Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної Програми з біологіядля 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Затвердженї Міністерством освіти і науки України
наказ МОН України від 07.06 2017 р. № 804 "Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Календарне планування уроків біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної Програми з біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Затвердженї Міністерством освіти і науки України
наказ МОН України від 07.06 2017 р. № 804 "Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Домашнє завдання |
Вступ (4 години) |
|||||
1 |
|
|
Первинний інструктаж з ТБ під час занять з біології Біологія – наука про життя. |
|
Опрацювати § стор. |
2 |
|
|
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів. |
|
Опрацювати § стор. |
3 |
|
|
Основні властивості живого. |
|
Опрацювати § стор. |
4 |
|
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
Опрацювати § стор. |
Тема 1. Клітина (10 годин) |
|||||
5 |
|
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
Опрацювати § стор. |
6 |
|
|
Збільшувальні прилади. Лупа. Мікроскоп. |
Практична робота№1:Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
Опрацювати § стор. |
7 |
|
|
Загальний план будови клітини |
Практична робота№2: Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Опрацювати § стор. |
8 |
|
|
Будова рослинної клітини. |
Лабораторне дослідження1: Будова клітини листка елодеї. |
Опрацювати § стор. |
9 |
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини. |
Лабораторне дослідження2: Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї. |
Опрацювати § стор. |
10 |
|
|
Надходження речовин у клітину. |
|
Опрацювати § стор. |
11 |
|
|
Утворення нових клітин. |
|
Опрацювати § стор. |
12 |
|
|
Ріст клітин. |
|
Опрацювати § стор. |
13 |
|
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
Опрацювати § стор. |
14 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
Повторити матеріал теми |
Тема 2. Одноклітинні організми (9 годин) |
|||||
15 |
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій. Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
Лабораторне дослідження3 Спостереження інфузорій. |
Опрацювати § стор. |
16 |
|
|
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
Опрацювати § стор. |
17 |
|
|
Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
Опрацювати § стор. |
18 |
|
|
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
Опрацювати § стор. |
19 |
|
|
Дріжджі – одноклітинні гриби. |
|
Опрацювати § стор. |
20 |
|
|
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
Опрацювати § стор. |
21 |
|
|
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
Опрацювати § стор. |
22 |
|
|
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
Опрацювати § стор. |
23 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
Повторити матеріал теми |
Тема 3. Рослини (22 години) |
|||||
24 |
|
|
Рослина – живий організм. |
|
Опрацювати § стор. |
25 |
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
26 |
|
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
27 |
|
|
Дихання рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
28 |
|
|
Рухи рослин. |
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
Опрацювати§ стор. |
29 |
|
|
Будова рослини. Органи рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
30 |
|
|
Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
31 |
|
|
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження4 будова кореня; |
Опрацювати § стор. |
32 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» Контрольна робота №1 |
|
Повторити матеріал теми |
33 |
|
|
Пагін. Його будова, |
Лабораторні дослідження5,6 будова пагона; будова бруньки; Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
Опрацювати§ стор. |
34 |
|
|
основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). |
Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
Опрацювати§ стор. |
35 |
|
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. |
Лабораторне дослідження7 будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви); |
Опрацювати§ стор. |
36 |
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. |
Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
Опрацювати§ стор. |
37 |
|
|
Квітка - орган статевого розмноження. |
Лабораторне дослідження8 будова квітки; |
Опрацювати § стор. |
38 |
|
|
Суцвіття. |
|
Опрацювати § стор. |
39 |
|
|
Запилення. |
|
Опрацювати § стор. |
40 |
|
|
Запліднення. |
|
Опрацювати § стор. |
41 |
|
|
Насінина. |
Лабораторне дослідження9 будова насінини; Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
Опрацювати§ стор. |
42 |
|
|
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження10 будова плода; |
Опрацювати § стор. |
43 |
|
|
Поняття про класифікацію рослин. |
|
Опрацювати § стор. |
44 |
|
|
Міні-проект (за вибором): 1)Листопад. 2)Квіти і комахи. 3)Рослини мандрівники.4)Рослини хижаки. |
|
Опрацювати § стор. |
45 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
Повторити матеріал теми |
Тема 4. Різноманітність рослин (13 годин) |
|||||
46 |
|
|
Способи класифікації рослин(за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо.) Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). |
Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей. |
Опрацювати § стор. |
47 |
|
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження12 Будова моху. |
Опрацювати § стор. |
48 |
|
|
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. |
Опрацювати § стор. |
49 |
|
|
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
Опрацювати § стор. |
50 |
|
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження14 Будова голонасінних. |
Опрацювати § стор. |
51 |
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
Опрацювати § стор. |
52 |
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
Опрацювати § стор. |
53 |
|
|
|
Практична робота№3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Опрацювати § стор. |
54 |
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
Практична робота№4: Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Опрацювати § стор. |
55 |
|
|
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
Опрацювати § стор. |
56 |
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини. |
|
Опрацювати § стор. |
57 |
|
|
Екскурсія Різноманітність рослин свого краю. |
|
Опрацювати § стор. |
58 |
|
|
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» |
|
Повторити матеріал теми |
Тема 5. Гриби (12 годин) |
|||||
59 |
|
|
Особливості живлення грибів. |
|
Опрацювати § стор. |
60 |
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. |
Опрацювати § стор. |
61 |
|
|
|
Практична робота№5: Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
Опрацювати § стор. |
62 |
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
Лабораторне дослідження16 Будова цвілевих грибів (за допомогою оптичного мікроскопа) |
Опрацювати § стор. |
63 |
|
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
Опрацювати § стор. |
64 |
|
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби; лишайники; |
|
Опрацювати § стор. |
65 |
|
|
Сапротрофні – цвільові гриби; паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). |
|
Опрацювати § стор. |
66 |
|
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
Опрацювати § стор. |
67 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
Опрацювати § стор. |
68 |
|
|
Узагальнення «Будова та життєдіяльність організмів» |
|
Повторити матеріал теми |
69 |
|
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
Повторити матеріал теми |
70 |
|
|
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань. |
|
|