Календарно-тематичне планування Біологія 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік Біологія. 7 клас (до підручника Н.В. Запорожець та ін.) Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Матеріал готовий до друку
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік

Біологія. 7 клас

(до підручника Н.В. Запорожець та ін.)

 (70 год – 2 год на тиждень)

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ з/п

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Вступ (4 год)

1

 

Особливості живлення  тварин.

§1

2

 

Клітини та тканини тварин.

§2

3

 

Органи та системи органів тваринного організму.

§3

4

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

§4

5

 

Узагальнення знань з теми «Вступ». Тематичне оцінювання

 

Тема 1. Різноманітність тварин (26 год)

6

 

Поняття про класифікацію тварин.

§5

7

 

Кишковопорожнинні.

§6

8

 

Кільчасті черви.

Лабораторне дослідження: зовнішньої  будови та  руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);

§7

9

 

Членистоногі. Ракоподібні.

§8

10

 

Павукоподібні.

§9

11

 

Комахи. Типи розвитку комах.

Практична робота 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

§10 - 11

12

 

Комахи. Комахи з неповним та повним перетворенням.

§12 - 13

13

 

Практична робота №1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах. Інструктаж з техніки БЖ

 

14

 

Молюски.

Лабораторне дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

§14

15

 

Урок підсумкового контролю знань.

 

16

 

Паразитизм. Міні-проект (за вибором)

Тварини рекордсмени.

Як утворюються коралові острови?

Як утворюються перлини?

Тварини - будівельники.

Зуби ссавців.

§125

17

 

Паразитичні безхребетні тварини.

§16 - 17

18

 

Риби. Кісткові.

§18

19

 

Риби. Хрящові.

§19

20

 

Амфібії.

§20

21

 

Рептилії.

§21 - 22

22

 

Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання.

 

23

 

Птахи.

§23

24

 

Птахи. Основні групи птахів.

§24 - 25

25

 

Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. 

 

26

 

Ссавці. Різноманітність ссавців: яйцеродні, сумчасті та плацентарні. Комахоїдні.

§26 - 27

27

 

Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                                                      

 

28

 

Ссавці. Рукокрилі, гризуни, зайцеподібні.

§428

29

 

Різноманітність плацентарних ссавців:

хоботні, копитні та китоподібні

§29

30

 

Різноманітність плацентарних ссавців:

хижі, ластоногі, примати.

§30

31

 

Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин».. Тематичне оцінювання.

 

Тема 2.  Процеси життєдіяльності тварин

32

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення. Різноманітність травних систем.

§31

33

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

§32

34

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

§33

35

 

Травлення тварин. Різноманітність травних систем

 

36

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

§34

37

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи.

§35

38

 

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

39

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

§36

40

 

Тематична контрольна робота. Тематичне оцінювання

 

41

 

Покриви тіла, їх різноманітність та функції.

§37

42

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.

§38

43

 

Значення органів чуття.

§39

44

 

Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин

 

45

 

Розмноження тварин. Форми розмноження. Статеві клітини та запліднення

§40

46

 

Індивідуальний розвиток тварин.

§41

47

 

Тривалість життя, ріст тварин

§42

48

 

Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин». Тематичне оцінювання

 

Тема 3. Поведінка тварин

49

 

Поведінка тварин, методи її вивчення.

Міні-проект

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України.

§43

50

 

Вроджена і набута поведінка.

Лабораторне дослідження. спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

§44

51

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

§45

52

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна. Територіальна поведінка тварин.

§46

53

 

Форми поведінки тварин: гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство).

§46

54

 

Соціальна поведінка тварин.

§47

55

 

Практична робота № 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).

 

56

 

Урок підсумкового контролю знань

 

57

 

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.

§48

58

 

Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці.

§49

59

 

Елементарна розумова діяльність.

§49

60

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

§49

61

 

Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Поведінка тварин». Тематичне оцінювання

 

Тема 4. Організми і середовище існування

62

 

Поняття про екосистему та чинники середовища. 

§50

63

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

§51

64

 

Співіснування організмів в угрупованнях.  Вплив людини та її діяльності на екосистеми.

§52

65

 

Природоохоронні території.

Червона книга України.

§53

66

 

Взаємозв’язок  компонентів екосистеми. Екологічна етика.

§53

Узагальнення

67

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності живої  природи

Ст. 207 - 208

68

 

Контрольна робота № 2. Урок підсумкового контролю знань

 

69

 

Повторення

 

70

 

Повторення

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Казімко Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Давиденко Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лук’янова Людмила Григорівна
    Дякую за чудову розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
6942
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку