Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти
6 клас
Тема: Родинна пам’ятка. Родинна хроніка. Джерела історії роду.
Мета: ознайомити з поняттями «родинна пам’ятка», «родинна хроніка». Вчити працювати з різними джерелами інформації, складати родинну хроніку. Виховувати розуміння важливості родинних традицій та збереження родинних пам’яток в житті людини.
Основні поняття: родинні пам’ятки, родинна хроніка.
Обладнання: ПК, підручник «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти – 6 клас. – Щупак І.Я. », дидактичні та роздаткові матеріали.
Очікувані результати: знає, як знайти інформацію про предків; усвідомлює місце родинної історії в суспільстві та загальнолюдській історії; розуміє важливість родинних традицій та збереження родинних пам’яток в житті людини; вміє шукати інформацію про свою родину та предків; працює з фотографіями з родинного альбому, складає родинну хроніку; усвідомлює цінність історії власної родини для вивчення.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальна і громадянська компетентності.
Предметні компетентності: просторова, логічна, інформаційна.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання «Мікрофон»
Сьогодні до «мікрофона »запрошується дитина з довгим русявим волоссям і голубими очима. Хто це?
Вона розповість історії свого імені: на честь кого її назвали, хто назвав, що її ім’я означає, звідки походить.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні представляють свої генеалогічні дослідження.
ІІІ. Мотиваційний етап.
Завдання «Поміркуймо» (робота з підручником с.23)
ІV. Етап опрацювання навчального матеріалу
Розповідь вчителя
В українських родинах дітей завжди вчили, що вони невіддільні від свого роду. Члени родини мали знати та шанувати своїх пращурів, зберігати й передавати наступним поколінням пам’ять про них. У кожній родині була якась важлива річ, пов’язана з сімейною історією. Часто таку річ передавали у спадок як особливу цінність.
Робота з поняттям
Родинні пам’ятки – це своєрідні реліквії, речі, які важливі для її членів.
Робота з зображеннями (роздатковий матеріал)
Що це за речі? Про що вони розкажуть?
Коментоване читання «Цікаво про…»
Сімейна реліквія – це дорога за спогадами річ, залишена нащадкам рідними людьми, Реліквією може бути будь-який предмет – від звичайної фотографії до коштовного каменя. Головне, що ним користувалися, дбаючи та оберігаючи, кілька поколінь однієї родини.
Реліквія — це річ, свято збережена річ, це своєрідна пам'ять, зв'язок між нами і предками, між минулим і майбутнім.
Діти, а які традиції, сімейні реліквії є у вашій сім’ї?
Робота з поняттям
Родинна хроніка – виклад найважливіших подій роду (сім'ї) в хронологічном порядку з відображенням життя кількох поколінь одного роду.
Розповідь вчителя.
Українці все частіше цікавляться історією свого роду. Щоб зрозуміти, що таке родинна хроніка на практиці виконаємо практичне завдання. (с.24 в підручнику).
V. Узагальнення і систематизація знань.
Завдання. Сканувати QR – код в підручнику с. 24 «Уривок із «Родинної хроніки»» і дати відповідь на запитання: «З якою метою складали подібні хроніки? Які важливі дані містять хроніки?»
VІ. Рефлексивно-оцінюючий етап
1. Підведення підсумків уроку
2. Рефлексія діяльності
3. Оцінювання навчальної діяльності учнів. Д\з напишіть міні-твір на тему «Чому історія моєї родини важлива?»