Календарно-тематичне планування уроків
Інформатики для 9 класу
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві |
|||
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформатика як наука та галузь діяльності людини. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі. Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Етапи становлення інформаційних технологій. Інформаційні технології в освіті. |
|
|
|
Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Поняття інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів. |
|
|
|
Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи/ |
|
Тема 2. Мережеві технології |
|||
|
|
Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах. |
|
|
|
Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера. |
|
|
|
Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. |
|
|
|
Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук. |
|
Тема 3. Комп'ютерні презентації |
|||
|
|
Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентацій. Вимоги до презентації. Стильове оформлення слайдів презентації. Макети слайдів. |
|
|
|
Використання діаграм у презентаціях. |
|
|
|
Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями. |
|
|
|
Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації. |
|
|
|
Елементи анімації. Управління показом презентації. Друк презентації. Практична робота 3. Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом. |
|
|
|
Контрольна робота з тем: « Мережеві технології. Комп'ютерні презентації» |
|
Тема 4. Основи інформаційної безпеки |
|||
|
|
Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних. |
|
|
|
Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними. |
|
|
|
Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму. |
|
|
|
Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних. |
|
|
|
Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера. |
|
Тема 5. Комп’ютерне моделювання |
|||
|
|
Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту. |
|
|
|
Практична робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ. |
|
|
|
Карти знань. Редактори карт знань. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах. |
|
|
|
Контрольна робота з тем: Комп’ютерне моделювання. Основи інформаційної безпеки» |
|
Тема 6. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання |
|||
|
|
Табличні величини. |
|
|
|
Введення та виведення табличних величин. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента. |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням. |
|
|
|
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням. |
|
|
|
Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів. |
|
|
|
Контрольна робота з тем: « Табличні величини та алгоритми їх опрацювання » |
|
Тема 7. Комп’ютерні публікації |
|||
|
|
Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій та їх шаблони. Програмні засоби для створення публікацій. Створення, збереження та відкривання публікацій. Структура публікації. Основні складові публікацій. |
|
|
|
Практична робота 8. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону. |
|
|
|
Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Особливості роботи з текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. |
|
|
|
Особливості роботи з графічними об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Друк публікацій. |
|
|
|
Практична робота 9. Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження. |
|
Тема 8. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор |
|||
|
|
Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. |
|
|
|
Растрові та векторні зображення, їх властивості. Формати файлів растрових та векторних зображень. Переваги і недоліки різних видів графіки. |
|
|
|
Векторний графічний редактор. Засоби векторного графічного редактора. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Алгоритм побудови зображення з графічних примітивів. |
|
|
|
Практична робота 10. Створення простих векторних зображень. |
|
|
|
Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Практична робота 11. Створення складених векторних зображень. |
|
|
|
Контрольна робота з тем: « Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор. Комп’ютерні публікації » |
|
Тема 9. Створення персонального навчального середовища |
|||
|
|
Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. |
|
|
|
Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Створення і використання спільних електронних закладок. Канали новин. |
|
|
|
Практична робота. 12. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Поняття мови розмітки гіпертексту. Етапи створення веб-сайтів. |
|
|
|
Конструювання сайтів. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. Практична робота 13. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
Контрольна робота з тем: « Створення персонального навчального середовища » |
|
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач |
|||
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
|||
|
|
Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності. |
|
|
|
Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
Використання офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи. |
|
|
|
Захист колективного навчального проекту. |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|