Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5– 9 класи / К.В. Таранік–Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2016р. – 256с.
У календарному плануванні прописано предметні та ключові компетентності.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС
2 год. на тиждень (70 годин на рік)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5– 9 класи / К.В. Таранік–Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2016р. – 256с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8 КЛАСІ |
|||
Форми контролю |
І семестр 32 год. |
ІІ семестр 38 год. |
|
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Виразне читання (ВЧ) |
1 |
1 |
|
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
Сучасна українська поезія кінця ХХ – початку ХХ ст.(5 год.) |
|||||
Василь Герасим’юк |
|||||
32 |
11.01 |
Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами- сучасниками проблем української мови, національної культури. Глибинний зміст і символіка «Чоловічого танцю» Василя Герасим’юка. |
|
||
Іван Малкович |
|||||
33 |
13.01 |
Філософські мотиви віршів Івана Малковича «З янголом на плечі» й «З нічних молитов». Ігор Павлюк «Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Ідейно-образний аналіз поезій. |
М.Бурмака «З янголом на плечі» |
||
Анатолій Мойсієнко |
|||||
34 |
18.01 |
Анатолій Мойсієнко. Естетична й звукова цілісність вірша «Жовтень жовті жолуді» - зразок філософії природи – єдність із людиною. Ідейно-образний зміст поезії.
Вивчити напам’ять: вірш «Жовтень жовті жолуді». |
НАПАМ’ЯТЬ |
||
Галина Кирпа |
|||||
35 |
20.01 |
Галина Кирпа «Мій ангел такий маленький…». Ангел як оберіг у вірші. Гуманізм вірша «Коли до вас темної ночі…».
ВЧ №2 Виразне читання напам’ять сучасної української поезії. |
ВЧ2 |
||
|
|||||
36 |
25.01 |
ЛРК №3 Н.Гуменюк. Сучасна поезія. |
ЛРК3 |
||
Предметні компетентності. Учень: знає сучасних поетів; виразно й усвідомлено читає їхні твори; аналізує ідейно-образний зміст; пояснює метафоричність поетичних образів.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження з приводу прочитаних поезій; обговорює в групах проблеми української мови і національної культури; зіставляє специфіку розкриття тем у літературі та інших видах мистецтв.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби формування естетичного смаку, уміння відчувати й бачити красу художнього світу. Формування самостверджувальної життєвої позиції.
|
|||||
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА |
|||||
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (4 год.) |
|||||
37 |
27.01 |
Іван Карпенко-Карий – український драматург. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Перший професійний український театр («Театр корифеїв»). Трагікомедія «Сто тисяч» – класичний взірець українського «Театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
ЗОШИТ |
||
38 |
01.02 |
Мова дійових осіб трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» як виражальний засіб. Засоби сатиричного змалювання вад героїв. |
|
||
39 |
03.02 |
Образ Герасима Калитки. Трагікомедія «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб. |
|
||
40 |
08.02 |
Підготовка до написання контрольного твору. Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи у трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч». |
|
||
Предметні компетентності. Учень: знає про «театр корифеїв»; розповідає про життя і творчість І. Карпенка-Карого; самостійно читає текст комедії, коментує твір та вчинки дійових осіб; характеризує образи у творі; визначає основні засоби змалювання образу Герасима Калитки.
Ключові компетентності. Учень: визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про бездуховність людини, про сенс людського життя; прогнозує можливі наслідки нерозумної діяльності.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення того, що бездуховність – прояв зла в житті людини.
|
|||||
41 |
10.02 |
Контрольна робота №4 Сучасна українська поезія кінця ХХ – початку ХХІ століття. І. Карпенко-Карий. Контрольний твір на тему «Чи завжди гроші породжують бездуховність?» |
КР4 ТО4 |
||
УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗА |
|||||
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ (5 год.) |
|||||
42 |
15.02 |
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. Місце, час подій, історична епоха в повісті «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. |
|
||
43 |
17.02 |
Особливості композиції (пролог, епілог) повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Роль прологу у творі. Відмінність між сюжетом і композицією. |
|
||
44 |
22.02 |
Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
|
||
45 |
24.02 |
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. |
|
||
46 |
28.02 |
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною». |
ЗОШИТ |
||
47 |
01.03 |
Характеристика образу Соломії (за складеним планом). Час і вічність, символічні образи. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: аналізує пригодницький романтичний сюжет, композиційні особливості твору; пояснює відмінність між сюжетом і композицією; розповідає про почуття героїв, про їхні вчинки, спираючись на текст.
