Календарно-тематичне планування "Історія України. Всесвітня історія для 7 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України.
Календарно-тематичне планування
Історія України
7 клас (35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
ВСТУП. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України. Початок роботи над синхронізованою таблицею (заповнюватиметься протягом навчального року). |
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|||
2 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
|
3 |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
4 |
|
Утворення Русі-України. Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор). |
|
5 |
|
Київські князі Ольга та Святослав. Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
6 |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст. |
|
7 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||
8 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
|
9 |
|
Практичне заняття: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства. |
|
10 |
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
11 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. |
|
12 |
|
Культура Русі-України наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|
13 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||
14 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха. |
|
15 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово). |
|
16 |
|
Практичне заняття. Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
17 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
18 |
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
19 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
|||
20 |
|
Утворення Галицько-Волинської держави. |
|
21 |
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
22 |
|
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
23 |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
|
24 |
|
Практичне заняття. Підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня /учениці). |
|
25 |
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота. Виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|||
27 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
28 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
29 |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав. |
|
30 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. |
|
31 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
32 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ |
|||
33 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. |
|
34 35 |
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Урок резерву. |
|
Календарно-тематичне планування
Всесвітня історія
7 клас (35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.. |
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|||
2 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
|
3 |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
4 |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
5 |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
6 |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
7 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||
8 |
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
9 |
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
|
10 |
|
Практичне заняття. Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
|
11 |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
12 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
|||
13 |
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
14 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
15 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
16 |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
17 |
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
18 |
|
Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
19 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. |
|
21 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
|||
22 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
23 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
24 |
|
Практичне заняття. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»; Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня. |
|
25 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
26 |
|
Практичне заняття. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
|||
28 |
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
29 |
|
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
30 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
31 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
32 |
|
Практичне заняття. Виявлення в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
|||
34 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
35 |
|
Практичне заняття. Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|