Календарно-тематичне планування гуртка «Палітра творчості» для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Календарно-тематичне планування гуртка «Палітра творчості» Для дітей старшого дошкільного віку автор: Загрейчук Ольга Федорівна вихователь
Перегляд файлу

Софіївський комунальний дошкільний навчальний заклад «Ромашка»

Гурток «Палітра творчості»

 (для дітей старшого дошкільного віку)

Пояснювальна записка

Образотворча діяльність має важливе значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Образотворча діяльність надає можливість доступними засобами висловити емоційний стан дитини, її ставлення до навколишнього світу, вміння самостійно створювати прекрасне, а також бачити  його у творах мистецтва. Особливу роль у ставленні образотворчої діяльності відіграє розвиток у дошкільників художнього сприймання при ознайомленні з творами живопису, графіки, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва. Декоративно-прикладне мистецтво – це барвисте казкове панно, яке захоплює дитину своєю фантазією, примушує її бачити, слухати і відчувати красу: ритм,  колір, відтінки, візерунки із рослинних та геометричних елементів, елементи українського декоративного розпису тощо.

Ознайомлення з предметами декоративно-прикладного мистецтва сприяє формуванню в дітей „почуття декоративності”, уміння „читати” візерунки, збагаченню асоціативних зв’язків (порівнянню образів з реальними предметами, об’єктами). Дитина – це художник-чарівник, вона повинна відчувати, розповідати про мистецтво фарбами та олівцем, просто пальцями на папері, у глині, витинанках.   Образотворча діяльність за творами декоративно-прикладного мистецтва відкриває дітям чарівний світ почуттів людини, що прагне у барвах, лініях, кольорі, рухах пензля; у звуках, інтонаціях,  темпі, у виразних зворушливих висловах поділитись своїми переживаннями, радістю, захопленням від почутого, побаченого у реальному житті.

 Проте в діючих програмах недостатньо представлено завдання щодо ознайомлення дітей з творами декоративно-вжиткового мистецтва.

Адаптована програма „Палітра творчості ” розроблена відповідно до закону України „Про дошкільну освіту” та Базового компонента дошкільної освіти в Україні,  на основі змісту діючої програми розвитку дитини дошкільного віку „Я у Світі”.

Очікувані результати

  • Діти володіють матеріалом, послідовно зображують, пропорційно узгоджують частини зображуваного, орієнтуються на  аркуші;
  • емоційно сприймають намальоване;
  • рослинними елементами прикрашають смужку, квадрат, круг, створю­ючи різні візерунки, володіючи прийомами декоративного малювання;
  • вміють милуватись предметами народного декоративного мистецтва: рушниками, посудом, картинами, народними іграшками;
  • використовують нетрадиційні техніки малювання: пальцем, долонею, кляксографію, малювання по вогкому паперу, штампування, монотопію;
  • вміють правильно тримати олівець, пензлик, малювати прямі, круглі, довгі, короткі лінії, крапки, листя, квіти;
  • розрізняють і називають та використовують кольори спектра.
  • називають та використовують всі кольори спектру, розрізняють від­тінки кольору, звуку, фактури матеріалу, руху, жесту, міміки, аромату;
  • вміють встановлювати зв'язок між предметами оточуючого світу, асоціації між образом і кольором, запахом, звуками;
  • володіють нетрадиційними техніками зображення художнього образу: спірографією; технікою набризку по викладених силуетах за допомогою зубної щітки; ліпкографією; тонуванням паперу за допомогою зібганого паперу; малюванням пучками пальців рук; малюванням по зволоженому папері; малюванням долонею, вмоченою в розведену фарбу; малюванням пластиліном.

 

Гурток «Палітра творчості» працює двічі на тиждень – вівторок та четвер.

Розклад заняття:

Вівторок- 10-00 – 10- 20

Четвер – 10-00 – 10-20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування гуртка «Палітра творчості»

Для дітей старшого дошкільного віку

 

 

                                                                Керівник: Загрейчук Ольга Федорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гурток  «Палітра творчості»

        Мета гуртка: викликати  інтерес до декоративно-ужиткового мистецтва, декоративного розпису, надання практичної допомоги малятам в оволодінні азбукою мистецтва. Навчити використовувати набуті знання для безпосереднього  розпису практично спрямованих виробів, сприяти розвитку естетичних захоплень і суджень. Сприяти вихованню патріотичних почуттів, формування особистості у процесі творчості.

       Завдання гуртка: ознайомити з основами творчості, декоративно-ужитковим мистецтвом, оволодіння знаннями про матеріали. Навчити малювати в різних техніках – «зернятко», «горішок», «перехідний мазок», які традиційні у розписі. Формувати вміння і навички роботи з різними матеріалами, опанування художньо-практичними вміннями. Формувати творчу особистість, художній смак, пізнавальний інтерес, уяву, фантазію, емоційний та інтелектуальний розвиток. Виховувати повагу до звичаїв і традицій українського народу, бережливе ставлення до рідної природи. Розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери. Збагачення естетичного досвіду дітей, розуміння зв’язків середовищами життєдіяльності людей.

    Гурток розрахований на старший дошкільний вік.

Структура занять:

Соціальний компонент

 

Пізнавальний компонент

 

Емоційний компонент

 

Креативний компонент

 

Організаційний момент, психогімнастика, ігровий момент, релаксація

 

 

Розвиток  уяви, пам’яті, уваги, дрібної моторики рук, самостійної творчості

 

Подорож до казки, складання сюжетів за зображенням, підвищення впевненості у собі

Використання нетрадиційного малювання, технік, матеріалів, розпис

 

Календарно-тематичне планування

ВЕРЕСЕНЬ

І Тема: Барви осінньої природи. Аплікація.

Заняття І

Тема: Складання панно «Квіти у горщику».

Мета: Вчити дітей створювати власні композиції, використовуючи техніку аплікації. Закріпити техніку роботи. Виховувати працелюбність, уміння планувати свої дії і використовувати набуті знання на практиці.

Матеріал. Папір, олівці, ножиці, клей ПВА.                                                                                                                                                       

Заняття ІІ

Тема: Дарунки осені чудові в плодах і квітах паперових.

Мета: Вчити аплікувати колективні композиції, самостійно добираючи тему.

Закріпити вміння аплікувати плоди і квіти. Розвивати фантазію. Виховувати доброзичливе ставлення один до одного та вміння знайти спільну мову під час виконання завдання.

Матеріал. Кружечки різних кольорів та діаметрів, папір для тла, пензлики, клей, серветки.

Заняття ІІІ

Тема: Горобина.

Мета: Вчити дітей аплікувати гілку горобини з використанням техніки аплікація. Закріпити вміння із квадрати складати кружечки та трикутники, викладати форми на тло і наклеювати. Розвивати естетичний смак. Виховувати вміння слухати вихователя.

Матеріал. Квадрати  різних кольорів та діаметрів, папір для тла, пензлики, клей, серветки.

 Заняття ІV

Тема: Ваза з осіннім листям.

Мета: Вчити дітей аплікувати гілку з осіннім листям з використанням природних матеріалів. Закріпити вміння викладати форми на тло та наклеювати. Розвивати естетичний смак. Виховувати вміння слухати вихователя.

Матеріал.Назбиране листя фруктових дерев, папір для тла, пензлики, клей, серветки.

ЖОВТЕНЬ

ІІ Тема: Залучення дітей до світу образотворчого мистецтва. Чи можеш ти створити колір або як фарби розбудили сестер.

Заняття І

Тема:  « Золота осінь». Пейзаж.

Мета: Формувати у дітей уявлення про пейзаж, поняття ритму у природі й образотворчому мистецтві. Вчити передавати в малюнку характерні особливості осені. Ознайомити з новою методикою «малювання дерев ,вчити малювати пейзаж на всьому аркуші паперу.

Матеріал. Папір, пензлики, фарби.

Заняття ІІ

Тема: «Якого кольору прохолода».

Мета: Ознайомити дітей із прохолодними кольорами шляхом порівняння «теплий – холодний», додаючи поняття про головний холодний колір – синій; вчити утворювати темні кольори, додаючи до основної фарби чорну.

Навчити зображувати лінію, що розмежовує небо і поверхню моря; Викликати бажання милуватися своєю працею.

Матеріал. Папір, пензлики, фарби.

Заняття ІІІ

Тема: «Клякса – малякса».

Мета: Закріпити ігрові дії під час подорожі в космос. Вчити дітей створювати космічні композиції за допомогою забризкування. Ознайомити дітей із кляксографією, вчити наносити ляпки на папір, домальовуючи їх, створюючи різні предмети. Розвивати естетичний смак, фантазію, вміння добирати кольори. Виховувати почуття прекрасного та інтерес до космічних таємниць.

Матеріал. Папір, зубні щіточки, фарби, пензлики.

Заняття ІV

Тема: «Чарівний світ барв осені» (друкування осіннім листям)

 Мета: Створити в дітей емоційний настрій, вчити помічати красиве в природі і передавати його в малюнку. Вчити малювати за допомогою осінніх листочків картину осіннього листопаду, виділяти колір, як засіб виразності, наносити фарбу на них. Розвивати творчість, естетичне сприймання, любов до природи.

 Матеріал: білий папір, засушене листя, фарби.

ЛИСТОПАД

ІІІ Тема: «Пластилінові перетворення»

Заняття І

Тема: Ліплення з пластиліну «Равлик на листочку»

Мета: передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з

пластиліном.

Матеріал: дощечка, стеки, пластилін.

Заняття ІІ

Тема: «Лускунчик», по казці А. Гофмана «Лускунчик і мишачий король»

Мета: закріпити зміст казки Амадея Гофмана «Лускунчик і мишачий король». Розглянути ілюстрації, що зображують головного героя, відзначити характерні деталі зображення (великий рот, кучерявий перука, буклі, капелюх, шпага й т.д.). Підібрати пластилін, що підходить по кольорі до ілюстрації із книги.

Матеріал: дощечка, стеки, пластилін.

Заняття ІІІ

Тема: «Серед урочища грибного»

Мета: Навчити дітей розкочувати пластилін коловими рухами, вдавлювати його пальцями і утворювати грибки різних форм. Розвивати уяву і фантазію дітей. Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Матеріал: пластилін, підкладні дощечки, стеки, гумка, малюнки, таблиці.

Заняття ІV

Тема: “Іграшки” (прикрасимо м’ячик)

Мета:  вчити дітей ліпити з пластиліну круглі форми; розвивати дрібну моторику рук; розвивати вміння дітей прикрашати й доповнювати деталями готову роботу; закріпити поняття про іграшки, а також цікавість до роботи з пластиліном; закріплення круглої форми та назв основних кольорів; закріпити навики розкачування круговими рухами рух та вдавлювання окремої деталі пальцями рук на основу; розширювати словник з теми “Іграшки”; викликати цікавість до заняття за допомогою загадок та дитячих віршиків.

Обладнання: пластилін, дощечки для ліплення, зразок, дитячі іграшки,

ілюстрації з зображенням іграшок.

ГРУДЕНЬ

Тема ІV : «Зимова казка»

Заняття І

Тема: «Зима». Монотипія.

Мета: Закріпити характерні ознаки зими, властивості снігу.

Розвивати мовлення, мислення, естетичне сприймання навколишнього світу.

Виховувати спостережливість, уважність, охайність.

Матеріал. Папір, фарби, пензлики.

Заняття ІІ

Тема: «Сніжинки».

Мета: Вчити дітей малювати сніжинки за допомогою штампа. Ознайомити дітей з новою технікою «Псевдоформ». Розвивати фантазію, вміння, естетичний смак.

Матеріал. Папір, штампи, гуаш, пензлики.

Заняття ІІІ

Тема: «Колобок».

Мета: Вчити дітей малювати колобка за допомогою пшона. Закріпити вміння користуватися клеєм, змішаним із жовтою фарбою.

Матеріал. Папір, фарби, клей, ілюстрації до казки «Колобок», пшоно.

Заняття ІV

Тема: «Ведмедик заховався у барліг».

Мета: Продовжувати вчити дітей передавати сюжет казки, обираючи епізод за бажанням. Закріпити вміння малювати звірів, зображувати їх на тлі природи лісу.Розвивати вміння самостійно розміщувати малюнок на папері, використовуючи весь папір, малювати дерева способом «дмухання».

Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до звірів.

Матеріал. Папір, фарби, , ілюстрації до казки, пензлики, коктельні трубочки.

СІЧЕНЬ

Тема V: «Зображення основних форм і їхніх частин у графіці та живописі»

Заняття І

Тема: «Снігуронька»

Мета: вибір положення аркуша паперу. Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІ

Тема:розмаїття форм. «Веселий сніговик»

Мета: взаємозв’язок основної форми та її частин. Зображення складної форми.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІІ

Тема: «Аплікація. Птахи, тварини»

 Мета: особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їхніх складових частин.

Матеріал. Кольоровий папір, аркуш паперу А4, клей ПВА, ножиці.

   Заняття ІV

Тема:  Виражальні можливості ліній. «Їжачок-хитрячок»

Мета: cтворення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви.  

Матеріал. Кольорові олівці, аркуш паперу А4, простий олівець.                                                                                                                       

ЛЮТИЙ

Тема VІ: «Поняття плановості.»

Заняття І

Тема: «Снігопад»

 Мета: закріплення знань про лінію горизонту. Ознайомлення з технікою набризку.

Матеріал. . Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець, зубна щітка.

Заняття ІІ

Тема:виражальні можливості кольору.«Казкові птахи»

Мета: асоціативне сприйняття кольорів («веселий», «легкий», «ніжний» тощо).

Матеріал. Кольорові олівці, аркуш паперу А4, простий олівець.                                                                                                                       

Заняття ІІІ

 Тема: «Веселий клоун»

Мета: ознайомитись з будовою тіла і  фігури людини. Порівняння частин тіла за формою та розміром.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІV

Тема: «Житло гномів» Складові частини будівлі.

Мета: визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі.

Матеріал. Кольорові олівці, аркуш паперу А4, простий олівець.                                                                                                                                                    

 

БЕРЕЗЕНЬ

Тема VІІ: «Стилізування й орнаментальне оздоблення форм

у декоративно-прикладному мистецтві»
Заняття І

Тема: «Прикрашаємо торт» Декоративне прикрашання.

Мета:Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІ

  Тема: Рослинний візерунок та орнамент. «Рушничок»

 Мета: Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту.

  Об’ємна форма та декор.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІІ

Тема: «Кольорові крапанки»

 Мета: cтворення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІV                                                                                                                   

Тема: «Веселе сонечко ховалось у веселих хмарах весняних»

Мета:Малювання за настроєм. Заповнення площини аркуша за допомогою рівномірного розташування зображуваних елементів.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

КВІТЕНЬ

 Тема VІІІ: «Створюємо образи»

Заняття І

Тема: «Вербові котики»

Мета: Поглиблення знань про колір як засіб вираження; узгодження зображення з форматом.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІ

 Тема: «Квітуча галявина»

Мета: Вправи на розвиток асоціативного сприйняття кольору.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІІ

Тема: «Україночка Оленка»

Мета: Ознайомлення з українським жіночим народним убранням. Узгодження декоративного оздоблення із силуетною формою.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІV

Тема: «Одяг для казкових героїв»

Мета: національний одяг різних регіонів України; узгодження форми з декором; використання орнаментів та візерунків у створенні ескізу українського національного костюма

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

ТРАВЕНЬ

Тема VІV: «Фантазуємо та творимо красу»

Заняття І

Тема: «Панно з квітами»

Мета: декоративна переробка форми (рослин, птахів); гармонія і співзвуччя кольорів у декоративній композиції.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІ

Тема: «Космічна мандрівка»

Мета:формування вміння організовувати площину аркуша для передачі власних думок і фантазій; композиційний центр.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІІІ

Тема: «Травневий пейзаж»

Мета:передавання плановості відкритого простору; свідомий вибір формату; плановість у пейзажі; колір і настрій у композиції.

Матеріал. Гуашеві фарби, аркуш паперу А4, пензлики, ємність для води, серветка, простий олівець.

Заняття ІV

Підсумкове заняття

Вікторина

«В гостях у художників»

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 вересня 2019
Переглядів
4476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку