ГЕОМЕТРІЯ- 8 клас
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ (22 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника;
формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника. Паралелограм, його властивості й ознаки.
Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості. Трапеція.
Вписані та центральні кути. Вписані та описані чотирикутники.
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника, її властивості.
Середня лінія трапеції, її властивості |
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;
обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості |
Узагальнена теорема Фалеса.
Подібні трикутники.
Ознаки подібності трикутників.
Властивість медіани та бісектриси трикутника
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ (14 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
Синус, косинус, тангенс гострого кута прямокутного трикутника.
Теорема Піфагора.
Перпендикуляр і похила, їх властивості.
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника.
Значення синуса, косинуса, тангенса деяких кутів.
Розв’язування прямокутних трикутників |
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ (12 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
Многокутник та його елементи.
Многокутник, вписаний у коло, і многокутник, описаний навколо кола.
Поняття площі многокутника.
Площі прямокутника, паралелограма, ромба, трикутника, трапеції
|
Розв’язує задачі практичного змісту на: визначення відстані до недоступної точки; висоти предмета; знаходження кутів (кута підйому дороги, відкосу, кута, під яким видно деякий предмет) тощо |
Геометрія-8 клас
( підруч. для 8 кл. закл. загал. серед. освіти/ [А. П. Єршова, В. В. Голобородько,О. Ф. Крижановський,С. В. Єршов.] — 2-ге вид., перероб. — Харків: Вид-во «Ранок», 2021. — 256 с. : іл.)
70 год, 2 год на тиждень, резерв — 12 год
І семестр – 32 години
ІІ семестр – 38 годин
№/п |
Тема уроку |
дата |
прим. |
Чотирикутники ( 11 год ). |
|||
1 |
Вступний інструктаж. Діагностична контрольна робота. |
1.09 |
|
2 |
Чотирикутник. Опуклі чотирикутники. Сума кутів чотирикутника. |
5.09 |
|
3 |
Паралелограм, його властивості. |
8.09 |
|
4 |
Паралелограм, його властивості. |
12.09 |
|
5 |
Ознаки паралелограма. |
15.09 |
|
6 |
Ознаки паралелограма. |
19.09 |
|
7 |
Види паралелограмів. Прямокутник, ромб, квадрат. |
22.09 |
|
8 |
Види паралелограмів. Прямокутник, ромб, квадрат. |
26.09 |
|
9 |
Розв’язування вправ та задач. Самостійна робота. |
29.09 |
|
10 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
3.10 |
|
11 |
Контрольна робота № 1. |
6.10 |
|
Вписані та описані чотирикутники ( 12 годин ). |
|||
12 |
Трапеція та її елементи. Окремі види трапецій. |
10.10 |
|
13 |
Трапеція та її елементи. Окремі види трапецій. |
13.10 |
|
14 |
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції. |
17.10 |
|
15 |
Теорема Фалеса. Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції. |
20.10 |
|
16 |
Градусна міра дуги. Вписані кути. |
31.10 |
|
17 |
Градусна міра дуги. Вписані кути. |
3.11 |
|
18 |
Вписані й описані чотирикутники. |
7.11 |
|
19 |
Вписані й описані чотирикутники. |
10.11 |
|
20 |
Застосування властивостей чотирикутників до розв’язування задач. |
14.11 |
|
21 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
17.11 |
|
22 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
21.11 |
|
23 |
Контрольна робота № 2. |
24.11 |
|
Подібність трикутників (10 годин ). |
|||
24 |
Подібні трикутники. |
28.11 |
|
25 |
Ознаки подібності трикутників. |
1.12 |
|
26 |
Співвідношення між сторонами прямокутного трикутника. |
5.12 |
|
27 |
Співвідношення між сторонами прямокутного трикутника. |
8.12 |
|
28 |
Теорема Піфагора та наслідки з неї. |
12.12 |
|
29 |
Застосування подібності трикутників. Властивість бісектриси трикутника. |
15.12 |
|
30 |
Застосування подібності трикутників. Властивість бісектриси трикутника. |
19.12 |
|
31 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
22.12 |
|
32 |
Узагальнення та систематизація матеріалу. |
26.12 |
|
33 |
Контрольна робота № 3. |
29.12 |
|
1