Основи здоров’я 5 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
за підручником Бех Д.
№ |
ТЕМА |
Дата |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини |
|||
|
Принципи здорового способу життя. Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. |
|
1-с.8 - 12, мал. 4, с.11усо, пункт а - письмово |
|
Принципи безпечної життєдіяльності. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію
|
|
2-с.13 – 18, мал.8,с.17 (усно) |
|
Безпека на дорозі Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. -Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості ** -Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги *
|
|
3-с.20-24, мал.12,с.24(ус.) |
|
БеБезпека на зупинках громадського транспорту. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці **
|
|
4-с.25 - 28, мал.17-,с.28 |
|
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. -Відпрацювання навичок поведінки у транспорті -Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті Тематична1
|
|
5-с.29 - 34, 6- с. 35 – 39 переказувати пам’ятку на с. 34 с. 37 відп. на зпт.(усн.) |
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я |
|||
|
Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».
|
|
9-с.47 - 49 С.49 пис. пам’ятка в зошит. 4 пункта.
|
|
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи.
|
|
10-с.50-53 Зробити 5 карточок мал. 29, с.52 |
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) |
|
10-с.52-54, чит.,перек. |
|
Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів |
|
11-с.57-60, пит.1 – 5 усн, с.60 |
|
Почуття і емоції. Толерантність. |
|
12-с.61-65,
|
|
Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. Милосерддя |
|
13-с.66-71 чит, перек. |
|
Узагальнення з теми «Здоров’я людини. Психічна і духовна складові здоров’я» Тематична 2 |
|
9-13 повт |
Розділ 3. Фізична складова здоров’я
|
|||
|
Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах |
|
14-с.73-78, чит. Перек.
|
|
Принципи і методи загартовування. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід |
|
15-с.79-83, |
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я |
|
16-с.84-89, чит. перек. |
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору. Виконання вправ для формування правильної постави та гі Розрахунок максимальної маси портфеля мнастики для очей.
|
|
17,с.90-97 чит.,перек.
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я. |
|||
|
Тема 1. Соціальний добробут Право на здоров’я Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки) |
|
1,18-с.99-102 Чит., перек. |
|
Ефективне спілкування. Вплив поведінки на здоров’я. Відпрацювання навичок ефективного спілкування |
|
2-пов., 19-с.103-108, Чит., перек. |
|
Переваги упевненої поведінки. |
|
3,20-с.109-112, Чит., перек. |
|
Взаємодопомога членів родини. Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини |
|
3,21с.113, Чит., перек. |
|
Спілкування з дорослими Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих |
|
4,21-с.114-115, Чит., перек. |
|
Спілку Стосунки між хлопцями і дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.вання з однолітками Безпека спілкування в Інтернеті Безпека спілкування в Інтернеті |
|
5,22-с.116-118, Чит., перек. |
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т. ч. за станом здоров’я ( ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю. |
|
6,23-с.119-124 Чит., перек. |
|
Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я» Тематична 3
|
|
С.125 Чит., перек. |
Розділ 5. Безпека в побуті і навколишньому середовищі |
|||
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи |
|
8,24-с.127-130 Чит., перек. |
|
Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів |
|
9,25-с.131-136, Чит., перек. |
|
Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. |
|
11,26-с.136-138 с.167,пит1-4 |
|
Безпека в побуті. Автономна ситуація • Обстеження безпеки своєї оселі |
|
10,26-с.138-139 Чит., перек. |
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Моделювання безпечної поведінки із людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. |
|
12,26-с.168, Чит., перек. |
|
Безпечне довкілля Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях. Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок |
|
13,27-с.169 28-
|
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Підручні рятувальні заходи. Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів |
|
14,28-с.180 С.185, пит 1-4 |
|
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі |
|
15,29-с.186 |
|
Узагальнення з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» |
|
16,22-29 повт. с. 194, тест. |
|
Повторення теми «Безпека на дорозі» |
|
3-с.20-24, мал.12,с.24(ус.) |
|
Резерв часу Тематична 4 |
|
|