Календарно-тематичне планування на рік із врахуванням компетентностей, що формуються
(51 год., 1,5 год. на тиждень)
І семестр
№ з/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Компетентності, що формуються |
Примітки
|
Вступ (3 год.) |
|
|||
1 |
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Навчальні проекти 1, 2. Хімічні речовини навколо нас. Історичне значення вогню. |
|
|
3 |
|
Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
|
|
Тема 1.Початкові хімічні поняття (22 год.) |
||||
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
5 |
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
|
6
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).Способи розділення сумішей. |
|
|
7 |
|
Практична робота 2. Розділення сумішей. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності. |
|
8 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність. |
|
9 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
10 |
|
Хімічні формули речовин. |
Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
11
|
|
Прості речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
12 |
|
Самостійна робота з теми «Початкові xімічні поняття», І частина |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність. |
|
13 |
|
Багатоманітність речовин. Складні речовини. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. |
Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
14 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
15 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
16 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
|
|
17 |
|
Розв’язування розрахункових задач 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
18 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
19 |
|
Розв’язування розрахункових задач 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. та маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|
20 |
|
Розв’язування розрахункових задач 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою |
|
|
21 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди 5-9.Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
Д/з: домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.) |
22 |
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності. |
|
23
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
24 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Початкові хімічні поняття». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, математична компетентність. |
|
25 |
|
Представлення результатів навчальних проектів:3. Хімічні явища у природі.4. Хімічні явища в побуті.5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість. |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Дата проведен-ня |
Теми розділів та уроків |
Компетентності, що формуються |
Примітки |
Тема 2. Кисень (10 год.) |
||||
26 |
|
Повітря, його склад. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
27 |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
28 |
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.
|
|
29 |
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
|
|
30 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
31 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя |
|
32 |
|
Умови виникнення та припинення горіння. Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
|
33 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність. |
|
34 |
|
Розв’язування задач і вправ |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
35 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Кисень». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, математична компетентність. |
|
Тема 3. Вода (16 год.) |
||||
36 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури. |
|
37 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
38 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, математична компетентність. |
|
39 |
|
Розв’язування розрахункових задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість.
|
|
40 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
41 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
42 |
|
Виготовлення розчину. Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
|
43 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
44 |
|
Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість. |
|
45 |
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість, інноваційність. |
|
46 |
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Д/з: домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
47 |
|
Представлення результатів навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
||
48
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
49 |
|
Розв’язування задач і вправ
|
||
50 |
|
Самостійна робота з теми «Вода». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність. |
|
51 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Вода». |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, математична компетентність уміння вчитися впродовж життя. |
|
52 |
|
Підсумковий урок |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя. |
|