Розробка методу критичного мислення "СТОРІТЕЛІНГ" біологія 6 клас

Про матеріал
Види розповідей на словесній основі за методом критичного мислення СТОРІТЕЛІНГ для учнів 6 класу предмету "Біологія"
Перегляд файлу

Вовченко Ірина Миколаївна, вчитель біології та хімії

Балаклеївської ЗОШ І-ІІ ступенів №2

Біологія 6 клас

МЕТОД «СТОРІТЕЛІНГ»

Загальна тема: Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності.

Тема уроку:  Бактерії.

Мета уроку:  Ознайомити учнів з найменшими одноклітинними організмами - бактеріями, як представниками прокаріотів.

Хід уроку

Етап уроку: Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

                                                            Бактерія.

        Одного дня учень нашої школи Микола, не помивши руки після фізкультури, одразу ж, взяв до рота смачну булочку, і разом із бактеріями, споживав їх у шлунок. Так продовжувалося досить довго, допоки Миколі не наснився сон.

      Це був звичайний літній ранок. В школі вже практично не було учнів, і ось-ось мали розпочатися такі бажані літні канікули. Микола, як і більшість хлопців його класу, спокійно розгулював по просторам пустої школи, як ось, його терміново покликали до директорського кабінету. За десять хвилин, Микола вже сидів біля кабінету Тетяни Олександрівни, і чекав, коли його покличуть.

- Заходьте!- пролунало як грім серед ясного неба. На тебе там вже чекають.

- Чекають?- подумав про себе хлопець. А що, там ще хтось в кабінеті є…?

Зайшовши до кабінету, Микола  побачив незрозумілу постать. Напроти нього сидів змарнілий, і худий хлопець,  який зовсім не посміхався, і був чимось засмучений.

- Миколо!- сказала директор. Дозволь тебе  познайомити з вашим теперішнім практикантом із 7-го  класу – Федором. Це хлопець, який завжди нехтував засобами особистої гігієни. Він завжди їв брудними руками, і не мив після транспорту пальці. І тепер, він практично втратив свої сили, бо бактерії вже подружилися із ним, і тому, ми з вами,  мусимо йому допомогти.

- Так, але чому ви обрали мене?- запитав Микола.

- Чому? А тому, що твої однокласники сказали мені, що ти зможеш це зробити, і обов’язково справишся із цим.

-Я-я-я…не зможу.

- Чому це ти не зможеш? Ні, ти зможеш, тому я не хочу тебе більше слухати. Іди, ти впораєшся.

- Так, а що мені потрібно з  ним робити?

- Ну, для початку, розказати про те, що потрібно завжди мити руки з милом, користуватися засобами особистої гігієни. І головне - дивитися за тим, як він все це виконує. Зрозумів?

- Н-у-у, так..

        Насправді Микола не знав що робити. Адже вперше в житті, він відчув на собі проблему, яка так само стосується і його самого. І тому, він вирішив, що разом із ним буде  вчитися дотримуватися  особистої гігієни, адже він уже дорослий, і хоче чути в свою адресу що він не просто «Микола - забіяка», а  ще і те, що він дуже відповідальний хлопець, який може самостійно вирішувати проблеми.

         Прокинувшись, хлопець дуже злякався, адже уві сні, він бачив себе, але не того Миколу,  який був жвавим і самовпевненим, а того хлопця, який сидів  у кімнаті директора, чекаючи на допомогу сторонніх. Тому, він вирішив, що обов’язково змінить своє ставлення до всього того, що має назву гігієна. Щоб вже більше ніколи не поселялися бактерії на тілі Миколи.

 

 

 

 

Футбол - гра справжніх чоловіків

Картинки по запросу картинки дитина в їдальні

Похожее изображение

Картинки по запросу картинки школа директор

Похожее изображение

Картинки по запросу засоби гігієни для дітей картинки

 

Загальна тема: Рослини.

Тема уроку: Органи рослин.

Мета уроку:  Сформувати знання учнів про органи рослин, ознайомити з їхньою загальною будовою.

Хід уроку

Етап уроку: Сприймання та засвоєння учнями нового матеріалу.

Суперечка.

        Ось засперечались якось частини рослини: хто найголовніший?

Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в грунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Тільки те, що я першим із насіння зявляюся, говорить про мою важливість! – говорить Корінь.

        Подумаєш! Ти, Корене, живеш у темряві. Це я готую рослині поживні речовини, мені допомагає сонечко. Це я підказую людям,коли рослину треба поливати, підгодовувати. – говорить Листок.

       Ой, які ж ви важливі! А що б ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листку. Це ж мої трубочки – волокна допомагають рухатися воді і поживним речовинам по всій рослині. - відповіло Стебло.

        Не сперечайтеся. Все, що ви робите,- для мене! Отже,не буде мене,- не буде й насіння, а не буде насіння - не буде й рослини! Буде квітка - буде насіння, а значить буде рослина. - сказала здивовано Квітка.

        Ваші сперечання пусті. Я – найголовніше! Усе, що ви взяли з грунту, повітря, води, - все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині. – сказало Насіння. І що ви думаєте на рахунок того, щоб не сперечатися, а обєднатися? – запитало воно.

        А й правда,- відповів Корінь. Що коли кожен з нас буде виконувати свою роботу. Адже всі органи рослини дуже важливі. В єдності сила.

     Вони помирилися і об’єдналися в одну красиву рослину,яка мала міцне стебло, зелені листки, гарний корінь, яскраву квітку та плодюче насіння.

ІІ варіант:

На галявині тінистій,

де трава росте шовкова,

Де метелики барвисті,

ледве чутна йшла розмова.

Долинало шепотіння

від тендітної рослини:

сперечалися коріння,

Квітка, листя і стеблинка.

Переконував всіх корінь:

«Я ось тут найважливіший!

В грунті я шукаю корму,

Щохвилини найсмачніше!

Дістаю підземні води,різні мікроелементи.

Не прошу я супер – вроди,

Ви ж загинете без мене!»

На цю пафосну промову

Листя зверхньо шелестіло:

«Ти б не був такий здоровий

Без нашого хлорофілу!!!

Розкриваємо долоні

Ми – листки – назустріч сонцю

Кисень разом на осонні

Творимо згідно пропорцій»

Втрутилась тонка стеблинка

у гарячу суперечку:

«Що робили б ви без мене???

Головна я тут, до речі!

Я невтомно транспортую

Все від листя до корінця!

Я між вами тут працюю,

Ви б засохли наодинці»

Як сріблясті переливи,

Зазвучали нотки сміху:

«Я тендітна, я вродлива,

Я розрада і утіха!

Я дивуюсь щиросердно,

Бо порожня ця розмова:

Поодинці ми б умерли!

Я ж відтворюю нас знову.

Я плекаю у серденьку

Довгий шлях до насінинки

Гарантую щлях пилочку

До маточки від тичинки!

І не треба сперечатись,

який орган важливіший!

Разом треба працювати,

щоб нас стало якнайбільше!!!»

 

 

 

Картинки по запросу корінь рослини

Картинки по запросу стебло рослини

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу насіння рослини

Похожее изображение

 

Загальна тема: Рослини.

Тема уроку:  Поширення плодів і насіння у природі .

Мета уроку:  Розширити знання учнів про утворення плодів та насіння; ознайомити з різноманітністю плодів у природі.

 

Хід уроку

Етап уроку: Узагальнення та систематизація знань учнів.

Поширення плодів і насіння

        Жили - були в лісі дерева, трави та кущі. Щороку народжували вони своїх діточок – насіння та плоди. Падали діточки поряд із батьками, там і проростали. А через декілька років тісно стало в лісі. Рослини - мами, рослини – діти,рослини – внуки… Бракує всім місця в землі, тепла і світла, а поряд із лісом – світлий та просторий луг. Почали рослини думати, як своїх діток відправити на луг. Бо немає ж у плодів та насіння кінцівок, не перебіжать вони на луг. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

    Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими народжуйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

    Сорока заскрекотала, застрибала, крилами замахала і понесла по всьому лісі звістку: - Увага! Увага! Рослинам необхідна допомога. Вискочила білка із свого дупла:

  • Допоможемо.

Висунула з нори свій носик миша:

  • Обовязково допоможемо.

Навіть жук, який був заклопотаний, почув заклик про допомогу задзижчав:       -    Допоможу, допоможу.

        Запропонували і звірята, і птахи,і комахи переносити зернятка на луг. Від такої радості деякі рослини аж лопнули і самостійно розповсюдили своїх діточок.

          Не один рік минув, поки вітер,тварини та рослини залишилися задоволені роботою. На лугу з’явився гарний ліс. Багато рослин відтоді кидають на вітер своїх діточок, а вітер їх відносить.

         Узимку жене по снігу насіння ялини. На декілька кілометрів спливають вони від мами – дерева. Дрібні легкі плоди берези з двома крильцями летять за вітром на 2 кілометри від матінки – берези. Плоди клена дещо важчі, їх вітер може понести тільки на 90 метрів, а в’яза – ще менше на 20 метрів.

          Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням свого потомства.

Картинки по запросу ліс

Похожее изображение

Картинки по запросу поширення насіння рослин вітром

Похожее изображение

Картинки по запросу пиширення насіння рослин вітром

Похожее изображение

 

Загальна тема: Гриби

Тема уроку: Лишайники.   

Мета уроку: Сформувати у школярів поняття про лишайники, про особливості їх будови на основі здобутих знань про водорості та гриби.

Хід уроку

Етап уроку: Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Дружба Гриба та Водорості.

      Одного літнього погожого дня,коли світить сонце,співають птахи Гриб вирішив прогулятися до річки, він підійшов до водойми, заглянув у водичку і побачив там Водорість.

- Добридень, як твої справи? – запитав Гриб до знайомої Водорості.

- Байдуже,- відповіла вона. Тільки часто буваю голодною. Я живу у воді, а їжі тут не багато. ЇЇ чимало в землі. Тобі добре, Грибе, що ти живеш на суходолі.

- Помиляєшся, дорогенька. У воді багато їжі,але ти ще не навчилася її розпізнавати,- відповів Гриб. Нещасливішого за мене немає на всій землі,їжі в землі достатньо, але нещастя моє в тому, що Сонце позбавило мене сили,і їжа не йде мені на користь. І все тому, що я не погодився очищати повітря.

- Що ж нам робити? – запитала Водорість.

- Давай дружити,- швидко відповів Гриб. Ти розумієшся із Сонцем, а я із землею, і будемо мінятись, я тобі їжу, а ти мені - силу Сонця. Розумієш?

- Як же ми будемо жити разом?- запитала Водорість. Ти звик до землі, а я живу у воді. Якщо підемо до води – ти потонеш, якщо вийдемо на суходіл – я засохну і помру.

- Не журися, - усміхнувся Гриб. Жити будемо в будь – якому місці, де є волога.

- Тоді я згодна! – радісно відповіла Водорість.

    З того часу Гриб та Водорість живуть разом. Вони так здружилися, що не можуть існувати один без одного. Допомагаючи водорості,гриб витягує з-під землі воду та мінеральні солі. Водорість, у свою чергу, віддає йому частину сили, яку отримує від Сонця. Гриб і водорість так потоваришували, що їх навіть стали називати одним імям – Лишайники.

    І жили вони довго, сотні років, і святкували своє день народження в один день, адже за рік вони підростали на декілька міліметрів.

Картинки по запросу гриб біля водойми

Картинки по запросу водорість

Похожее изображение

Картинки по запросу де мешкають лишайники

Картинки по запросу де мешкають лишайники

Картинки по запросу лишайники фото

 

docx
Додано
13 вересня 2019
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку