КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ "ДОСЛІДЖУЄМО ІСТОРІЮ ТА СУСПІЛЬСТВО" 5 КЛАС 1 ГОД

Про матеріал
Календарно-тематичне планування із Історії по програмі НУШ за підручником О.Пометун при умові навантаження 1год/т
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 

у 5 класі

на 2022 / 2023 н. р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складено  відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти «Досліджуємо історію і суспільство. 5 клас (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.) затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)


 

Календарно-тематичне планування

«Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)»

 для закладів загальної середньої освіти

(автори Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.)

5 – А та 5- Б   клас

(1 год. Тиж. 35 год)

Зміст навчального матеріалу

 Очікувані результати

Дата

ВСТУП. ЛЮДИНА. СУСПІЛЬСТВО. ІСТОРІЯ 3 год.

1

Повторення та діагностика знань, вмінь та досягнень учнів.

Пояснює поняття людина, особистість та гідність.

Розповідає про різні спільноти та пояснює їх різноманіття.

Розуміє термін історія в різних його вимірах та застосовує його на практиці.

Знає основні засади історії рідного краю.

 

 

2

Моніторинг рівня навченості учнів.

 

 

3

Людина – неповторна особистість. Гідність людини. Людські спільноти та їх розмаїття. Самоідентифікація людини Історія як минуле людини і суспільства. Історія України – частина європейської та світової історії. Історія мого краю

 

 

РОЗДІЛ І. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР 6 год

4

Хронологія. Відлік історичного часу. Лінія часу. Основні періоди історії людства

Розуміє та відтворює поняття «хронологія», «лінія часу», «відлік часу», «історична періодизація».

Показує основні етнічні регіони України на карті.

Розуміє, що таке історичний простір.

Відтворює на пояснює історичні географічні назви.

Розрізняє звичаї та традиції різних регіонів та культур України. Розуміє причину різноманіття.

 

 

5

Практичне заняття: Історичні періоди на лінії часу

 

 

6

Географічний та історичний простір. Історична мапа. Етнографічні регіони України.

 

 

7

Практичне заняття: Особливості звичаїв та традицій в етнічних регіонах України та в рідному краї.

 

 

8

Узагальнення з розділу «Історичний час і простір»

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ. ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА 6 год

9

Джерела інформації та їх види. Первинні та вторинні історичні джерела. Писемні історичні джерела. Речові історичні джерела

Визначає види і типи історичний джерел.

Вміє використовувати історичні джерела для здобуття нової інформації.

Розрізняє факти та судження в історичних джерелах.

.

Розуміє значення книги в різних вимірах.

Вчиться шукати та зберігати інформацію.

 

 

10

Практичне заняття: Про що нам розповідають предмети старовини?

 

 

11

Візуальні історичні пам’ятки

 

 

12

Мова, топоніміка, фольклор, як джерела знань про минуле

 

 

13

Практичне заняття: Текст та медіа текст. Факти і судження. Достовірність джерел

 

 

14

Практичне заняття: Книги в історії людства. Йоганес Гутенберг. Іван Федоров та інші творці книг.

 

 

15

Узагальнення з розділу «Джерела інформації. Історичні джерела»

 

 

РОЗДІЛ ІІІ.1.  МАНДРІВКИ У МИНУЛЕ УКРАЇНИ 13 год

16

Русь-Україна. Князі Аскольд, Олег, Ольга, Володимир та Ярослав. Королівство Руське. Король Данило та його нащадки.

Розуміє причини та наслідки історичних процесів.

Називає основні постаті в історії України.

Розуміє вплив особи на історичні процеси.

Складає хронологічну таблицю подій історії України.

Орієнтується в історичному просторі та показує на карті місця історичних подій.

 

 

17

Українські землі в складі ВКЛ та РП. Українське козацтво.

 

 

18

Українські землі в час після козаків.

 

 

19

Українська революція (1917 – 1921). М. Грушевський. Є. Петрушевич

 

 

20

Практичне заняття: Чому Українська революція не досягнула омріяного успіху?

 

 

21

Прихід радянської влади в Україну. Голодомор в пам’ятниках України та світу

 

 

22

Україна у Другій світовій війні (1939 – 1945). Голокост та праведники народів світу.

 

 

23

Практичне заняття:  Українських повстанський рух

 

 

 

24

Утворення держави Україна. Віхи становлення української державності. В’ячеслав Чорновіл

Називає основні постаті в історії України 20-21 ст.

Досліджує питання Голодомору в Україні.

Розуміє жертву українського народу в Другій світовій війні. Розуміє основні причини та процеси тих подій.

Розуміє значення понять: «гідність», «свобода», «боротьба за незалежність».

 

 

25

Практичне заняття: Революція гідності – боротьба за свободу.

 

 

26

Російсько-українська війна.

 

 

27

Урок узагальнення

 

 

РОЗДІЛ ІV. ІСТОРІЯ НАВКОЛО НАС. РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНИ 10 год

28

Зміни в житті людини і суспільства. Зв'язок минулого і сьогоденн Господарство, підприємництво, гроші упродовж історії людства

Розуміє зв'язок минулого та сьогодення.

Пояснює значення господарства, освіти, науки та техніки на розвиток людства.

Досліджує історію власного населеного пункту.

Займається пошуковою діяльністю.

 

 

29

Освіта, наука, техніка у минулому й сьогоденні

 

 

30

Практичне заняття: техніка у минулому й сьогоденні

 

 

31

Місто і село від виникнення до сучасності Дозвілля. Українці у світі

 

 

32

Полікультурність етнічне, релігійне, культурне та інше розмаїття в Україні. Релігії та храми України

 

 

33

Замки, фортеці, палаци України.

Розуміє та пояснює значення термінів: «етнос», «полі культурність», «релігійне різноманіття».

Показує на карті основні замки, фортеці та палаци України.

Вміє пов’язувати, порівнювати та розповідати про архітектурні пам’ятки України.

Пояснює зв’язки культури минулого і сьогодення.

 

 

 

34

Практичне заняття: Взаємодія культур в минулому і сьогоденні. Зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього в житті людини та суспільства

 

 

35

Узагальнення з розділів «Історія навколо нас»,

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
9 вересня 2023
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку