Календарно-тематичне планування "Історія України. Всесвітня історія для 7 класу"

Про матеріал

Календарно-тематичне планування "Історія України. Всесвітня історія для 7 класу" створене згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Історія України

7 клас (35 год)

№ уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітки

1

 

ВСТУП. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України.

Початок роботи над синхронізованою таблицею (заповнюватиметься протягом навчального року).

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

2

 

Розселення слов’янських племен на території України.

 

3

 

Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

4

 

Утворення Русі-України. Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор).

 

5

 

Київські князі Ольга та Святослав. Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.

 

6

 

Практичне заняття.  Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.

 

7

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.

8

 

Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства.

 

9

 

Практичне заняття: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства.

 

10

 

Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда».

 

11

 

Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля.

 

12

 

Культура Русі-України наприкінці X – у першій половині XI ст.

 

13

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

14

 

Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха.

 

15

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово).

 

16

 

Практичне заняття. Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

17

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

18

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).

 

19

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

20

 

Утворення Галицько-Волинської держави.

 

21

 

Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді).

 

22

 

Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави.

 

23

 

Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад.

 

24

 

Практичне заняття. Підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня /учениці).

 

25

 

Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст.

Практична робота. Виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському.

 

26

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО.

27

 

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки.

 

28

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства.

 

29

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав.

 

30

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право.

 

31

 

Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: укласти історичний портрет Костянтина Острозького. 

 

32

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

33

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України.

 

34

35

 

Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.

Урок резерву.

 

 


Календарно-тематичне планування

Всесвітня історія

7 клас (35 год)

№ уроку

Дата

Тема, зміст уроку

Примітки

1

 

 Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація..

 

Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

2

 

Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг.

 

3

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

 

4

 

Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

 

5

 

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури.

 

6

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

7

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

8

 

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

9

 

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

 

10

 

Практичне заняття. Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір).

 

11

 

Організація християнської церкви в Середньовіччі.

 

12

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

13

 

Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання.

 

14

 

Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.

 

15

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).

 

16

 

Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ.

 

17

 

Англія в ХІ–ХV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.

 

18

 

Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

 

19

 

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями.

 

21

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

22

 

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

23

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

 

24

 

Практичне заняття. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»;

Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня.

 

25

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

 

26

 

Практичне заняття. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

27

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.

28

 

Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.

 

29

 

Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.

 

30

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ.

 

31

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

32

 

Практичне заняття. Виявлення в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

 

33

 

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД

34

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія.

 

35

 

Практичне заняття. Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Holostaya Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. гогіна тетяна
    Дякую, колего за вдалу роботу. Виз берігли іншим час на планування
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 липня 2018
Переглядів
2589
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку