Календарно-тематичне планування "Біологія і екологія"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування Біологія і екологія 11 клас (70 годин – 2 години на тиждень) Рівень стандарту
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Біологія і екологія 11 клас

(70 годин – 2 години на тиждень)

Рівень стандарту

Всього  за  рік:  Контрольні роботи- 2    Практичні роботи – 3   Проекти – 2   Навчальні проекти – 1 

 

№ п/п

Тема уроку

Дата

 

 

Примітка

Тема 5. Адаптації ( 20 год.)

1/1

Первинний інструктаж з БЖД

Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання.

 

 

2/2

Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій.

 

 

3/3

Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів.

 

 

4/4

Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію.

 

 

5/5

Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.

 

 

 

6/6

Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі.

 

 

7/7

Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.

 

 

8/8

Основні середовища існування та адаптації до них організмів.

 

 

 

9/9

Водне середовище існування

 

 

10/

10

Наземно-повітряне середовище існування

 

 

11/

11

Способи терморегуляції організмів.

 

 

 

12/

12

Ґрунтове середовище існування

 

 

13/

13

Симбіоз та його форми.

 

 

 

14/

14

Організм як середовище мешкання.

 

 

 

 

15/

15

Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування

 

 

 

16/

16

Поширення паразитизму серед різних груп організмів.

 

 

17/

17

Форми паразитизму та його роль у природі.

 

 

18/

18

Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна.

 

 

19/

19

Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. Фотоперіодизм та його адаптивне значення.

 

 

20/

20

Контрольна робота № 1 з теми «Адаптації»

                          Тематична

 

 

Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя ( 12 год.)

21/

1

Науки, що вивчають здоров’я людини.

 

 

22/

2

Здоровий спосіб життя, принципи та складові.

 

 

23/

3

Безпека і статева культура.

 

 

 

24/

4

Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння, наркотиків.
 

 

 

25/

5

Вплив стресових факторів на організм людини.

 

 

 

26/

6

Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини.

 

 

27/

7

Імунна система людини, особливості її функціонування.

 

 

28/

8

Імунокорекція. Імунотерапія.

Навчальний проект 1. 

Особиста програма зміцнення здоров’я.

 

 

29/

9

Профілактика неінфекційних,  інфекційних захворювань людини

 

 

30/

10

Профілактика інвазійних  захворювань людини.

 

 

 

31/

11

Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом.

 

 

32/

12

Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань Тематична

 

 

 

Тема 7. Екологія (15 год.)

33/1

Предмет вивчення екології, її завдання та методи.

 

 

34/

2

Екологічні зв’язки. Екологічні закони.

 

 

35/

3

Екологічні чинники та їхня класифікація.

 

 

36/

4

Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види.

 

 

37/

5

Популяції. Класифікація популяцій.

 

 

38/

6

Структура та характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій.

 

 

39/

7

Функціональна роль популяцій в екосистемах.

 

 

40/

8

Проект 1. «Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних)»

 

 

41/

9

Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах.

 

 

42/

10

Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.

 

 

 

43/

11

Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів

 

 

44/

12

Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

 

 

45/

13

Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери.

 

 

 

46/

14

Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи.

 

 

 

47/ 15

 

Узагальнення та систематизація знань

Тематична

 

 

Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (11 год.)

48/

1

Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.

 

 

 

49/

2

Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.

 

 

50/

3

Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.

 

 

 

51/4

Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм

 

 

 

52/5

Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів

 

 

53/6

Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.

 

 

54/7

Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди.

 

 

55/8

Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України.

 

 

56/9

Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону. 

 

 

57/ 10

Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.

 

 

 

58/

11

Контрольна робота № 2 з теми «Сталий розвиток та раціональне природокористування»

                                  Тематична

 

 

Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології ( 11 год.)

59/

1

Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.

 

 

60/

2

Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції.

 

 

61/

3

Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.

 

 

62/

4

Застосування результатів біологічних досліджень у медицині

 

 

63/

5

Досягнення репродуктивної медицини, трансплантології та донорства.

 

 

64/

6

Генна інженерія людини: досягнення та ризики.

 

 

65/

7

Біоетичні проблеми сучасної медицини

 

 

66/8

Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.

 

 

 

67/9

Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.

 

 

68/

10

Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.

 

 

69/ 11

Проект 2. (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо)

  • Клонування організмів. Нанотехнології в біології. Трансгенні організми: за і проти.                      Тематична

 

 

70

Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства.

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 11 клас, Планування
Додано
28 січня 2020
Переглядів
3199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку