Календарно-тематичне планування уроків біології у 7 класі на 2018/2019 н. р. ( два семестри ) складено відповідно до програми затвердженої Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування ( 2018/2019 н. р. ). Біологія.
7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Наведена кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною. Кожен учень упродовж навчального року має взяти участь хоча б одному навчальному проекті.
К-ть годин |
Зміст |
Дата |
Примітка |
|
1 |
Вступ (4 год.) Тварина - живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
|
|
|
2 |
Будова тварин: клітини |
|
|
|
3 |
Будова тварин: тканини. |
|
|
|
4 |
Органи та системи органів тваринн. |
|
|
|
5 |
Тема 1. Різноманітність тварин (26 год.) Поняття про класифікацію тварин. Міні-проект (за вибором). Тварини-рекордсмени. |
|
|
|
6 |
Кишковопорожнинні. Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
7 |
Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини . Міні-проект (за вибором) Як утворюються коралові острови? |
|
|
|
8
|
Кільчасті черви. Особливості будови, способу життя. Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини. Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
|
|
|
9 |
Членистоногі. Ракоподібні. Особливості будови, способу життя. Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
10 |
Павукоподібні. Особливості будови, способу життя. Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
11 |
Комахи. Особливості будови, способу життя. Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах |
|
|
|
12 |
Різноманітність комах. |
|
|
|
13 |
Різноманітність комах. Роль комах у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
14 |
Молюски. Особливості будови, способу життя. Лабораторне дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
15 |
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект (за вибором) Як утворюються перлини? |
|
|
|
16 |
Паразитичні безхребетні тварини. Паразитичні черви |
|
|
|
17 |
Паразитичні членистоногі |
|
|
|
18 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Вступ. Різноманітність безхребетних тварин.»
|
|
|
|
19 |
Хордові (загальна характеристика). Безчерепні і Хребетні. Риби. Кісткові риби. . Особливості будови, способу життя. |
|
|
|
20 |
Риби. Різноманітність кісткових риб, роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|
21 |
Риби. Хрящові риби. Особливості будови, способу життя. Різноманітність хрящових риб, роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|
22 |
Амфібії. Особливості будови, способу життя. Різноманітність,роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|
23 |
Рептилії. Особливості будови, способу життя. Різноманітність,роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|
24 |
Птахи. Особливості будови, способу життя.
|
|
|
|
25 |
Різноманітність птахів. Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних екологічних груп птахів.
|
|
|
|
26 |
Різноманітність птахів. Значення та охорона. Міні-проект (за вибором). Тварини-будівельники. |
|
|
|
27 |
Ссавці. Особливості будови, способу життя. Міні-проект (за вибором). Зуби ссавців. |
|
|
|
28 |
Різноманітність ссавців. Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов. |
|
|
|
29 |
Різноманітність плацентарних ссавців: комахоїдні, рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. |
|
|
|
30 |
Різноманітність плацентарних ссавців:, парнокопитні та непарнокопитні., хоботні. |
|
|
|
31 |
Різноманітність плацентарних ссавців:, хижі, ластоногі, китоподібні, примати. Роль ссавців у природі та значення в житті людини. |
|
|
|
32 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність хребетних тварин». Контрольна робота №1 |
|
|
|
33 |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год.) Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем.. |
|
|
|
34 |
Дихання та газообмін у тварин. |
|
|
|
35 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота№4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
|
36 |
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин. |
|
|
|
37 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
38 |
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. Міні-проект (за вибором). Як тварини визначають напрям руху. |
|
|
|
39 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
|
40 |
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Міні-проект (за вибором). Майстерність маскування. Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
|
41 |
Органи чуття їх значення. Міні-проект (за вибором). Як бачать тварини. |
|
|
|
42 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. |
|
|
|
43 |
Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|
44 |
Розвиток тварин. |
|
|
|
45 |
Розвиток тварин. |
|
|
|
46 |
Розвиток тварин Лабораторне дослідження визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). Міні-проект (за вибором). Турбота про потомство. |
|
|
|
47 |
Розвиток тварин |
|
|
|
48 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин» |
|
|
|
49 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
50 |
Тема 3. Поведінка тварин (10 год.) Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. . Міні-проект (за вибором). Як вчаться пташенята. |
|
|
|
51 |
Способи орієнтування тварин Хомінг. Міграції. Лабораторне дослідження спостереження за поведінкою тварин. |
|
|
|
52 |
Форми поведінки тварин. |
|
|
|
53 |
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Міні-проект (за вибором). Угруповання тварин. |
|
|
|
54 |
Ієрархія у групі. Комунікація тварин. Практична робота №8 Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами або описом). |
|
|
|
55
|
Ієрархія у групі. |
|
|
|
56 |
Комунікація тварин. Міні-проект (за вибором). Як спілкуються тварини. |
|
|
|
57 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. Міні-проект (за вибором Як тварини користуються знаряддями праці.
|
|
|
|
58 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин» |
|
|
|
59 |
Тема 4. Організм і середовище існування (6 год.) Поняття про екосистему та чинники середовища. Міні-проект (за вибором). Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
|
|
60 |
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.. Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
|
61 |
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.
|
|
|
|
62 |
Природоохоронні території. Міні-проект (за вибором). Заповідні території України. |
|
|
|
63 |
Червона книга України. |
|
|
|
64 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Організм і середовище існування». |
|
|
|
65 |
Узагальнення Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
|
66 |
Узагальнення Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
|
67 |
Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю. |
|
|
|
68 |
Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні. |
|
|
|
69 |
Повторення |
|
|
|
70 |
Підсумки |
|
|
|
|
|
|
|
|