Календарне планування уроків біології у 7 класі
(70годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
Згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України України від 07.06.2017 № 804
Складено до підручника: Л.І. Остапченко та ін. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. –К:Генеза, 2020
№ уроку |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
Вступ |
|||
1 |
Інструктаж з БЖД. Тварина - живий організм. |
|
|
2 |
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
|
|
3 |
Будова тварин: тканини. |
|
|
4 |
Органи та системи органів тваринних організмів. |
|
|
5 |
Органи та системи органів тваринних організмів. |
|
|
|
|||
Тема 1. Різноманітність тварин (Безхребетні) |
|||
6 |
Поняття про класифікацію тварин. |
|
|
7 |
Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування
|
|
|
8 |
Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини .
|
|
|
9 |
Кільчасті черви. Лабораторні дослідження Зовнішня будова та характеру руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка ) |
|
|
10 |
Членистоногі
|
|
|
11 |
Ракоподібні |
|
|
12 |
Павукоподібні.
|
|
|
13 |
Будова комах. |
|
|
14 |
Різноманітність комах |
|
|
15 |
Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
|
16 |
Молюски, або М’якуни Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Лабораторні дослідження №2. Вивчення будови черепашки черевоногих та двостулкових молюсків |
|
|
17 |
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект: «Як утворюються перлини» |
|
|
18 |
Паразитичні черви
|
|
|
19 |
Паразитичні членистоногі |
|
|
20 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин (Хордові ) |
|||
21 |
Загальна характеристика хордових. Безчерепні і хребетні. |
|
|
22 |
Кісткові риби. Хрящові риби. |
|
|
23 |
Амфібії. |
|
|
24 |
Рептилії. |
|
|
25 |
Птахи: риси пристосованості до польоту
|
|
|
26 |
Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів |
|
|
27 |
Різноманітність птахів, їхня роль у природі та житті людини. Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів |
|
|
28 |
Ссавці: загальна характеристика Міні-проект: Зуби ссавців. |
|
|
29 |
Різноманітність ссавців: Яйцекладні, Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі |
|
|
30 |
Різноманітність ссавців: Гризуни, Зайцеподібні, Копитні |
|
|
31 |
Різноманітність ссавців: Хижі, Китоподібні |
|
|
32 |
Різноманітність ссавців: Примати |
|
|
33 |
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
|
|
34 |
Захист міні-проектів (за вибором) 1.Тварини-будівельники 2. Тварини-рекордсмени |
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
35 |
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. |
|
|
36 |
Різноманітність травних систем.
|
|
|
37 |
Дихання та газообмін у тварин |
|
|
38 |
Кров, її основні функції. Транспорт речовин у тварин. |
|
|
39 |
Практична робота №4 Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
40 |
Виділення та його значення для організму. |
|
|
41 |
Опора і рух. Види скелету і способи пересування безхребетних тварин |
|
|
42 |
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
43 |
Захист організму тварин. Покриви тіла Лабораторні дослідження №3. Вивчення особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
44 |
Пристосування для активного захисту і нападу. |
|
|
45 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
46 |
Подразливість як загальна властивість тварин. |
|
|
47 |
Поняття про регуляцію діяльності організму тварин |
|
|
48 |
Розмноження тварин та його значення. Форми розмноження тварин |
|
|
49 |
Розвиток тварин |
|
|
50 |
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
§ |
51 |
Захист міні-проектів(за вибором) 1. Майстерність маскування 2. Як бачать тварини 3. Турбота про потомство 4. Як тварини визначають напрям руху |
|
§ |
52 |
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 2 |
|
|
Тема 3. Поведінка тварин |
|||
53 |
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. |
|
|
54 |
Стратегії поведінки. Вроджене і набуте в індивідуальному розвитку поведінки. Лабораторні дослідження № 5. Спостереження за поведінкою тварин |
|
|
55 |
Структура поведінкового акту. |
|
|
56 |
Типи поведінкових реакцій. Форми поведінки тварин Структура поведінкового акту. |
|
|
57 |
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин (за відеоматеріалами) |
|
|
58 |
Способи орієнтування тварин |
|
|
59 |
Суспільна поведінка тварин. Видова схильність до деяких форм поведінки |
|
|
60 |
Територіальна поведінка тварин. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
Комунікація тварин. |
|
|
61 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення |
|
|
62 |
Захист міні-проектів(за вибором) 1. Угрупування тварин 2.Чому мігрують тварини 3.Як спілкуються тварини 4.Як вчаться пташенята 5.Як тварини користуються знаряддями праці 6.Турбота про потомство 7.Як тварини визначають напрям руху |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||
64 |
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
65 |
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
|
66 |
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на організми. Міні-проект : Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
|
67 |
Основи охорони природи Міні-проект : Заповідні території України. |
|
|
68 |
Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю. |
|
|
69 |
Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
|
|
70 |
Узагальнення. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|