки |
|
|
62 |
Чому зайчик кожушок міняє? Українська народна казка «Сніг і заєць». Дослідження: як змінюється настрій дійової особи. (с. 63-64) |
|
|
63 |
Урок позакласного читання 9. Тема «У світі казки чарівної». |
|
|
64-65 |
І на хитру лисицю капкан знайдеться». Українська народна казки «Хитрий півень». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до частин. (с. 64-65) |
|
|
66-67 |
Мамина наука. Українська народна казка «Нерозумне кошеня». Складання запитань за змістом казки. (с. 66-67) |
|
|
68 |
Мала крапля і скелю руйнує». Українська народна казка «Ведмідь і черв’як». Визначення головної думки твору. (с. 67-68) |
|
|
|
Казки народів Європи |
|
|
69-70 |
Німецька народна казка «Пухкенький млинець». Порівняння з українською народною казкою «Колобок». (с. 69-70) |
|
|
71 |
Урок позакласного читання 10. Тема «Казки народів Європи». |
|
|
72 |
Хто міняє, той нічого не має. Білоруська народна казка «Як Лось з Лисичкою ногами мінялися». Визначення головної думки казки. (с. 71-72) |
|
|
73-74 |
А все могло б бути інакше. Болгарська народна казка «Лихе слово не забувається». Складання іншої кінцівки казки. (с. 73-74) |
|
|
|
Авторські казки |
|
|
75 |
Бережи свої речі. Марія Солтис-Смирнова «Казка про ґудзик». Складання порад «Як потрібно ставитися до своїх речей». (с. 74-75) |
|
|
76-77 |
Де сила не може, там розум допоможе. Леонід Куліш-Зіньків «Борсучок, який умів малювати». Театралізація казки. (с. 76-77) Навчальна робота. Аудіювання |
|
|
78 |
Урок позакласного читання 11. Тема «Авторська казка». |
|
|
79 |
Пустощі зимової бурі. Ганс Крістіан Андерсен «Як буря поміняла вивіски». (с. 78-79) |
|
|
80 |
Діагностична робота 4. Аудіювання. Підсумок за розділом «Казки маленькі, а розуму в них багато».(с79) |
|
|
|
Весна, весна-весняночка Сонце гріє, сонце сяє — вся природа воскресає |
|
|
81-82 |
Навесні все оживає. Василь Сухомлинський «Жайворонок сонечку допомагає». Репродукція картини М. Глущенка «Весна іде». (с80-81) |
|
|
83 |
Хоч мале, та добре діло. За Євгеном Шморгуном «Добре діло». Поділ тексту на частини. Добір заголовків до них. (с. 82 |
|
|
|
Стежина до Шевченка |
|
|
84 |
Урок позакласного читання 12. Тема «Тарас Шевченко» |
|
|
85 |
Ти в нашій пам’яті, Тарасе. Анатолій Григорук «Дорогі Шевченківські місця». Дослідження «Пам’ятники Кобзареві».(83-84 |
|
|
86-87 |
Малий Кобзар. Тарас Шевченко «Сонце гріє, вітер віє…», «Зоре моя вечірняя…», «Сонце заходить…». Вивчення вірша напам’ять (за вибором учнів). (с. 84-85) |
|
|
88 |
Навіки в пам’яті народній. Андрій М’ястківський «Вірші Тараса Шевченка». Театралізація оповідання. (с. 85) |
|
|
|
Величне свято |
|
|
89 |
Звичаї нашого народу. Гаївки. «Наша весна». (с. 86) |
|
|
90-91 |
Великодня пригода. Ірина Мацко «Загублена писанка». Переказ казки за малюнковим планом. (с. 86-89) |
|
|
92 |
Урок позакласного читання 13. «Великдень на гостину просить». |
|
|
93 |
Підсумковий урок за розділом «Весна, весна-весняночка» (с. 89) |
|
|
|
Цікавинки для дитинки |
|
|
94 |
Невідоме про звичні речі. «З історії світлофора». Передбачення змісту за заголовком твору. (с. 90-91) |
|
|
95 |
Наш домашній помічник. «Історія першого пилососа». Створення плаката «Наші друзі — чистота й охайність». (с. 91-92) Навчальна робота. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово). |
|
|
96 |
До зірок! За Віктором Гончаренком «Про першу повітряну кулю». (с. 92-93) Підсумковий урок за розділом «Цікавинки для дитинки». (с. 93) |
|
|
97 |
Діагностична робота № 5. Досвід читацької діяльності учнів. Робота з літературним твором / медіа текстом (письмово). |
|
|
98 |
Урок позакласного читання 14. Тема «Допитливій малечі про знайомі речі» |
|
|
|
Незабаром літечко Як дитина бігає і грається, так їй здоров’я усміхається |
|
|
99 |
Народні лічилки. Дослідження «Як побудовані лічилки» (с. 94) |
|
|
100101 |
Авторські лічилки. Григорій Чубай «Лісова лічилка». Марія Людкевич «Лічилка». Леся Вознюк «Лічилка-безконечка». (с. 94-95) |
|
|
102 |
Народні ігри. «Горю-дуб». «Панас». (с. 96) |
|
|
103 |
Народні та авторські мирилки. Народні мирилки. Варвара Гринько «Мирилки». Яна Яковенко «Козацька мирилка». (с. 97) |
|
|
104 |
Урок позакласного читання 15. Тема «З чистого джерела народної мудрості» |
|
|
|
Краса природи рідної землі |
|
|
105 |
Народна легенда «Як з’явилися квіти та веселка». Переказ легенди. (с. 98-99 |
|
|
106 |
Квіти — Землі окраса. Леся Вознюк «Квіти». (с. 99) |
|
|
107 |
Володимир Сенцовський «Після дощу». Порівняння оповідання й легенди. (с. 100 |
|
|
108 |
За Віктором Васильчуком «Подружилися». (с. 101) |
|
|
109 |
Микола Магера «Он як буває». (с. 102-103) |
|
|
110 |
Діагностична робота 6. Читання вголос |
|
|
|
Канікули, канікули, веселая пора |
|
|
111 |
Катерина Перелісна «Бджілка». (с. 104) |
|
|
112 |
Урок позакласного читання 16. Тема «Буду я природі другом». |
|
|
113 |
Василь Шкляр «Маленька мураха» (с. 105) |
|
|
114115 |
Ірина Мацко «Мобік і дідусь» (с. 106-107) |
|
|
116 |
Петро Сорока «Білка купила мобілку» (с. 107) |
|
|
117 |
Анатолій Костецький «Канікули!» (с. 108) |
|
|
118 |
Підсумковий урок за розділом «Незабаром літечко». (с. 108) |
|
|
119 |
Урок позакласного читання 17. Тема «Укрились луки цвітом, вітаючись із літом» |
|
|