Програма гуртка нетрадиційного малювання «Маленькі фантазери»для дітей І молодшої групи (3 роки)

Про матеріал
Програма гуртка нетрадиційного малювання «Маленькі фантазери» Календарно-тематичне планування нетрадиційних занять з малювання для дітей І молодшої групи (3 роки)
Перегляд файлу

Софіївський комунальний дошкільний навчальний заклад «Ромашка»

Програма гуртка  нетрадиційного малювання

«Маленькі фантазери»

Для дітей І Молодшої групи (3 роки)

Поснювальна записка

Від пальців ідуть струмочки, які дають наснаги творчій думці. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках,  тим розумніша дитина.

В.О. Сухомлинський

Разом з дітьми живемо за таким девізом:

«Ми різні, як фарби акварелі, але всі дружні та веселі»

 

Термін «нетрадиційний» - означає використання матеріалів, інструментів, способів малювання, які не є традиційними, широко відомими. Існує безліч технік нетрадиційного  малювання, їх незвичайність  в тому, що вони дозволяють дітям швидко досягнути бажаного результату.

Мета гуртка: розвивати уяви, спостережливості, художнє мислення, естетичного відчуття, конструктивні здібності, збагатити знання про властивості різних матеріалів, формувати корисні практичні навички, збагатити духовний світ дітей, навчити їх розуміти прекрасне, цінувати його, розвивати нестандартне, композиційне, об'ємно-просторове мислення, відчуття форми, кольору.

Завдання:

  • виховати самостійність;
  • емоційно-естетичне ставлення до навколишньої дійсності;
  • зацікавленість до роботи з різними матеріалами;
  • ознайомити із зображувальними матеріалами та техніками.

Основною формою роботи гуртка є заняття різного типу і виду, які проводяться один раз на тиждень. Тривалість заняття – 15 хвилин. Наповнюваність гурткової групи – 8 чоловік.

Малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:

• отримувати незабутні позитивні емоції;

• активізувати художній потенціал;

• привчитися до творчості;

• розвивати самостійність;

• розвивати уявлення;

• розвивати дрібну моторику рук;

• проявити індивідуальність (немає однакових робіт);

• позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).

Вимоги, щодо використання нетрадиційних технік малювання

- Заохочувати дитину до експериментування.

- Створювати прості образи за допомогою різних матеріалів.

- Передавати один образ за допомогою різних технік та різних  видів художньої діяльності.

- Самостійно обирати вид роботи та матеріали для реалізації свого задуму.

Нетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального  витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно – позитивне відношення до діяльності. Результат зображувальної діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної  дитини індивідуальна, неповторна.

Вправа «Оживлялки»

Мета: розвиток виразити свої емоції невербально.

Обладнання: малюнки дітей.

Інструкція. Діти малюють малюнки на різні теми або якусь обрану тему. Потім вони знайомляться із малюнками один одного. За бажанням, одна дитина пробує зобразити будь-який малюнок за допомогою міміки та жестів. Інші діти повинні вгадати, яку картину вона показує.

Коментар. Цікаво, коли варіантів буде декілька. Тоді дітям можна наочно пояснити, що одне і те ж явище або предмет у різних людей можуть викликати різні почуття, але кожна людина має право на свою думку.

Вправа «Спонтанне малювання»

Мета: розвиток фантазії, коригування негативних переживань, зняття емоційного напруження.

Обладнання: аркуші паперу різної форми (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), ножиці, фарби, олівці, різні матеріали для аплікації.

Інструкція. Протягом 10 хвилин дитина може малювати все, що їй заманеться, прикрашати малюнок аплікацією…

Коментар. Спонтанне малювання допоможе вийти із депресії, знімає психологічне напруження, актуалізує почуття міри. Метою вчителя є дати дитині повну свободу, дозволити діяти так, як їй захочеться.

Вправа «Чарівні ляпки»

Мета: розвиток творчої уяви, мислення, мови.

Обладнання: зображення ляпок (клякс).

Інструкція. Дитині пропонується декілька зображень ляпок. Вона повинна уважно роздивитися їх і сказати, на що вони схожі, стараючись назвати якнайбільше версій. Потім дитина сама повинна назвати найцікавішу, на її погляд, версію і пояснити, чому вона так думає.

Коментар. Потрібно слідкувати, щоби версії були правдоподібними і дійсно мали схожість із названими предметами. Коли всі виговоряться, потрібно попросити дітей вибрати найбільш оригінальну ідею і пояснити, чому вони так вважають. Виграє та дитина, яка назвала більше за всіх версій або запропонувала найцікавішу. При відповіді спостерігайте, які образи виникають у дітей: цілісні, чи такі, що базуються на одній деталі, рухливі, чи ні, чи важлива для дітей форма і колір. Якщо діти оцінюють всі якості, це добре, якщо ні – підкажіть їм, покажіть приклад ( у цій кляксі можна побачити і ще щось).

Техніка виконання нетрадиційних прийомів

навчання малюванню дітей 3 років.

Варіанти прийомів нетрадиційного малювання з дітьми трьох років.

“Замість пензлика рука”

Всі діти люблять малювати. Творчість для них - це відбиття щиросердечної роботи. Почуття, розум, очі й руки - інструменти душі. Зіштовхуючись із красою й гармонією миру, зазнавши при цьому почуття захвату й замилування, вони випробовують бажання “зупинити прекрасне мгновенье”, відобразивши своє відношення до дійсності на аркуші паперу.

Творчість не може існувати під тиском і насильством. Воно повинне бути вільним, яскравим і неповторним. Не розстаючись із олівцями, фломастерами, фарбами, дитина непомітно для себе вчиться спостерігати, порівнювати, думати, фантазувати.

Для дитини звичні й знайомі сліди, що залишають олівцями, фломастерами, кульковою ручкою й кистю, але залишається дивним використання пальчиків і долоньок для малювання штампів і трафаретів.

Нестандартні підходи до організації образотворчої діяльності дивують і захоплюють дітей, тим самим, викликаючи прагнення займатися такою цікавою справою. Оригінальне малювання розкриває творчі можливості дитини, дозволяє відчути фарби, їхній характер і настрій. І зовсім не страшно, якщо ваш маленький художник забрудниться, головне - щоб він одержував задоволення від спілкування з фарбами й радувався результатам своєї праці.

Необхідні матеріали й інструменти:

Тонированная або білий папір, гуашевые фарби, кисті, дрантя (для витирання рук).

Порядок роботи:

Якщо змазати долоньку фарбою, то вона залишить на папері цікавий відбиток, у якому можна побачити різні дивні образи. Наші долоньки вміють перетворюватися в сонечко. Розкрийте долоню, а выпрямленные пальці розсуньте в сторони. Тепер з'єднаєте пальці разом. От який вийшов заборчик! А якщо ледве відсунути великий палець убік, а інші розсунути, рука перетвориться в симпатичного їжачка. Залишається домалювати грибок, що турботливий папа тягне в норку, так ще не забути про лапки, око й носик звірка. І метелик полетить, і квіточка буде радувати своїми пелюстками, і слон, і рибка, і багато чого іншого можна нафантазировать разом малям.

“Друкуємо пальчиками”

Необхідні матеріали й інструменти:

Папір для малювання, палітра, акварельні фарби, дрантя для рук, пензлик, чорний олівець, газета.

Порядок роботи:

“Райдужна рибка”. Вмочимо подушечку великого пальця в приготовлену на палітрі фарбу різних квітів. Зробимо відбиток. Кінчиком пальчика зобразимо хвостик. Око віддрукуємо тупим кінцем олівця, вмочивши його чорну фарбу.

“ Квітка”. Вказівним пальчиком друкуємо пелюстки, мізинцем серединку.

Техніка малювання долонькою й пальчиками дуже схожа з технікою роботи штампом.

Її теж можна використати при роботі з малятами, але тільки самі найпростіші вправи просто - печатка певної фігурки для відбитка на поверхні аркуша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування  нетрадиційних занять з малювання

Ранній  дошкільний вік

Заняття  проводиться 1 раз на тиждень- середа

Тема 

Творче завдання

Матеріал

Осінній дощик

(вересень)

 

Розвивати уяву, виховувати інтерес до малювання пальцем, вчити дітей малювати боком пальчиків короткі вертикальні лінії

Гуашеві фарби синього кольору, 1/2 аркуша паперу білого кольору з намальованими хмаринками

 

Осінній килимок

(вересень)

 

Розвивати відчуття кольору, виховувати самостійність у роботі,  вчити дітей наносити фарби на листя (способом занурення у ванночку) і створення зображень відбитків

Папір білого кольору, гуашеві фарби жовтого, червоного, зеленого кольорів.

 

Намистинки

(вересень)

 

Розвивати уяву, виховувати інтерес до малювання пальцем, вчити дітей малювати пальчиками намистинки різного кольору.

Папір білого кольору, гуашеві фарби жовтого, червоного кольорів

 

Соковиті ягоди горобини

(вересень)

 

вчити дітей малювати ягоди горобини пальчиком;

вчити називати будову дерева; називати з якого дерева листочок; розвивати відчуття кольору й ритму;виховувати любов до природи, бажання  допомогти пташкам;

виховувати творчість,самостійність, упевненість.

 

два дерева, листочки горобини, берізки, клена, фоновий папір з  гілочкою горобини, фарба червона, серветки вологі,  магнітофон.

 

 

Півник гарний є у мене

(жовтень)

 

 

 

 

Розширити уявлення дітей про домашніх птахів: курка, півень, курчата; продовжувати вчити розрізняти їх.

Розвивати дрібну моторику рук, координацію пальців через вправи , масаж рук олівцем , пальчикові ігри.

 Вчити дітей малювати цілою долонькою, навчити бачити образ.

 

Папір білого кольору, гуашеві фарби жовтого, червоного кольорів, ємність для фарби.

 

 

 

Травичка

(Жовтень)

 

 

Розвивати дрібну моторику рук, координацію пальців, ознайомити з фарбою зеленого кольору, вчити робити відтиски на папері пальчиками.

 

 

Папір білого кольору, ємність із зеленою фарбою.

 

 

Рибки

(Жовтень)

 

 

Розвивати координацію рухів, дрібну моторику рук, вчити бачити образ.

 

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки.

 

 

Кошик

(жовтень)

 

 

 

Розвивати відчуття кольору й ритму, виховувати самостійність у роботі, вчити створювати образ, навчити робити відтиски на папері за допомогою листя різної форми, розширити уявлення про навколишній світ природи.

 

 

Аркуш паперу з намальованим кошиком, листя з різних дерев, ємність для фарби, серветки.

 

 

Курчата

(Жовтень)

 

 

 

 

Клоун

(Листопад)

 

 

Навчити малювати напівсухим пензлем, вчити правильно тримати пензлик, відчувати натиск на папір, формувати  круглу форму.

 

 

 

 

Формувати образ долоньками, навчити прикрашати обличчя клоуна, вчити червоний, синій, зелений кольори.

 

 

 

 

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки.

 

 

Папір білого кольору з намальованим обличчям клоуна, ємність для фарби, серветки.

Виноград

(Листопад)

 

 

Навчити малювати за допомогою пластмасових кришечок з напоїв, вчити  робити відтиски один біля одного, формувати грону, ознайомитись із синім кольором.

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки, пластмасові кришечки.

 

 

 Дерево

(Листопад)

 

 

Вчити малювати за допомогою клейонки, формувати крону дерева, робити фактурне зображення.

 

 

 

 

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки, шматок клейонки.

 

 

 

Морські жителі – восьминіжки

(Листопад)

 

 

Формувати образ долоньками, навчити бачити загальний образ, ознайомити з жителами моря.

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки.

Сніжок –сніжок

(грудень)

 

Розвивати відчуття кольору й ритму, виховувати самостійність у роботі, вчити створювати образ снігопада за допомогою прийому малювання ватними паличками

Тонований папір, гуаш білого кольору, ватні палички

Сніговик (грудень)

 

вчити дітей малювати м’ятим папером, розвивати уяву, виховувати інтерес до малювання м’ятим папером

Тонований папір з силуетом сніговика, гуаш білого кольору

 

Ялинка з вогниками

(грудень)

 

Розвивати естетичний смак,  Закріпити  вміння розрізняти відтінки зеленого кольору, вчити прикрашати ялинку різними візерунками: крапками, кружечка­ми, хвилястими лініями за допомогою ватних паличок, виховувати охайність.

 

Аркуш паперу з силуетами ялинок, гуаш жовтого, червоного кольору, ватні палички

 

Зернятка

для пташок

(січень)

 

 

Розвивати  уяву, дрібну моторику пальців рук; виховувати дбайливе ставлення до об'єктів живої природи, викликати  співчуття до пташок, які голодують взимку, продовжувати вчити дітей малювати ватними паличками.

½ аркуша паперу формату А4 із зображенням пташки на кожну дитину, фарба гуашева жовтого кольору.

 

 

 

Зачіска для чоловічка

(січень)

 

 

 

Активізувати самостійні дії дітей, учити їх звертати увагу на те, чого бракує, і домальовувати відсутні деталі зобра­ження; ознайомитись з новою технікою – видування (коктельні трубочки)

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого, червоного кольорів, коктельні трубочки.

 

Жучок-корівка

(січень)

 

 

 

Рукавичка

(лютий)

 

Розвивати  уяву, дрібну моторику пальців рук; виховувати дбайливе ставлення до об'єктів живої природи,навчити техніки штампу картоплею.

 

 

Продовжувати вчити дітей малювати нетрадиційним способом (ватними паличками), наносити ритмічно на рукавичку спершу фарбу жовтого, а потім червоного кольору.

 

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш чорного, червоного кольорів, вирізані штампи з картоплі.

 

 

ватні палички, фарба гуашева – синього кольору, аркуш паперу білого кольору.

Рушничок

(лютий)

 

 

 

 

Продовжувати розвивати у дітей вміння добирати колір та проводити пряму лінію всією ворсою пензлика, викликати інтерес до малювання; формувати вміння розміщувати малюнок на аркуші паперу. Продовжувати вчити правильно тримати пензлик, наносити малюнок. Виховувати естетичний смак, бажання малювати.

рушник, дидактична лялька українка, аркуш паперу, пензлик, фарба, стаканчик з водою.

 

 

 

Ремонт посуду

(лютий)

 

 

 

 

 

 

 

Кошик малини

(лютий)

 

Активізувати самостійні дії дітей, учити їх звертати увагу на те, чого бракує, і домальовувати відсутні деталі зображення, продовжувати вчити малювати пальчиком, вдосконалювати вміння малювати півкола, палички, закріплювати знання основних кольорів.

 

 

Познайомити дітей з малюванням фарбами способом притиснення пальців до аркуша паперу.
Розвивати інтерес до нетрадиційного зображення предметів на папері.
Сприяти виникнення інтересу до експериментування.
Закріплювати вміння впізнавати і називати кольори.
Формувати у дітей уявлення про диких тварин: білку і ведмедя, їх зовнішньому вигляді, харчуванні, особливості способу життя.
Розвивати артикуляційний апарат і дрібну моторику рук.
 

 

Аркуш паперу А4, на якому намальовані різнокольорові контурні зображення каструлі, сковорідок без ручок, гуаш.

 

 

 

Іграшки білочки і ведмедя, дерево з дуплом, кошик з малиною, шишка для білочки, аудіозапис «Звуки лісу», пиріг з малиною (для сюрпризні моменти) ,кошики, вирізані з паперу, гуаш, мокрі ганчірки на кожну дитину.

 

Квіти для мами

(Березень)

 

Розвивати уяву, творчу фантазію; виховувати акуратність у роботі; вчити дітей створювати малюнок квітів пробками від пластикових пляшок, виховувати охайність, самостійність.

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого, червоного кольорів.

 

Сонечко

(Березень)

 

 Розвивати уяву, творчу фантазію; виховувати акуратність у роботі;вчити створювати образ сонця з великого кола й декількох променів - прямих ліній

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого кольору

 

 

Найкраща квітка

(Березень)

 

 

Закріпити вміння дітей малювати квіти різними техніками: паль­чиком, долонькою, штампуванням тощо. Розвивати творчі здібності,  фан­тазію, уяву дітей. Виховувати охайність, акуратність, естетичний смак.

 

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого, червоного кольорів

 

М`ячики

для Мурка

 

(Березень)

 

Розвивати естетичний смак, 

виховувати інтерес до малювання пальцем, вчити дітей малювати пальчиками  м`ячики  різного кольору

 

Гуашеві фарби червоного,блакитного кольорів, ½ аркуша паперу формату А4 із зображенням  котика на кожну дитину.

 

Крапанка

(Квітень)

 

Розвивати пам’ять мислення, Виховувати охайність, акуратність, естетичний смак, інтерес до малювання пальцем, закріпити вміння  дітей малювати пальчиками

 

Силуети яєць, гуаш жовтого, червоного кольорів.

 

Жучок

(Квітень)

 

Розвивати відчуття кольору й ритму, виховувати самостійність у роботі, закріплювати вміння малювати за допомогою прийому малювання ватними паличками

Паперові силуети жучків червоного кольору, чорна гуаш, ватні палички.

 

 

 

Павучок

(Квітень)

 

Навчитись малювати поролоновим квачиком, розвивати відчуття кольору й ритму, виховувати самостійність у роботі, розширити уявлення про навколишній світ природи.

 

Аркуш паперу білого кольору, гуаш чорного  кольору, ємність для фарби,

поролоновий квачик.

 

Повітряні кульки

(Квітень)

 

Навчитись малювати округлу форму м`ятим папером, розвивати уяву, творчу фантазію; виховувати акуратність у роботі;вчити створювати образ.

Аркуш паперу білого кольору, гуаш жовтого, червонного, синього кольорів, ємність для фарби,

м`ятий папір.

 

Ведмедик

(Квітень)

 

Навчитись малювати округлу форму за допомогою ватних дисків, розвивати творчі здібності,  фан­тазію, уяву дітей. Виховувати охайність, акуратність, естетичний смак.

Аркуш паперу білого кольору, гуаш коричневого кольору, ємність для фарби,

ватні диски.

 

Квітуча галявина

Кульбабки

(Травень)

 

Навчитись малювати поролоновим квачиком, розвивати відчуття кольору й ритму, виховувати самостійність у роботі, розширити уявлення про навколишній світ природи.

 

Папір білого кольору, ємність для фарби, серветки, пластмасові кришечки.

 

 

Кошення

(Травень)

 

Навчитись малювати сухим пензлем, моделювати форму та фактуру шерсті тварини.

Папір білого кольору з намальованим котиком, ємність для фарби, серветки, пензлик.

Світи ясне сонечко

(травень)

 

вчити дітей відображати знайомі елементи нетрадиційними техніками малювання (долонькою), підводити до створення композицій; розвивати сюжетно-ігровий задум, розміщувати промінці навколо круга так, щоб не пошкодити інші промінці; виховувати акуратність та охайність в роботі; розвивати інтерес до процесу та результату роботи, підтримувати позитивний настрій, бажання працювати разом. Розвивати в дітей активність, самостійність, швидкість реакції під час виконання рухових вправ; удосконалювати увагу, сприяти емоційному розвитку дітей.

 

аркуш паперу формату А3, жовта гуаш, великий пензлик, жовтий круг (сонечко), серветки, магнітна дошка з сонечком, парасолька.

 

Квіти для метелика

(травень)

 

Познайомити й навчити нового способу зображення квітів
Виховувати вміння захоплюватися красою й різноманіттям природних форм. Розвивати творчу індивідуальність

 

Половина альбомного аркуша паперу, акварель, суха гуаш, здрібнена в порошок, пластикові маленькі ложечки, фломастери, вода, кисть N8, метелик, зроблений з паперу з розфарбованими із двох сторін крильми

 

Колективна

виставка

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 вересня 2019
Переглядів
6941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку