КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас 70 годин (2 години на тиждень, з них 4 резервні) І семестр – 30 години, ІІ семестр – 40 годин 1. Модельної програми: «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 2. Підручника: Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 6 кл. закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. — Київ: УОВЦ «Оріон» 2023. — 256 с. : іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 6 клас

70 годин (2 години на тиждень, з них 4 резервні)

І семестр – 30 години, ІІ семестр – 40 годин

 

  1.     Модельної програми: «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
  2.     Підручника: Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 6 кл. закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. — Київ: УОВЦ «Оріон» 2023. — 256 с. : іл.

 

№ з\п

Дата

Скоригована дата

Тема  та зміст уроку

Очікуванні результати

(предметні компетентності)

Ключові компетентності

Домашнє завдання

Примітка

І семестр

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ ( 7 годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

1.

 

 

Інструктаж з БЖД, Екскурсія (віртуальна, орієнтовно) до музею науки в м. Київ

Наводить приклади, що ілюструють взаємозв'язок між розвитком природничих знань, техніки і технологій;

пояснює цінність природи і знань про неї для життя людини, роль досліджень природи для отримання нових знань, роль природничих наук і техніки упізнанні природи;

розповідає про внесок видатних природодослідників і винахідників у створення нових технологій і вдосконалення техніки; вибирає самостійно об’єкти та явища   навколишнього світу, формулює щодо них запитання, для відповіді на які необхідно використати різні джерела інформації / провести дослідження;

пояснює вибір і використовує джерела інформації про природу відповідно до поставленої проблеми, про видатних дослідників природи;

планує і проводить дослідження індивідуально / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти /створені моделі, пояснює їхнє призначення; представляє результати вимірювання / експерименту / спостереження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

аргументує можливість проведення одного дослідження з використанням кількох методів;

пропонує та використовує різні способи вимірювання характеристик тіла природи і свого зросту, фіксує результати вимірювання;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;

демонструє якості, знання, уміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

виявляє етичне ставлення до досліджуваних об’єктів природи;

висловлює судження, використовуючи відповідну наукову термінологію, про ставлення інших людей до природи, про застосування природничих знань та їхній розвиток;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює власний внесок у дослідження, важливість набутих дослідницьких умінь

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

2.

 

 

Навіщо та як люди пізнають природу?

Дослідження. Планування та проведення спостереження за тілами природи (на вибір учнів)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§1, с. 13-14 «Тобі до снаги»

 

3.

 

 

Яка роль природничих наук у житті людини?

Дослідження.

Добір інформації про об’єкт/явище природи у різних джерел (за вибором учнів).

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§2, с. 19 «Тобі до снаги»

 

4.

 

 

Способи розглядання проблем

Дослідження.

Використання експерименту для отримання нових знань

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§3, с. 20-22

 

5.

 

 

Дослідницький спосіб розглядання проблем

Дослідження.

Видалення плям з тканини

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§3, с. 25 «Тобі до снаги»

 

6.

 

 

Як роблять відкриття та створюють винаходи?

Дослідження .

Винаходи, що роблять комфортним життя, їх історія і призначення.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§4, с. 31 «Тобі до снаги»

 

7.

 

 

Узагальнення.

Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа.

Перевірочна робота з теми (тестування). Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§ 1-4, с. 31 «Тобі до снаги»

с. 32 – 33  «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА ( 16  годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

8.

 

 

З чого складаються речовини і чому їх так багато? Атоми. Хімічні елементи.

Навчальний проєкт

Хімічна мова

Наводить приклади речовин, металів і неметалів, розчинів, матеріалів; фізичних і хімічних явищ, пояснює відмінності між ними;

називає джерела електричної енергії, частинки речовини – атоми, молекули; компоненти розчину;

розпізнає і пояснює значення органічних речовин для організмів; плавання тіл; роль електричних і магнітних явищ у природі, побуті, техніці; використання речовин і матеріалів на основі знань про їхні властивості;

розповідає про фотосинтез, горіння, іржавіння,

визначає основну ознаку, за якими ці явища об’єднано в групу хімічних явищ;

спостерігає фізичні й хімічні явища,

складає опис у текстовій формі;

висловлює припущення про властивості речовин, пропонує способи перевірки свого припущення;

досліджує індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи  запропоновані інструменти: властивості речовин, магнітів; вплив температури на розчинність речовин у воді; умови плавання тіл; електричні й хімічні явища, фіксує результати дослідження у запропонований спосіб; пояснює вплив умов дослідження на його результати;

пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання

результатів цих досліджень;

знаходить інформацію про властивості й застосування речовин, фізичні й хімічні явища,

узагальнює інформацію й пояснює її значення для розв’язання життєвої проблеми;

представляє текстову інформацію про розчини, будову і групи речовин, електричні явища у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

класифікує речовини, явища за вказаною ознакою; визначає основну ознаку (ознаки), за якими речовини та явища об’єднано в окремі групи;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень, виготовлення розчинів, поводження з речовинами, електроприладами; виготовляє індивідуально / в групі за наданим планом водний розчин з різним вмістом розчиненої речовини; іграшку, яка рухається під дією реактивної сили;

пояснює вплив умов виконання дослідження на його результати;

зіставляє одержані результати дослідження явищ і властивостей тіл та речовин з відомими даними;

застосовує знання для виготовлення розчинів; захисту від статичної електрики; безпечного використання речовин і розчинів, процесів горіння;

визначає сфери застосування тіл і речовин відповідно до їхніх властивостей, використовуючи відповідну термінологію;

демонструє розуміння будови електричного ланцюга на моделях (наданих або створених самостійно);

робить висновок про пізнаваність природи, і значення природничо-наукових знань; вода найпоширеніший розчинник у природі;

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язані з фізичними явищами, використанням тіл і речовин; план експерименту і його результати; важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у роботі групи

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     математична

підприємливість та фінансова грамотність

§5, с. 36-37

До оформити проєкт

 

9.

 

 

З чого складаються речовини і чому їх так багато? Молекули.

Дослідження.

Як моделювати молекули з атомів?

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§5, с. 40 «Тобі до снаги»

 

10.

 

 

Хімічні явища й ознаки, що їх супроводжують. Ознаки хімічних реакцій.

Дослідження.

Хімічні явища (виконується вдома)

Навчальний проєкт.

Складання картотеки речовин і хімічних явищ із найближчого оточення.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§6, с. 41-44

До оформити проєкт

 

11.

 

 

Хімічні явища в природі і житті людини. Горіння.

Дослідження.

Виготовлення лейбуку про користь і шкоду горіння

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§6, с. 46 «Тобі до снаги».. До оформити лейбук

 

12.

 

 

З чого складаються і де використовуються розчини? Розчини та їх склад. Вода – найпоширеніший розчинник у природі

Дослідження.

Як виготовляють розчини? Виготовлення розчинів з різним вмістом розчинної речовини

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§7, с. 47-50

 

13.

 

 

З чого складаються і де використовуються розчини? Вплив температури на розчинність.

Дослідження.

Вплив температури на тривалість виготовлення розчину та розчинність речовин у воді (на прикладі цукру)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§7, с. 52-53 «Тобі до снаги»

 

14.

 

 

Що називають матеріали та як їх використовують? Метали, неметали, сплави.

Дослідження.

Класифікація речовин на основі їх фізичних властивостей.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§8, с. 54 - 56

 

15.

 

 

Використання речовин та знань про їх властивості людиною

Навчальний проєкт.

Дослідження матеріалів (на вибір учня)

Проміжне тестування

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§8, с. 61 «Тобі до снаги».

До оформити навчальний проєкт

 

16.

 

 

Чим особливі реактивний рух і сила пружності?

Дослідження.

Реактивний рух

Навчальний проєкт (виконується вдома завчасно).

Виготовлення іграшки, що працює за принципом реактивного руху.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§9, с. 66 «Тобі до снаги».

До оформити навчальний роєкт

 

17.

 

 

Чому одні тіла плавають, а інші тонуть?

Дослідження.

Умови плавання тіл

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§10, с. 71 «Тобі до снаги»

 

18.

 

 

Досліджуємо електризацію тіл. Електричні явища.

Дослідження.

Електризація тіл

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§11, с. 72 - 73

 

19.

 

 

Статична електрика. Блискавка.

Навчальний проєкт.

Складання пам’ятки «Як уберегти себе від ударів блискавки?»

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§11, с. 77 – 78 «Тобі до снаги».

До оформити навчальний проєкт

 

20.

 

 

Як виникає та яку роботу виконує електричний струм?

Дослідження.

Електричне коло та здатність тіл проводити електричний струм

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§12, с. 79 - 85

 

21.

 

 

Виробництво та постачання електричної енергії. Безпека використання електричного струму.

Навчальний проєкт.

Світ без електрики: переваги і недоліки.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     математична

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§12, с. 87 «Тобі до снаги»

До оформити проєкт

 

22.

 

 

Чим особливі магніти та навіщо вони потрібні?

Дослідження.

  1.                Властивості магнітів.
  2.                Власноруч виготовлений компас (виконується вдома, завчасно).

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§13, с. 94 «Тобі до снаги»

 

23.

 

 

Узагальнення.

Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

АБО

Контрольна робота 1

Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§5 – 13, с. 95-97 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ  ( 14 годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

24.

 

 

Що належить до природних ресурсів і як їх використовує людина?

Екскурсія (віртуальна) до геологічного музею СумДПУ імені А.С. Макаренка.

Наводить приклади корисних копалин і галузей їх застосування; речовин у складі Всесвіту, малих небесних тіл, приладів для вивчення Всесвіту, досягнень українських і зарубіжних учених у вивченні Всесвіту;

називає планети Сонячної системи, умови життя на Землі (вода, світло, тепло, повітря, ґрунт);

пояснює значення природних умов для життя і діяльності людини, відмінності між планетою і зорею; використання штучних супутників Землі для розв’язування господарських завдань; вплив історичних періоди; склад і властивості ґрунту,

 пропонує способи практичного використання результатів дослідження для догляду за ґрунтом;

аналізує зміни в оболонках Землі, по’вязані з діяльністю людини;

виявляє зв’язки між господарською діяльністю людини і розміщенням корисних копалин, способами і наслідками природокористування; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;

моделює будову Всесвіту, Сонячної системи, процеси руйнування і утворення ґрунту,

складає розповідь про ці процеси;

складає характеристики планет за планом;

порівнює характеристики планет на основі даних, поданих у формі графічної, табличної інформації;

ідентифікує і називає елементи Сонячної системи, Всесвіту;

знаходить у доступних джерелах графічні ілюстрації, фото- та відеоматеріали про небесні об’єкти, інформацію про природні ресурси Землі, використання енергії, космічні тіла та явища (народження і руйнування галактик, комети, зорепад та ін.), зорі і сузір’я,

узагальнює і презентує відібрану інформацію в запропонований спосіб, з використанням цифрових технологій і пристроїв;

спостерігає та пояснює, використовуючи наукову термінологію, добовий рух Сонця по небосхилу, зміну дня і ночі на Землі; господарську діяльність дослідження Всесвіту;

досліджує знаряддя праці і предмети побуту,

особливості господарювання українців з метою з’ясувати їхнє ставлення до природи в різні людини за різних природних умов;

розрізняє в інформаційних джерелах наукові і ненаукові факти про космічні об’єкти, використовує це для розпізнавання маніпулятивних впливів;

прогнозує наслідки впливу господарської діяльності на гідросферу, атмосферу і літосферу;

робить висновок про пізнаваність природи;

оцінює значення знань про об’єкти на Землі та за її межами; власну діяльність у групі;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює власну діяльність у роботі групи.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     математична

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§14, с. 100 -101

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

25.

 

 

Корисні копалини.

Дослідження.

Корисні копалини України

Презентаційна робота про використання урану, титану та інших металів (вибір учня, виконується вдома, завчасно)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§14, с. 105 «Тобі до снаги»

 

26.

 

 

Чому ґрунти є цінним природним ресурсом? Склад, родючість, ґрунтоутворення.

Дослідження.

Склад ґрунту.

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

-                    підприємливість та фінансова грамотність

§15, с. 106 - 109

 

27.

 

 

Різноманітність ґрунтів, роль їх у природі і господарчій діяльності людини

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

§15, с. 111-112 «Тобі до снаги»

 

28.

 

 

Як людина змінює оболонки Землі?

Дослідження.

Технологія видобування залізної руди та її вплив на довкілля

або

Способи очистки морської води від нафти (на вибір учителя)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§16, с. 113-116

 

29.

 

 

Застосування природних ресурсів та енергії Сонця, води та вітру людини. Роль науки, техніки і технологій природокористування в Україні та світі.

Проміжне тестування

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§16, с. 119-120  «Тобі до снаги»

 

30.

 

 

Що відомо про сусідів Землі у Сонячній системі?. Сонячна система і відстані у Космосі Навчальний проєкт.

В пошуках життя на інших планетах.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§17, с. 121.

До оформити проєкт

 

ІІ семестр

 

31.

 

 

Планети. Планети Сонячної системи.

Дослідження.

Данні про планети Сонячної системи

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§17, с. 122 - 126

 

32.

 

 

Небесні тіла та обладнання для вивчення Космосу.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§17, с. 128 – 129  «Тобі до снаги»

 

33.

 

 

Привідкриваємо таємниці зоряного неба.

Дослідження.

Зоряного неба (віртуальні карти)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§18, с. 130 - 131

 

34.

 

 

Сузір’я’я. Галактики.

Дослідження.

Сузір’ю’я.

Навчальний проєкт.

Виготовлення проекторів сузір’я (виконується вдома)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§18, с. 137 «Тобі до снаги».

До оформити проєкт

 

35.

 

 

Про Всесвіт та його дослідження.

Екскурсія (віртуальна) до обсерваторії.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§19, с. 144 «Тобі до снаги»

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

36.

 

 

Дізнаємося про освоєння Космосу.

Навчальний проєкт.

Подорожуємо Місяцем

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§20, с. 151 – 152  «Тобі до снаги».

До оформити проєкт.

 

37.

 

 

Узагальнення.

Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

Перевірочна робота з теми (тестування). Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

Повторити §§ 14 – 19, с. 153 – 154 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (15 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

38.

 

 

Невидимий світ живої природи. Мікроскоп і мікросвіт. Різноманітність організмів. Одноклітинні гриби.

Називає : склад екосистеми; 2-3 види організмів, які мешкають у певній екосистемі (наприклад, ліс, степ, сад, річка, море) і пояснює їх пристосованість до умов середовища;

наводить приклади взаємозв’язку між будовою насінин / плодів і способами їх поширення, між компонентами екосистеми та їхніми функціями; впливу температури на ріст і розвиток організмів; групування організмів; природних і штучних екосистем;

пояснює зв’язки в екосистемах і біосфері, використовуючи моделі; значення і способи   класифікації організмів; значення вивчення скам’янілих решток організмів; особливості методів дослідження одноклітинних організмів; розповідає про: бактерій, особливості їх будови, різноманітність і значення               у природі й житті людини; способи розмноження тварин і рослин; види і значення турботи про потомство у тваринному світі; подібності й відмінності між батьками й нащадками; світ давніх організмів, докази їх існування; внесок В.І. Вернадського у знання людства про природу Землі;

ідентифікує представників тварин / рослин, використовуючи знання про організми різних груп;

описує групи тварин / рослин, визначаючи подібність і відмінність; зв’язки між батьками й нащадками у тваринному й рослинному світі; пристосування рослин до поширення насінин; організмів-мешканців екосистем до умов середовища;

визначає належність організму до певної групи за наявністю в нього ознаки/ознак цієї групи;

спостерігає та описує різноманітність організмів у біосфері, пояснює необхідність їх збереження; моделює харчові ланцюги, пояснює взаємозв’язки між організмами в них;

характеризує класифікування як метод пізнання; пропонує способи покращення умов існування організмів природних і штучних екосистемах), і практикує їх,

застосовуючи знання про чинники середовища;

розрізняє та описує тварин, які належать до різних груп (комахи, риби, амфібії, птахи, ссавці), рослини різних груп (покритонасінних, голонасінних, водоростей);

класифікує тварин / рослин, використовуючи знання характерних ознак;

виявляє невідомі для себе знання про умови росту і розвитку рослин,

визначає спосіб розв’язання цієї проблеми;

розмірковує над способом розв’язання  проблеми збереження біосфери; складає план власної діяльності для з’ясування відповіді відповідно до своєї ролі у групі; добирає інформацію про штучні екосистеми, обирає спосіб її презентації,

використовує знання для класифікування тварин на різні групи (хребетні і безхребетні, комахи риби, амфібії, птахи, ссавці); для пояснення  значення штучних екосистем і необхідність догляду за ними;

формулює опис різноманітності організмів у біосфері на основі нетекстової інформації,

пояснює пристосування організмів однієї екосистеми до співіснування;

висловлює припущення щодо умов, необхідних для росту рослин,

здійснює його перевірку в процесі дослідження, пояснює  вплив  умов виконання дослідження на його результати;

застосовує знання для класифікації організмів, профілактики інфекційних захворювань,

демонструє розуміння ролі вакцинування; якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

виявляє етичне ставлення до організмів в навчальних і життєвих ситуаціях;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює моральні аспекти дослідження організмів; важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у роботі групи

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§21, с. 157-159, 162 - 164

 

39.

 

 

Різноманітність організмів.

Дослідження.

Представники одноклітинних рослин і твариноподібних організмів.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§21, с. 164 «Тобі до снаги»

 

40.

 

 

Чим особливі бактерії?

Дослідження.

Вплив бактерій на скисання молока (попередньо)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§22, с. 165 - 168

 

41.

 

 

Чим особливі віруси?

 

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§22, с. 168 - 171

 

42.

 

 

Бактеріальні і вірусні хвороби.

Навчальний проєкт.

Невідомі друзі і вороги.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§22, с. 172 «Тобі до снаги».

До оформити навчальний проєкт

 

43.

 

 

Навіщо і як класифікують організми?

Дослідження.

Класифікації організмів.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§23, с. 178 «Тобі до снаги»

 

44.

 

 

Як розмножуються і розвиваються тварини?

Дослідження.

Турбота про потомство.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§24, с. 179 - 183

 

45.

 

 

Навчальний проєкт.

Як спілкуються тварини?

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

До оформити навчальний проєкт

 

46.

 

 

Як розмножуються і розвиваються рослини?

Дослідження.

Умови проростання насіння (завчасно)

Проміжне тестування.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§24, с. 185 – 186  «Тобі до снаги»

 

47.

 

 

Про природні екосистеми і біосферу. Склад. Зміни в екосистемах

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§25, с. 189 – 190, 194

 

48.

 

 

Екскурсія (віртуальна) до екосистеми лісу

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

49.

 

 

Харчові ланцюги.

Дослідження.

Моделювання екосистеми

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§25, с. 195 «Тобі до снаги»

 

50.

 

 

Як влаштовані штучні екосистеми поля і саду?

Дослідження.

Презентаційна робота «Допомога птахів людині у захисті поля від шкідників».

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§26, с. 202-203  «Тобі до снаги»

 

51.

 

 

Навчальний проєкт.

«Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування» або «Живий світ на околицях моєї школи»

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

До оформити навчальний проєкт

 

52.

 

 

Узагальнення.

Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі.

Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи.

Перевірочна робота з теми (тестування). Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

Повторити §§ 21 – 26, с. 204 – 205 «Самооцінювання навчальних результатів з теми».

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ  (10 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

53.

 

 

Як влаштована і функціонує нервова система людини?

Називає ознаки підліткового віку; корисні і шкідливі для здоров’я звички;

наводить приклади впливу на здоров’я природних і рукотворних об’єктів;

розповідає про: значення органів чуття і нервової системи у забезпеченні зв’язку організму з навколишнім середовищем; значення сну в підлітковому віці; екосистему житла; забезпечення людини світлом, теплом, електрикою у побуті; використання природничо-наукових знань і технічних пристроїв для здорового життя та активного дозвілля;

визначає, що потрібно для росту і розвитку організму людини;

пояснює значення дотримання режиму праці і відпочинку, усвідомлює негативний вплив куріння, уживання наркотиків, алкогольних напоїв, відсутності режиму чи його постійного порушення на організм, який росте; залежність використання речовин і матеріалів від їх властивостей;

розмірковує над ризиками для здоров’я, що можуть виникнути під час використання виробів і матеріалів неналежної якості, побутової техніки, засобів зв’язку,

уміє діяти для уникнення цих ризиків;

виявляє невідомі для себе знання про те, як зберегти здоров’я, працюючи за комп’ютером / використовуючи смартфон чи інші гаджети;

використовує додаткові джерела інформації,

складає та оформлює повідомлення про вікові зміни у власному організмі;

представляє табличну інформацію або інфографіку про режим сну, праці і відпочинку у формі текстової та графічної інформації;

досліджує речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі людини,

 оцінює їхній вплив на здоров’я людини та її середовище життя;

моделює у групі екосистему житлового приміщення:

складає план власної діяльності під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі,

добирає необхідні ресурси, розподіляє завдання між членами групи, виконує завдання,

презентує результати у визначений спосіб;

пропонує і втілює у моделях / проєктах власні ідеї щодо облаштування безпечного для здоров’я і комфортного помешкання;

застосовує знання про способи розділення сумішей для очищення води різними способами;

добирає рослини, матеріали для оздоблення  помешкання, режим освітлення, застосовуючи знання про вирощування рослин, фізичні і хімічні явища, властивості і безпечність матеріалів;

визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо збереження і зміцнення власного здоров’я;

виявляє турботу про рослини, тварин та інших організмів-сусідів по помешканню; про здоров’я інших (інформує про правила роботи за комп’ютером, використання смартфону, значення дотримання режиму дня тощо);

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

усвідомлює значущість особистої гігієни, режиму дня, способу життя для здоров’я;

робить висновок про залежність здоров’я від чинників середовища, власної обізнаності і поведінки;

цінує власне здоров’я і дбає про його збереження

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§27, с. 208 - 210

 

54.

 

 

Органи чуття людини

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§27, с. 215 «Тобі до снаги»

 

55.

 

 

Навчальний проєкт.

«Гаджети і здоров’я»

або

«Складання пам’ятки з безпечного для організму використання компютера, смартфону та інших гаджетів».

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

До оформити навчальний проєкт

 

56.

 

 

Як змінюється організм людини, коли росте і розвивається?

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§28, с. 216 - 217

 

57.

 

 

Особливості підліткового віку.

Дослідження.

Впливу харчування і гігієни на утворення прищів у підлітковому віці.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§28, с. 222 «Тобі до снаги»

 

58.

 

 

Як знання, природа і техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я?

Дослідження.

Свій режим дня

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§29, с. 223 - 226

 

59.

 

 

Як знання, природа і техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я?

Дослідження.

Ознайомлення з сучасними засобами дослідження організму людини.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§29, с. 228 «Тобі до снаги»

 

60.

 

 

З чого складається екосистема житла та, що на неї впливає – житло людини як штучна екосистема.

Дослідження.

Екологічний стан власного житла.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§30, с. 233-234  «Тобі до снаги»

 

61.

 

 

Навчальний проєкт.

«Як створити здорове середовище життя людини?» або «Ідеальне житло для сучасної людини»

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

До оформити навчальний проєкт

 

62.

 

 

Узагальнення.

Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище.

Людина змінює середовище свого існування.

АБО

Контрольна робота 2.

Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§ 27 – 30, с. 235 – 237 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ( 8 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

63.

 

 

Які ризики і наслідки споживацької діяльності людей для природи?

Навчальний проєкт.

Створення постеру «Заощадливо, безпечно, зручно»

Наводить приклади використання природних форм і конструкцій у рукотворних об’єктах (техніці, творах мистецтв та ін.),

називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні;

обирає самостійно або з допомогою вчителя спосіб і моделює об’єкт за природним зразком;

демонструє здатність продукувати конструкторські ідеї;

розповідає про: зміни взаємин людини і природи у різні часи; роль науки і технологій у втіленні мистецьких ідей; звичаї, свята, обряди українців щодо збереження природи, власні еко-звички; ідентифікує у найближчому оточенні природні і штучні матеріали та вироби з них,

пояснює їх використання на основі властивостей,

пропонує власні способи застосування штучних матеріалів, враховуючи переваги і ризики використання;

пояснює взаємозв’язки людини з природою; 

значення природничих наук для створення технологій і сучасної техніки, захисту довкілля; важливість збереження різноманітності організмів і середовища їхнього існування; значення заощадження природних ресурсів;

обґрунтовує доцільність відмови людства від використання виробів із шкідливих для довкілля і здоров’я матеріалів, відповідального й ощадливого використання природних ресурсів; встановлює взаємозв’язки між способом життєдіяльності людини і станом навколишнього середовища й здоров’я;              між природничими науками, технологіями, природою;

досліджує власні звички щодо користування водою, електроенергією, вживаних речей і сміття, поводження з рослинами і тваринами у найближчому оточенні, поведінки у природі; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого споживання води, електроенергії,  тепла;

бере участь у проєкті щодо реалізації ідей природозбереження;

презентує власні ідеї щодо збереження довкілля, підкріплюючи їх посутніми аргументами;

оцінює досягнення вчених, що вплинули на природу й людину, розвиток науки, техніки і технологій; власний внесок у збереження природи; достовірність та етичну прийнятність інформації природничого змісту;

висловлює власні міркування щодо способів розв’язування екологічних проблем;

виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування);

робить висновок: збереження природи неможливе без природничих знань і дбайливого ставлення до природи;

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

оцінює власну діяльність у роботі групи

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§31, с. 244  «Тобі до снаги»

До оформити проєкт

 

64.

 

 

Чому важливо зберігати різноманіття організмів?

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

громадянська та соціальна

§32, с. 253 – 254  «Тобі до снаги»

 

65.

 

 

Екскурсія (віртуальна) до природоохоронної території

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

66.

 

 

Як природа впливає на конструкторську і мистецьку діяльність людини?

Дослідження.

Моделювання рукотворного об’єкту за природним зразком.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

§33, с. 261 «Тобі до снаги»

 

67.

 

 

Дбаємо про збереження природи

Дослідження.

Українські традиції

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

-                     підприємливість та фінансова грамотність

§34, с. 267 – 268  «Тобі до снаги»

 

68.

 

 

Навчальний проєкт.

«Наука і мистецтво» або

«Збережемо природу у місці нашого проживання – збережемо чистоту на планеті Земля» (за вибором учителя)

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     громадянська та соціальна

До оформити навчальний проєкт

 

69.

 

 

Узагальнення.

Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій.

Взаємодія з природою задля її збереження.

Перевірочна робота з теми (тестування). Самооцінювання навчальних результатів теми.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     математична

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§ 31 – 34, с. 269 – 270 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

70.

 

 

Підсумковий урок.

Літні завдання.

-                     природознавча

-                     вільне володіння державною мовою

-                     інноваційна

-                     екологічна

-                     інформаційно-комунікаційна

-                     навчання впродовж життя

-                     математична

-                     підприємливість та фінансова грамотність

Виконати літні завдання

 

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку