(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п
|
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Дата |
Корекція дати |
Примітка |
Вступ |
|||||
1 |
Біологія – наука про життя. |
Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях) |
|
|
|
2 |
Науки, що вивчають життя. Методи біологічних досліджень організмів. |
|
|
|
|
3 |
Основні властивості живого. |
|
|
|
|
4 |
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
|
|
|
Тема 1. Клітина |
|||||
5 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин. |
|
|
|
6 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи)..
|
Практична робота: 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|
|
|
7 |
Загальний план будови клітини.
|
Практична робота: 2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
|
|
8 |
Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне дослідження: Будова клітини листка елодеї. |
|
|
|
9 |
Будова рослинної і тваринної клітини. |
|
|
|
|
10 |
Надходження речовин у клітину. |
|
|
|
|
11 |
Утворення нових клітин. |
|
|
|
|
12 |
Ріст клітин. |
|
|
|
|
13 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
|
|
|
14 |
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми |
|||||
15 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми.
|
|
|
|
|
16 |
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії). |
Лабораторне дослідження: Спостереження інфузорій. |
|
|
|
17 |
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
|
|
|
18 |
Середовища існування одноклітинних організмів, роль у природі та житті людини. |
|
|
|
|
19 |
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності. |
|
|
|
|
20 |
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
|
|
|
21 |
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
|
|
|
22 |
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
|
|
|
23 |
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
|
|
|
Тема 3. Рослини |
|||||
24 |
Рослина – живий організм. |
|
|
|
|
25 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
Демонстрування: - дослідів, що підтверджують: фотосинтез |
|
|
|
26 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
Демонстрування- дослідів, що підтверджують: випаровування води; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин |
|
|
|
27 |
Дихання рослин. |
Демонстрування- дослідів, що підтверджують: дихання |
|
|
|
28 |
Рухи рослин. |
|
|
|
|
29 |
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
|
|
|
30 |
Органи рослин. |
Демонстрування- дослідів, що підтверджують: внутрішню будову кореня, стебла, листка (мікропрепарати) |
|
|
|
31 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
32 |
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження4 будова кореня |
|
|
|
33 |
Пагін. Його будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). |
Лабораторні дослідження5,6 будова пагона; будова бруньки. Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. Транспорт речовин по рослині. |
|
|
|
34 |
Різноманітність та видозміни вегетативних органів.
|
Лабораторне дослідження7 будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви). Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
|
|
35 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
|
36 |
Квітка - орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження8 будова квітки; |
|
|
|
37 |
Суцвіття. |
|
|
|
|
38 |
Запилення. |
|
|
|
|
39 |
Запліднення.
|
|
|
|
|
40 |
Насінина. |
Лабораторне дослідження9 будова насінини. Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насінин. |
|
|
|
41 |
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження10 будова плода; |
|
|
|
42 |
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
|
|
|
43 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин |
|||||
44 |
Способи класифікації рослин. |
Демонстрування представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). |
|
|
|
45 |
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).
|
Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей. |
|
|
|
46 |
Мохи. Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження12 Будова моху. Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
|
|
|
47 |
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
|
|
48 |
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження14 Будова пагонів і шишок хвойних рослин. |
|
|
|
49 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
|
|
50 |
|
Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
|
|
|
51 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
|
|
|
|
52 |
|
Практична робота: 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
|
|
|
53 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.
|
|
|
|
|
54 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. |
|
|
|
|
55 |
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» |
|
|
|
|
Тема 5. Гриби |
|||||
56 |
Особливості живлення та життєдіяльності грибів. |
|
|
|
|
57 |
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. |
|
|
|
58 |
|
Практична робота: 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників. |
|
|
|
59 |
Розмноження та поширення грибів. |
|
|
|
|
60 |
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники; |
|
|
|
|
61 |
Сапротрофні – цвільові гриби. |
|
|
|
|
62 |
Дріжджі, паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). |
|
|
|
|
63 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
|
|
64 |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
|
65 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
66 |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів рідного краю
|
|
|
|
|
67 |
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань рідного краю |
|
|
|
|
Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з НВР
О. В. Долгерт
серпня 2019 року
січня 2020 року |
«ЗАТВЕРДЖУЮ» ДИРЕКТОР НВК
С. В. Шепель
серпня 2019 року
січня 2020 року |
з біології в 6 класі
2019-2020 н. р.
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол № 1 від 30.08.2019 року
Голова МО Чигрин Н. М.
Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна
Верблюжка
2019