МАТЕМАТИКА
4 год/тиждень
Математика : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти / О. М. Гісь, І. В. Філяк.
|
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
|
І семестр (__ годин) |
|||
Узагальнення і систематизація математичних уявлень, сформованих у передшкільний період. Ознаки предметів. Ознаки, пов’язані із поняттям величини. Просторові відношення |
||||
|
Порівняння предметів за кольором, розміром, формою, призначенням. Поняття «кожний», «усі», «усі, крім», «деякі», «один із», «хоча б один». Сполучники «і», «або», «якщо…, то…» |
|
|
|
|
Відношення між предметами, пов’язані з їх розміром, довжиною, висотою, товщиною. |
|
|
|
|
Просторові відношення. |
|
|
|
|
Напрямки руху. |
|
|
|
Розділ. Числа. Дії з числами |
||||
|
Сукупність предметів (множина). Кількість предметів сукупності (множини). Лічба. Правила лічби. Назви чисел у межах 10. |
|
4-7 |
|
|
Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж». |
|
8-10 |
|
|
Порядкова лічба предметів. Порядкові відношення. |
|
10-12 |
|
|
Число «один». Цифра 1. Написання цифри 1. |
|
13-14 |
|
|
Число «два». Цифра 2. Утворення числа 2. Написання цифри 2. Порівняння числа 2 з одиницею. Поняття «передує», «слідує за». Практичні дії з предметними множинами – об’єднання, вилучення. |
|
14-15 |
|
|
Знаки дії додавання, віднімання, дорівнює. Читання записів зі знаками «+» та «–». Доповнення записів знаками «+» і «–». |
|
16-17 |
|
|
Число «три». Цифра 3. Утворення числа 3 способом прилічування одиниці і числа 2 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 3. Складання записів за малюнком. Зростання і спадання чисел. |
|
17-18 |
|
|
Знаки порівняння і рівності. Порівняння чисел в межах трьох. |
|
19-20 |
|
|
Число «чотири». Цифра 4. Утворення числа 4 способом прилічування одиниці і числа 3 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 4. Порівняння чисел. |
|
20-22 |
|
|
Попереднє і наступне числа. Сусідні числа. Математичний диктант. |
|
22-24 |
|
|
Число «п’ять». Цифра 5. Утворення числа 5. Утворення числа 4 способом відлічування одиниці. Написання цифри 5. Перевірка правильності запису, зробленого за малюнком. Порівняння чисел. |
|
24-26 |
|
|
Число «шість». Цифра 6. Утворення числа 6. Утворення числа 5 способом відлічування одиниці. Написання цифри 6. Порівняння чисел. |
|
27-28 |
|
|
Число «сім», цифра «сім» |
|
29-30 |
|
|
Число «сім». Цифра 7. Утворення числа 7. Утворення числа 6 способом відлічування одиниці. Написання цифри 7. Порівняння чисел. Складання запису за малюнком. Підбір відповідного запису до кожного малюнка. |
|
29-30 |
|
|
Число «вісім». Цифра 8. Утворення числа 8. Утворення числа 7 способом відлічування одиниці. Написання цифри 8. Порівняння чисел. Доповнення записів. |
|
31-32 |
|
|
Число «дев'ять». Цифра 9. Утворення числа 9. Утворення числа 8 способом відлічування одиниці. Написання цифри 9. Порівняння чисел. |
|
33-34 |
|
|
Число 10. Цифри 1 і 0 для запису числа 10. Утворення числа 10. Утворення числа 9 способом відлічування одиниці. Натуральні числа. Одноцифрові і двоцифрові числа. |
|
35-37 |
|
|
Числа першого десятка. Найменше й найбільше число серед чисел першого десятка. Лічба в прямому і зворотному порядку. |
|
38 |
|
|
Закріплення чисел першого десятка. Відмінність між кількістю об’єктів і порядковим номером об’єкта. |
|
39-40 |
|
Розділ. Величини Час. Доба. Тиждень. |
||||
|
Час. Доба та її частини. |
|
40-41 |
|
|
Дні тижня. Встановлення днів тижня за поняттями «вчора», «сьогодні», «завтра», «передує», «слідує». |
|
42-43 |
|
Просторові відношення. Геометричні фігури Геометричні поняття |
||||
|
Точка. Пряма. Крива. |
|
44-45 |
|
|
Замкнена лінія. Незамкнена лінія. |
|
46-47 |
|
|
Промінь. Відрізок. Побудова відрізків. |
|
47-49 |
|
|
Порівняння і вирівнювання відрізків. Побудова відрізків. |
|
50-52 |
|
|
Ламана. Ланки і вершини ламаної. |
|
51-52 |
|
|
Замкнені і незамкнені ламані. Побудова ламаної. |
|
53-54 |
|
|
Повторення та закріплення знань про просторові відношення. |
|
|
|
Розділ. Числа. Дії з числами Натуральні числа 1 - 10 |
||||
|
Склад чисел 2, 3, 4, 5. |
|
55-58 |
|
|
Закріплення складу чисел 2 – 5. |
|
58-59 |
|
|
Закріплення складу чисел 2 – 5. |
|
60-61 |
|
|
Склад чисел 6, 7. |
|
62-64 |
|
|
Склад числа 8. |
|
65-67 |
|
|
Склад числа 9. |
|
67-69 |
|
|
Склад числа 10. |
|
70-71 |
|
|
Закріплення складу чисел 6–10. |
|
72-73 |
|
Розділ. Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10 |
||||
|
Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів. |
|
74-75 |
|
|
Розв’язування задач на об’єднання елементів двох множин та на вилучення підмножини з множини. Кругові приклади. |
|
76-77 |
|
|
Число «нуль». Утворення числа 0. Порівняння нуля з числами першого десятка. |
|
77-78 |
|
|
Додавання і віднімання нуля.
|
|
79-80 |
|
|
Числовий ряд. Числовий промінь. Додавання і віднімання за числовим променем. |
|
81-83 |
|
|
Додавання й віднімання за числовим променем. |
|
84-85 |
|
|
Поняття «пара». Парні й непарні числа. |
|
86-87 |
|
|
Лічба парами. |
|
|
|
|
Додавання в межах 10. |
|
88-89 |
|
|
Віднімання в межах 10. |
|
90-91 |
|
|
Повторення та закріплення знань про арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10. |
|
|
|
Розділ. Сюжетні задачі Поняття «задача». Прості задачі. Загальні прийоми розв’язування задач |
||||
|
Поняття «задача». Зв’язок умови і запитання. Задача на знаходження суми. Задача на знаходження різниці. |
|
92-93 |
|
|
Складання і розв’язування задач за початком, за малюнком, за запитанням, за даними, за дією розв’язування. Постановка запитання до задачі. |
|
94-95 |
|
|
Скорочений запис умови задачі. |
|
95-96 |
|
|
Задача із зайвими даними. |
|
|
|
|
Збільшення та зменшення числа. |
|
97-99 |
|
|
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. |
|
99-101 |
|
|
Творча робота над задачею. Складання задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. |
|
101-102 |
|
|
Розв’язування задач вивчених типів. |
|
102-104 |
|
|
Задача на різницеве порівняння. |
|
104-105 |
|
|
Розв’язування задач різних типів. Складання задач за схемами. |
|
106-107 |
|
|
Взаємозв’язок дій додавання і віднімання. Пропедевтика переставного закону додавання. |
|
107-109 |
|
|
Повторення та закріплення знань про сюжетні задачі. |
|
|
|
|
Повторення вивченого в першому семестрі. |
|
|