Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" для 5 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" для 5 класу за модельною навчальною програмою Коршевнюк Т.В.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу

«Пізнаємо природу»

За модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

(авт. Коршевнюк Т.В.)

( 70 годин на рік, 2 години на тиждень)

уроку

Тема

Дата

Примітка

Д/з

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ (8 год.)

1

Цінність природи і знань про неї. Складники природи

 

 

С. 8–9

2

Джерела знань про природу. Практичне завдання. Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту

 

 

С. 10–13

3

Шлях наукового пізнання природи. Інструменти природодослідника. Вибір методу дослідження природи,  визначення його етапів

 

 

С. 14–18

4

Практичне завдання. Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи

 

 

С. 18–20

5

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

 

 

С. 21–26

6

Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Практичне завдання. Планування              і              проведення спостереження об’єкта природи

 

 

С. 27–30

7

Практичне завдання. Планування  і проведення  експерименту

 

 

С. 30–34

8

Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа

 

 

С. 35–36

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА (15 год.)

9

Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. Фізичні характеристики тіла, їх вимірювання

 

 

С. 38–41

10

Практичне завдання. Вимірювання маси, об’єму і розмірів тіл

 

 

С.  41-43

11

Практичні  завдання. Дослідження фізичних властивостей   речовин. Дослідження впливу сили на форму  тіла

 

 

С. 44–48

12

Уявлення про будову                                  речовини. Твердий,

Рідкий і  газуватий стан речовин. Практичні завдання. Моделювання агрегатних станів речовини. Дослідження умов зміни агрегатних станів

 

 

С. 48–52

13

Дифузія у природі, побуті, техніці. Практичне завдання. Спостереження дифузії у рідинах і  газах

 

 

С. 53–55

14

Чисті речовини і суміші. Розділення й використання сумішей

 

 

С. 56–59

15

Практичні завдання. Методи розділення сумішей:  просіювання, відстоювання, фільтрування. Розділення сумішей випарюванням

 

 

С. 59–62

16

Різноманітність явищ. Механічні явища. Рух. Види руху у природі й техніці. Шлях, час, швидкість              руху. Залежність руху від різних чинників. Практичні завдання. Вимірювання відстані, часу, швидкості руху тіла. Особливості руху тіл у воді і повітрі (на прикладі предметів різної форми, виготовлених з різних матеріалів)

 

 

С. 63–67

17

Поняття сили та енергії. Сила тертя і  рух тіл. Практичне завдання. Способи зменшення і збільшення                              тертя

 

 

С. 68–72

18

Ознайомлення з простими механізмами. Практичне завдання. Створення конструкцій на              основі  простих механізмів

 

 

С. 73–77

19

Теплові явища. Практичне завдання. Дослідження теплових явищ

 

 

С. 78–84

20

Звукові явища. Звук, голос, слух. Практичне завдання.  Дослідження звукових явищ. Моделювання способів зменшення/ збільшення гучності    звуку.

 

 

С. 85–91

21

Світлові явища. Світло і зір. Способи орієнтування на місцевості за Сонцем. Практичне завдання. Дослідження властивостей світла

 

 

С. 92–99

22

Вивчені явища у природі і житті людини. Навчальний проєкт.  Як зберегти тепло/холод?             Один  день без світла. Саморобні музичні інструменти. Наші можливості у забезпеченні  шумоізоляції

 

 

 

23

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент,                                       класифікування

 

 

С. 100–101

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ (9 год.)

24

Будова земної кулі і методи її вивчення.  Уявлення про силу тяжіння

 

 

С. 103–106

25

Розвиток уявлень людини про Землю,  Сонце, Місяць. Місце Землі  у Сонячній системі. Рухи Землі та їхні наслідки. Народний календар

 

 

С. 107–109

26

Материки на глобусі і карті. Практичне завдання. Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків, океанів

 

 

С. 109–111

27

Атмосфера, її склад і зміни. Властивості повітря. Горіння – хімічне явище. Практичні завдання. Моделювання рухів повітря. Спостереження за небом неозброєним  оком і з допомогою приладів

 

 

С. 112–117

28

Погода і спостереження за нею. Практичне завдання. Дослідження зміни температури повітря упродовж доби. Прогнозування погоди за народними   прикметами               та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, повідомленнях ЗМІ. Навчальний проєкт. Прогноз погоди за народними  прикметами

 

 

С. 118–122

29

Гідросфера, її склад і зміни. Стани і розподіл води на Землі. Про водні об’єкти нашої               планети, України і своєї місцевості

 

 

С. 123–126

30

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Гірські породи, їх вік і різноманітність. Форми              і              чинники формування рельєфу.              Способи зображення земної поверхні. Орієнтування на місцевості. Практичне завдання. Ознайомлення з гірськими породами, корисних копалин за колекціями (реальними/електронними)

 

 

С. 127–131

31

Сонце і Місяць: характеристики, дослідження, вплив на   Землю. Сонце і здоров’я людини. Практичне завдання.  Спостереження              за рухом Сонця, зміною фаз Місяця

 

 

С. 132–137

32

Узагальнення. Земля планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті

 

 

С. 138–139

Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (14 год.)

33

Тіла живої природи, їхні властивості. Як людина здобуває знання про організми. Поняття клітини. Багатоклітинні організми: тварини, рослини, гриби

 

 

С. 141–147

34

Процеси життєдіяльності тварин:  живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси

 

 

С. 148–154

35

Процеси життєдіяльності рослин:  живлення, дихання, виділення. Речовини, явища та органи, в яких відбуваються ці процеси. Практичне завдання. Дослідження будови рослини

 

 

С. 155–160

36

Опора і рух у тварин. Практичне завдання.

Дослідження будови і способу переміщення тварини

 

 

С. 161–164

37

Опора і рух у рослин. Практичне завдання.. Спостереження рухів рослин

 

 

С. 164–167

38

Життя грибів. Їстівні й отруйні гриби

 

 

С. 168–173

39

Середовище існування організмів – джерело життєво необхідних ресурсів. Чинники середовища: нерівномірність               поширення на планеті і вплив на організми

 

 

С. 174–178

40

Наземно-повітряне середовище життя

 

 

С. 179–184

41

Водне середовище життя

 

 

С. 185–188

42

Ґрунтове середовище життя.  Практичне завдання. Виявлення    рис  пристосованості рослин/тварин до умов існування

 

 

С. 188–192

43

Рослини, тварини і гриби рідного краю. Українські народні традиції шанобливого ставлення до живої  природи. Практичне завдання. Визначення               назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за допомогою визначників, атласів тощо)

 

 

 

44

Практичні завдання. Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості. Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними рослинами, укусах отруйних тварин

 

 

 

45

Навчальний проєкт. Форми, барви і звуки в живій природі.  Живий світ в околицях моєї школи. Природа і мистецтво

 

 

 

46

Узагальнення. Організм цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот

 

 

С. 193–1934

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ (13 год.)

47

Організм людини як тіло живої природи. Клітина найменша частинка організму людини. Частини тіла, органи та їхні функції. Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу. Практичне завдання. Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями)

 

 

С. 196–199

48

Їжа і харчування. Практичні завдання. Аналіз свого звичного раціону. Складання власного меню на день

 

 

С. 200–202

49

Травна система людини

 

 

С. 203–205

50

Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря. Практичне завдання. Вибір матеріалу для виготовлення  засобів захисту органів дихання

 

 

С. 206–210

51

Опора тіла і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи. Практичне завдання. Самоспостереження:              знаходження                великих кісток скелету і м’язів

 

 

С. 211–216

52

Серце і кровообіг

 

 

С. 217–219

53

Тренування серця. Опірність організму хворобам

 

 

С. 219–222

54

Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя    людини)

 

 

С. 223–226

55

Навколишнє середовище джерело життєво важливих для людини ресурсів. Практичне завдання. Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду)

 

 

С. 227–228

56

Здоров’я. Здоровий спосіб життя. Корисні і шкідливі звички

 

 

С. 229–230

57

Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на водоймах. Особиста і побутова гігієна. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я

 

 

С. 230–233

58

Навчальний проєкт. Здоровим бути просто. Яку воду ми п’ємо. Наскільки потрібним є все, що ми купуємо. Здорові діти здорова родина

 

 

 

59

Узагальнення. Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування

 

 

С. 234–235

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ (11год.)

60

Ставлення людини до природи. Природні й рукотворні об’єкти – компоненти  життєвого середовища людини

 

 

С. 236–238

61

Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів,               техніки, технологій. Практичне завдання. Дослідження властивостей матеріалів, які використовує людина, визначення їх безпеки/небезпеки для довкілля

 

 

С. 239–240

62

Винаходи і вироби, що підказала природа. Практичне завдання. Ознайомлення з об’єктами, які людина створила за природними зразками

 

 

С. 241–242

63

Людина частинка природи. Вплив діяльності людини на довкілля

 

 

 

64

Поняття екології, екологічних проблем

 

 

С. 243–244

65

Еко-звички. Практичне завдання. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач»

 

 

С. 246–248

66

Подолання екологічних проблем

 

 

С. 249–253

67

Практичне завдання. Складання каталогу місцевих видів, які знаходяться під загрозою зникнення

 

 

С. 254–256

68

Навчальний проєкт. Життя у стилі еко. На що хворіють «легені планети». Природа і людина – друзі чи вороги? Наші              сусіди  в біосфері:              правила співіснування. Друге життя відпрацьованих речей

 

 

 

69

Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля               її збереження

 

 

С. 255–256

70

Узагальнення знань з курсу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2023
Переглядів
1857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку