Коростенський міський ліцей
Житомирської області
ЗАТВЕРДЖЕНО Заступник директора з навчально- виховної роботи _____________ ____________ «____» _____________2024 р. |
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з предмету «Здоров’я, безпека та добробут»
для учнів 5-их класів
І семестр
(16 годин – 1 година на тиждень)
Учитель: Кутишенко О.В.
Складено за програмою: Орієнтовна навчальна програма до модельної програми для 5 класу інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» (автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич).
Складено для підручника: Здоров’я, безпека та добробут: підручник інтегрованого курсу для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич. – К. : Видавництво «Алатон», 2023. – 232 с.
І СЕМЕСТР |
|||
Дата |
№ з/п |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
ВСТУП. БАЗОВІ ПОНЯТТЯ, 3 години |
|||
3.09. |
|
Здоров’я і здоровий спосіб життя. Сучасне уявлення про здоров’я. Вплив способу життя на здоров’я. Ознаки погіршеного самопочуття. Алгоритм дій у разі погіршення самопочуття. Джерела інформації про здоров’я. |
§1 опрацювати. |
10.09. |
|
Принципи безпечної життєдіяльності. Безпека і небезпека. Небезпечні ситуації. Порядок дій при потраплянні у небезпечну ситуацію. Взаємодія з аварійними та рятувальними службами. |
§2 опрацювати. |
17.09. |
|
Добробут. Поняття і складники добробуту:уміння вчитися, підприємливість,фінансова грамотність, доброчинність,співпраця. Успішне майбутнє. Потреби, бажання, інтереси, цілі. Довгострокові й короткострокові цілі. Життєві навички для здоров’я, безпеки і добробуту. |
§3 опрацювати. |
РОЗДІЛ 1. БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ, 4години |
|||
24.09. |
|
Правила для пішохода. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. Засоби безпеки пішохода. Зважені рішення щодо переходу дороги. |
§4 опрацювати. |
1.10. |
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. Дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту. Небезпеки переходу дороги на зупинці. Правила безпечної поведінки на зупинках. Посадка і висадка пасажирів. Перехід дороги з трамвайними коліями. |
§5 опрацювати. |
8.10. |
|
Безпека у громадському транспорті. Салон громадського транспорту. Правила поведінки пасажирів у автобусі, тролейбусі, трамваї. Поїздки у переповненому транспорті. Безпека у метрополітені. |
§6 опрацювати. |
15.10 |
|
Засоби безпеки у транспорті. Засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті. Поведінка пасажира при ДТП. Безпечні положення при аварії в громадському транспорті. Дії при пожежі в салоні транспорту. |
§7 опрацювати. |
РОЗДІЛ 2. Уміння вчитися, 4 години |
|||
22.10. |
|
Адаптуємося до основної школи. Адаптація до основної школи. Значення навчання для успішного майбутнього. Вроджені здібності і схильності. Користь шкільних предметів. Як створити й підтримувати інтерес до навчання. |
§8 опрацювати. |
29.10. |
|
Керуємо часом. Час – обмежений ресурс. Як запобігти марнуванню часу. Розпорядок дня школяра. Розставляємо пріоритети. Засоби для щоденного і тижневого планування. |
§9 опрацювати. |
5.11. |
|
Учимося самостійно. Освітній простір школяра. Чинники, які допомагають і заважають навчанню. Способи перепочинку під час занять. Допоміжні засоби для навчання, включно з цифровими пристроями.
|
§10 опрацювати. |
19.11. |
|
Учимося вчитися. Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної. Навчальний поступ. |
§11 опрацювати. |
РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНЕ ЗДОРОВ’Я, 4години |
|||
26.11. |
|
Рухова активність. Види рухової активності. Переваги активного способу життя. Яку спортивну секцію обрати. Попередження спортивних травм. Допінги та здоров’я. Порушення принципів чесного змагання внаслідок вживання допінгів. |
§12 опрацювати. |
3.12. |
|
Корисний відпочинок. Стрес і здоров’я. Активний і пасивний відпочинок. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Наслідки недосипання для здоров’я і навчання. Вплив медіа на здоров’я. |
§13 опрацювати. |
10.12. |
|
Профілактика «шкільних» хвороб Постава і здоров’я. Вправи для профілактики порушень постави, збереження гостроти зору. Як обирати рюкзак. Безпечна маса рюкзака. |
§14 опрацювати. |
17.12. |
|
Профілактика інфекційних захворювань. Симптоми інфекційних захворювань. Шляхи зараження і способи захисту від респіраторних інфекцій (ОРВІ, грип, ковід-19, туберкульоз). Інфекції, що передаються через кров. ВІЛ-інфекція і СНІД. Як ВІЛ НЕ передається. |
§15 опрацювати. |
РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНЕ І ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я, 3 години |
|||
24.12. |
|
Ми – особливі. Повага до себе. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага до інших людей. Гідність і толерантність. Попередження дискримінації людей за станом здоров’я та іншими ознаками. |
§16 опрацювати. |
1