Календарно тематичне планування хімія 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з хімії 7 клас (відповідно до Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804) Підручник: Ярошенко О. Г. Хімія
Перегляд файлу

Погоджую Погоджую

календарно-тематичні плани календарно-тематичні плани

на І семестр на ІІ семестр

____________________ 2021 р. ____________________2022 р.

_____________________________                                                   ____________________________

КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  ХІМІЇ у 7-му  класі

(відповідно до  Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України

від 07.06.2017 № 804)

Підручник:

Ярошенко О.  Г.  Хімія  :  підруч.  для  7  класу  загальноосвіт.  навч.  зак л.  /    О.  Г.  Ярошенко.    К.  :  Вид-во  «Оріон»,  2016.    256  с.  :  іл.

 

№п/п

Дата проведення

 

Коригуюча дата

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Навчальні проекти. Лабараторні досліди

Приміт.

І Семестр

ВСТУП (3 ГОД)

1

 

 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.  Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. 

Знаннєвий компонент

називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;

знає і розуміє  правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.

 

Діяльнісний компонент

виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;

дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

 

Ціннісний компонент

висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; 

робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;

усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення.

 

Первинний  інструктаж з БЖД 

Демонстрації

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

2

 

 

Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

  Лабораторний дослід №1. Проведено інструктаж з БЖД

 

ЛД №1. Дослідження будови полум’я.

Навчальний проект: «Хімічні речовини навколо нас» «Історичне значення вогню.»

 

3

 

 

Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Проведено  інструктаж з БЖД.  

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин

 

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (22 ГОД)

4

 

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.

Лабораторний дослід №2. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

 

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;

наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.

 

Діяльнісний компонент

розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;

спостерігає хімічні й фізичні явища;

описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;

складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;

визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

 

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

ЛД №2 Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

 

5

 

 

Як вивчають речовини. Молекули. Атоми. Спостереження й експеримент у хімії

 

 

6

 

 

Фізичні властивості речовин.

Лабораторний дослід №3. Проведено інструктаж з БЖД

 

ЛД №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків»

 

7

 

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

 

8

 

 

  Практична робота №2. Розділення сумішей. Проведено  інструктаж з БЖД.  

 

 

 

9

 

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів.

 

Демонстрації

3. Періодична система хімічних елементів

10

 

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

 

 

11

 

 

Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №4. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

 

ЛД №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.»

 

12

 

 

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

 

Демонстрації

4. Зразки металів і неметалів.

13

 

 

Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття»

 

 

ТО

14

 

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

 

15

 

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 

 

16

 

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Розрахункові задачі №1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

 

17

 

 

Масова частка елемента в складній речовині.

Розрахункові задачі №2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

 

 

18

 

 

Розрахункові задачі №3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.

 

 

19

 

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.  Лабораторний дослід №5-9. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

ЛД №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»

Домашній експеримент

1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

20

 

 

Хімічні властивості речовин

Представлення результатів навчальних  проектів з тем №3 , №4.

Навчальні  проекти №3. «Хімічні явища у природі»,№ 4. «Хімічні явища в побуті.»

 

21

 

 

Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Проведено інструктаж з БЖД.

 

 

 

22

 

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

 

Демонстрації

5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).

23

 

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

 

24

 

 

Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття»

 

 

 

 

25

 

 

Представлення результатів навчальних проектів з тем №5, №6.

Навчальні  проекти №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», № 6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»

ТО

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 Безпечне поводження з речовинами.

Підприємливість і фінансова грамотність

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

     Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині».

ІІ СЕМЕСТР

ТЕМА 2. КИСЕНЬ (12 ГОД)

26

 

 

Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність  Оксигену в природі.

Знаннєвий компонент

називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;

наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;

пояснюєсуть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.

 

Діяльнісний компонент

розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;

описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;

характеризує хімічні властивості кисню;

аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення;

складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом;

використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню;

визначає наявність кисню дослідним шляхом;

дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує застосування кисню;

оцінюєзначення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря;

усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.

 

 

27

 

 

Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

 

28

 

 

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

 

Демонстрації

6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню.

29

 

 

Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.

 

 

30

 

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

 

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин

31

 

 

 

Розв’язування задач і вправ.

 

 

32

 

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

 

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин.1

33

 

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

 

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин.

34

 

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

 

 

 

35

 

 

Розв’язування задач і вправ

 

 

 

36

 

 

Контроль знань з теми «Кисень».

 

 

37

 

 

Представлення результатів навчальних проектів з тем №7, №8.

Навчальнй проект  №7  Проблема забруднення та способи розвязання її №8 «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.»

ТО

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

    Умови виникнення та припинення горіння.

Здоров’я і безпека

Безпечне поводження з речовинами.

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Склад повітря. Проблема чистого повітря.

Застосування та біологічна роль кисню.

Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Підприємливість і фінансова грамотність

Проблема чистого повітря.

     Поняття про каталізатор.

 

ТЕМА 3. ВОДА (12 ГОД)

38

 

 

Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

Знаннєвий компонент

називає склад молекули води;

наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.

 

 

Діяльнісний компонент

описує поширеність води у природі, фізичні властивості води;

розрізняє розчинник і розчинену речовину;

складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом;

обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм  води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини;

розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги;

використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля;

володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;

оцінює роль води в життєдіяльності організмів;

висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень;

відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

 

 

39

 

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

 

40

 

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

 

 

 

41

 

 

Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 

 

42

 

 

Виготовлення розчину.

 

 

Демонстрації

10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

43

 

 

Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Проведено інструктаж з БЖД.

 

 

44

 

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори

Лабораторний дослід №10. Проведено інструктаж з БЖД

 

ЛД №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.»

Демонстрації

11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індик-ом.

45

 

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

 

 

46

 

 

Представлення результатів еколого-економічного проекту №13. Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет.

 

 

47

 

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Навчальний проект  із теми №9, №10 .

Навчальні  проекти
№9 «Дослідження якості води з різних джерел»; №10.«Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»

 

48

 

 

Контроль знань з теми «Вода».

 

 

 

 

49

 

 

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Навчальний проект із теми  №11, №12.

Навчальні  проекти
№11 «Способи очищення води в побуті»;  №12.«Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»

 

50

 

 

Узагальнюючий урок із теми «Вода»

 

 

ТО

51

 

 

Повторення навчального матеріалу

 

 

 

52

 

 

Повторення навчального матеріалу

 

 

 

53

 

 

Повторення навчального матеріалу

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Здоров’я і безпека

Хімічні властивості води.

Кислотні дощі.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

Підприємливість і фінансова грамотність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Охорона водойм від забруднення.

    Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка розчиненої речовини».

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей

 

 

 

 

     Контрольні роботи- 2                                         Практичних робіт - 5                           Навчальних проектів -13

     Тематичні атестації- 4                                       Лабораторні дослідження - 10


 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
4229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку