Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з курсу географії ІІ курс «Географія: регіони та країни»
(17 годин, слюсарі)
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу складено за програмою Географія 10-11 класи (рівень стандарту), затвердженою Міністерством освіти і науки України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
За підручником Географія (рівень стандарту) : підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Совенко В. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018.-240с.
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з курсу географії І курс «Географія: регіони та країни»
(17 годин, слюсарі)
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу складено за програмою Географія 10-11 класи (рівень стандарту), затвердженою Міністерством освіти і науки України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)
За підручником Географія (рівень стандарту) : підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Гільберг Т. Г., Савчук І. Г., Совенко В. В. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018.-240с.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Оцінно-ціннісний компонент |
||||
Розділ IV. АМЕРИКА (8 год. + 2 год.) |
||||||
Тема 1. Загальна характеристика Америки (4 год. + 1 год.) |
||||||
|
|
Особливості географічного положення Америки. Склад регіону. Сучасна політична карта Америки. Форми державного правління і територіального устрою країн, типи країн за рівнем економічного розвитку. Міжнародні організації НАФТА, Меркосур, НATO. |
називає склад регіону; наводить приклади країн Америки, що належать до різних форм державного правління, різних типів та підтипів за рівнем економічного розвитку; показує на карті:
|
характеризує особливості формування населення субрегіонів; порівнює рівні і темпи урбанізаційних процесів, форми сільського розселення в окремих країнах регіону; визначає забезпеченість окремих країн певними видами природних ресурсів; вирізняє основні риси господарства ключових країн нової індустріалізації та невеликих країн плантаційного господарства; класифікує країни за рівнем розвитку третинного сектору господарства; пояснює розміщення основних промислових районів і центрів, світових міст у регіоні; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні.
|
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку субрегіонів Америки; дискутує щодо ролі США у соціально-економічному розвитку регіону. висловлює власні судження про роль ТНК в економіці країн регіону; пропонує власні оригінальні ідеї що до подолання відсталості окремих країн регіону. |
|
|
|
Природні умови і ресурси регіону. Населення Америки. Урбанізаційні процеси. Система розселення. |
|
|||
|
|
Особливості економіки країн Америки. Первинний сектор економіки. Роль американських ТНК в економіці регіону. Сільське господарство: вплив природних, історичних чинників та глобалізації на спеціалізацію. Лісове господарство. |
||||
|
|
Вторинний сектор економіки. Дослідження № 18. Панамериканське шосе – дорога через три Америки. Дослідження № 19. «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток. Дослідження № 20. Туризм як чинник розвитку країн Карибського басейну. Основні осередки промисловості в регіоні. Третинний сектор економіки. Найважливіші міжнародні транспортні магістралі, вузли. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Америки. Особливості їхньої участі в міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Америки. |
|
|||
|
|
Практична робота № 5. Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їхнього економічного розвитку. |
||||
Тема 2. Країни Америки (4 год. + 1 год.) |
||||||
|
|
США. Місце країни у світі та регіоні. Дослідження № 21. Форми територіальної організації новітніх видів промислового виробництва у США. Дослідження № 22. Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США. |
називає домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки високорозвиненої країни та країн, що розвиваються; показує на карті найбільші міста, світові міста, промислові райони, технополіси, найбільші аеропорти, морські порти, фінансові центри та туристичні райони країн; наводить приклади промислових виробництв та послуг, що визначають міжнародну спеціалізацію країн Америки. |
знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; аналізує статистичну інформацію щодо динаміку чисельності населення, природного та механічного руху, статево-вікову структуру населення країн; проектує вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни; складає: комплексну економіко-географічну характеристику США, Канади, Бразилії; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; установлює чинники міжнародної спеціалізації США, Канади, Бразилії; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами процес переходу США до інформаційного суспільства; пояснює особливості розміщення основних промислових районів (центрів) обробної промисловості та формування спеціалізованих районів товарного сільського господарства, існування мало освоєних та неосвоєних районів у межах країн; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг США, Канади, Бразилії; обґрунтовує основні напрямки експорту капіталу й технологій та закордонного підприємництва із США. |
робить висновки про доцільність використання досвіду США та Канади, потенціалу української діаспори в цих країнах у реформуванні економіки в Україні; оцінює роль економічної свободи і підприємництва в соціально-економічному розвитку США; зіставляє позитивні та негативні економічні та екологічні насліди глобалізації в Бразилії; висловлює власні судження щодо перспектив взаємовигідного співробітництва України з Канадою та США; пропонує власні ідеї щодо об’єднання зусиль людства задля призупинення знеліснення сельви. |
|
|
|
Канада. Місце країни у світі та регіоні. Дослідження № 23. Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США. |
||||
|
|
Бразилія. Місце країни у світі та регіоні. |
||||
|
|
Практична робота № 6. Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії. |
||||
|
|
Узагальнення знань з тем «Океанія», «Америка» |
||||
Розділ V. АФРИКА (4 год.) |
||||||
Тема 1. Загальна характеристика Африки (2 год.) |
||||||
|
|
Африка – регіон контрастів. Особливості географічного положення Африки. Склад регіону. Населення Африки. Сучасна політична карта Африки. Практична робота № 7. Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центів їх переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування. Дослідження № 24. Кордон на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації. |
називає субрегіони Африки; наводить приклади кількісних і якісних змін на політичній карті Африки; показує на карті:
|
характеризує політичну карту регіону; аналізує статистичну інформацію щодо відтворення населення, рівнів і темпів урбанізації в Африці; порівнює особливості ресурсозабезпеченості та спеціалізації субрегіонів Африки; пояснює особливості кордонів, розміщення населення, центрів переробної промисловості, районів товарного сільського господарства, портів, світових міст. встановлює взаємозв’язки між районами поширення збройних конфліктів та природними ресурсами, які є джерелом фінансування цих протистоянь; районами видобування корисних копалин та товарного землеробства і конфігурацією транспортної системи в субрегіонах; обґрунтовує напрямки розвитку транспортної інфраструктури в регіоні; використовує тематичні карти для обґрунтування інтенсивності прояву глобальних проблем людства в субрегіонах. |
робить висновки про причини відсталості соціально-економічного розвитку країн Африки; оцінює вплив ТНК і розвинених країн на спеціалізацію країн регіону; дискутує щодо впливу гуманітарної допомоги міжнародних організацій і світової громадськості африканським країнам; пропонує власні ідеї щодо вирішення проблем знелісення та опустелення в окремих регіонах та країнах. |
|
|
|
Особливості економіки країн Африки. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Африки. Особливості їхньої участі в міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Африки. Дослідження № 25. Ангола: успішний розвиток після війни. Дослідження № 26. Вплив колоніального минулого на сучасну міжнародну спеціалізацію країн Тропічної Африки. |
||||
Тема 2. Країни Африки (2 год.) |
||||||
|
|
Єгипет. Дослідження № 27. «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, туризм. |
називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки Єгипту та ПАР;
показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри країн.
|
знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; складає: комплексну економіко-географічну характеристику Єгипту та ПАР; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; порівнює чинники розвитку міжнародної спеціалізації Єгипту та ПАР; ілюструє добірками інформації з різних джерел контрастність соціально-економічних явищ у середньорозвиненій країні (ПАР); проектує розміщення основних центрів переробної промисловості, особливості спеціалізації сільського господарства; характеризує структуру експорту товарів та послуг Єгипту та ПАР; обґрунтовує основні напрямки експорту товарів із ПАР, основних туристичних потоків до Єгипту та ПАР. |
робить висновки про доцільність використання досвіду Єгипту у розбудові туристичного комплексу України;
оцінює місце ПАР Південної Африки серед країн Африки; |
|
|
|
Південно-Африканська республіка. Дослідження № 28. ПАР серед країн Африки. Дослідження № 29. ПАР: одна держава — три столиці. |
||||
РОЗДІЛ VI. УКРАЇНА В МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ (2 год. + 2 год.) |
||||||
Тема 1. Україна в геополітичному вимірі (1 год.) |
||||||
|
|
Геополітична структура сучасного світу. Місце України на сучасній геополітичній карті світу. Основні вектори сучасної української геополітики. |
розуміє зміст поняття «геополітична карта світу»; називає основні геополітичні центри сили.
|
визначає місце України на геополітичній карті світу; пояснює вплив окремих чинників, які зумовлюють геополітичну роль України; аргументує домінуючі вектори зовнішньої політики.
|
оцінює за певними критеріями вплив на Україну геополітичних центрів сили; висловлює власні думки й ідеї щодо сценарію геополітичного майбутнього України. |
|
Тема 2. Україна в системі глобальних економічних відносин (3 год.) |
||||||
|
|
Просторові аспекти міжнародних економічних зв’язків України з регіонами та країнами світу: географія зовнішньої торгівлі товарами, транспортних і туристичних послуг, прямих іноземних інвестицій, науково-технічного співробітництва. |
називає основні регіони й країни-торговельні партнери України; наводить приклади країн-інвесторів та великих ТНК в України, районів транскордонного співробітництва, приклади міжнародних науково-технічних проектів за участі України; показує на карті напрямки товарного експорту з України, міжнародні транспортні коридори на території України, основні туристичні потоки до України;
|
характеризує місце України на світових ринках товарів та послуг, капіталу.
|
оцінює: зміни міжнародної спеціалізації України у зв’язку з інтеграцією в Європейський економічний простір; пропонує шляхи оптимізації зовнішньоекономічної діяльності України в контексті сталого розвитку. |
|
|
|
Великі ТНК в Україні. Участь України в процесах європейської економічної інтеграції. Місце України в системі глобальних економічних відносин у контексті сталого розвитку. |
||||
|
|
Узагальнення знань з курсу. Підсумкова контрольна робота. |
||||