Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
Біологія. 7 клас
(до підручника Н.В. Запорожець та ін.)
(70 год – 2 год на тиждень)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Вступ (4 год) |
|||
1 |
|
Особливості живлення тварин. |
§1 |
2 |
|
Клітини та тканини тварин. |
§2 |
3 |
|
Органи та системи органів тваринного організму. |
§3 |
4 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
§4 |
5 |
|
Узагальнення знань з теми «Вступ». Тематичне оцінювання |
|
Тема 1. Різноманітність тварин (26 год) |
|||
6 |
|
Поняття про класифікацію тварин. |
§5 |
7 |
|
Кишковопорожнинні. |
§6 |
8 |
|
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника); |
§7 |
9 |
|
Членистоногі. Ракоподібні. |
§8 |
10 |
|
Павукоподібні. |
§9 |
11 |
|
Комахи. Типи розвитку комах. Практична робота 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
§10 - 11 |
12 |
|
Комахи. Комахи з неповним та повним перетворенням. |
§12 - 13 |
13 |
|
Практична робота №1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах. Інструктаж з техніки БЖ |
|
14 |
|
Молюски. Лабораторне дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
§14 |
15 |
|
Урок підсумкового контролю знань. |
|
16 |
|
Паразитизм. Міні-проект (за вибором) Тварини рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини - будівельники. Зуби ссавців. |
§125 |
17 |
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
§16 - 17 |
18 |
|
Риби. Кісткові. |
§18 |
19 |
|
Риби. Хрящові. |
§19 |
20 |
|
Амфібії. |
§20 |
21 |
|
Рептилії. |
§21 - 22 |
22 |
|
Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання. |
|
23 |
|
Птахи. |
§23 |
24 |
|
Птахи. Основні групи птахів. |
§24 - 25 |
25 |
|
Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
26 |
|
Ссавці. Різноманітність ссавців: яйцеродні, сумчасті та плацентарні. Комахоїдні. |
§26 - 27 |
27 |
|
Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
28 |
|
Ссавці. Рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. |
§428 |
29 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хоботні, копитні та китоподібні |
§29 |
30 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, примати. |
§30 |
31 |
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин».. Тематичне оцінювання. |
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
32 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. |
§31 |
33 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
§32 |
34 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
§33 |
35 |
|
Травлення тварин. Різноманітність травних систем |
|
36 |
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
§34 |
37 |
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. |
§35 |
38 |
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
39 |
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
§36 |
40 |
|
Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання |
|
41 |
|
Покриви тіла, їх різноманітність та функції. |
§37 |
42 |
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
§38 |
43 |
|
Значення органів чуття. |
§39 |
44 |
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
|
45 |
|
Розмноження тварин. Форми розмноження. Статеві клітини та запліднення |
§40 |
46 |
|
Індивідуальний розвиток тварин. |
§41 |
47 |
|
Тривалість життя, ріст тварин |
§42 |
48 |
|
Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Тематичне оцінювання |
|
Тема 3. Поведінка тварин |
|||
49 |
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Міні-проект Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
§43 |
50 |
|
Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження. спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
§44 |
51 |
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
§45 |
52 |
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна. Територіальна поведінка тварин. |
§46 |
53 |
|
Форми поведінки тварин: гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство). |
§46 |
54 |
|
Соціальна поведінка тварин. |
§47 |
55 |
|
Практична робота № 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
56 |
|
Урок підсумкового контролю знань |
|
57 |
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
§48 |
58 |
|
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. |
§49 |
59 |
|
Елементарна розумова діяльність. |
§49 |
60 |
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
§49 |
61 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Поведінка тварин». Тематичне оцінювання |
|
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||
62 |
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
§50 |
63 |
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
§51 |
64 |
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. |
§52 |
65 |
|
Природоохоронні території. Червона книга України. |
§53 |
66 |
|
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Екологічна етика. |
§53 |
Узагальнення |
|||
67 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої природи |
Ст. 207 - 208 |
68 |
|
Контрольна робота № 2. Урок підсумкового контролю знань |
|
69 |
|
Повторення |
|
70 |
|
Повторення |
|