Календарно-тематичне планування 6 клас

Про матеріал
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних) Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

 Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ п/п

 

Тема уроку

Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми

Дата

Корекція дати

Примітка

Вступ

1

Біологія – наука про життя. 

Демонстрування

об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях)

 

 

 

2

Науки, що вивчають життя. Методи біологічних досліджень організмів.

 

 

 

 

3

Основні властивості живого.

 

 

 

 

4

Різноманітність життя (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

 

 

 

 

Тема 1. Клітина

5

Клітина - одиниця живого.  

Історія вивчення клітини.

Демонстрування

моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.

 

 

 

6

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи)..

 

Практична робота:

1. Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. 

 

 

 

7

Загальний план будови клітини.

 

Практична робота:

2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

 

 

 

8

Будова рослинної клітини.

 

Лабораторне дослідження:

Будова клітини листка елодеї.

 

 

 

9

Будова рослинної і тваринної клітини.

 

 

 

 

10

Надходження речовин у клітину.

 

 

 

 

11

Утворення нових клітин.

 

 

 

 

12

Ріст клітин.

 

 

 

 

13

Основні положення клітинної теорії.

 

 

 

 

 

14

Узагальнення вивченого по темі «Клітина»

 

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні організми

15

Бактерії – найменші одноклітинні організми.

 

 

 

 

 

16

Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії).

Лабораторне дослідження:

Спостереження інфузорій. 

 

 

 

17

Паразитичні одноклітинні організми.

 

 

 

 

18

Середовища існування одноклітинних організмів, роль у природі та житті людини.

 

 

 

 

19

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності.

 

 

 

 

20

Вольвокс - колоніальний організм.

 

 

 

 

21

Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми.

 

 

 

 

22

Міні-проект (за вибором)

Чому скисає молоко?

Корисний йогурт.

Живі фільтри.

 

 

 

 

23

Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми»

 

 

 

 

Тема 3. Рослини

24

Рослина – живий організм.

 

 

 

 

25

Фотосинтез як характерна особливість рослин.

Демонстрування:

- дослідів, що підтверджують: фотосинтез

 

 

 

26

Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.

Демонстрування- дослідів, що підтверджують: випаровування води; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин

 

 

 

27

Дихання рослин.

Демонстрування- дослідів, що підтверджують:

дихання

 

 

 

28

Рухи рослин.

 

 

 

 

29

Будова рослини.  Тканини рослин.

 

 

 

 

30

Органи рослин.

Демонстрування- дослідів, що підтверджують: внутрішню будову кореня, стебла, листка (мікропрепарати)

 

 

 

31

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1»

Контрольна робота №1

 

 

 

 

32

Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті).

Лабораторне дослідження4

будова кореня

 

 

 

33

Пагін. Його будова,  основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин).

Лабораторні дослідження5,6

будова пагона;

будова бруньки.

Дослідницький практикум

Спостереження за розвитком пагона з бруньки. Транспорт речовин по рослині.

 

 

 

34

Різноманітність та видозміни вегетативних органів.

 

Лабораторне дослідження7

будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви).

Дослідницький практикум

Дослідження процесу росту вегетативних органів.

 

 

 

35

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

Дослідницький практикум

Вегетативне розмноження рослин.

 

 

 

36

Квітка - орган статевого розмноження.

Лабораторне дослідження8

будова квітки;

 

 

 

37

Суцвіття.

 

 

 

 

38

Запилення.

 

 

 

 

39

Запліднення.

 

 

 

 

 

40

Насінина.

Лабораторне

дослідження9

будова насінини.

Дослідницький практикум

Дослідження умов проростання насінин.

 

 

 

41

Плід, поширення плодів.

Лабораторне дослідження10

будова плода;

 

 

 

42

Міні-проект (за вибором):

Листопад.

Квіти і комахи.

Рослини мандрівники.

Рослини хижаки.

 

 

 

 

43

Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2»

 

 

 

 

Тема 4. Різноманітність рослин

44

Способи класифікації рослин.

Демонстрування

представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних).

 

 

 

45

Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові).

 

 Лабораторне дослідження11

 Будова зелених нитчастих водоростей.

 

 

 

46

Мохи. Папороті, хвощі, плауни.

Лабораторне дослідження12

 Будова моху. Лабораторне дослідження13

Будова папоротей.

 

 

 

47

Міні-проект (за вибором)

Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Викопні рослини.

 

 

 

 

48

Голонасінні.

Лабораторне

дослідження14

 Будова пагонів і шишок хвойних рослин.

 

 

 

49

Покритонасінні (Квіткові).

 

 

 

 

50

 

Практична робота:

3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

 

 

 

51

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).
 

 

 

 

 

52

 

Практична робота:

4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах.

 

 

 

53

Життєві форми рослин.

Рослинні угруповання.

 

 

 

 

 

54

Значення рослин для існування життя на планеті Земля.

 

 

 

 

55

Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин»

 

 

 

 

Тема 5. Гриби

56

Особливості живлення та життєдіяльності грибів.

 

 

 

 

57

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів.

 

 

 

58

 

Практична робота:

5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості. Демонстрування

живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників.

 

 

 

59

Розмноження та поширення грибів.

 

 

 

 

60

Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники;

 

 

 

 

61

Сапротрофні – цвільові гриби.

 

 

 

 

62

Дріжджі, паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).

 

 

 

 

63

Значення грибів у природі та  житті людини.

Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини.

 

 

 

64

Узагальнення

Будова та життєдіяльність організмів

 

 

 

 

65

Контрольна робота №2

 

 

 

 

66

Узагальнення

Будова та життєдіяльність організмів рідного краю

 

 

 

 

 

67

Екскурсія

Вивчення рослинних угруповань рідного краю

 

 

 

 

 


Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»

«ПОГОДЖУЮ»

Заступник директора з НВР

 

О. В. Долгерт

 

серпня 2019 року

 

січня 2020 року

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

ДИРЕКТОР НВК

 

С. В. Шепель

 

серпня 2019 року

 

січня 2020 року

 

 

 

 

 

з біології в 6 класі

2019-2020 н. р.

 

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу

Протокол № 1 від 30.08.2019 року

Голова МО  Чигрин Н. М.

 

  Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна

 

Верблюжка

2019

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
10 вересня
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку