КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас 70 годин (2 години на тиждень, з них 4 резервні) І семестр – 30 години, ІІ семестр – 40 годин 1. Модельної програми: «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) 2. Підручника: Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. — Київ: УОВЦ «Оріон» 2023. — 256 с. : іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

інтегрованого курсу «Пізнаємо природу», 5 клас

70 годин (2 години на тиждень, з них 4 резервні)

І семестр – 30 години, ІІ семестр – 40 годин

 

  1.    Модельної програми: «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
  2.    Підручника: Пізнаємо природу: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти/ Т.В. Коршевнюк, О.Г. Ярошенко. — Київ: УОВЦ «Оріон» 2023. — 256 с. : іл.

 

№ з\п

Дата

Скоригована дата

Тема  та зміст уроку

Очікуванні результати

(предметні компетентності)

Ключові компетентності

Домашнє завдання

Примітка

І семестр

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ ( 9 годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

  1. 1111.

 

 

Інструктаж з БЖД. Звідки людина дізнається про природу. Складники природи.

Екскурсія (реальна/віртуальна) природничого музею

Називає складники природи; джерела інформації про природу та обладнання для вивчення природи,  вказує його призначення;

розповідає про видатних дослідників природи, значення відкриттів і винаходів у житті людини, використовуючи наукову термінологію;

пояснює цінність природи і знань про неї; риси характеру та якості людини, які допомагають у пізнанні природи; роль досліджень природи для отримання нових знань; використання інструментів для досліджень і фіксування результатів;

характеризує методи дослідження природи (спостереження, експеримент, вимірювання, моделювання);

вибирає з допомогою вчителя об’єкти і явища природи, формулює щодо них запитання, для відповіді на які необхідно провести дослідження;

визначає з допомогою вчителя мету та етапи дослідження відповідно до обраної проблеми;

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб  спостереження та експерименти за наданим планом, використовуючи запропоновані  інструменти,

фіксує презентує  результати у запропонований спосіб;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження;

виявляє етичне ставлення до досліджуваних об’єктів природи;

демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи.

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§1, с. 3-10. Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

2.

.

 

Звідки ми отримуємо інформацію про природу. Джерела інформації про природу.

Дослідження. Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту, в тому числі інтернет-джерела

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§1, с. 13 «Тобі до снаги»

 

3.

 

 

Екскурсія пришкільною ділянкою.

Практична частина: створення колекції рослин під час екскурсії

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

Оформити звіт за матеріалами екскурсії. Закінчити створення колекції.

 

4.

 

 

Якими методами й інструментами досліджують природу. Методи пізнання природи.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§2, с. 14 - 17

 

5.

 

 

Прилади та обладнання для вивчення природи.

Дослідження. Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи.  

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§2, с. 20 «Тобі до снаги»

 

6.

 

 

Що таке наука та хто її творці. Науковці, природодослідниці та природодослідники

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§3, с. 26 «Тобі до снаги»

 

7.

 

 

Пізнання природи. Як виконати дослідження? Правила безпеки під час виконання дослідження Дослідження (за вибором вчителя)

Як спланувати та виконати спостереження (експеримент).

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§4, с. 27 - 30

 

8.

 

 

Вибір методу дослідження природи. Планування та проведення експерименту

Дослідження.

Які природні тіла тонуть у воді, а які – ні?

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§4, с. 33 «тобі до снаги»

 

9.

 

 

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування. Перевірочна робота з теми (тестування). Самооцінювання навчальних результатів теми.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§1 – 4, с. 35-36 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА ( 19  годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

10.

 

 

Характеристики тіл. Вимірюємо лінійні розміри, об’єм і масу тіл.

Дослідження.

Лінійні розміри і маса тіл правильної форми

Називає фізичні характеристики тіла; методи дослідження властивостей тіл і речовин;

наводить приклади чистих речовин і сумішей та їх використання; явищ (механічних, теплових, світлових, звукових); властивостей тіл, речовин, прояву сили тертя і сили тяжіння; джерел світла і звуку;

розрізняє тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи;

розповідає про: сприйняття людиною і тваринами світла й звуку, їхню роль у природі; використання простих механізмів в побуті українців в минулому і сьогоденні;

пояснює зв'язок між швидкістю руху частинок речовини і температурою; явище дифузії; поширення світла і звуку; вивчені теплові явища; причини зміни агрегатних станів речовин; виникнення тіні; роль дифузії, світла і звуку у природі й житті людини;

висловлює припущення про властивості тіл, виготовлених з різних речовин, пропонує способи перевірки свого припущення;

пропонує ідеї щодо зменшення тертя, збільшення швидкості дифузії і механічного руху, способів тепло- і звукоізоляції, зменшення/збільшення гучності звуку, використання простих механізмів для переміщення тіл (клину, коловороту та інших) і втілює їх у моделях;

описує, використовуючи наукову термінологію, за схемою /графічним зображенням: явища за планом; поширення речовин у природі; зв’язки між тілами, речовинами, явищами;

класифікує тіла та явища за вивченими ознаками;

визначає сфери  застосування тіл і речовин відповідно до їхніх властивостей;

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб за наданим планом вимірювання характеристик тіла, відстані, часу, швидкості руху тіла; розділення неоднорідних сумішей;

досліджує індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/ моделі, зокрема цифрові: агрегатні стани речовини; фізичні характеристики тіла (лінійні розміри, масу, об’єм); фізичні властивості повітря, речовин; зміни, що відбуваються з тілами й речовинами під час руху, нагрівання, охолодження; вплив різних чинників на швидкість руху; способи зменшення тертя; зміни агрегатного стану речовини; поширення світла; виникнення і поширення звуку; використання простих механізмів;

пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; вплив на рух різних чинників (форми тіла, особливостей його поверхні та ін.);

фіксує і представляє результати дослідження у запропонований спосіб;

зіставляє одержані результати дослідження явищ і властивостей речовин з відомими даними;

порівнює тіла й речовини на основі досліджених властивостей;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час дослідження явищ і фізичних характеристик тіл;

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження фізичних характеристик тіла;

виявляє зв’язки між будовою і властивостями речовин, між властивостями і застосуванням речовин, між тілами та явищами;

знаходить та узагальнює з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію про явища, властивості й застосування чистих речовин і сумішей;

представляє текстову інформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій, виконаного дослідження/ проєкту;

оцінює ризики ситуацій повсякденного  життя, пов’язані з фізичними явищами, використанням тіл і речовин; важливість набутих дослідницьких умінь; власну діяльність у групі

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         математична

-         підприємливість та фінансова грамотність

§5, цікаві факти

 

11.

 

 

Характеристики тіл. Електронні пристрої вимірювання

Дослідження. Вимірювання маси і об’єму тіл неправильної форми.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§5, с. 43 «Тобі до снаги»

 

12.

 

 

Як дослідити фізичні властивості тіл і речовин

Дослідження.

Фізичні властивості тіл і речовин

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§6, с. 47 – 48 «Тобі до снаги»

 

13.

 

 

 Навчальний проєкт (орієнтовано) Створення лепбуку на тему «Речовини, що найчастіше використовуються для приготування їжі»

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

14.

 

 

Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими. Агрегатний стан.

Дослідження. Тверді, рідкі і газуваті речовини

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§7, с. 48 - 52

 

15.

 

 

Явище дифузії

Дослідження.

 Що відбувається з частинками барвника у воді?

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§7, с.55 «Тобі до снаги»

 

16.

 

 

Ознайомлення із сумішами та способами їх розділення. Поширення речовин у природі

Дослідження

Способи розділення сумішей

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§8, с 62 «Тобі до снаги»

 

17.

 

 

Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Характеристика механічного руху.

Дослідження

Вимірюємо характеристики власного механічного руху

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§9, с. 67 «Тобі до снаги»

 

18.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовано) Створення таблиці «Найшвидші птахи».

Проміжне тестування

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

19.

 

 

Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл. Поняття сили. Вплив тертя та форми тіла на його рух Дослідження Вплив форми тіла на його рух

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§10, с. 72 «Тобі до снаги»

 

20.

 

 

Ознайомлення з простими механізмами

Дослідження

Простий механізм

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§11, с. 77 «Тобі до снаги»

 

21.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовно)

Прості механізми, що використовувались для захисту від нападників у фортецях

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

22.

 

 

Як і для чого досліджують теплові явища. Як передається тепло?

 Дослідження

Як тепло впливає на тіла і явища?

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§12, с. 76 - 82

 

23.

 

 

Теплоізоляція. Дослідження

Як різні матеріали проводять тепло?

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         математична

-         підприємливість та фінансова грамотність

§12, с. 84 «Тобі до снаги»

 

24.

 

 

Чим важливі звукові явища у природі та житті людини

Дослідження  Виникнення звуку

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

§13, с. 85 -88

 

25.

 

 

Виникнення звуку та його поширення на відстані. Звукові явища.

Дослідження  Поширення звуку на відстані.

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

-                    підприємливість та фінансова грамотність

§13, с. 91 «Тобі до снаги»

 

26.

 

 

Як дослідити світові явища?

Дослідження Утворення тіні.

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

§14, с. 99 «Тобі до снаги»

 

27.

 

 

Навчальний проєкт

Презентація роботи на тему «Театр тіней»

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    громадянська та соціальна

-                    підприємливість та фінансова грамотність

До оформити проєкт

 

28.

 

 

Узагальнення.

Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

АБО

Контрольна робота 1. Досліджуємо тіла та явища природи.

Самооцінювання навчальних результатів з теми.

-                    природознавча

-                    вільне володіння державною мовою

-                    інноваційна

-                    екологічна

-                    інформаційно-комунікаційна

-                    навчання впродовж життя

-                    математична

-                    підприємливість та фінансова грамотність

Повторити  §§5 – 14, с. 100 – 101 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ  ( 11 годин)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

29.

 

 

Яку будову має планета Земля?

 

Наводить приклади гірських порід,

називає і показує на карті й глобусі материки, водні об’єкти; розрізняє форми поверхні суходолу,

розповідає про стихійні лиха, що трапляються в різних куточках планети, на території України,

висловлює міркування щодо їхніх наслідків;

розповідає про: методи вивчення Землі, роль навколосвітніх подорожей у пізнанні нашої планети; створення календаря на основі спостережень за природою; зміну уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць із розвитком наук і техніки;

спостерігає явища, що підтверджують  кулястість Землі (затемнення, рух за горизонт); рух Сонця, зміну фаз Місяця;

описує, використовуючи наукову термінологію,  будову Землі, зміни в її оболонках Землі (зміни вмісту кисню в атмосфері, зміни температури повітря упродовж доби і пір року, зміни температури води у водоймах, утворення опадів і штормів); періодичність явищ, пов’язаних із рухами Землі;

пояснює вплив води, Сонця, вітру, організмів, діяльності людини на зміну рельєфу; зміни погоди в різні пори року в Україні; вплив Сонця на здоров’я людини; значення для людини вміння орієнтуватися на місцевості; правила безпечної поведінки в ситуаціях виникнення пожежі, природних загроз (під час сильного вітру, повені, грози);

знаходить інформацію про речовини у складі оболонок Землі, причини і наслідки зміни рельєфу,

узагальнює  інформацію й пояснює її значення для розв’язання навчальних і життєвих проблем;

досліджує природні об’єкти/умови своєї місцевості (погоду, водойми, форми рельєфу);

складає/використовує схеми для пояснення колообігу води в природі,

описує фізичні явища, що при цьому відбуваються;

створює моделі для дослідження рухів повітря і земної поверхні; явищ, що призводять до зміни рельєфу; рухів Землі, Сонці, Місяця; тривалості дня і ночі для спостерігача, який перебуває в різних куточках планети; формулює словесні описи складу гідросфери, атмосфери і літосфери, погоди, форм рельєфу на основі нетекстової інформації (схем, зображень тощо);

порівнює інформацію про Землю, Сонце, Місяць, гірські породи, здобуту з різних джерел;

встановлює причиново – наслідкові  зв’язки між елементами погоди (температурою повітря та  опадами, хмарністю й опадами та ін.);

фіксує результати спостережень за погодою у таблицях, схемах, діаграмах; складає щоденник      погоди з урахуванням вивчених характеристик;

користується термометром при вимірюванні температури повітря й води;

робить висновок: вода – найпоширеніша речовина на Землі і цінний природний ресурс;

орієнтується на місцевості допомогою карт, Сонця, місцевих ознак тощо);

демонструє в змодельованих ситуаціях уміння користуватись приладами для дослідження оболонок Землі, безпечно поводитися під час сильного вітру, повені, грози;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень, використання процесів горіння;

демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

ділиться враженнями від побаченого під час  екскурсій, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у групі.

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§15, с. 106 «Тобі до снаги»

 

30.

 

 

Чому важливо знати про рухи Землі? Глобус і карти.

Дослідження.

Фізична карта світу

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§16, с. 111 «Тобі до снаги»

 

ІІ семестр

 

31.

 

 

Навіщо Землі атмосфера?

Дослідження. Виявляємо повітря

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§17, с. 112 - 114

 

32.

 

 

Горіння. Атмосферний тиск. Вітер.

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика).  

Створення постеру на тему «Користь і шкода від горіння»

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§17, с. 117 «Тобі до снаги». До оформити проєкт

 

33.

 

 

Про погоду. Дослідження.

Досліджуємо погоду своєї місцевості

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§18, с. 122 «Тобі до снаги»

 

34.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика).  

Презентаційна робота на тему «Передбачення погоди за поведінкою тварин і рослин»

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

До оформити проєкт

 

35.

 

 

Гідросфера Землі. Колообіг води у природі.

Дослідження.

Водойми своєї місцевості

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§19, с.126 «Тобі до снаги»

 

36.

 

 

Чим особлива літосфера Землі?

Навчальний проєкт

Створення постеру «Зміни рельєфу під впливом одного з чинників».

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§20, с. 130 – 131 «Тобі до снаги». До оформити проєкт

 

37.

 

 

Сонце та Місяць. Фази Місяця.

Дослідження. Фази Місяця

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§21, с. 136 «Тобі до снаги»

 

38.

 

 

Екскурсії (реальні/віртуальні) до обсерваторії, планетарію; ознайомлення з природою своєї місцевості

Презентаційна робота на тему «Зв'язок смартфонів, інтернету та штучних супутників Землі»

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

39.

 

 

Узагальнення.

Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

Перевірочна робота з теми. Самооцінювання навчальних результатів з теми

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

Повторити §§15 – 21, с. 137 – 138 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (15 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

40.

 

 

Організми та їх властивості. Методи дослідження організмів.

Дослідження.

Висівання та пророщування квасолі (випереджальне)

Екскурсії (реальні/віртуальні) до краєзнавчих і природничих музеїв.

Називає  властивості організмів; основні компоненти клітини; основні середовища життя; ознаки рослин, тварин, грибів та умови, необхідні для їх життя; по 3-4 рослини, тварин, грибів своєї місцевості;

наводить приклади органів тварин, які забезпечують живлення і дихання; взаємозв’язку будови і функцій органів рослин і тварин; мешканців водойми / суходолу / ґрунту і пояснює їх пристосування до умов середовища / сезонних змін;

виявляє невідомі для себе знання про зв’язки організмів із середовищем існування,

розмірковує і визначає спосіб розв’язання цієї проблеми;

складає план власної діяльності у малій навчальній групі;

добирає і представляє текстову / аудіо інформацію про пристосування організмів до умов існування у формі графічної, табличної інформації або інфографіки);

розповідає про методи дослідження організмів; особливості грибів;

описує, використовуючи  наукову термінологію, властивості організмів; живлення, дихання, опору і рух тварин / рослин,  використовуючи знання про речовини, механічні, теплові, світлові, звукові явища;

висловлює припущення щодо середовища життя тварини за її зовнішнім виглядом і підтверджує самостійно дібраними прикладами;

вирізняє ознаки, спільні для мешканців одного середовища;

класифікує тварин / рослини за середовищем  життя; за пристосувальною ознакою;

визначає ознаки, притаманні організмам одного середовища життя;

розповідає про особливості  живлення рослин, умови і значення фотосинтезу;

розпізнає і називає

найпоширеніші рослини і  тварин  своєї місцевості; отруйні гриби, рослини,  небезпечних тварин своєї місцевості;

моделює зв’язки організмів із середовищем  існування;

демонструє в змодельованих ситуаціях правила поведінки й уміння надавати першу допомогу при контакті з отруйними рослинами, отруйними тваринами;

досліджує у групі пристосування тварин і рослин до певних умов середовища,

виконуючи обов’язки відповідно до своєї ролі в групі й дотримуючись       правил взаємодії з іншими учасниками групи;

пояснює роль органів у житті організмів; вплив чинників середовища на організми; залежність будови й життєдіяльності рослин / тварин від умов середовища існування;

порівнює вивчені процеси життєдіяльності у тварин і рослин;

пропонує способи покращення умов існування організмів найближчого оточення), застосовуючи знання про чинники середовища;

добирає і презентує інформацію про методи вивчення організмів, життєдіяльність і пристосування до умов середовища рослин / тварин;

виявляє та описує пристосування організмів до середовищ життя;

робить висновок про значення навколишнього середовища для організмів, різноманітність зв’язків між організмами і середовищем;

ділиться враженнями від побаченого під час  екскурсії, виконаного дослідження / проєкту;

виявляє етичне ставлення до організмів в навчальних і життєвих ситуаціях;

демонструє якості, знання та вміння, які сприяють досягненню мети дослідження;

оцінює важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність в роботі групи;

висловлює судження про традиції українців у ставленні до живої природи

 

 

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§22, с. 146 «Тобі до снаги». Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

 

41.

 

 

Як живляться та дихають тварини?

Корм для тварин та способи його добування.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§23, с. 153 «Тобі до снаги»

 

42.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовно)

Досліджую улюблену тваринку. Презентаційна робота «Чим харчується і дихає мій улюбленець».

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

43.

 

 

Процес живлення і дихання рослин.

Дослідження.

Дихання рослин

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§24, с. 159 «Тобі до снаги»

 

44.

 

 

Опора і рух у тварин.

Дослідження.

Способи руху тварин

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§25, с. 160 - 163

 

45.

 

 

Опора і рух у рослин.

Дослідження.

Рух рослин до сонця.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§25, с.166 «Тобі до снаги»

 

46.

 

 

Способи життя і будова грибів.

Дослідження.

Різноманітність грибів.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§26, с. 172 «Тобі до снаги»

 

47.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовно).

Презентаційна робота «Як людина використовує дріжджові гриби? .»

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

До оформити проєкт

 

48.

 

 

Як організми взаємодіють із середовищем існування

Взаємодія та зв’язки між організмами.

Дослідження.

Зв’язки між організмами.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§27, с. 177 «Тобі до снаги»

 

49.

 

 

Наземно – повітряне середовище та його мешканці.

Дослідження.

Мешканці наземно – повітряного середовища.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§28, с. 183 «Тобі до снаги»

 

50.

 

 

Водне  середовище та його мешканці.

Дослідження.

Мешканці водного середовища.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§29, с. 184 - 187

 

51.

 

 

Ґрунтове  середовище та його мешканці.

Дослідження.

Мешканці ґрунтового середовища.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§29, с. 191 «Тобі до снаги»

 

52.

 

 

Рослини, тварини і гриби рідного краю.

Екскурсія (реальна/ віртуальна) до краєзнавчого музею Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин/грибів (за допомогою визначників, атласів тощо). Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості.

Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами і грибами, укусах отруйних тварин

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

Опрацювати записи в зошиті. Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

53.

 

 

Українські народні традиції шанобливого ставлення до живої природи.

Навчальний проект.  Живий світ в околицях моєї школи.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

Опрацювати записи в зошиті. До оформити проєкт.

 

54.

 

 

Узагальнення Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот.

Перевірочна з теми.

Самооцінювання навчальних результатів теми.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

Повторити  §§22 – 29, с. 192 – 193 «Самооцінювання навчальних результатів теми»

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ  (9 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

55.

 

 

Із чого складається організм людини? Клітини, внутрішні органи і шкіра. Функції шкіри та її гігієна.

Екскурсія (реальна, віртуальна) до анатомічного музею

Називає життєво важливі для людини ресурси (їжа, повітря, вода, тепло); основні органічні поживні речовини білки, жири, вуглеводи; шкідливі звички;

наводить приклади захворювань органів травлення, дихання, скелету і м’язів,

пояснює, як їм запобігти ;

розповідає про: травлення, дихання, роботу серця, функції шкіри, опору і рух, використовуючи засвоєні в темі терміни і знання речовин та явища; захист організму від хвороб; значення особистості і побутової гігієни; про речовини, матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі людини;

оцінює їхній вплив на здоров’я і довкілля;

пояснює потреби організму людини в поживних речовинах, чистому повітрі, воді,

характеризує діяльність людини для забезпечення себе ними; роль правильної постави і фізичних вправ для здоров’я;

усвідомлює необхідність збереження і зміцнення свого здоров’я;

моделює зв’язки між органами, взаємозв’язки між організмом людини і середовищем існування;

виявляє невідомі для себе знання про їжу як джерело поживних речовин,

складає план власної діяльності для розв’язання завдання відповідно до своєї ролі в групі;

представляє текстову/аудіо інформацію про раціон здорового харчування, свій режим дня, результати дослідження матеріалів у життєвому середовищі людини у формі графічної, табличної інформації або інфографіки);

формулює на цій основі словесний опис матеріалів;

досліджує склад виробів щоденного користування, власні звички щодо вироблення здорового способу життя, презентує результати досліджень у запропонований спосіб;

пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень;

пропонує власну модель фільтру для очищення води;

визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо збереження і зміцнення власного здоров’я;

застосовує знання про властивості речовин, рух і  тертя для обґрунтування правил безпечної     поведінки на водоймах різні пори року);

бере участь в ухваленні спільних рішень щодо ознайомлення інших осіб із перевагами здорового способу життя і залучення до справи збереження і зміцнення власного здоров’я;

виявляє турботу про здоров’я інших (надає допомогу при виборі продуктів та ін.);

усвідомлює вплив поведінки, способу життя і середовища на стан здоров’я;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює власну діяльність у роботі групи

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§30, с. 198 «Тобі до снаги»

 

56.

 

 

Продукти, які необхідні для здорового харчування. Травна система людини.

Дослідження.

Аналіз інформації на етикетках харчових продуктів

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§31, с. 204 «Тобі до снаги»

 

57.

 

 

Як дихає людина?

Дослідження.

Наявність води в повітрі, що видихається.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§32, с. 209 «Тобі до снаги»

 

58.

 

 

Органи опори і руху людини. Функції м’язів.  Дослідження.

Будова скелету людини

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§33, с. 215 «Тобі до снаги»

 

59.

 

 

Кровоносна система. Роль серця у кровообігу організму. Тренування серця.

Дослідження.

Які фізичні тренування впливають на частоту серцевих скорочень?

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§34, с. 221 «Тобі до снаги»

 

60.

 

 

Як людина пристосувалася до середовища життя. Речі, що роблять середовище життя людини комфортним. 

Дослідження.

Презентаційна робота «Вироби повсякденного вжитку, виготовленні з різних матеріалів»

Екскурсія (віртуальна).  Музей скла у Львові.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§35, с. 227 «Тобі до снаги»

 

61.

 

 

Що робити, щоб бути здоровим?

Дослідження.

Корисні звички для здоров’я.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§36, с. 232 «Тобі до снаги»

 

62.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтовна тематика)

Здоровим бути просто.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

63.

 

 

Узагальнення

Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

АБО

Контрольна робота 2.

Самооцінювання навчальних результатів теми.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

Повторити §§30 – 36, с. 233 – 234 «Самооцінювання навчальних результатів з теми»

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ (7 уроків)

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток: змістовна лінія націлена на формування в учнів екологічної культури, соціальної активності, відповідальності і готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і сталого розвитку суспільства.

Здоров’я і безпека: забезпечує формування здоров’язбережувалтної компетентності учнів як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінних членів суспільства, як здатні дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Громадянська відповідальність: формування діяльного члена громади й суспільства та орієнтація на формування біотичних норм поведінки в природі, розуміння відповідальності за свої вчинки в природі і суспільстві.

Підприємливість і фінансова грамотність:  націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, формування здатності обирати раціональні і збалансовані підходи при здійсненні господарської діяльності, на розуміння нерозривності економічної успішності з прогнозованим станом довкілля у майбутньому.

64.

 

 

Вплив людини на природу. Людина вчиться у природи. Поведінка людини в умовах природних загроз.

Наводить приклади взаємозв’язків людини з природою; об’єктів, створених людиною за природними зразками,

називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні;

продукує власні ідеї щодо сфер застосування природних форм і конструкцій;

розповідає про: ставлення до природи у різних народів світу; роль природи і природничих знань у різних видах мистецтва; формування еко-звичок;

пояснює роль природничих наук, техніки і технологій у збереженні природи, розв’язанні екологічних проблем;

виявляє у найближчому оточенні природні і штучні матеріали,

пояснює, якими властивостями зумовлене їх використання;

виявляє зміни у природі, що виникли внаслідок діяльності людини,

визначає причини змін,

оцінює їхні наслідки;

встановлює взаємозв’язки між способом життєдіяльності людини і станом довкілля й здоров’я;

досліджує властивості матеріалів, які використовує людина, власні звички щодо вживаних речей, сортування сміття, користування водою, електроенергією, поводження з рослинами і тваринами у найближчому оточенні, поведінки у природі;

пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів цих досліджень;

визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого споживання води, електроенергії, тепла;

бере участь у проєкті щодо реалізації ідеї ощадливого використання матеріалів / виробів / електроенергії / води;

презентує власні ідеї щодо збереження довкілля,

підкріплюючи їх посутніми аргументами; оцінює власний внесок у збереження природи; наслідки відповідального і безвідповідального ставлення до природи; значення природничих наук для добробуту людини, створення техніки і технологій;

висловлює власну позицію щодо заощадження ресурсів планети, забруднення довкілля і своєї участі у справі збереження навколишнього середовища;

виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування);

робить висновок: збереження природи неможливе без природничих знань і дбайливого ставлення до природи;

ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного дослідження / проєкту;

оцінює власну діяльність у роботі групи.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§37, с. 240 – 241 «тобі до снаги»

 

65.

 

 

Екологія та екологічні проблеми

Дослідження.

Способи опріснення води.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§38, с. 241 - 244

 

66.

 

 

Екозвички. Визначення власного еко – сліду.

Дослідження. Використання пакування для харчових продуктів.

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

§38, с. 246 «Тобі до снаги»

 

67.

 

 

Екологічні проблеми сучасності та способи їх подолання

 

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

-         підприємливість та фінансова грамотність

§39, с. 253 «тобі до снаги»

 

68.

 

 

Навчальний проєкт (орієнтована тематика) Життя у стилі #zerowaste (нуль відходів)

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         громадянська та соціальна

До оформити проєкт

 

69.

 

 

Екскурсія (віртуальна) до ботанічного парку чи заповіднику

Складання каталогу місцевих видів (рослин/тварин), які знаходяться під загрозою зникнення

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         математична

-         підприємливість та фінансова грамотність

Оформити звіт за матеріалами екскурсії

 

70.

 

 

Узагальнення.

Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження. Самооцінювання навчальних результатів теми.

Літні завдання

-         природознавча

-         вільне володіння державною мовою

-         інноваційна

-         екологічна

-         інформаційно-комунікаційна

-         навчання впродовж життя

-         математична

-         підприємливість та фінансова грамотність

Виконати літні завдання.

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку