Календарно-тематичне планування з української літератури для 8-го класу 2021-2022 н.р. ІІ семестр

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5– 9 класи / К.В. Таранік–Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2016р. – 256с.

У календарному плануванні прописано предметні та ключові компетентності.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

 

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5– 9 класи / К.В. Таранік–Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга,   Л.І.Кавун,    О.І.Неживий,    Н.В.Михайлова,    Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 804

 

 

 

Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2016р. – 256с.

 

 

 

ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 8 КЛАСІ

 

Форми контролю

І семестр 32 год.

ІІ семестр 38 год.

Контрольні роботи у формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів,

відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання (ПЧ)

2

2

Виразне читання (ВЧ)

1

1

Література рідного краю (ЛРК)

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).


 

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

ІІ СЕМЕСТР

Сучасна українська поезія кінця ХХ початку ХХ ст.(5 год.)

Василь Герасим’юк

32

11.01

Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами- сучасниками проблем української мови, національної культури.

Глибинний зміст і символіка «Чоловічого танцю» Василя Герасим’юка.

 

Іван Малкович

33

13.01

Філософські   мотиви    віршів    Івана    Малковича «З янголом на плечі» й «З нічних молитов».

Ігор   Павлюк    «Дівчинка»,    «Вертатись    пізно», «Асоціації». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Ідейно-образний аналіз поезій.

М.Бурмака

 «З янголом на плечі»

Анатолій Мойсієнко

34

18.01

Анатолій Мойсієнко. Естетична й звукова цілісність вірша «Жовтень жовті жолуді» - зразок філософії природи єдність із людиною. Ідейно-образний зміст поезії.

 

Вивчити напам’ять: вірш «Жовтень жовті жолуді».

НАПАМ’ЯТЬ

Галина Кирпа

35

20.01

Галина Кирпа «Мій ангел такий маленький…». Ангел як оберіг у вірші. Гуманізм вірша «Коли до вас темної ночі…».

 

ВЧ №2 Виразне читання напам’ять сучасної  української поезії.

ВЧ2

 

36

25.01

ЛРК №3

Н.Гуменюк. Сучасна поезія.

ЛРК3

Предметні компетентності. Учень: знає сучасних поетів; виразно й усвідомлено читає їхні твори; аналізує ідейно-образний зміст; пояснює метафоричність поетичних образів.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження з приводу прочитаних поезій; обговорює в групах проблеми української мови і національної культури; зіставляє специфіку розкриття тем у літературі та інших видах мистецтв.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби формування естетичного смаку, уміння відчувати й бачити красу художнього світу. Формування самостверджувальної життєвої позиції.

 

НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (4 год.)

37

27.01

Іван Карпенко-Карий український драматург. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Перший професійний український театр («Театр корифеїв»). Трагікомедія

«Сто тисяч»    класичний  взірець  українського «Театру корифеїв».

ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

ЗОШИТ

38

01.02

Мова дійових осіб трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» як виражальний              засіб. Засоби  сатиричного змалювання вад  героїв.

 

39

03.02

Образ Герасима Калитки. Трагікомедія «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб.

 

40

08.02

Підготовка до написання контрольного твору.

Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи у трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч».

 

 

Предметні компетентності. Учень: знає про «театр корифеїв»; розповідає про життя і творчість І. Карпенка-Карого; самостійно читає текст комедії, коментує твір та вчинки дійових осіб; характеризує образи у творі; визначає основні засоби змалювання образу Герасима Калитки.

 

Ключові компетентності. Учень: визначає проблеми, порушені у творі, розуміє їх актуальність для сучасного життя; висловлює судження про бездуховність людини, про сенс людського життя; прогнозує можливі наслідки нерозумної діяльності.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення того, що бездуховність – прояв зла в житті людини.

 

41

10.02

Контрольна робота №4 Сучасна українська поезія кінця ХХ початку ХХІ століття. І. Карпенко-Карий. Контрольний твір на тему «Чи завжди гроші породжують бездуховність?»

КР4

ТО4

УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗА

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ (5 год.)

42

15.02

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. Місце, час подій, історична епоха в повісті «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди.

 

43

17.02

Особливості композиції (пролог, епілог) повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Роль прологу у творі. Відмінність між сюжетом і композицією.

 

44

22.02

Проблема волі людини та можливостей її здобуття в  повісті     М. Коцюбинського «Дорогою ціною».

Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі протест  проти будь-якого насильства над людиною.

 

45

24.02

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті                         М. Коцюбинського «Дорогою ціною». Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

 

46

28.02

Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною».

ЗОШИТ

47

01.03

Характеристика образу Соломії (за складеним планом). Час і вічність, символічні образи.

 

Предметні компетентності. Учень: аналізує пригодницький романтичний сюжет, композиційні особливості твору; пояснює відмінність між сюжетом і композицією; розповідає про почуття героїв, про їхні вчинки, спираючись на текст.

 

Ключові компетентності. Учень: характеризує образ Соломії (за складеним планом); пояснює образи часу й вічності в повісті, роль і сенс кольорів, звуків; висловлює судження про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах; дискутує про вчинки героїв, їх доцільність.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення необхідності особистої свободи для гармонійного розвитку, краси глибокого почуття кохання, мужності, сили волі як рис характеру, необхідних зі для боротьби злом.

 

Олександр ДОВЖЕНКО (2 год.)

48

03.03

Олександр Довженко кінорежисер і письменник.

«Ніч перед боєм» оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки Другої світової війни.

 

49

10.03

Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості. Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті О. Довженка «Ніч перед боєм». Характеристика образів Платона і Савки.

 

 

Предметні компетентності. Учень: знає найголовніші факти з біографії митця; вдумливо читає твір, переказує і коментує прочитане, визначає ідею твору; характеризує образи діда Платона і діда Савки.

 

Ключові компетентності. Учень: пояснює той важливий моральний урок, який продемонстрували герої власним самовідданим вчинком; висловлює судження про поняття патріотизму, героїзму у воєнний та мирний часи.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості історичної пам’яті для кожної людини. Саможертовність, мужність і звитяга – вияв внутрішньої свободи сильної особистості.

 

Ніна БІЧУЯ (5 год.)

50

12.03

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.

 

51

15.03

Особливості композиції повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».

 

52

17.03

«Шпага Славка Беркути».

«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в                     сучасному світі.

РМ №3 (усно)

Дискусія «Чи можна Славка Беркуту вважати слабкодухим?»

РМ(у)3

 

53

29.03

Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».

 

54

31.03

Портрети школярів-підлітків  із  повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути,                 Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

ЗОШИТ

55

05.04

РМ №4 (письмово)Твір-роздум «Без дружби життя не повноцінне».

РМ(п)4

 

 

Предметні компетентності. Учень: переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про справжню дружбу, чесність, взаємопідтримку і відповідальність, про моральний вибір у житті; дискутує про труднощі дорослішання, формування моральних людських чеснот; критично, але толерантно оцінює позицію співрозмовника; використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень і виявлення лідерських якостей.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.

 

56

07.04

Контрольна робота №5 Українська проза. Творчість                              М. Коцюбинського, О. Довженка, Н.Бічуї (різнорівневі тестові завдання).

КР5

ТО5

Володимир ДРОЗД (2 год.)

57

12.04

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення.

 

58

14.04

В. Дрозд «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала. Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність.

 

59

19.04

ПЧ№3 В.Дрозд «Кінь Шептало на молочарні»

ПЧ3

 

Предметні компетентності. Учень: вдумливо читає, переказує і коментує сюжет твору; пояснює алегоричність образу коня Шептала; характеризує образ його.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти свою індивідуальність; знаходить паралелі в сучасному житті.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Уміння зберегти власну індивідуальність у сучасному світі, залишатися людиною за будь-яких обставин.

 

Юрій ВИННИЧУК (4 год.)

60

21.04

«Місце для дракона» Юрія Винничука повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

 

61

26.04

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона».

 

62

28.04

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду в повісті Ю.Винничука «Місце для дракона».

ЗОШИТ

63

03.05

Ю. Винничук «Місце для дракона».

Парадокс: дракон Грицько поет і християнин.

 

 

Предметні компетентності. Учень: вдумливо читає, переказує сюжет твору, коментує його; пояснює підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

 

Ключові компетентності. Учень: знаходить паралелі в сучасному житті і мистецтві; пропонує свої варіанти розв’язання конфлікту; визначає причиново-наслідкові зв’язки між явищами.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби в розвитку естетичного смаку, уміння бачити красу і силу художнього слова.

 

УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР

Валентин ЧЕРЕМИС (4 год)

64

05.05

Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

 

65

10.05

В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Гумористичні ситуації в повісті.

 

66

12.05

Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті В.Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

 

67

17.05

Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами                                   гумору.

РМ №5 Складання гумористичних діалогів. (письмово).

РМ(п)5

 

 

Предметні компетентності. Учень: виразно читає твір, переказує найцікавіші епізоди, коментує їх; аналізує ситуації та проблеми у творі; коментує гумористичні ситуації; характеризує образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.

 

Ключові компетентності. Учень: усвідомлює роль культури спілкування в сучасному світі; розуміє, що дружба і гарне ставлення до інших – запорука успіху в житті; створює проект (презентацію) з проблеми культури спілкування; застосовує різні комунікативні стратегії в залежності від мети і ситуації спілкування; складає гумористичні діалоги.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Поетизація першого почуття, виховання культури спілкування, підготовка до реалій життя.

 

68

19.05

Контрольна робота №6 Українська проза. Гумор. Творчість В.Дрозда, Ю.Винничука, В.Чемериса (різнорівневі тестові завдання)

КР6

69

24.05

ЛРК №4 Сучасна українська проза.

ЛРК4

70

26.05

ПЧ № 4 Оксана ДУМАНСЬКА. Повість «Школярка з передмістя».

ПЧ4

71

31.05

Урок-підсумок.

У світі художнього слова (літературна вікторина за вивченими в ІІ семестрі творами).

Ознайомлення зі списком літератури на літо.

ТО6

ЗОШИТ

 

docx
Додано
18 січня 2022
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку