(70 год – 2 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п
|
Тема уроку |
Практичні роботи Лабор.дослідження Міні-проекти |
Дата |
Корекція дати |
Примітка |
Вступ |
|||||
1 |
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук. |
|
|
|
|
2 |
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень. |
|
|
|
|
Тема 1. Хімічний склад клітини |
|||||
3 |
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки. Органічні молекули. |
|
|
|
|
4 |
Вуглеводи та ліпіди. |
|
|
|
|
5 |
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. |
|
|
|
|
6 |
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
|
|
|
7 |
Ферменти, їхня роль у клітині. |
Лабораторні дослідження: Властивостей ферментів. |
|
|
|
8 |
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ. |
|
|
|
|
9 |
|
Практичні роботи № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
|
|
|
10 |
Узагальнення знань з тем: «Вступ», «Хімічний склад клітини» |
|
|
|
|
Тема 2. Структура клітини |
|||||
11 |
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії. |
|
|
|
|
12 |
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана. |
Лабораторні роботи 1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
|
|
|
13 |
Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма та основні клітинні органели. |
|
|
|
|
14 |
Ядро, його структурна організація та функції. |
|
|
|
|
15 |
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.
|
Демонстрування моделей-аплікацій, що ілюструють будову клітини, мікропрепаратів клітин рослин і тварин. |
|
|
|
16 |
Узагальнення знань з теми «Структура клітини» |
|
|
|
|
Тема 3. Принципи функціонування клітини |
|||||
17 |
Обмін речовин та енергії. |
|
|
|
|
18 |
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах. |
|
|
|
|
19 |
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання. |
|
|
|
|
20 |
Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Хемосинтез. |
|
|
|
|
21 |
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
|
|
|
|
22 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації |
|||||
23 |
Гени та геноми. |
|
|
|
|
24 |
Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів. |
|
|
|
|
25 |
Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
|
|
|
26 |
Генетичний код. Біосинтез білка. |
|
|
|
|
27 |
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
|
|
|
28 |
|
Практичні роботи 1. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
|
|
|
29 |
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Мейоз. Рекомбінація ДНК. |
Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
|
|
|
30 |
Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|
|
31 |
Етапи індивідуального розвитку. |
|
|
|
|
32 |
Етапи індивідуального розвитку. |
|
|
|
|
33 |
Узагальнюючий урок з теми «Збереження та реалізація спадкової інформації» |
|
|
|
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак |
|||||
34 |
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
|
|
|
|
35 |
Закони Менделя. |
|
|
|
|
36 |
Ознака як результат взаємодії генів. |
Демонстрування схем схрещування, що ілюструють основні генетичні закономірності. Практичні роботи 2. Складання схем схрещування. |
|
|
|
37 |
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
|
|
|
38 |
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
|
|
39 |
Форми мінливості. |
Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин. |
|
|
|
40 |
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
|
|
|
41 |
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування. |
Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
|
|
|
42 |
Сучасні методи молекулярної генетики.
|
|
|
|
|
43 |
Узагальнюючий урок з теми «Закономірності успадкування ознак» |
|
|
|
|
Тема №6 Еволюція органічного світу |
|||||
44 |
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
|
|
|
|
45 |
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
|
|
46 |
Механізми видоутворення. |
|
|
|
|
47 |
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
|
|
|
|
48 |
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
|
|
|
|
49 |
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя. |
|
|
|
|
50 |
Узагальнюючий урок з теми «Еволюція органічного світу» |
|
|
|
|
Тема 7. Біорізноманіття |
|||||
51 |
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
|
|
52 |
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
|
|
53 |
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
|
|
54 |
Огляд основних еукаріотичних таксонів. |
|
|
|
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи |
|||||
55 |
Екосистема. Різноманітність екосистем. |
|
|
|
|
56 |
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
|
|
|
|
57 |
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
|
|
|
|
58 |
Стабільність екосистем та причини її порушення. |
|
|
|
|
59 |
Біосфера як цілісна система. |
|
|
|
|
60 |
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
|
61 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини |
|||||
62 |
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. |
|
|
|
|
63 |
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
|
|
|
|
64 |
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
|
|
|
65 |
Основи генетичної та клітинної інженерії. |
|
|
|
|
66 |
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
|
|
67 |
Генетично модифіковані організми. |
|
|
|
|
68 |
Узагальнюючий урок з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини» |
|
|
|
|
69 |
Узагальнення Основні загальні властивості живих систем |
|
|
|
|
70 |
Повторення вивченого |
|
|
|
|
Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з НВР
О. В. Долгерт
серпня 2020 року
січня 2021 року |
«ЗАТВЕРДЖУЮ» ДИРЕКТОР НВК
С. В. Шепель
серпня 2020 року
січня 2021 року |
з біології у 9 класі
2020-2021 н. р.
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол № 1 від 30.08.2020 року
Голова МО _______ Чигрин Н. М.
Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна
Верблюжка
2020