Ключові компетентності. Учень: характеризує образ Соломії (за складеним планом); пояснює образи часу й вічності в повісті, роль і сенс кольорів, звуків; висловлює судження про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах; дискутує про вчинки героїв, їх доцільність.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення необхідності особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних зі для боротьби злом.
|
|||||
Олександр ДОВЖЕНКО (2 год.) |
|||||
48 |
03.03 |
Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки Другої світової війни. |
|
||
49 |
10.03 |
Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості. Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті О. Довженка «Ніч перед боєм». Характеристика образів Платона і Савки. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: знає найголовніші факти з біографії митця; вдумливо читає твір, переказує і коментує прочитане, визначає ідею твору; характеризує образи діда Платона і діда Савки.
Ключові компетентності. Учень: пояснює той важливий моральний урок, який продемонстрували герої власним самовідданим вчинком; висловлює судження про поняття патріотизму, героїзму у воєнний та мирний часи.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини. Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості.
|
|||||
Ніна БІЧУЯ (5 год.) |
|||||
50 |
12.03 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. |
|
||
51 |
15.03 |
Особливості композиції повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». |
|
||
52 |
17.03 |
«Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі. РМ №3 (усно) Дискусія «Чи можна Славка Беркуту вважати слабкодухим?» |
РМ(у)3
|
||
53 |
29.03 |
Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». |
|
||
54 |
31.03 |
Портрети школярів-підлітків із повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
ЗОШИТ |
||
55 |
05.04 |
РМ №4 (письмово)Твір-роздум «Без дружби життя не повноцінне». |
РМ(п)4
|
||
Предметні компетентності. Учень: переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про справжню дружбу, чесність, взаємопідтримку і відповідальність, про моральний вибір у житті; дискутує про труднощі дорослішання, формування моральних людських чеснот; критично, але толерантно оцінює позицію співрозмовника; використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.
|
|||||
56 |
07.04 |
Контрольна робота №5 Українська проза. Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н.Бічуї (різнорівневі тестові завдання). |
КР5 ТО5 |
||
Володимир ДРОЗД (2 год.) |
|||||
57 |
12.04 |
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення. |
|
||
58 |
14.04 |
В. Дрозд «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність. |
|
||
59 |
19.04 |
ПЧ№3 В.Дрозд «Кінь Шептало на молочарні» |
ПЧ3 |
||
Предметні компетентності. Учень: вдумливо читає, переказує і коментує сюжет твору; пояснює алегоричність образу коня Шептала; характеризує образ його.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність; знаходить паралелі в сучасному житті.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному світі, залишатися людиною за будь-яких обставин.
|
|||||
Юрій ВИННИЧУК (4 год.) |
|||||
60 |
21.04 |
«Місце для дракона» Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
||
61 |
26.04 |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона». |
|
||
62 |
28.04 |
Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду в повісті Ю.Винничука «Місце для дракона». |
ЗОШИТ |
||
63 |
03.05 |
Ю. Винничук «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: вдумливо читає, переказує сюжет твору, коментує його; пояснює підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
Ключові компетентності. Учень: знаходить паралелі в сучасному житті і мистецтві; пропонує свої варіанти розв’язання конфлікту; визначає причиново-наслідкові зв’язки між явищами.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби в розвитку естетичного смаку, уміння бачити красу і силу художнього слова.
|
|||||
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР |
|||||
Валентин ЧЕРЕМИС (4 год) |
|||||
64 |
05.05 |
Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. |
|
||
65 |
10.05 |
В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Гумористичні ситуації в повісті. |
|
||
66 |
12.05 |
Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті В.Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». |
|
||
67 |
17.05 |
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. РМ №5 Складання гумористичних діалогів. (письмово). |
РМ(п)5
|
||
Предметні компетентності. Учень: виразно читає твір, переказує найцікавіші епізоди, коментує їх; аналізує ситуації та проблеми у творі; коментує гумористичні ситуації; характеризує образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
Ключові компетентності. Учень: усвідомлює роль культури спілкування в сучасному світі; розуміє, що дружба і гарне ставлення до інших – запорука успіху в житті; створює проект (презентацію) з проблеми культури спілкування; застосовує різні комунікативні стратегії в залежності від мети і ситуації спілкування; складає гумористичні діалоги.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Поетизація першого почуття, виховання культури спілкування, підготовка до реалій життя.
|
|||||
68 |
19.05 |
Контрольна робота №6 Українська проза. Гумор. Творчість В.Дрозда, Ю.Винничука, В.Чемериса (різнорівневі тестові завдання) |
КР6 |
||
69 |
24.05 |
ЛРК №4 Сучасна українська проза. |
ЛРК4 |
||
70 |
26.05 |
ПЧ № 4 Оксана ДУМАНСЬКА. Повість «Школярка з передмістя». |
ПЧ4 |
||
71 |
31.05 |
Урок-підсумок. У світі художнього слова (літературна вікторина за вивченими в ІІ семестрі творами). Ознайомлення зі списком літератури на літо. |
ТО6 ЗОШИТ |
||