№ н/п |
|
дата |
|
Тема уроку |
Електронні ресурси |
Демонстрація та лабораторні досліди |
Примітки |
|||||||||||||||||||||||||
I СЕМЕСТР (Усього 52 година, 1,5 год на тиждень) (2 контрольні роботи, 5 практичних робіт, 10 лабораторних дослідів, 11 демонстрацій) Складено згідно з навчальною программою «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія 7-9 клас» затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 (Київ. Видавничий дім освіта )
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Вступ (4год) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
|
|
|
Первинний інструктаж з БЖД Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
Відео https://www.youtube.com/watch?v=AhTMrhOvIDs Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=GRIu5aux0eM Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=KXQsj9FBDvw https://www.youtube.com/watch?v=yVwBhosqpNc
|
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. |
|
|||||||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
Короткі відомості з історії хімії |
Навчальний проект 1, 2 Хімічні речовини навколо нас Історичне значення вогню
Відео https://www.youtube.com/watch?v=JukQgdraBr8 мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=Des6ZZQlMYE
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом, маркування небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії |
Гра – лаборант https://learningapps.org/1665824 мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=Q0i08EKnY0Q
|
Інструктаж з БЖД
Лабораторні досліди: 1. Дослідження будови полум’я.
2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів) https://naurok.com.ua/urok-himi-markuvannya-nebezpechnih-rechovin-7-klas-110147.html
|
|
|||||||||||||||||||||||||
4 |
. |
|
|
Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Проведено інструктаж з БЖД |
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-pravila-tehniki-bezpeki-pid-chas-roboti-u-himichnomu-kabineti-25770.html
Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Учень/учениця Знаннєвий компонент називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії. Діяльнісний компонент виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (22год) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pochatkovi-himichni-ponyattya-41472.html
https://learningapps.org/display?v=px5gqhs6501
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент у хімії. Фізичні властивості речовини |
Гра https://learningapps.org/1666113
|
Інструктаж з БЖД
Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. https://drive.google.com/file/d/1DzVtED7JqpZsnntST7FvT5xMhPM0b_YK/view
|
|
|||||||||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
Суміші https://www.youtube.com/watch?v=MCK53wXWyr4 Гра https://learningapps.org/1123232 Онлайн тест https://ukrerudyt.com/test_pass.php?test=310
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД
Практична робота №2 Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж БЖД. |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі |
Гра https://learningapps.org/1157687 Тренажер https://www.youtube.com/watch?v=QbRUnW35jVc Мульфільм https://www.youtube.com/watch?v=qpdiU9Qumbg
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва. |
|
Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. https://www.youtube.com/watch?v=gAuU_G_rtmg
|
|
|||||||||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=VM44gfeDQD8
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
12 |
|
|
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. |
https://www.youtube.com/watch?v=0nm8i82K6B0 відео урок онлай тест https://onlinetestpad.com/ua/testresult/189726-prosti-ta-skladni-rechovini?res=xercnml652dd мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=cojwO_wK0Ac
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. https://drive.google.com/file/d/1JUY0W76dfzBxe-uYbkcqpBD0Jr8JBSnd/view |
|
|||||||||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
Багатоманітність речовин. Метали та неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
https://learningapps.org/1175648 гра |
Демонстрація 4. Зразки металів і неметалів |
|
|||||||||||||||||||||||||
14 |
. |
|
|
Контроль знань з теми. Проміжне оцінювання з теми «Початкові хімічні поняття» |
Гра https://learningapps.org/1251206 Онлайн тест https://ukrerudyt.com/test.php?test=309
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Тематична 1 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
16 |
|
|
|
Визначення валентності елементів за формулою бінарних сполук |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
18 |
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач №1:«Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.» |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=XX-rdZD6abc
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
19 |
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині». |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=qFBc_P0EhTA
.
|
Підготовка до ЗНО https://www.youtube.com/watch?v=bp0-XoX6vqY
|
|
|||||||||||||||||||||||||
20 |
|
|
|
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою |
Конспект http://datsyshina1.blogspot.com/2018/01/7.html
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
21 |
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. |
|
Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.». https://drive.google.com/file/d/1-02jpXUzvpPUwEiT7InBV4VNIrRJyiFw/view
https://drive.google.com/file/d/1zAIgSUmKvT8Zb4L09gXbUCsqDq4pqL2i/view
https://drive.google.com/file/d/1aNq7kELF-4OaEU6ALhHRsxWECB8sD9Wf/view
https://drive.google.com/file/d/1trkUJNUdfEwCPD7Jtb8RcW2Z67Oe4_YH/view
https://drive.google.com/file/d/1-02jpXUzvpPUwEiT7InBV4VNIrRJyiFw/view
Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
|
|||||||||||||||||||||||||
22 |
|
|
|
Практична робота №3. Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
23 |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Початкові хімічні поняття» |
https://learningapps.org/1460060 https://learningapps.org/1263856 Гра Онлайн тест https://onlinetestpad.com/ua/test/208660-khimichni-rivnyannya
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
24 |
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Початкові хімічні поняття» |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
25 |
|
|
|
Презентація навчальних проектів |
Навчальні проекти: 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
25 |
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=w-7b-EcSd74
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Тематична 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті; пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій. Діяльнісний компонент розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей; визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук; обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей; Ціннісний компонент усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин; висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
||||||||||||||||||||||||||||||||
II СЕМЕСТР |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Кисень |
||||||||||||||||||||||||||||||||
27 |
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння |
https://www.youtube.com/watch?v=3rrRiM9G7SE
|
Демонстрація 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовини (реальний або віртуальний https://www.youtube.com/watch?v=3aOYpj23zZ4
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
28 |
|
|
|
Хімічні рівняння |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=mrD98HjnpVA
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
29 |
|
|
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню |
https://learningapps.org/1220231 https://learningapps.org/1392715
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
30 |
|
|
|
Добування кисню в лабораторії ( на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення його наявност |
|
Демонстрація 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. https://drive.google.com/file/d/1_TUYU-FGjjMFiJ-1NsejP3I4L59pKXTW/view
Демонстрації:7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню https://drive.google.com/file/d/1_NiocEqkxEydUH3TFgZHJfG94rKVVAdA/view
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
31 |
|
|
|
Практична робота № 4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
32 |
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення |
|
https://drive.google.com/file/d/1GvQ0SIIcN6wioOsvr9oorUdmIbkPp9Qd/view
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
33 |
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення і припинення горіння |
Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-himii-na-temu-oksidi-okisnennagorinna-348557.html
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
34 |
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду) |
Онлайн кросворд https://onlinetestpad.com/ua/crossword/143913-7-klas-khimiya-oksigen-kisen
|
Демонстрація 9. Спалювання простих і складних речовин https://drive.google.com/file/d/1GvQ0SIIcN6wioOsvr9oorUdmIbkPp9Qd/view
https://drive.google.com/file/d/10AlNJhX_SutXx0LFXEMsZ6LUbCclCbSq/view
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
35 |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
36 |
|
|
|
Колообіг Оксигену у природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Навчальні проекти 6. Проблема забруднення повітря та способи розв’язання її. 7. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять |
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-koloobig-oksigenu-v-prirodi-ozon-problema-chistogo-povitrya-115902.html
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
37 |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Кисень» |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
38 |
|
|
|
Контроль знань з теми «Кисень» |
Он лайн тест 1 тест 2 https://learningapps.org/watch?app=2121413
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематична 3 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Знаннєвий компонент називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря; наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення; пояснює суть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену. Діяльнісний компонент розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення; описує поширеність Оксигену в природі; його фізичні властивості; характеризує хімічні властивості кисню; аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення; складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом; використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню; визначає наявність кисню дослідним шляхом; дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Ціннісний компонент обґрунтовує застосування кисню; оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря; усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів. Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Умови виникнення та припинення горіння. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Екологічна безпека і сталий розвиток Склад повітря. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Підприємливість і фінансова грамотність Проблема чистого повітря. Поняття про каталізатор. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3 Вода |
||||||||||||||||||||||||||||||||
38 |
|
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=ltEw8qJvA0A
https://www.youtube.com/watch?v=ZSkwbhlM_fk
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
39 |
|
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Кількісний склад розчину. |
Відер урок https://www.youtube.com/watch?v=r0xxl4xyFvQ
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
40 |
|
|
|
Масова частка розчиненої речовини |
Відео урок https://drive.google.com/file/d/1hFh70EAYxsvMKAVll_4i0S3a1m3W0z6k/view
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
41 |
|
|
|
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчин |
Розв’язати задачі |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
42 |
|
|
|
Розв’язування задач |
Розв’язати задачі |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
43 |
|
|
|
Виготовлення розчину |
Домашній експеримент:2. Виготовлення водного розчину кухонної солі |
Демонстрація 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини https://www.youtube.com/watch?v=7lrBK94JjjI
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
44 |
|
|
|
Практична робота №5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
45 |
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти і основи. Поняття про індикатори |
Відео урок https://www.youtube.com/watch?v=L7X3fRt_VFM Відео https://www.youtube.com/watch?v=FoqLwgJCv7M
|
Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випаровування водного розчину добутої речовини індикатором; https://www.youtube.com/watch?v=SfOG9vEt33c 12. Взаємодія карбон(IV) оксиду з водою. Випаровування водного розчину добутої речовини індикатором. https://www.youtube.com/watch?v=SCNpbR-vvF8
Лабораторний дослід 10. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами |
|
|
||||||||||||||||||||||||
46 |
|
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі |
Домашній експеримент 3. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
47 |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вода» |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
48 |
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Вода» |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
49 |
|
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах |
Навчальні проекти: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
50 |
|
|
|
Захист проектів |
12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджуй родинний бюджет |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
Тематичнв 4 |
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
51 |
|
|
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу |
Повторити вивчений матеріал |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів Учень/учениця Знаннєвий компонент називає склад молекули води; наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ. Діяльнісний компонент описує поширеність води у природі, фізичні властивості води; розрізняє розчинник і розчинену речовину; складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини; розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги; використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля; володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах; Ціннісний компонент обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини; оцінює роль води в життєдіяльності організмів; висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону їх від забруднень; відповідально ставиться до збереження водних ресурсів
Складено згідно з навчальною программою «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія 7-9 клас» затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 (Київ. Видавничий дім освіта )
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
1