Урок "Індія. Культурно-історичні особливості країни"

Про матеріал
Дана розробка допоможе сформувати у здобувачів освіти загальне уявлення про характерні риси ЕГП Індії, особливості природних умов та ресурсів, загальні закономірності розміщення населення й господарства, культурно-історичні особливості країни, ознайомити з традиціями та звичаями індійського народу.
Перегляд файлу

Кокош Лариса Володимирівна

викладач історії та правознавства,

спеціаліст вищої категорії

ДНЗ «Київський центр

професійно-технічної освіти»

Тема: Індія. Культурно-історичні особливості країни.

Мета:

- сформувати учнів загальне уявлення про характерні риси ЕГП Індії, особливості природних умов та ресурсів, загальні закономірності розміщення населення й господарства, культурно-історичні особливості країни, ознайомити з традиціями та звичаями індійського народу;

- вдосконалювати практичні навички і вміння самостійно здобувати знання;

- формувати вміння працювати самостійно і в групах;

- розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, формувати культуру спілкування;

- виховувати інтерес до предмету.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Форми, методи та прийоми навчання: фронтальна, індивідуальна, творча роботи; бесіда, робота в парах, асоціативний кущ, прийом «Дискусійна сітка».

Обладнання: підручник «Економічна і політична географія світу», політична карта світу, фізична і економічна карта Індії, атласи, мультимедійна презентація “Індія”, мультимедійний проектор, ноутбук.

Структура уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

IV. Оголошення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

VI. Узагальнення і систематизація знань

VII. Повідомлення домашнього завдання

VIII. Підсумок уроку

 

 

Хід уроку:

З усіх скарбів знання – найкращий.

Його не можна ні вкрасти,

не згубити, ні знищити.

Г.Сковорода.

І. Організаційний момент.

Вітання. Створення позитивного настрою.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Асоціативний кущ

- Ви живете у ХХІ ст. З чим у вас асоціюється слово “Індія”. Поділіться, яка виникла у вас уява?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Пригадайте, хто з європейців відкрив шлях до Індії? (Васко да Гама, 1497-1499р.р.)

- Як на вашу думку, добре це чи погано для світу, що була відкрита Індія? (вміщує позитивні і негативні наслідки великого географічного відкриття).

- З уроків історії пригадайте, що індійці подарували світу? (шахи, десяткову систему обчислення, розведення домашньої птиці).

Дійсно, Індія – одна з колисок людської цивілізації.

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.

Учитель:

- Винятково багатоманітна і багатолика ця країна – далека і близька, розташована на півострові Індостан, який часто іменують субконтинентом.

- “Країною чудес” називали її мореплавці й мандрівники минулого за казкову красу і багатство.

- “Країною снігів і пальм” – самі індійці за вічнозелену рослинність і величні хребти Гімалаїв.

- Це країна контрастів, де плоска, як стіл, Індо-Гангська рівнина межує з найвищими гірськими вершинами, посушливе Деканське плоскогір’я – з південними штатами, що потопають у тропічній рослинності.

- “Країна мовних джунглів”, оскільки в країні налічується понад 1,5 тис. мов і говірок.

- Індія – воістину велична країна, де живе працьовитий, талановитий, сповнений сил і почуття власної гідності народ.

Тож давайте полинемо на крилах пізнання у чудову країну Індію.

Прийом «Дискусійна сітка»

Але перш ніж ми відправимося у подорож, кожен повинен заповнити картку, відповідаючи тільки на одне питання: чи є якась користь громадянам України у вивченні Індії? (відповідь підкресліть)

 

 

 

 

ІV. Оголошення теми і мети уроку. Запис у зошитах.

Тема: Індія. Культурно-історичні особливості країни.

Учитель: Сформуємо загальне уявлення про характерні риси ЕГП Індії, особливості природних умов та ресурсів, загальні закономірності розміщення населення та господарства.

Будемо вдосконалювати практичні навички і вміння самостійно здобувати знання, працювати з картами атласу.

V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель: Згадайте план вивчення країни

1. Географічне положення.

2. Природні умови та ресурси.

3. Населення та культура.

4. Господарство (промисловість, сільське господарство, транспорт).

5. Зовнішньоекономічна діяльність.

На попередньому уроці експерти (географи, демографи, експерти з ресурсів та культури, економісти) отримали випереджаючі завдання: знайти інформацію про Індію) і скласти повідомлення, що відповідають таким критеріям: стислість, логічна послідовність, освітлення культурних і економічних особливостей життя країни.

1. Групи експертів ознайомлюють учнів з Індією (виступ кожної групи 4 хвилини).

2. Під час подорожі учні складають план-конспект.

 

Зупинка «Картографічна»

(повідомлення експертів – географів)

1 експерт

1. Візитна картка

S = 3,3 млн. км2

Населення = 1,2 млрд. чол.

Столиця: Нью–Делі.

Державний устрій: федеративна держава

Адміністративний поділ: 28 штатів, 7 союзних територій

Форма правління: парламентська республіка.

Офіційна мова: хінді та англійська.

Грошова одиниця: індійська рупія.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\20161220_090537.jpg

2. Індія – країна давньої цивілізації.

3. Національна символіка: прапор, що складається з 3 горизонтальних смуг, в центрі якого розташоване синє колесо - символ чакрита, герб, який прийнято 26 січня 1950 р. Під капітеллю - слова «Сатьямева Джаяте», що означають «Тільки істина переможе», тварина - бенгальський тигр - поєднання грації, спритності і великої могутності, що зробили його національною гордістю Індії , птах - індійський павич. Люди оберігають павичів, керуючись релігійними і сентиментальними покликаннями. Павич охороняється «Законом про охорону дикої природи», прийнятим у 1972 р., національна квітка Індії –лотос. З незапам’ятних часів він являється щасливим символом індійської культури.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\символи.jpg

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\тигр.jpg D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\павич.jpg D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\лотос.jpg

2 експерт.

4. Особливості ЕГП: 

Республіка Індія розташована в Південній Азії на півострові Індостан, що за формою нагадує трикутник, наче відгороджений від іншої Азії високою стіною Гімалаїв.

На півдні, сході, заході країна омивається Аравійським морем і Бенгальською затокою Індійського океану,поблизу південних берегів Індії проходять морські шляхи з Середземного моря у Тихий океан.

Має великі природні ресурси і сприятливі природні умови.

Індія межує з Пакистаном, Афганістаном, Китаєм, Непалом, Бутаном, Бангладеш і М'янмою. Найдовшим є кордон з Китаєм, що проходить головним Гімалайським хребтом.

Близькими морськими сусідами Індії є острівні держави Шрі-Ланка і Мальдівська Республіка.

Через Індію проходять міжнародні торгові шляхи, що поєднують Азію, Європу, Африку і Австралію. Це, безумовно, сприяє встановленню Індією зовнішньоекономічних зв'язків.

Існує низка нерозв’язаних територіальних питань з Пакистаном та Китаєм, що ускладнює відносини між країнами; сепаратистські настрої у штаті Пенджаб, корінні жителі якого сикхи налаштовані на відокремлення від Індії.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\20161220_091345 (2).jpg

Висновок: ЕГП – вигідне, зручне

Зупинка «Історична»

«Перлина в короні Британської імперії»

3 експерт. Європейці почали колонізувати Індію ще в XVI ст. — португальців, голландців, французів, англійців привабили її легендарні багатства. Англійці отримали перемогу над суперниками в ході тривалих війн, і з середини XIX ст. до 1947 р. Індія фактично була сировинним додатком Британської імперії, звідки вивозилися практично всі промислові вироби. Тому її довгий час називали «Перлиною в короні Британської імперії». Рельєф Індії це – великі плоскі низовини, найвищі у світі гори і нагір’я. Це також - тропічні пустелі, перезволожені дельти річок, безмежні простори орних земель.

Для Індії характерний субекваторіальний мусонний клімат, що виражається в чергуванні вологого і сухого сезонів року. Середня температура літа +280 С - +350 С , середня температура січня +250 С. Земельні ресурси – природне багатство країни, оскільки значна частина ґрунтів має високу родючість. Річки Індії мають величезний енергетичний потенціал і є джерелом зрошування. Найбільші річки – Ганг, Інд, Брахмапутра. Найвологіше місце на землі – м. Черрапунджі (12000 мм опадів в рік), на заході - пустеля Тар – опадів не буває по кілька років (див. таблиця 1)

Природні ресурси

Потужні мінеральні ресурси

Земельні

Водні

Лісові

Рекреаційні

кам’яне вугілля,

залізні, марганцеві, титанові, хромітові руди,

нафта, слюда, графіти, дорогоцінне каміння.

алювіальні

червоноземи

Інд, Ганг,

Брахмапутра

вологі,

екваторіальні

перемінно-вологі ліси

історико-культурного напрямку (пам’ятки різних епох), екологічного напрямку (екзотичні природні ландшафти, національні парки), гірськолижно-альпіністського напряму (Гімалаї)

Екологічні проблеми:

- проблема водо забезпечення людей і господарства;

- швидка ерозія ґрунтів внаслідок нераціональної господарської діяльності;

- засолення ґрунтів при зрошенні;

- заболочення;

- збільшення площі піщаних пустель внаслідок вирубування лісів.

Тому актуальною є проблема охорони природи у всіх її аспектах.

Висновок: Індія — найбільша держава Південної Азії. Це країна контрастів як з точки зору природних умов, так і соціально-економічної ситуації, має великі природні ресурси і сприятливі природні умови, одна з найбагатших країн світу. Це виправдовує одне з її визначень колоніального періоду – «перлина Британської корони».

Учитель. Що ще характеризує багатство кожної країни? (її народ)

Зупинка «Демографічна»

Індія — друга за кількістю населення країна світу, що характеризується високим природним приростом (другий тип відтворення). Індійський уряд ще в 1951 р. почав здійснювати демографічну політику, спрямовану на зниження народжуваності. За п'ятдесят років удалося знизити рівень народжуваності майже вдвічі. Однак за абсолютним приростом населення Індія є світовим лідером: щороку кількість індійців збільшується більш ніж на 16 млн. осіб. Більшість індійців — понад 700 млн. осіб — живуть у селах. У той самий час швидко зростає населення великих міст. У країні налічується 36 міст - мільйонерів, найбільші з них: Мумбай (Бомбей), Колката, Нью-Делі, Ченнай (Мадрас), Бангалор.

5 експерт. Індія — найбільш багатонаціональна країна світу. Тут проживає понад 300 народів і народностей. Найбільші з них — хіндустанці, біхарці, бенгальці, маратхі, телугу. Процес формування нації ще не закінчений. Найбільша етнічна спільність — хіндустанці, мова яких — хінді — проголошена державною. Мовою державного спілкування є англійська. Також у штатах Індії визнані як офіційні і використовуються ще 14 мов.

Серед народів Індії широко поширені різноманітні релігійні вірування, звичаї та традиції. 82,6% — індуїсти (вірять в багатьох богів та культ явищ природи).

6 експерт. Індуїзм — це одна з великих світових релігій, що сформувалась в І тисячолітті нашої ери. В його основі лежить учення про перевтілення душ, що відбувається згідно з законом відплати (кармою) за доброчесну абу дурну поведінку. Індуїзм визнає три верховних божества: Брахму, що за індуїстською міфологією є творцем світу, Вішну, котрий зберігає Всесвіт та Шиву, який руйнує його. (Проте Шива в індуїзмі вважається не тільки богом - руйнівником, але і богом-творцем). Верховні божества, за індуїстським ученням, мають земні втілення. Наприклад, Вішну має їх 10.

У країні найбільше у світі мусульманського населення — понад 120 млн. осіб - 14%. З інших релігій найбільше прихильників у християнства, сикхізму, джайнізму й буддизму. В Індії діє складна кастова система, що розділяє людей приблизно на 3 тис. груп, яка визначає не тільки місце кожної касти в суспільстві, а й численні заборони, зокрема заборони на професії, контракти, шлюби. Попри урядові реформи, кастова система досі залишається важливим аспектом життя індійців.

7 експерт. Що таке касти? В Індії, згідно з індуїзмом, усе суспільство розділене на касти, тобто групи людей; що з покоління в покоління виконують певні обов'язки в суспільстві, володіють певними професіями. Вищою кастою є брахмани, яким призначено бути жерцями або наставниками. Наступні — кшатрії — воїни та правителі; за ними вайші — хлібороби, купці та ремісники; і, нарешті, шудри — «нижча» каста, до якої входять слуги, раби та «недоторкані». Кожному індусові релігія велить вести той спосіб життя, який відповідає його касті.

8 експерт. Багатство і злидні живуть пліч-о-пліч. Заможні верстви Індії становлять менш ніж 4% від загальної кількості населення. 60% населення країни офіційно живуть за межею бідності, багато людей живе в міських нетрях або взагалі без даху над головою.

За даними перепису частка неграмотного населення Індії становить 35%. У країні введено обов'язкове безкоштовне початкове навчання (у деяких штатах — і безкоштовна середня освіта). Незважаючи на це, багато дітей не ходять до школи, рівень освіти залишається досить низьким.

9 експерт. Індійські міста дуже шумні — безперервно сигналять автомобілі, з мегафонів звучить музика, а торговці перекрикують один одного, наперебій пропонуючи товари. Переповнені людьми автобуси викидають клуби вихлопних газів. Багато тварин на вулицях ні в кого не викликають подиву. Містом розгулюють корови, кози і навіть мавпи.

Великою проблемою міст є відведення нечистот. Зазвичай відходи стікають стічними канавами, викликаючи страшенний сморід.

10 експерт. Середньостатистичний індієць — сільський житель, він цілий рік працює на зрошувальних полях переважно вручну, для обробки землі і як транспортний засіб використовує бика; в нього немає своєї землі або він є власником дуже маленької ділянки. Частину зібраного врожаю він обмінює на предмети першої необхідності. Він ніколи не виїжджає за межі свого штату.

Індія має значні трудові ресурси. У країні немає офіційно оголошених меж працездатного віку. Незважаючи на закон, до сих пір використовується дитяча праця.

11 експерт. Національний одяг індусів є досить незвичним для ока європейця.

Сарі — жіночий одяг. Це довгий цілий кусок тканини завдовжки 5—9 м. Проте найпопулярніший вид сарі — кусок тканини традиційної довжини — 6 м.

Чолі — коротка кофточка, яка надівається під сарі.

Дхоті — чоловічий варіант сарі.

Лунгі — чоловічий варіант сарі на півдні Індії.

Шальвари — шаровари на півночі Індії,

Каміз — довгі сорочки на півночі Індії. Це результат впливу перських і монгольських прибульців.

      D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\индийский женский и мужской национальный костюм.jpg         D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\символи, національний одяг, культурні пам'ятки\индийская мужская и женская национальная одежда.jpg

Учитель: Скажіть, який висновок ви можете зробити з побаченого ?

- ранні шлюби;

- рання вагітність;

- велика смертність жінок;

- у статевій структурі кількість чоловіків перевищує кількість жінок;

- культ предків;

- бездоріжжя;

- бідність, неписьменність;

- одяг;

Проблемне запитання.

Учитель: Які причини «демографічного вибуху»?

- Ранні шлюби;

- високий рівень народжуваності зумовлений історичними, етнічними, релігійними традиціями;

- релігія, яка схвалює багатодітність та забороняє втручатись у природу народжуваності;

- традиції мати великі сім’ї і обов’язково синів.

Зупинка «Господарство»

Учитель: Пригадайте, за якими показниками визначають рівень соціально-економічного розвитку будь-якої країни? (вироблений нею ВВП або ВНП; структура зайнятості населення; рівень освіти; тривалість життя населення)

За обсягом ВНП Індія займає – 15 місце у світі, проте за цим показником у розрахунку на душу населення лише 137 місце.

Завдання

Використовуючи текст підручника, визначте характерні риси господарства Індії та заповніть таблицю (див. таблиця 2)

Подібні до розвинутих країн

Подібні до країн, що розвиваються

1. В Індії активними темпами проходить індустріалізація; країна виробляє верстати, автомобілі, телевізори, трактори, ЕОМ, устаткування АЕС і космічні обладнання, запускає штучні супутники землі.

1. Рівень прибутків на душу населення ще низький.

2. Висока якість товарів, конкурентоспроможна на світовому ринку, переважає важка промисловість над легкою.

2. Переважає кількість зайнятих в с/г (3/5 населення країни)

3. На великих підприємствах використовують обладнання за останнім словом техніки.

3. На багатьох підприємствах використовується ручна праця

4. Є великі національні монополії в промисловості великі плантації в с/г

4. Є дуже багато дрібних підприємств,мільйони маленьких с/г господарств

5. Останнім часом в Індії звертають особливу увагу на освіту молоді та науку

5. Дуже багато неписьменних

6. Багатогалузева промисловість

6. Переважає с/г виробництво.

7. Високий рівень транспорту

7. Залізні дороги вузькоколійні, не всі автомобільні дороги мають тверде покриття.

Робота з атласом. Використовуючи карти атласу назвіть економічні центри Індії (Мумбай (Бомбей), Делі, Колката, Ченнай (Мадрас)).

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\карта Індії.jpg

12 експерт. В Індії немає єдиного домінуючого центру. Існує мовби чотири «економічні столиці» – північ, південь, захід, схід - Мумбай (Бомбей), Делі, Колката, Ченнай (Мадрас). В долині р. Дамодар знаходиться найбільша в країні вугільно-металургійна база, яку називають «Індійський Рур» або «Індійський Донбас» - над її створенням попрацювало немало українських фахівців. Про це, зокрема, згадується в романі Олеся Гончара «Собор». У структурі промисловості переважають галузі легкої та харчової промисловості. Домінують дрібні підприємства, розповсюджені домашні промисли, де переважно використовується ручна праця.

Енергетика. У недалекому минулому основним паливом були сухий гній (кізяк) та дерево. Зараз вони відіграють чимале значення в побуті основної частини населення. Поряд з тим зростає використання промислових джерел енергії. Найбільше значення має кам'яне вугілля.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\паливна промисловість та енергетика.jpg

Чорна металургія. За об'ємом капіталовкладень і темпами росту посідає одне з провідних місць. Найбільшим центром металургії є Бокаро.

В кольоровій металургії найбільшу роль відіграє алюмінієва промисловість, яка розвивається на власних покладах бокситів.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\металургія.jpg

Машинобудування і металообробка. У країні виробляють електромотори, тепловози, вагони, літаки, електронні машини. Банґалор — центр електронної промисловості і космічних досліджень, тут також виробляють верстати, літаки, засоби зв'язку. Індія забезпечує великі поставки літаків на світовий ринок. З 1990-х рр., завдяки зарубіжним інвестиціям, у країні почали розвиватися сучасні галузі — телекомунікації, радіоелектроніка, а також виробництво реактивних літаків і космічних ракет.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\машинобудування.jpg

Хімічна промисловість. Налагоджено виробництво мінеральних добрив, хоча воно не задовольняє потреби сільського господарства Індії. Розвивається нафтохімія, виробництво пластмас, хімічних волокон.

В легкій промисловості найбільше значення має джутова та текстильна галузі.

Харчова промисловість добре розвинута. Світове значення має виробництво чаю (перше місце у світі). Розвинені цукрова і маслоробна галузі.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\схеми\легка і харчова промисловість.jpg

Індія заслужено славиться своєю вишуканою і надзвичайно різноманітні кухнею. В їжу обов'язково додають перець, кмин, кардамон тощо.

Кіноіндустрія. За кількістю фільмів Індія посідає одне з перших місць у світі. Кіноіндустрія, що базується під Бомбеєм, за що названа Боллівудом, щорічно випускає більше фільмів, ніж кіностудія будь-якої іншої країни, зокрема США. Зазвичай індійські фільми вирізняються простим сюжетом, але в них багато музики і танців.

Кустарні промисли відіграють велику роль у виробництві тканин, предметів домашнього вжитку, художніх прикрас та сувенірів.

Завдання: Заповнити таблицю, відповідно до розповіді.

Галузь

Особливості розвитку

Енергетика

 

 

Чорна металургія

 

 

Кольорова металургія

 

 

Машинобудування і металообробка

 

 

Хімічна

 

 

Легка

 

 

Харчова

 

 

Кіноіндустрія

 

 

Кустарні промисли

 

 

13 експерт. Сільське господарство — основа індійської економіки. В ньому зайнято близько 60% економічно-активного населення. Крім того, воно забезпечує сировиною багато ключових галузей країни, особливо текстильну, джутову і цукрову промисловість.

Провідна роль належить рослинництву. В Індії виділяють два сільськогосподарських сезони: літній («хариф») — сіють з кінця травня, урожай збирають у кінці вересня, і зимовий («рабі») — сіють у жовтні, урожай збирають у квітні. Основна частина врожаю припадає на літній сезон, забезпечений вологою, яку приносять мусони.

60% земель зайнято під зерновими, особливе місце серед яких посідає рис. В Індії під рис відведено більше земель, ніж у будь-якій іншій країні, і з кінця 1970-х років вона повністю забезпечує себе цим продуктом і посідає друге місце у світі за експортом рису.

Також культивують бавовник, джут, арахіс, кунжут, рапс, цукрову тростину, каву, чай.

У харчуванні індійців велику роль відіграють бобові, овочі, фрукти, прянощі, олійні та цукрова тростина.

Індія посідає провідне місце по збору та експорту чаю. Чайні плантації приурочені до передгірних районів країни. Індії належить перше місце у світі за площею, зайнятою цукровою тростиною, але врожайність цієї культури і збір низькі.

Важливу роль відіграють тютюн, кавове дерево, кокосова пальма, банани, ананаси, цитрусові.

Тваринництво — другорядна галузь сільського господарства Індії. За поголів'ям худоби країна посідає перше місце у світі (1/5 світового поголів'я), але худоба (корови, воли, буйволи, вівці) мають дуже низьку продуктивність і використовуються переважно як тяглова сила.

Індійці-індуси є вегетаріанцями, вважають корову священною твариною. Поряд з цим Індія є одним з найбільших експортерів шкіри.

Для покращення породності худоби в країні створено декілька державних ферм, де вирощують, племінну худобу.

Завдання: Заповнити таблицю, відповідно розповіді.

Рослинництво

Тваринництво

 

 

14 експерт. За словами індійців, залізничний транспорт найшвидший і найпопулярніший у цій країні. Однак, на ефективність його роботи негативно впливають нерівномірність густоти залізниць у різних частинах країни, різноколірність доріг тощо. Головні залізничні магістралі проходять долиною Гангу і вздовж морських побереж. Найважливіша лінія Мумбай — Наґпур — Колката.

Друге місце посідає автомобільний транспорт. Національні автостради з'єднують між собою найбільші міста країни.

Зовнішньоторговельні перевезення майже повністю здійснюються морським транспортом.

Повітряним транспортом здійснюються переважно пасажирські перевезення — міжнародні аеропорти Делі, Колката, Мумбай належать до найбільших у світі.

У сільській місцевості зберігається роль гужового і в'ючного транспорту. У деяких містах поряд із сучасним транспортом пасажирів і грузи перевозять рикші та велорикші.

Індія має зовнішньоекономічні зв'язки з більш як 150-ма країнами світу.

Зовнішньоекономічні зв’язки

 

 

 

 

Висновок

- Індія - країна контрастів, як в природі, так і в господарстві. Сьогодні вона ще не може стати у групу розвинених капіталістичних країн, але вже не може належати до групи країн,що розвиваються.

- Індію можна віднести до групи нових індустріальних країн, тобто ця держава прогресивно рухається вперед.

- Індія визнала незалежну Україну 26 грудня 1991 р., а 17 січня 1992 року встановила з нею дипломатичні відносини. З цього ж року в Києві працює посольство Республіки Індії. Зовнішньоторговельний оборот між Індією та Україною вже перевищує 300 млн. дол. США. Індія майже втричі більше купує товарів в Україні, ніж їй продає.

Зупинка «Туристична»

15 експерт. У країні – безліч історичних, архітектурних, релігійних пам’яток і музеїв, головні серед них Амристар (Золотий храм), Мадурай (Храм Меєнакши), храм Лотоса, Храм Шиві, фортеця Лал – Кіла ( Червоний форт) та всесвітньо відомий Тадж – Махал.

Червоний Форт. Має червонуватий колір, бо побудований із рожевого пісковику понад 350 років тому. Знаходиться в Делі.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Червоний форт.jpg

Залізна колона. Вважається світовим чудом. Вона не вражає своїм зовнішнім виглядом. Це чорна металева труба заввишки близько семи метрів, прикрашена зверху на зразок давньогрецьких колон. Вважається, що вона стоїть тут аж XV століть. Принаймні про це свідчить напис на ній. Цінність колони у неповторних властивостях металу, з якого вона відлита. Це чисте залізо. Колона не ржавіє. Такої чистоти металу не можуть досягти сучасні металурги. Подейкують про її позаземне походження.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Залізна колона.jpg

Площа «Брама Індії». Це велична брама (на зразок паризької Тріумфальної), стіни якої вкриті іменами людей, котрі віддали своє життя за незалежність країни. Навколо споруди розкинулася велетенська галявина з поодинокими старими деревами. Галявина має розміри, як кілька футбольних полів.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Брама Індії.jpg

Кутаб-Мінар — найвища в Індії (майже 73-метрова) вежа, вправно побудована з пісковику і мармуру. Спочатку вона слугувала оглядовим майданчиком принцесі, яка дивилася звідти на чудову долину Джамни, а згодом, із впровадженням ісламу — мінаретом. Вік вежі — майже 800 років.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Кутаб-Мінар.jpg

Храм Лотоса — найвідоміша релігійна споруда в Делі.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Храм Лотоса.jpg

Тадж-Махал. Одне із семи чудес світу. Знаходиться в Агрі. Його почали будувати в 1632 році. Вважається символом любові. Це вершина архітектурного мистецтва. Шах Джахан збудував його для дружини МумтазМахал, яка померла при народженні 14-ї дитини. Майже 20 років 20 тисяч людей будували споруду, після чого всім їм відрубали руки, аби не могли відтворити щось схоже.

D:\КПЕМЛ, плани, програми, уроки\урок з географії 2016\Тадж-Махал.jpg

VІ. Узагальнення і систематизація знань

Прийом «Дискусійна сітка»

Спробуйте знову відповісти на питання про необхідність вивчення цієї теми.

Метод «Уявний мікрофон»

1. Столиця Індії. (Нью-Делі)

2. Півострів, на якому розташована країна (Індостан)

3. Священна тварина Індії (корова)

4. Гори на півночі Індії (Гімалаї)

5. Жіночий національний одяг (сарі)

6. Замкнуті групи людей, які пов'язані зі спадково закріпленою професією «джаті» (касти)

7. Грошова одиниця Індії (рупія)

8. Священна річка Індії (Ганг)

9. «Доля» (відплата за добрі чи погані вчинки) (карма)

10. Дерево з особливим ароматом (сандалове)

11. Річка в Індії (Інд)

12. Колір середньої смуги Індійського прапора, який символізує чистоту й істину (білий)

13. Стара назва великого міста-порту на північному узбережжі Бенгальської затоки (Калькутта)

14. Гострий перець, який додають до всіх страв на півдні Індії (чілі)

VІІ. Повідомлення домашнього завдання:

1. Опрацювати відповідний § підручника

2. Скласти кросворд на тему «Індія»

3. Підготувати перспективний план подальшого розвитку економіки Індії.

Перспективний план відповідей учнів

1. Враховуючи значний економічний потенціал країни, очікуються високі темпи зростання її ВНП.

2. Залучення іноземного капіталу (політика відкритої економіки), який приваблюють значні природні багатства.

3. Прямі іноземні інвестиції в економіку (енергетика, металургія, нафтохімія, транспортне устаткування).

4. Розвиток сучасних наукоємних галузей (виробництво електрообладнання, побутової техніки, електроніки, комп’ютерів).

5. Зростання темпів промисловості (продукція машинобудування, хімічна, фармацевтична).

6. Алмазна промисловість. Індія відчутно впливає на світову торгівлю діамантами.

7. Розвиток морського рибальства.

8. Розвиток транспорту.

9. Рекреація і туризм, банківська справа.

VІІІ. Підсумок уроку (оголошення оцінок)

Учитель: Справді, Індія нікого не залишає байдужим. Я хочу закінчити наш урок словами Марка Твена: «Земля мрій і романтики, нечуваного багатства і небувалої злиденності, розкоші і бідності, палаців і халуп, голоду і чуми, духів і велетнів, ламп Аладіна, тигрів і слонів, кобр і джунглів; країна сотень народів і мов, тисячі релігія і двох мільйонів богів...»

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
27 липня 2022
Переглядів
1315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку