Календарно – тематичне планування
Факультативу «Як врятувати природу»
5 клас
№ |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Вступ. Чому треба рятувати природу і хто має це робити. |
|
|
Тема 1. Як зберегти повітря. |
|
2 |
Атмосфера – зовнішня оболонка планети.Постійність складу повітря. |
|
3 |
Природні та штучні джерела забруднення атмосфери. Небезпечне явище – смог. |
|
4 |
Природне самоочищення. Сучасна безвідходна технологія. Чисті джерела енергії. |
|
|
Тема 2. Збереження чистоти водних ресурсів. |
|
5 |
Роль води в існуванні життя на Землі. Нерівномірність розповсюдження прісної води. |
|
6 |
Техногенне забруднення водоймищ. Їх самоочищення. Спеціальна очистка забруднених джерел води. |
|
|
Тема 3. Грунт та його раціональне використання. |
|
7 |
Процеси, що відбуваються в грунті. |
|
8 |
Ерозія – національне лихо всіх країн світу. Попередження і боротьба з ерозією. |
|
|
Тема 4. Роль рослинності в підтри манні життя на Землі. Збереженя рослинного світу. |
|
9 |
Фотосинтез як планетарний процес. |
|
10 |
Ліс – легені планети. Хижацьке знищення лісів. |
|
11 |
Збереження лісів. Національні парки, ботанічні сади, дендрарії. |
|
|
Тама 5. Тваринний світ і його захист. |
|
12 |
Роль твварин у природі і житті людини. |
|
13 |
Господарська діяльність людини і зникнення тварин. |
|
14 Спеціальне і стихійне переселення
тварин.
15 |
Заповідники і заказники. |
|
|
Тема 6. Форми участі учнів у збереженні природи. |
|
16 |
Практичні справи школярів у збереженні природи. |
|
17 |
Юні ботаніки. Зоологи, лісівники, «зелені» і «голубі» дозори, рятівники грунту. |
|
|
|
|
Підготувала вчитель біології
вищої категорії Біляївського НВК
Новицька Т. І.