Календарно-тематичне планування 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з трудового навчання для 7 класу (дівчата)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з трудового навчання  7 клас    1 год/тижд.

№ з/п

 Дата

   Тема уроку, зміст  навчальної діяльності

Очікувальні результати (сформовані за компетентнісним  підходом)

       Розділ 1. Основи проектування, матеріалознавства    та технології обробки

Проект 1: Килимок на стілець (10 годин)

Основна технологія:  Технологія  в’язання гачком

Додаткові технології:  технологія оздоблення виробів

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3-4

 

 

 

 

 

5-6

 

 

 

7-8

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

В’язання гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Короткі історичні відомості про в’язання гачком.

Види виробів, в’язаних гачком.

Матеріали, інструменти та пристосування для в’язання. Будова гачка. Вибір гачків і пряжі (ниток). Види візерунків (щільні, ажурні, філейні) для в’язання 

П/р. Добір гачків і ниток (пряжі) для в’язання. ІБЖД.

 

Прийоми роботи гачком. Основні елементи в’язання гачком.

Початкова петля, повітряна петля, ланцюжок, півстовпчик та їх умовні позначення на схемах для в’язання.

П/р. Вправи на виконання елементів. ІБЖД

 

Основні елементи в’язання гачком: стовпчик, стовпчик із накидом та їх умовні позначення на схемах для в’язання.     

П/р. Вибір виробу та пряжі (ниток) для його виготовлення, схеми для в’язання, інструментів. ІБЖД

 

Виготовлення в’язаного виробу.

 

 

Види оздоблення виробів, в’язаних гачком. Добір виду оздоблення в’язаного гачком виробу.

П/р. Оздоблення виготовленого виробу. Остаточна обробка в’язаного виробу. ІБЖД

.

Догляд за в’язаними виробами із натуральних матеріалів (прання, підкрохмалювання, сушіння, прасування)

П/р. Остаточна обробка виробу Контроль якості виробу.

 

Аналіз результатів роботи,визначення орієнтовної вартості виробу. Презентація виготовлених виробів.

 

 

 

 

 

Пояснює будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для в’язання виробів гачком.

Визначає  завдання та планує проектну діяльність.

Добираючи конструкційні матеріали,  враховує їхні переваги та недоліки.

Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.

Читає та виконує графічне зображення (схеми)

Висловлює судження про добір конструкційних матеріалів на основі певних критеріїв. Розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.

Виконує технологічні операції по виготовленню поясного швейного виробу.

Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.

 

Проект 2:  Декоративна ваза  - 6 год

Основна технологія:  Технологія  виготовлення виробів з шнура та шкіри

Додаткові технології:  технологія оздоблення виробів

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

13-14.

 

 

 

15.

 

 

 

 

16.

 

 

Вибір виробу із застосуванням методу фокальних об’єктів. Використання моделей-аналогів для створення виробу та вдосконалення видів оздоблення виробу.

П/р. Створення ескізу. Добір матеріалів, інструментів. Визначення необхідної кількості матеріалів.

Реалізація наскрізних ліній: здоров я і безпека, екол. безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадян. відповідальність

Міжпредметні зв’язки: образотворче м-во, математика, економіка

 

Комбінування композиції для оздоблення виробу 

П/р. Створення ескізу виробу.

 

Реалізація наскрізних ліній: здоров я і безпека, екол. безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадян. відповідальність

Міжпредметні зв’язки: образотворче м-во, математика, економіка

 

Виготовлення виробу.

 

Реалізація наскрізних ліній: здоров я і безпека, екол. безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадян. відповідальність

Міжпредметні зв’язки: образотворче м-во, математика, економіка

 

Оздоблення виготовленого виробу. Остаточна обробка  виробу.

П/р. Остаточна обробка виробу Контроль якості виробу.

 

Аналіз результатів роботи,визначення орієнтовної вартості виробу. Презентація виготовлених виробів.

 

Реалізація наскрізних ліній: здоров я і безпека, екол. безпека, підприємливість і фінансова грамотність, громадян. відповідальність

Міжпредметні зв’язки: образотворче м-во, математика, економіка

 

 

 

Розуміє призначення методу фокальних об'єктів.

Пояснює сутність моделі-аналогу для проектування  виробу.

Розуміє вплив властивостей конструкційних матеріалів на технологію обробки

Діяльнісний компонент

Планує власну проектну діяльність.

Застосовує методи проектування.    

Використовує моделі-аналоги для вдосконалення виробу.

Характеризує властивості конструкційних матеріалів.

Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Комбінує композицію для оздоблення виробу.

Оздоблює виріб.

Розраховує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.

Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

 

 

 

Проект 3. Текстильні квіти – 9 годин

Основні технології: технологія оздоблення одягу, технологія виготовлення штучних квітів Додаткові технології: технологія вишивки шовковими стрічками;  технологія виготовлення квітів з шовкових стрічок

 

.

 

 

Загальні відомості про оздоблення одягу. Види та способи оздоблення одягу. Технологія виконання оздоблювальних елементів (жабо, кокіл’є, банти, волани, канти, оборки, буфи тощо).

П/р. Виконання квітів з воланів, оборок. ІБЖД.

 

Технологія оздоблення виробів штучними квітами (в’язаними, плетеними та вишитими  шовковими стрічками). Способи вишивки шовковими стрічками

П/р. Виконання квітів, вишитих шовковими стрічками. ІБЖД.

 

 Використання моделей-аналогів для створення виробу та вдосконалення видів оздоблення виробу.

П/р. Створення ескізу. Добір матеріалів, інструментів. Визначення необхідної кількості матеріалів. ІБЖД.

 

Виготовлення квітів з шовкових стрічок, текстильних матеріалів.

 

Комбінування композиції для оздоблення виробу. Виконання технологічних операцій. 

П/р. Виготовлення  квітів. ІБЖД

 

Виконання технологічних операцій.

П/р. Виготовлення в’язаних квітів. ІБЖД

 

Оздоблення виготовленого виробу. Остаточна обробка  виробу.

П/р. Остаточна обробка виробу Контроль якості виробу.

 

Аналіз результатів роботи,визначення орієнтовної вартості виробу. Презентація виготовлених виробів. ІБЖД.

 

 

Розуміє призначення методу фокальних об'єктів.

Пояснює сутність моделі-аналогу для проектування  виробу.

Розуміє вплив властивостей конструкційних матеріалів на технологію обробки

Діяльнісний компонент

Планує власну проектну діяльність.

Застосовує методи проектування.    

Використовує моделі-аналоги для вдосконалення виробу.

Характеризує властивості конструкційних матеріалів.

Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Комбінує композицію для оздоблення виробу.

Оздоблює виріб.

Розраховує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.

Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

 

 

 

 

Проект 4:  Декоративна подушка  - 7 год

Основна технологія:  Технологія  виготовлення швейних виробів

Додаткові технології:  технологія оздоблення виробів аплікацією

 

.

 

 

Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту.

 

Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи. Графічне зображення. Створення малюнка для вишивання. Побудова викрійки.

 

Розкроювання виробу. Розмічання місця для розташування  візерунка.

 

Виготовлення виробу.

 

Пошиття виробу. Волого-теплова обробка швейного виробу.

 

Остаточна обробка виробу. Догляд за вишитими виробами. Захист проекту.

 

Застосовує методи проектування.    

Використовує моделі-аналоги для вдосконалення виробу.

Характеризує властивості конструкційних матеріалів.

Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.

Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Дотримується прийомів роботи .

Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.

Комбінує композицію для оздоблення виробу.

Оздоблює виріб.

Розраховує орієнтовну вартість витрачених матеріалів.

Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

 

 

 Проект «Страви української кухні»

Основна технологія: технологія приготування їжі

 

 

Традиції української кухні. Приготування страв.

 

Значення овочів в харчуванні людини.Форми нарізування овочів. Види теплової обробки.Технологія приготування страв з овочів.

 

Страви з крупів. Страви з борошна. Технологія приготування страв з крупів та макаронних виробів.

 

Презентація та оцінка проектної діяльності.

 

 

Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування

Проект 1. «Малярні роботи у побуті власними руками»

Технологія: Технологія малярних робіт.

 

33.

 

 

 

Вибір та обґрунтування теми проекту Малярні роботи. Технологія виконання малярних робіт.

Наводить приклади застосування відповідних технологій при виконанні малярних робіт

Усвідомлює важливість правильного добору матеріалів для малярних робіт щодо доцільності та безпечності їх використання.

 

 

Проект 2. «Я - споживач»

Технологія: Технологія придбання продуктів харчування та інших товарів.

 

 

34-35.

 

 

 

Маркування споживчих товарів. Читання маркування товарів

 

Читає та розуміє значення спеціальних символів, штрих-кодів. Розрізняє  екологічні символи і стандарти якості й безпеки. Висловлює власні судження про необхідність маркування споживчих товарів. Усвідомлює важливість дотримання рекомендацій щодо утилізації тари.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Папіровник Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пєскова Марія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Планування
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
8826
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку