Календарно-тематичне планування на рік з хімії для 7 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування на рік із врахуванням компетентностей, що формуються

Перегляд файлу

Хімія. 7 клас

(51 год., 1,5 год. на тиждень)

І семестр

з/п

Дата

проведення

Теми розділів та уроків

Компетентності,

що формуються

Примітки

 

Вступ (3 год.)

 

1

 

 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.

 

 

 

 

 

Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

 

 

2

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Навчальні проекти 1, 2. Хімічні речовини навколо нас. Історичне значення вогню.

 

 

3

 

Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій.

 

Тема 1.Початкові хімічні поняття (22 год.)

4

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.

 

 

 

Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

5

 

Як вивчають речовини.  Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

 

6

 

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).Способи розділення сумішей.

 

7

 

Практична робота 2. Розділення сумішей.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності.

 

8

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. 

Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.

 

9

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

10

 

Хімічні формули речовин.

Спілкування державною мовою,, основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

11

 

 

 

Прості  речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

12

 

Самостійна робота з теми «Початкові xімічні поняття», І частина

Основні компетентності у природничих науках і технологіях,  математична компетентність.

 

13

 

Багатоманітність речовин. Складні речовини. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

14

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 

16

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

 

17

 

Розв’язування розрахункових задач 1. Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

18

 

Масова частка елемента в складній речовині.

 

19

 

Розв’язування розрахункових задач 2. Обчислення масової частки елемента в складній речовині.  та маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.

 

20

 

Розв’язування розрахункових задач 3. Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою

 

21

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди 5-9.Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.

 

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

Д/з: домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.)

22

 

Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності.

 

23

 

 

 

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

Спілкування державною мовою,основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

24

 

Контрольна робота  №1 з теми «Початкові хімічні поняття».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, математична компетентність.

 

25

 

Представлення результатів навчальних проектів:3. Хімічні явища у природі.4. Хімічні явища в побуті.5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість.

 

 

 

ІІ семестр

з/п

Дата

проведен-ня

Теми розділів та уроків

Компетентності,

що формуються

Примітки

Тема 2. Кисень (10 год.)

26

 

Повітря, його склад.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,   інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 27

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

28

 

Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,    інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя,  ініціативність і підприємливість.

 

 

29

 

Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

 

30

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,    інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

31

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,   екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

32

 

Умови виникнення та припинення горіння. Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

 

33

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя,  соціальна та громадянська компетентності, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.

 

34

 

Розв’язування задач і вправ

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

35

 

Контрольна робота №2 з теми «Кисень».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, математична компетентність.

 

Тема 3. Вода (16 год.)

36

 

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,    інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

37

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,    інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

38

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,    математична компетентність.

 

39

 

Розв’язування розрахункових задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині

 

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість.

 

 

 

40

 

Розв’язування розрахункових задач

 

41

 

Розв’язування розрахункових задач

 

42

 

Виготовлення розчину. Практична робота 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

 

43

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

44

 

Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість.

 

45

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, ініціативність і підприємливість, інноваційність.

 

46

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Д/з: домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру.

47

 

Представлення результатів навчальних проектів: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

48

 

 

 

Розв’язування задач і вправ

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність,  уміння вчитися впродовж життя.

 

49

 

Розв’язування задач і вправ

 

50

 

Самостійна робота з теми «Вода».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях,  математична компетентність.

 

51

 

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Вода».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, математична компетентність уміння вчитися впродовж життя.

 

52

 

 

Підсумковий урок

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
3149
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку